Gå till innehåll

BIGD - resan från sopgul till rikedom

Recommended Posts

Postad
3 timmar sedan, säger HampusGabriel :

De får vi säkert men AT kommer troligt vis inte syna ner det mot XR på river. Sen vill vi spela med jam här på river med nötterna. Det är ju perfekt att hålla 55 så vi unblockar alla 2p.

Tack för svaret Hampus!

• Like 1
Postad

Min uppfattning efter några veckor på 1/2 är att majoriteten av vinsten kommer från att slakta fisk, inte spela GTO i varje hand. Men men, man skall ju sträva efter perfektion hur som! 

Ni som sitter med solvers, vad kan ni tipsa om ? Alla verkar ju kosta en slant och jag är specifikt ute efter att bygga upp bra ranges preflop, 200bb+. 

Postad
48 minuter sedan, säger j0jj3m81 :

Min uppfattning efter några veckor på 1/2 är att majoriteten av vinsten kommer från att slakta fisk, inte spela GTO i varje hand. Men men, man skall ju sträva efter perfektion hur som! 

Finns mycket pengar att hämta från regsen också, så det beror på hur mycket man vill krossa.
För mig tycker jag gtowizard är smidigast, kanske inte den billigaste men smidigt gränssnitt och gör jobbet.

Postad
49 minuter sedan, säger HampusGabriel :

Finns mycket pengar att hämta från regsen också, så det beror på hur mycket man vill krossa.
För mig tycker jag gtowizard är smidigast, kanske inte den billigaste men smidigt gränssnitt och gör jobbet.

att ha något sjukt som gtowizard tillgängligt gör vägen mellan sopreg till brareg extremt jävla kort mot för förr. Jag är gubbreg som har levt på att vara lite för kurvan på ett lite av ett nischspel(bakom kurvan på allt annat), no more kan jag säga. Alla är så stört jävla bra nu.

Postad
54 minuter sedan, säger killerwolf2 :

att ha något sjukt som gtowizard tillgängligt gör vägen mellan sopreg till brareg extremt jävla kort mot för förr. Jag är gubbreg som har levt på att vara lite för kurvan på ett lite av ett nischspel(bakom kurvan på allt annat), no more kan jag säga. Alla är så stört jävla bra nu.

Instämmer. Jag tycker jag gör mycket bra på pokerborden i majoriteten av händerna. Sen har jag aldrig nånsin runnat en hand men ja jo dom riktigt tuffa regsen blir jobbiga. Men sen är majoriteten av regsen på nl 20-100 rätt dåliga så det behövs typ 3 hjärnceller för att krossa nivån ändå 

• Like 1
Postad
10 timmar sedan, säger soldado9 :

Instämmer. Jag tycker jag gör mycket bra på pokerborden i majoriteten av händerna. Sen har jag aldrig nånsin runnat en hand men ja jo dom riktigt tuffa regsen blir jobbiga. Men sen är majoriteten av regsen på nl 20-100 rätt dåliga så det behövs typ 3 hjärnceller för att krossa nivån ändå 

Lite så tänker jag med, ganska lätt att hitta enstaka mönster bland regs man kan trycka på. Sen har jag dig eller någon tuff reg till vänster, ja då spelar man bara lite mindre händer och mer konservativt.. kan inte tro man är jungleman vid varje bord:) 

Nu är jag långt bort från att grinda 2/5 men gissar det blir direkt tuffare där, så skall se vad man kan plocka fram från dessa solvers.

Postad
16 timmar sedan, säger j0jj3m81 :

Lite så tänker jag med, ganska lätt att hitta enstaka mönster bland regs man kan trycka på. Sen har jag dig eller någon tuff reg till vänster, ja då spelar man bara lite mindre händer och mer konservativt.. kan inte tro man är jungleman vid varje bord:) 

Nu är jag långt bort från att grinda 2/5 men gissar det blir direkt tuffare där, så skall se vad man kan plocka fram från dessa solvers.

Det tror jag inte du är. Majoriteten av regsen är samma som på /2. Det är gubbar med 16/13/7 med 20% bet river som gör profit (läs Hans Landia) så lyckas du att folda när dom gubbsen bettar river kommer du krossa 👍

Postad
4 timmar sedan, säger j0jj3m81 :

Ok så pass, tack för tipset. Tar väl ett tag innan man blir bekväm att barrla av 200bb på högre nivåer men får doppa tårna någon helg framöver:) 

Som sagt. Spela stabila ranger. Folda när hanslandia och gubbsen med 17 vpip bettar river så är du hemma 

Postad

I slutet av dagen är det väldigt väldigt enkelt. Det finns en handfull bra regs på nivåerna. Resterande del är livrädda små kaniner som enbart bombar nötter. Rangefolda och värdebetta.. det är så förbannat trist att spela nuförtiden mot dessa 15/10 botar 

Postad
36 minuter sedan, säger Rhetoric :

Detta är objektivt fel i 100% av fallen.

Om man väljer att tolka det på det mest fyrkantiga sättet möjligt så givetvis. Spelar man lowstakes finns det dock all anledning att ha en hud som täcker av så mkt av spelet som möjligt, om man klarar av att använda den givetvis. 
Större delen av populationen man spelar mot har ju extrema luckor i sitt spel, och att ha siffrorna upptryckta i ansiktet gör det väldigt enkelt att hitta exploits som de flesta missar. 

Att använda en HUD på rätt sätt är nog en av de saker som jag personligen anser att alla elever jag jobbat med varit typ 1/10 på vid starten av coachingen.

Postad
1 timme sedan, säger Pokergod1 :

Jo men några som är ”viktiga” utöver dom absolut vanligaste statsen.

Jag vet inte vilka som är vanliga men man borde fokusera mkt på statsen för BB, det är tex enorm skillnad mot att spela en BU vs BBsrp spot vs en spelare som har foldat 70% av rangen vs någon som foldat 45%. 

Annars är brutna linjer relevant, dvs delay cbet, BXB osv användbara. 

Sen ska man ju se till att ha koll på vad baseline ska vara ungefär på de statsen man använder också..

• Like 1
Postad
2 timmar sedan, säger Zanka :

Så många du får plats med

Man måste ju kunna använda informationen korrekt live också. 

Tror helt klart det är bättre att börja så spartanskt det bara går, och sedan lägga till stats som man märker att man saknar när man lirar. 

Att defaulta en monsterhud tror jag rent generellt missgynnar de flesta spelarna. Dels för att man då fokuserar på fel stats, får statoverload, och sen tappar tankeprocessen för själva handen. 

Är man inte tillräckligt bra så kan stats vilseleda mer än vad de hjälper imo. 

Iaf om vi snackar micros/hobbynivå. 

Köper dock ditt resonemang long term, att det ska vara målet. Men man ska absolut inte börja där imo. 

• Like 2
Postad

För mig så tycker jag inte att huden behöver ha allt för mycket info men standard statsen + stats i frekventa spots är viktiga. Dock tycker jag man ska ha så många stats som de bara går i popupsen, där håller jag med zankas resonemang att ju fler desto bättre. Spelar man 4-6 bord hinner man alltid gå in i pop-upsen och kika då man har så lång timebank.

Postad
1 timme sedan, säger HampusGabriel :

För mig så tycker jag inte att huden behöver ha allt för mycket info men standard statsen + stats i frekventa spots är viktiga. Dock tycker jag man ska ha så många stats som de bara går i popupsen, där håller jag med zankas resonemang att ju fler desto bättre. Spelar man 4-6 bord hinner man alltid gå in i pop-upsen och kika då man har så lång timebank.

standard statsen för dig är ju dock typ 35 stycken? ;)

Postad
1 timme sedan, säger KlonkSteve :

Man måste ju kunna använda informationen korrekt live också. 

Tror helt klart det är bättre att börja så spartanskt det bara går, och sedan lägga till stats som man märker att man saknar när man lirar. 

Att defaulta en monsterhud tror jag rent generellt missgynnar de flesta spelarna. Dels för att man då fokuserar på fel stats, får statoverload, och sen tappar tankeprocessen för själva handen. 

Är man inte tillräckligt bra så kan stats vilseleda mer än vad de hjälper imo. 

Iaf om vi snackar micros/hobbynivå. 

Köper dock ditt resonemang long term, att det ska vara målet. Men man ska absolut inte börja där imo. 

Jo det håller jag med om rakt av.

Postad
12 minuter sedan, säger HampusGabriel :

Är inte de standard?🤷‍♂️

Lite det jag menar, många har nog fortfarande lite generella stats uppe och tänker "jaha jag spelar mot en 26/18/8 och så tänker man att man förstår rangerna korrekt. Att trycka upp popups är såklart ett alternativ men då ska man orka göra det varenda gång det är relevant vilket är i princip varje hand. 

Postad

KlonkSteve sammanfattade det hela bra!

Att fylla sina bord med så många stats som möjligt är otroligt korkad och det står jag fast vid. Ingen människa har tid att använda sig utav alla dessa siffror i realtid, så dom stjälper definitivt mer än dom hjälper. För att inte tala om hur mycket jävla roligare det blir om man inte är en sifferrobot och tar spelet till gatan!

Det är lika omöjligt att läsa alla sina stats på borden man spelar som det är att spela perfekt GTO.

Rensa lite kludder från skärmen och använd era sinnen. Och fantasi.

Postad
7 timmar sedan, säger Rhetoric :

KlonkSteve sammanfattade det hela bra!

Att fylla sina bord med så många stats som möjligt är otroligt korkad och det står jag fast vid. Ingen människa har tid att använda sig utav alla dessa siffror i realtid, så dom stjälper definitivt mer än dom hjälper. För att inte tala om hur mycket jävla roligare det blir om man inte är en sifferrobot och tar spelet till gatan!

Det är lika omöjligt att läsa alla sina stats på borden man spelar som det är att spela perfekt GTO.

Rensa lite kludder från skärmen och använd era sinnen. Och fantasi.

Det är bra att vi alla är olika!

• Sad 1