Gå till innehåll

Starten av slutet


Recommended Posts

Så otroligt bakis idag... Perfekt dag att ligga o bara fundera och tänka olika senarion i huvudet gällande situationer som kan uppstå i given. Typ som en intern solver om man så skall kalla det så. 

Angående solvers btw vad får man egentligen ut av det tycker ni som använder det? Så fort jag hör någon som använder sig av solvers så blir jag faktiskt lite semi-tilt om jag ska vara ärlig. Jag menar har man inga egna ideer om spelet kanske man bara inte skulle spela? Fusk i all ära men det är inte något jag vill sträva efter, skulle känna mig lortig och rätt kass på poker också för den delen. 

Man märker att många spelar efter solvers nu för tiden med patetiska öppningar och si och så i den positionen i en oöppnad pott, personligen kör jag med glädje över dessa lyckosökare då dom tycks sakna logiken bakom spelet för den angivna lösningen solvers "har sagt" att man borde spela så. Samtidigt är jag glad också att det finns för annars skulle nog poker troligen vara död. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger Flamberadraket :

Angående solvers btw vad får man egentligen ut av det tycker ni som använder det? Så fort jag hör någon som använder sig av solvers så blir jag faktiskt lite semi-tilt om jag ska vara ärlig. Jag menar har man inga egna ideer om spelet kanske man bara inte skulle spela? Fusk i all ära men det är inte något jag vill sträva efter, skulle känna mig lortig och rätt kass på poker också för den delen. 

Man märker att många spelar efter solvers nu för tiden med patetiska öppningar och si och så i den positionen i en oöppnad pott, personligen kör jag med glädje över dessa lyckosökare då dom tycks sakna logiken bakom spelet för den angivna lösningen solvers "har sagt" att man borde spela så.

När det gäller heads up limit poker lyckades man för några år sedan via simuleringar få fram den definitiva lösningen av hur man ska spela. En spelare som följer detta kan inte besegras i långa loppet. Samma sak några år senare med heads up no limit poker. Spelet är som det heter "löst" och därmed lika tråkigt som Black Jack där man måste följa den optimala tabellen.

Men vanlig no limit poker med många deltagare är inte alls "löst". Solvers försöker komma så nära det går, men fortfarande finns utrymme för egna ideer. Skulle man lyckas få fram en definitiv lösning så blir också no limit poker med många deltagare dött. Ingen kan i långa loppet besegra övriga. Poker blir i princip ett spel där maskiner spelar mot maskiner. Men det är nog långt dit.

14 timmar sedan, säger Flamberadraket :

Samtidigt är jag glad också att det finns för annars skulle nog poker troligen vara död. 

Menar du att utan solvers skulle pokern vara död? Är det inte snarare så att ju bättre dessa solvers blir desto mer död blir pokern?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

 

Menar du att utan solvers skulle pokern vara död? Är det inte snarare så att ju bättre dessa solvers blir desto mer död blir pokern?

Jag menar ifall folk tänkte till själva istället för att sitta med solvers och inte fatta ett skit skulle poker vara svårare än det är idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Men vanlig no limit poker med många deltagare är inte alls "löst". Solvers försöker komma så nära det går, men fortfarande finns utrymme för egna ideer. Skulle man lyckas få fram en definitiv lösning så blir också no limit poker med många deltagare dött. Ingen kan i långa loppet besegra övriga. Poker blir i princip ett spel där maskiner spelar mot maskiner. Men det är nog långt dit.

Så länge det finns stora pengar i poker kommer det nog att vara en hög prioritet att förbättra solvers. AI och maskininlärning kan vara mycket effektiva på att exploatera suboptimala strategier och anpassa sitt spel därefter. Dessutom kan AI balansera med en GTO-strategi när det behövs, vilket gör den flexibel och anpassningsbar till olika motståndare och spelstilar. Allt är dock inte av ondo. Om alla spelare blir bättre kan det vara nödvändigt att justera rake-strukturen för att säkerställa att spelet förblir lönsamt och tilltalande. AI borde också kunna avgöra om det är lönsamt att spela.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Får ni känslan ibland av att ni håller på att springa in i en vägg eller bli körda genom magen av ett tåg vilken sekund som helst när ni spelar poker? Jag fick den känslan när jag spelade senast så stängde bara ner trotts bra spel och bra värde på borden. 

Skämsel hatt på då jag kommer misslyckas med volym denna månaden målet är 1000 händer per dag i 30 dagar per månad. Hur jag distribuerar dessa dagar är helt upp till mig men under 30K händer per månad är oacceptabelt.  

Just nu ser månaden ut såhär o med tanke att det redan är 18/8 så har jag svårt att se jag hinner med 30 k händer denna månaden.... :( Flåt 

image.thumb.png.e4a67776bb57d445c57751f0328455ae.png

 

Redigerad av Flamberadraket
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny vecka, nya förutsättningar! Målet är att få in volym även om det innebär att jag får kliva ner nån nivå eller två för att få spel. 

Annars kommer två nya klockor som jag beställt, sökt några nya jobb då jag spyr galla på jobbet jag har (vill inte prata om det så fråga inte men det handlar om koordination) sen har jag börjat kolla på att casha en razr 50 ultra 🤩 riktigt najs mobil. Får se om jag drar och införskaffar en sådan så man blir lite glad ett tag i alla fall på livet.

 

Trevlig måndag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Då detta trotts allt är ett poker forum och inte nå jävla tjackhack även om man kan tro så när man läser andras db'er 😝 så tänkte jag kolla med er om någon läst/lyssnat på boken the mental game of poker och om den hjälpte er på nåt sätt. Rekomenderas den eller är den utdaterad och finns bättre alternativ? 

Redigerad av Flamberadraket
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-08-18 kl 12:08, säger Flamberadraket :

Får ni känslan ibland av att ni håller på att springa in i en vägg eller bli körda genom magen av ett tåg vilken sekund som helst när ni spelar poker? Jag fick den känslan när jag spelade senast så stängde bara ner trotts bra spel och bra värde på borden. 

Skämsel hatt på då jag kommer misslyckas med volym denna månaden målet är 1000 händer per dag i 30 dagar per månad. Hur jag distribuerar dessa dagar är helt upp till mig men under 30K händer per månad är oacceptabelt.  

Just nu ser månaden ut såhär o med tanke att det redan är 18/8 så har jag svårt att se jag hinner med 30 k händer denna månaden.... :( Flåt 

image.thumb.png.e4a67776bb57d445c57751f0328455ae.png

 

Extremt vanligt i samband med uttag och UMR. Enda sättet att komma runt är en insättning som överstiger uttaget. Låt alla hålla på med solvers. Vi som vet hemligheterna, vi vet. /Svart_taxi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, säger Markus8000 :

Extremt vanligt i samband med uttag och UMR. Enda sättet att komma runt är en insättning som överstiger uttaget. Låt alla hålla på med solvers. Vi som vet hemligheterna, vi vet. /Svart_taxi

UMR?... Jag har inte satt in en krona sen långt innan jag började med denna dagboken, uttag har hänt dock. Men det var inte därför jag fick känslan jag fick,det var troligen bara en olust att spela poker ihop med dålig sömn samt baksmälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger aml :

Vilka nivåer är det du kör just nu BTW ? Och är ditt nick hemligt lr har du outat dig ?

Bara tänkte om man har kört några händer mot dig 😅

Jag önskar man nickade galnaanlag för o göra rexis pissed men tyvärr inte.... Kör bara € borden nu för tiin men började med 1/2 på SVS nu kör jag 1/2€ om dåligt med action 0,5/1€.

Händer dock att jag sätter mig o pippar både den ena o andra på pokerborden som har outat sig på PF som har förargat mig. Men det gör jag bara för nöjesskull. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de stor skillnad mellan Kr / Euro borden , jag får för mig att SvS borde vara mycket softare va ? Anledningen till Euro bord då antar jag är volymen. Att det finns games som faktiskt kör hela tiden ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
8 minuter sedan, säger aml :

Är de stor skillnad mellan Kr / Euro borden , jag får för mig att SvS borde vara mycket softare va ? Anledningen till Euro bord då antar jag är volymen. Att det finns games som faktiskt kör hela tiden ?

Förutom att raken är högre så körs även mer händer per timme och det beror nog främst på att folk är mer hand selektiva och slänger diverse skräp som solvers skulle spela/öppna i tidig pos. Väl vid spelad pott så är aggressiviteten omätbar med SEK borden... Jämföras med förskola/universitet studier typ.... Inga problem för mig dock. Verkar dock va inne i en svacka men idag helt ok dag ändå 380 BB vunnit. Men en dag är en piss i sjön! återkommer med månadsgrafer istället. 

Redigerad av Flamberadraket
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

väldigt märkligt att samtliga resultat och HHs har skrivits i BB förutom dom två PLO5 händerna! vad är anledningen till det?

 

vad fan hände ens i dom händerna? återberätta gärna action, för jag har svårt att förstå utan förklaring :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, säger aml :

Vilka nivåer är det du kör just nu BTW ? Och är ditt nick hemligt lr har du outat dig ?

Bara tänkte om man har kört några händer mot dig 😅

Ett troll kommer aldrig outa sig förstår du väl. 

Mer intressant vore det att veta vilka slags droger personen i fråga tar. 

Fast det kanske @kukbajs har koll på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...