Gå till innehåll

Kukbajs ska sluta med heroin och vinna krkrkrkr


kukbajs

Recommended Posts

Föga förvånande var tuff tuff-tåget en timme för sent. Var exakt samma sak förra gången jag skulle åka till denna stad.

För att inte bara gnälla och ha ett annat element än pokerus i denna db, kommer jag börja recensera sommarprat.

Vet inte vad ni andra lyssnar på när ni spelar, men jag kör nog typ 50/50 musik och poddar. Vad brukar ni lyssna på? Lyssna på sommarprat med mig? 🙂

Hampus Nesswold - Ganska rolig, men lite rörigt. 3/5 spliffar.

Lasse Åberg - Gaggig gammal gubbe som gaggade på, det vill säga sjukt rörigt + värdelös musiksmak. Förstår inte hur detta kunde passera om fler personer var inblandade i produktionen. 1/5 spliffar.

Ellen Krauss - Lesbiansommarprat, var bitvis rättså gulligt, men lite väl klyschigt (detta kommer från en bisexuell, så jag måste ju få ha tolkningsföreträde här, eller?!). Man har hört liknande stories en milj ggr. Grym musiksmak! 3/5 spliffar.

Birgitta Olsson - Typ lite politik, lite girl power, lite snyftstory. Var tematiskt aningen rörigt, men bitvis intressantare (särskilt politikdelarna) än lesbianen. Värdelös musiksmak - typ 50% av låtarna var från serier/filmer, bara bekräftar min fördom att socialliberaler så gärna tror de är kulturellt insatta, men de har knappt läst Astrid Lindgren. 3/5 spliffar.

Joakim Paasikivi - Helt klart intressantaste avsnittet so far, men om man har följt Ukraina-konflikten noga finns det inte så mycket nytt att hämta här. Han var ändå nyanserad och gav ett förtroendegivande intryck. 3/5 spliffar.

Vivi Wallin - I grunden en snyftstory om en frånvarande farsa och en sjuk morsa, men det berättades ändå på ett drabbande sätt. Helt klart bäst upplagda pratan vad gäller narrativ. Även om hon har det högst tvivelaktiga yrket influencer, gav hon ett sympatiskt intryck. Musiken var snäppet under medioker. 4/5 spliffar.

Stay tuned! ;)

Redigerad av kukbajs
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, säger Lobo :

 

Alltså, detta är också uselt, men inte lika uselt som hans prata eller musiken han spelade, det vill säga dålig/tråkig jazz som åldrats sämre än en tjackpundare. Hade han slängt in typ en Chet Baker-låt eller dylikt, hade jag kunna gett honom 2/5 spliffar.

Hoppas du har en fin dag i värmen, kamrat kompis! Kom ihåg att dricka mycket vin! ... Jag menade vatten, såklart.

Redigerad av kukbajs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-06-27 kl 15:07, säger kukbajs :

Torsdag den 27 juni

Session #1: +84,63; Började med att efter 10 min vara back 3-4 BIs - allting var bara jag som öppnade och c-betade. Och det funkar ju i princip aldrig. Liksom jag dubbel barellar med KTo på QxxAx, TT har synat mig. Sen vågar jag inte beta river också, utan att ha binkat, för folk kan verkligen inte folda. Var duktig som krigade på och inte tiltade i alla fall.

Spelade en timme i väntan på mitt tuff tuff-tåg.

Tror jag i framtiden ska vara försiktiga med mina c-bets (jag ligger på 82%) - man får liksom bara inte folds.

Fick avsluta med denna hand:

 

 Lol va fan är det som händer?! Sjukt jag fick hålla där.

Kyss och smek nu ska jag fara iväg till en gammal stad och träffa fölk

ang cbet, så 82% är ju lite högt tror ja men samtidigt så tror jag inte det är så negativt iaf mot noobs så länge man nyttjar B-X-B och B-X-C linjerna, stämmer att de inte är mycket folds på floppen men samtidigt är det inte mkt raise heller så man får se alla korten för ett bra pris oftast, har fått mkt value via cbet flop xx turn o bluffcatcha river me nå mid par där motståndaren floatat flop me nå bs binkar sitt par me 75o på turn o sen pottar river oklart om bluff eller ej, varierar ju från spelare till spelare så vissa kanske inte bettar riv men callar men strunt istället då jag antar de tror man blastar 100% av sina par på turnen. lätt för dem att hamna med för många svaga händer att bluffa/bluffcatcha med på river om de floatar för mycket och inte raisar tillräckligt och den effekten blir ju ba starkare om de har för bred range pre

ha det skoj i gammla staden!

Redigerad av vemvem
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
17 timmar sedan, säger vemvem :

ang cbet, så 82% är ju lite högt tror ja men samtidigt så tror jag inte det är så negativt iaf mot noobs så länge man nyttjar B-X-B och B-X-C linjerna, stämmer att de inte är mycket folds på floppen men samtidigt är det inte mkt raise heller så man får se alla korten för ett bra pris oftast, har fått mkt value via cbet flop xx turn o bluffcatcha river me nå mid par där motståndaren floatat flop me nå bs binkar sitt par me 75o på turn o sen pottar river oklart om bluff eller ej, varierar ju från spelare till spelare så vissa kanske inte bettar riv men callar men strunt istället då jag antar de tror man blastar 100% av sina par på turnen. lätt för dem att hamna med för många svaga händer att bluffa/bluffcatcha med på river om de floatar för mycket och inte raisar tillräckligt och den effekten blir ju ba starkare om de har för bred range pre

ha det skoj i gammla staden!

Rimlig analys. Jag kör rätt mkt bet-bet-check och bet-bet-bet (med typ TPTK och dylikt), men ah, jag borde nog inkorporera den gamla hederliga linjen bet-check-bet/call oftare än vad jag gör atm.

Har observerat att bet-bet-bet typ alltid är minst överpar om vi snackar typ BTN vs BB.

 

Redigerad av kukbajs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...