slasknit Postad Måndag kl 19:23 Författare Rapport Share Postad Måndag kl 19:23 Jag har fått in lite poker, men dåligt med studerande. Jag brukar studera på lunchen på jobbet, men det har varit så mycket på senaste att jag inte har haft tid att ta lunchraster. Lite HH-review och lite solver, men that's it. Pokern går hyfsat i alla fall. Gårdagens session var lite märklig. Jag brukar inte kolla resultat medan jag spelar, men ändå ha ett hum om hur jag ligger till. Igår var jag övertygad om att jag var back och tänkte att det eventuellt var värre än jag trodde, men det visade sig att jag var upp lite drygt en tusenlapp. In game kändes det som att jag fick vika ner mig i potter och förlorade all ins, men det kompenserades tydligen av att jag hade en sticky 80/10 till höger om mig på ett bord. SvS glitchade för mig i en pott också. Jag checkraisade turn med blockers och skulle potta river, men då funkade inte bet-knappen. Jag hamrade på betknappen, men inget hände så till slut fick jag checka. FI pottade river, men stackdjupet var för litet för att en raise skulle vara meningsfull så jag fick folda. Vem vet, jag kanske sparade en del pengar där men i stunden kändes det rätt surt. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slasknit Postad 21 timmar sedan Författare Rapport Share Postad 21 timmar sedan Nu har jag spelat mot en från PF i alla fall. Jag tänkte att jag förr eller senare stöter på någon av er. Jag fyllde ut bord med /2 då det var rätt dåligt med action högre upp. Tyvärr sprang jag betydligt bättre på /2 än högre upp. Framförallt /10 var bedrövligt, så det blev ett hyfsat stort back för dagen. En del av backet var en set mot set som jag spelade dåligt. Lite småmissar också säklart. I övrigt var det mestadels situationer jag inte kunde undvika. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KINGVON Postad 21 timmar sedan Rapport Share Postad 21 timmar sedan 15 minuter sedan, säger slasknit : Nu har jag spelat mot en från PF i alla fall. Jag tänkte att jag förr eller senare stöter på någon av er. Jag fyllde ut bord med /2 då det var rätt dåligt med action högre upp. Tyvärr sprang jag betydligt bättre på /2 än högre upp. Framförallt /10 var bedrövligt, så det blev ett hyfsat stort back för dagen. En del av backet var en set mot set som jag spelade dåligt. Lite småmissar också säklart. I övrigt var det mestadels situationer jag inte kunde undvika. Samma fast fyller upp med omaha bord för att få gambla lite! Fantastiskt spel och man har ju alltid nån % när det åker in. Noll koll på hur man ligger itll procentmässigt osv, men den sista handen när vi alla åkte händer ju titt som tätt Hur ligger vi till procentmässigt? så får man se hur långt bort man är ifrån sin killgissning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rhetoric Postad 18 timmar sedan Rapport Share Postad 18 timmar sedan HHs hade ju varit skoj! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slasknit Postad 15 timmar sedan Författare Rapport Share Postad 15 timmar sedan 3 timmar sedan, säger Rhetoric : HHs hade ju varit skoj! Jag spelar på en dator men postar på telefon så det får bli en skärmdump från mobilklienten: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slasknit Postad 14 timmar sedan Författare Rapport Share Postad 14 timmar sedan 6 timmar sedan, säger KINGVON : Samma fast fyller upp med omaha bord för att få gambla lite! Fantastiskt spel och man har ju alltid nån % när det åker in. Noll koll på hur man ligger itll procentmässigt osv, men den sista handen när vi alla åkte händer ju titt som tätt Hur ligger vi till procentmässigt? så får man se hur långt bort man är ifrån sin killgissning Jag fick ju in det rätt bra där. Jag har 48% att vinna, du har 14% att vinna och BB har 27%. Sen splittar du och jag potten 20% av gångerna. Jag har lite tur där med vilka händer ni har. Dels är mitt färgdrag levande och ni blockar det inte så mycket och dels dominerar mitt drag ditt. Jag räknade med att vara i bra skick med tanke på hur BB spelade generellt och vad jag tänker är din 3betsrange, men det där var bättre än förväntat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KINGVON Postad 13 timmar sedan Rapport Share Postad 13 timmar sedan 1 timme sedan, säger slasknit : Jag fick ju in det rätt bra där. Jag har 48% att vinna, du har 14% att vinna och BB har 27%. Sen splittar du och jag potten 20% av gångerna. Jag har lite tur där med vilka händer ni har. Dels är mitt färgdrag levande och ni blockar det inte så mycket och dels dominerar mitt drag ditt. Jag räknade med att vara i bra skick med tanke på hur BB spelade generellt och vad jag tänker är din 3betsrange, men det där var bättre än förväntat. ty för svar! var väl ungefär vad jag tänkte max 20% när jag såg din hand, så var väl inte alltför off. Hahah såg nu att vi splittar på den stökiges pengar turn, trodde jag var död redan då. Går snabbt när man är ovan! Vi lär säkert spela nån fler gång, lycka till vid borden! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slasknit Postad 10 minuter sedan Författare Rapport Share Postad 10 minuter sedan Jag är rätt trött idag då det blev lite sömn i natt så jag tänkte inte spela, men spel blev det ändå. Det var ju värt för jag hämtade upp gårdagens back på den dryga timmen jag spelade. Poker är så lätt när man träffar floppar och folk foldar mot ens bluffar. Det var nog inte mitt bästa spel, men med självspelande händer behöver man heller inte spela så bra. Tråkigt att man inte kan se vilka som spelar om man inte sitter vi bordet. Det var lite spel på /100 och jag blev nyfiken på vem som spelar det. I det stora hela är /100 inte så högt, men det är högsta nivån på SvS och jag gillar att raila så det är ändå intressant. Nu när high stakes har dött på GG är det bara Berri Sweet mot Sanitas man kan kolla på och det är på dagtid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts