Wharic Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Tycker det är lite dålig stil att börja klanka första dagen, alla som har programmerat något mer avancerat än "hello world" vet att det är ganska svårt att testa för alla tänkbara situationer. Något oförutsett har väl hänt och nu har dom nere systemet för att kunna fixa det. Att testa ett pokernätverk är löjligt enkelt om man jämför med saker som MMORPGs och liknande. Dessutom kvittar det om allting dyker när man spelar ett spel men bra mycket värre om klienten dyker när man har pengar i potten. Tror det är sällan programmerarna får den tid dom skulle önska att bli klara... Du anar inte hur rätt du har... och när det gäller sådana här mjukvaror tror jag att du måste kvadrera det du skrev ett par ggr... i alla fall om det påminner om spelbranshen det minsta. Citera
ziddax Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Trevligt att mitt konto är tömt och att jag inte får nåt svar ifrån supporten.... Citera
baller Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Igår sa Expekt att det var långa svarstider från supporten, det gäller garanterat även idag... och imorgon och en vecka framöver... Citera
Ving Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Det senaste mailet jag fått av expekt är daterat till den 9:e oktober. Hade jag inte hängt här hade jag alltså inte vetat om att de skulle byta nätverk. Iofs så kom det ett mail i september som sa att de skulle flytta men det var ju ett tag sedan... Citera
paokgeorge Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Än så länge har jag lyckats spela i 10 min tot. Mjukvaran e lite krånglig i början. Korten är för små. Knapparna där man ska folda förvandlas till call. Men till alla som klagar: I början av en ny klient så finns det många buggar! Vi får ha tålamod och vänta till det kommer några uppdateringar! En fråga! Vet nån hur FPP fungerar igentligen? Tacksam för svar /G Citera
vocc Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 det är ändå rätt kasst att de går ut förtidigt med en ny klient som inte är klar. man hittar ju buggar efter 2 sekunder, och det tycker man ju att betatestarna kunde hittat själva.. det var ju inte direkt så att världen skulle gå under om de varit kvar i prima 1 vecka till eller så. men det lär väl mest va expekt som loosar på att folk byter iofs.. Citera
lizzard Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Än så länge har jag lyckats spela i 10 min tot.Mjukvaran e lite krånglig i början. Korten är för små. Knapparna där man ska folda förvandlas till call. Men till alla som klagar: I början av en ny klient så finns det många buggar! Vi får ha tålamod och vänta till det kommer några uppdateringar! En fråga! Vet nån hur FPP fungerar igentligen? Tacksam för svar /G Om du går under news så står det där. Citera
Mongokongo Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 det är ändå rätt kasst att de går ut förtidigt med en ny klient som inte är klar. man hittar ju buggar efter 2 sekunder, och det tycker man ju att betatestarna kunde hittat själva.. det var ju inte direkt så att världen skulle gå under om de varit kvar i prima 1 vecka till eller så. men det lär väl mest va expekt som loosar på att folk byter iofs.. Men var det inte så att de blev utkastade i förtid när det blev klart att samarbetet skylle brytas? Expekt blev för katiga helt enkelt. Citera
Barry_Lyndon Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Men var det inte så att de blev utkastade i förtid när det blev klart att samarbetet skylle brytas? Expekt blev för katiga helt enkelt. Vet inte, men dom lär ju knappast kunna skjuta på datumet efter att dom gått ut till alla kunder och andra inblandade. Sen brukar inte lednings/marknadsfolk vara så hemma på den tekniska biten och underskattar nog hur mycket badwill en buggig klient medför. /Andreas Citera
Barry_Lyndon Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Nu börjar jag också ledsna... Klienten startar och verkar ha kontakt med servern, men logga in kan man ju drömma om. Ville testa freerollen, se om turnerningsspelet är nåt att ha... Någon annan som kommer in nu? /Andreas Citera
Laxfiskaren Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Nope och då kör jag från Eurolinx! Surt Citera
Tallvid Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Kommer inte in på expekt heller... Tror nog att det krävs lite updateringar för att få det nya skeppet att sluta sjunka. Dom måste tappa mängder av spelare varje dag som går nu. Citera
Barry_Lyndon Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Nu kommer jag in, men blev inte mycket gladare för det, freerollen kl 20.00 går inte att registrera... En annan kul detalj är att 5+0.5 freezouten kl 18.30 skall börja om 1158050441 dar... Nu får dom nog ta sig samman och fixa det här. /Andreas Citera
Tallvid Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Jepp, det är inte riktigt funktionellt. Skrev ett långt brev till expekt där jag vänligt men bestämt frågade wtf dom håller på med. Skall bli trevligt att se vad svaret blir... Funderar starkt på primapoker nu alltså... Citera
Tallvid Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Här är svaret från Expekt: Dear Customer, We are very sorry that we are forced to send you an auto reply when you are having problems using our poker client; the reason is that the amount of emails are much larger than we can handle right now. We are fully aware of the problems that you are experiencing with the application at the moment, tournaments and ringgames that you can’t access or that freezes. Our poker supplier Tain has all available staff working to solve this right now but we do not know when it will be back up at full speed, they have received information of all bugs that has happened so far. Tournament buyins will be refunded and ringgames that froze will be rolled back by Tain. We do hope that this gave you some more information, however if you have a very specific question about your personal account that you need an urgent direct answer to we would appreciate if you could mail us at pokerbonus@expekt.com <mailto:pokerbonus@expekt.com>. Again, we are truly sorry that we can’t give you the personal answer you deserve, but hope that this general answer that you receive directly instead of waiting several hours for a personal reply is satisfactory for you right now. Regards, Poker Support Expekt.com Ltd. Det gjorde inte saken bättre... Nissar! Citera
aceshigh Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Är ert inloggningsproblem också att klienten inte känner igen era inloggningsuppgifter ?? Nu är jag utestängd också efter för många inloggningsförsök också.....hur fixar man det ?? Visst loggar man in med sitt vanliga expektlogin ? (har haft autoinloggning de senaste två åren....) Citera
Tallvid Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Ja det stämmer. Nu säger klienten att den är stängd för tekniska probs. i 15 min. Jag cashar ut så snart den är igång!! Citera
paokgeorge Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Ha tålamod!!!! Det kommer fixa sig under de närmaste veckorna!!! Själv så var jag inne i en pott med AK suited.. o plötsligt när jag skulle raisa igen efter att fi raisat innan mig som jag raisat innan så hängde klienten sig!! JO man blir lite förbannad!!! man vet inte hur det gick!! Tror jag auto folda eller nått!! GRRRRRRRRR Citera
Kollikock Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Det var ju fasen vad snabba alla är på att hacka och gnälla. Var det någon som trodde att det här skulle gå helt utan problem? Knappast va? Ändå är det bara ett jävla gnäll hit och dit om att nu får det vara nog med det här och nu ska jag ta ut mina pengar och nu ska jag minsann berätta för Expekt att de har problem och måste fixa det annars... Det kommer ju att lösa sig inom kort och när det har gjort det så sitter vi och spelar i den hittills bästa klienten. Snygg, funktionell och trevliga ljud. Dessutom så var det enormt saftiga bord som var uppe i går natt ifall plrs/flp och avg pot statistiken stämde. Citera
jna Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Det kommer ju att lösa sig inom kort och när det har gjort det så sitter vi och spelar i den hittills bästa klienten. Har ej hunnit spela än, men är den verkligen bättre än PokerStars? Tycker den har ALLT. De flesta andra klienter har någon bugg man retar sig på och någon funktion man saknar. Ska bli intressant att testa denna när Expekt låst upp mitt konto... Citera
TANDEMCYKELN Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Har ej hunnit spela än, men är den verkligen bättre än PokerStars? Jag har svårt att tänka mig att något bolag gör en bättre klient än Pokerstars. Citera
vocc Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 jag hatar pokerstarsklienten.. antar att man kan vänja sig vid vad som helst, men jag gillar den inte. pluss att det låter som en jordbävning varje gång nån checkar, och det är sjukt störande när man har flera bord igång. motsvarande gäller väl när varningsklockan ringer och den lille timeknappen dyker upp. men det är ju mho. (ser att det låter på mitt inlägg som att jag kanske borde sänka volymen, och det kan vara halva problemet ) Citera
jna Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Håller med om ljuden, men å andra sidan missar man knappast att det är ens tur Citera
vocc Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 f.ö så är det ju annars inget revolutionerande med expekts nya klient. den har ju mer eller mindre exakt samma grejer som alla andra. så fattar inte ritkigt poängen med att göra en helt ny från scratch. Citera
rai Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 att få en hint om hur de är med spelare på prima nu efter flytten.. 20k kl 21.30 brukar ha runt 900-1000 spelare..nu under 650 Citera
Recommended Posts