j0jj3m81 Postad 17 Juni Rapport Postad 17 Juni 19 timmar sedan, säger Pokergod1 : Vilka stats tycker ni är viktigast att ha synlig på trackern på borden? Tycker frågan är fel ställd - om jag skulle anta att frågan kommer från en ny spelare . Det viktigaste är att bli bekväm med HUD och använda den i korrekta situationer. För nybörjare är Svenska Spels HUD perfekt, man lär sig VPIP & PFR, 3bet för att sortera ut olika speltyper. Det finns mycket viktigare koncept att lära sig före man börjar stirra på HUD - man skall inte vara beroende av den anser iallafall jag. Steget efter det kan vara att titta upp enskilda stats som t.ex ”fold to c-bet” mitt i en hand. Där du normalt ser läget att bluffbarrla flop/turn kan enkelt avvärjas om du ser att villain foldar typ 0% av cbets. För ett direkt svar på din fråga är min åsikt ”fold to 3bet”. Ser jag att en spelare väldigt sällan lägger sig till 3bets - ja då ändrar jag min polariserade range till en mer linjär (alltså mer mot högre bättre händer) och gnetar ned dem med värde-bets när läge uppstår. 1 Citera
Doctor_Strangelove Postad 17 Juni Rapport Postad 17 Juni (redigerade) Går uppenbarligen att bli stor vinnare med minimal/ingen HUD. Hittade några gamla inlägg från Båten. Den 2021-10-21 kl 00:17, säger GTOBåten : Om Zydes vill stå upp för sina kommentarer så lägger jag gärna en bet emot honom att jag kan slå 40x hans stakes utan att använda en tracker med högre winrate än någon av han eller hans "coaching"-kompanjoner kan slå microstakes Svenska Spel med för att bevisa att HUD inte spelar någon roll. Citat Har en HUD på andra sidor men är typ 7 stats och använder den aldrig förutom att profilera fiskar och nya regs. Och flera av de största vinnarna någonsin är ju kända för att de spelat utan HUD. Redigerad 17 Juni av Doctor_Strangelove 1 Citera
Zanka Postad 17 Juni Rapport Postad 17 Juni 22 minuter sedan, säger Doctor_Strangelove : Går uppenbarligen att bli stor vinnare med minimal/ingen HUD. Hittade några gamla inlägg från Båten. Och flera av de största vinnarna någonsin är ju kända för att de spelat utan HUD. Ser inget i det här som är motsägande till det jag tycker men. Tror HUD har mer betydelse ju större spelarpool och ju fler recs man har i den poolen (inklusive regs som är borderline fisk). Spelar man mot samma 20 spelare varje dag så spelar ju inte HUD in game någon större roll. 1 Citera
GTOBåten Postad 17 Juni Rapport Postad 17 Juni 10 timmar sedan, säger Zanka : Ser inget i det här som är motsägande till det jag tycker men. Tror HUD har mer betydelse ju större spelarpool och ju fler recs man har i den poolen (inklusive regs som är borderline fisk). Spelar man mot samma 20 spelare varje dag så spelar ju inte HUD in game någon större roll. Bra take tycker jag 2 Citera
soldado9 Postad 3 Juli Författare Rapport Postad 3 Juli Jahapp. Kotymen och hedern har visst lämnat svs också #seatswitch 1 Citera
Doctor_Strangelove Postad 3 Juli Rapport Postad 3 Juli (redigerade) 3 timmar sedan, säger soldado9 : Jahapp. Kotymen och hedern har visst lämnat svs också #seatswitch Aldrig fattat varför sajterna inte bara programmerar in så att man inte kan lämna bordet och direkt byta plats, precis som att man inte kan lämna bordet och direkt sätta sig med en mindre stack. Jag menar, vad är poängen med att göra platserna anonyma innan man postat första BB om man sen kan byta plats direkt? Redigerad 3 Juli av Doctor_Strangelove 3 Citera
soldado9 Postad 4 Juli Författare Rapport Postad 4 Juli magiska floats från svs regs på /5 kr. Gissa reggen och jag bjuder på en pissljummen sofiero Citera
VakuumspelarN Postad 4 Juli Rapport Postad 4 Juli 1 timme sedan, säger soldado9 : magiska floats från svs regs på /5 kr. Gissa reggen och jag bjuder på en pissljummen sofiero Citera
soldado9 Postad 4 Juli Författare Rapport Postad 4 Juli Samma reg som ovan, vet inte riktigt vad han vill säga med sin 5-bets klick Citera
brusig1 Postad 4 Juli Rapport Postad 4 Juli Missclick x2? Han kanske har en katt på skrivbordet 1 Citera
Babushka1 Postad Måndag kl 08:03 Rapport Postad Måndag kl 08:03 Den 2025-06-13 kl 01:30, säger soldado9 : Har väldigt svårt att se gemene nitreg dundra in 2p river här. Det ska väl vara AK då som folk sällan flattar BTN SB.. Så ja den synen river är iinte bra. Så, efter många timmars jagande så fick jag nästan en identisk hand. Slutsatsen är, att oavsett hur du väljer att spela ditt set så vinner du inte! iPoker - kr2 NL (5 max) - Holdem - 4 players Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com BTN: 256.78 BB SB: 276.71 BB Hero (BB): 101.5 BB CO: 100 BB SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 5s 5c fold, BTN raises to 2.5 BB, fold, Hero raises to 10 BB, BTN calls 7.5 BB Flop : (20.5 BB, 2 players) 5d 9c Th Hero bets 6.77 BB, BTN calls 6.77 BB Turn : (34.03 BB, 2 players) 7c Hero bets 17.02 BB, BTN raises to 240.02 BB, Hero calls 67.72 BB River : (203.5 BB, 2 players) Kd BTN shows Qc Js (Straight, King High) (Pre 49%, Flop 26%, Turn 18%) Hero mucks 5s 5c (Three of a Kind, Fives) (Pre 51%, Flop 74%, Turn 82%) BTN wins 195.36 BB 1 Citera
soldado9 Postad Torsdag kl 22:45 Författare Rapport Postad Torsdag kl 22:45 Finns egentligen ingenting bättre i pokerrväg än när meganitsen får dachri. Denna stjärna spelar alltså 16/10/6. Jag är såklart livrädd när jag får smaka 3b i starka positioner mot denne spelaren. 4 Citera
Recommended Posts