Flamberadraket Postad 24 April , 2024 Rapport Postad 24 April , 2024 HallÄ! Hade förr en av PF's mest kÀnda dagböcker, men det var nÀrmare decenniet sedan. Nu ska jag dra igÄng en ny tÀnkte jag och denna gÄngen slutar det inte förrns miljonerna. Det man Àr lite rÀdd för Àr att pokern dött ut helt och det enda som Àr kvar Àr regs och bottarna som dammsög bort all fisk (som jag var för 10 Är sen) Aja skit i va som varit och fokusera pÄ det som Àr!  Jag kommer lÀgga upp lite olika hÀnder och har sÀkert frÄgor om HUD (PT 4). Mitt fokus Àr CG men kan sÀkert bli lite turneringar lÀngre frammÄt. Spelar bara NL texas för swingsen i omaha Àr nÀst intill vÄldtÀkt!!! Rullen just nu Àr 30 BI pÄ nuvarande nivÄ och det Àr sÀkert lite lÄgt men det Àr inte eller en super hög nivÄ sÄ det kan sÀkerligen gÄ i alla fall. Runt 50 BI hade vart o föredra men dÀr Àr man sÀkert i maj om man fÄr in lite volym. Ha det sÄ lÀnge! 3
killerwolf2 Postad 24 April , 2024 Rapport Postad 24 April , 2024 hallÄ, vill du vara anonym dÄ du inte nÀmner vad du hette förr eller kom det bara inte pÄ tal sÄ att sÀga? MVH och lycka till !
Flamberadraket Postad 24 April , 2024 Författare Rapport Postad 24 April , 2024 Fick in lite volym idag i alla fall..... Dock nÄgra smÀllar som vanligt.... Tror inte en AA höll idag faktiskt.... Mina stats: Dagens tvÄ piss hÀnder: UTG: 171.12 BB Hero (MP): 208.41 BB CO: 287.2 BB BTN: 121.8 BB SB: 188.09 BB BB: 273.13 BB SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has  A:spade: A:diamond: fold, Hero raises to 5 BB, CO calls 5 BB, fold, fold, fold Flop: (11.5 BB, 2 players)  8:diamond: 9:club: 2:club: Hero checks, CO checks Turn: (11.5 BB, 2 players)  Q:heart: Hero bets 5.75 BB, CO raises to 18.98 BB, Hero calls 13.23 BB River: (49.45 BB, 2 players)  K:spade: Hero checks, CO bets 44 BB, Hero calls 44 BB Hero mucks  A:spade: A:diamond:  (One Pair, Aces)  (Pre 81%, Flop 9%, Turn 5%) CO shows  9:diamond: 9:heart:  (Three of a Kind, Nines)  (Pre 19%, Flop 91%, Turn 95%) CO wins 131.96 BB  Nej brukar inte öppna 5 BB normalt men det satt en callstation vid bordet (dock inte han som gick med)....... NÀsta vetefan om denna Àr sÄ bra spelad men K4 spelar 51 % av ALLA hÀnder sÄ tÀnker vÀl att det Àr fÀrgdrag eller mest troligtvis K med nÄgot högre kicker J/Q: UTG: 183.68 BB Hero (MP): 252.76 BB CO: 289.14 BB BTN: 11.65 BB SB: 91.14 BB BB: 286.63 BB SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has  A:club: A:spade: fold, Hero raises to 3 BB, fold, BTN calls 3 BB, SB calls 2.5 BB, fold Flop: (10 BB, 3 players)  K:club: 9:heart: 4:club: SB checks, Hero bets 5 BB, BTN calls 5 BB, SB raises to 30 BB, Hero raises to 131.25 BB, BTN calls 3.65 BB, SB calls 58.14 BB Turn: (194.92 BB, 3 players)  5:spade: River: (194.92 BB, 3 players)  K:diamond: Hero mucks  A:club: A:spade:  (Two Pair, Aces and Kings) Main Pot [35.95 BB]: (Pre 81%, Flop 26%, Turn 17%) Side Pot#1 [158.97 BB]: (Pre 84%, Flop 26%, Turn 17%) BTN shows  A:diamond: K:spade:  (Three of a Kind, Kings) Main Pot [35.95 BB]: (Pre 5%, Flop 0.3%, Turn 0%) SB shows  4:heart: K:heart:  (Full House, Kings full of Fours) Main Pot [35.95 BB]: (Pre 15%, Flop 74%, Turn 83%) Side Pot#1 [158.97 BB]: (Pre 16%, Flop 74%, Turn 83%) SB wins 187.13 BB   Om ni har nÄgra tips pÄ hur man lÀttare lÀgger in hÀnder sÄ Àre bara hojta, jag kommer sitta mer i helgen med detta och ha mer tid att experimentera. 1
Flamberadraket Postad 24 April , 2024 Författare Rapport Postad 24 April , 2024 Test: BB (BB): 176.73 BB Hero (UTG): 205.3 BB MP (MP): 343.51 BB CO (CO): 194.5 BB BTN (BTN): 189.64 BB SB (SB): 241.26 BB SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB Dealt to Hero: Hero raises to 5 BB, fold, fold, fold, SB raises to 14 BB, fold, Hero calls 9 BB Flop (29 BB, 2 players): SB checks, Hero checks Turn (29 BB, 2 players): SB bets 13.05 BB, Hero raises to 39.1 BB, SB calls 26.05 BB River (107.2 BB, 2 players): SB checks, Hero bets 46 BB, SB raises to 188.16 BB, fold SB wins 191.24 BB  1
Flamberadraket Postad 24 April , 2024 Författare Rapport Postad 24 April , 2024 Just nu, sÀger Flamberadraket : Test: BB (BB): 176.73 BB Hero (UTG): 205.3 BB MP (MP): 343.51 BB CO (CO): 194.5 BB BTN (BTN): 189.64 BB SB (SB): 241.26 BB SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB Dealt to Hero: Hero raises to 5 BB, fold, fold, fold, SB raises to 14 BB, fold, Hero calls 9 BB Flop (29 BB, 2 players): SB checks, Hero checks Turn (29 BB, 2 players): SB bets 13.05 BB, Hero raises to 39.1 BB, SB calls 26.05 BB River (107.2 BB, 2 players): SB checks, Hero bets 46 BB, SB raises to 188.16 BB, fold SB wins 191.24 BB  Kort saknas annars var den najs  2
magico Postad 26 April , 2024 Rapport Postad 26 April , 2024 9 timmar sedan, sÀger lamern : starkt att öppna med 10k hÀnder/dag Helt sjukt. SjÀlv kÀnns det som jag har bestigit Mount Everest om jag fÄr in mer Àn 3k hÀnder en dag och oftast fÄr jag kriga hÄrt för att fÄ in 2k, helt omöjligt att fÄ in fler hÀnder utan att bli en passiv synrobot för mig Spelar trots allt 6 bord men antar att jag Àr lite Àldre Àn er som kan spela sÄ mkt.
lamern Postad 26 April , 2024 Rapport Postad 26 April , 2024 Den 2024-04-25 kl 00:22, sÀger Flamberadraket :  Om ni har nÄgra tips pÄ hur man lÀttare lÀgger in hÀnder sÄ Àre bara hojta, jag kommer sitta mer i helgen med detta och ha mer tid att experimentera. jag tar bara en skÀrmdump pÄ handen i pt4
Flamberadraket Postad 28 April , 2024 Författare Rapport Postad 28 April , 2024 Den 2024-04-26 kl 12:24, sÀger lamern : jag tar bara en skÀrmdump pÄ handen i pt4 Smart!!! Stort tack! Jag har tvÄ principer hÀr i livet och det första Àr att aldrig dricka 2 dagar i rad, har gÄr sÄdÀr med det den hÀr helgen.... Den andra Àr att aldrig spela poker nÀr jag dricker eller Àr bakis!!! Den principen gÄr bÀttre men gynnar inte dagboken. Jag tar nya tag nÀsta vecka! 1
Flamberadraket Postad 28 April , 2024 Författare Rapport Postad 28 April , 2024 Letar i arkivet efter nÄgra misslyckade bluffar den ena Àr roligare Àn den andra... Ibland gör man dÄligt spel bara?  Leder ju faktiskt denna men orutinerat att bluffa ur position, sÄnt brukar kosta....  1
lamern Postad 28 April , 2024 Rapport Postad 28 April , 2024 brukar ha ok kÀnsla efter tusentals spenderade forumtimmar men hÀr Àr jag lite förvirrad över om hÀnderna, statsen osv Àr halvtroll eller inte? jag hÄller det öppet och följer vidare
Flamberadraket Postad 28 April , 2024 Författare Rapport Postad 28 April , 2024 2 timmar sedan, sĂ€ger lamern : brukar ha ok kĂ€nsla efter tusentals spenderade forumtimmar men hĂ€r Ă€r jag lite förvirrad över om hĂ€nderna, statsen osv Ă€r halvtroll eller inte? jag hĂ„ller det öppet och följer vidare Vad Ă€r sĂ„ troll över statsen, förklara gĂ€rna om du orkar? Â
lamern Postad 28 April , 2024 Rapport Postad 28 April , 2024 (redigerade) 48 minuter sedan, sĂ€ger Flamberadraket : Vad Ă€r sĂ„ troll över statsen, förklara gĂ€rna om du orkar?  de Ă€r inte trolliga i sig, jag blev bara fundersam nĂ€r jag tex ser din J3o och sen stats Ă„t det passivare hĂ„llet men du kanske hade dina anledningar i den handen eller bara fick feeling đ Ă€r det svenska spel som spelas? Redigerad 28 April , 2024 av lamern
Flamberadraket Postad 28 April , 2024 Författare Rapport Postad 28 April , 2024 1 timme sedan, sĂ€ger lamern : de Ă€r inte trolliga i sig, jag blev bara fundersam nĂ€r jag tex ser din J3o och sen stats Ă„t det passivare hĂ„llet men du kanske hade dina anledningar i den handen eller bara fick feeling đ Ă€r det svenska spel som spelas? SĂ„ passiva Ă€r dom vĂ€l inte om man kollar pĂ„ VPIP mot övriga statsen? Visst min öppningsrange överlag Ă€r ju "nittig" med en sĂ„dan stats men de behöver ju inte betyda att man aldrig bluffar. Sen den dĂ€r J3 Ă€r ju rĂ€tt vĂ€rdelöst spelad tyckte mest de va kul o lĂ€gga ut som bakis söndagsnöje typ... Men det Ă€r ocksĂ„ en liten del hĂ€nder 10k Ă€r en piss i sjön truu stats behöver sĂ€kert runt 100 k hĂ€nder minst. Svenska spel Absolut men Ă€ven PS, 888 , GG dock mest turneringar pĂ„ GG. Jag jobbar vĂ€l mest pĂ„ att öka squeeze spelet nu (missar ofta chanser) och försöker minimera limpandet. Bra poker spelas genom att höja och sĂ€llan syna i min mening. Men var drar man dĂ„ grĂ€nsen mellan att limpa/höja lĂ„ga/mellan pocket par samt lite högre suited connectors och de allt för vĂ€lkĂ€nda suited AX. Variation/position Ă€r sĂ€kert nyckeln i kombo med de andras stats.   Sen kĂ€nner jag att man inte bara kan sitta som en maskin och spela samma sĂ€tt hela tiden, variera spelet lite mer och visa upp en o annan bluff ibland för att fĂ„ lĂ€gre "creds" och mer synar nĂ€r man vĂ€l sitter med nöten đ„łÂ Floata lite mer floppar/turn och reraisa bets osv osv. Det som Ă€r svĂ„rt Ă€r att göra det i "rĂ€tt" lĂ€gen och göra det smart. I alla fall mot regs som sitter dĂ€r dagarna i Ă€ndan. NĂ€r MR fisk dyker upp sĂ„ Ă€r det rĂ€tt sjĂ€lvspelande tycker i alla fall jag.Â
speccan Postad 29 April , 2024 Rapport Postad 29 April , 2024 Va? AlltsĂ„, dömma av dina stats och hur uttrycker dig kring strategi saknar du tillrĂ€ckligt bra fundamental förstĂ„else för poker för att ens övervĂ€ga att det ska vara en inkomstkĂ€lla för dig. Ăr du bara en glad amatör sĂ„ Ă€r 10k hĂ€nder pĂ„ en dag fullstĂ€ndigt orimligt. Ăr du troll sĂ„ bara ta ditt liv. 2
Flamberadraket Postad 29 April , 2024 Författare Rapport Postad 29 April , 2024 2 timmar sedan, sĂ€ger speccan : Va? AlltsĂ„, dömma av dina stats och hur uttrycker dig kring strategi saknar du tillrĂ€ckligt bra fundamental förstĂ„else för poker för att ens övervĂ€ga att det ska vara en inkomstkĂ€lla för dig. Ăr du bara en glad amatör sĂ„ Ă€r 10k hĂ€nder pĂ„ en dag fullstĂ€ndigt orimligt. Ăr du troll sĂ„ bara ta ditt liv. Haschtomte much? đ Eller Ă€r du bara en sĂ„dan bitter snubbe som bustade din sista rulle 2009 och svor att göra livet till missĂ€r för övriga pokerforum? För resten av ditt liv. UrsĂ€kta mitt korta svar men jag kommer inte lĂ€gga nĂ„gon mer fokus pĂ„ dig dĂ„ du verkar vara en hemsk mĂ€nniska som öppnar med ett inlĂ€gg som innehĂ„ller ordern "bara ta ditt liv".... 3
killerwolf2 Postad 29 April , 2024 Rapport Postad 29 April , 2024 troll eller ej, kul med liv i luckan... 3
lamern Postad 29 April , 2024 Rapport Postad 29 April , 2024 13 timmar sedan, sĂ€ger speccan : Va? AlltsĂ„, dömma av dina stats och hur uttrycker dig kring strategi saknar du tillrĂ€ckligt bra fundamental förstĂ„else för poker för att ens övervĂ€ga att det ska vara en inkomstkĂ€lla för dig. Ăr du bara en glad amatör sĂ„ Ă€r 10k hĂ€nder pĂ„ en dag fullstĂ€ndigt orimligt. Ăr du troll sĂ„ bara ta ditt liv. gung ho attack mode frĂ„n första raden och sen ökade det đ
Lundin89 Postad 29 April , 2024 Rapport Postad 29 April , 2024 14 timmar sedan, sĂ€ger speccan : Va? AlltsĂ„, dömma av dina stats och hur uttrycker dig kring strategi saknar du tillrĂ€ckligt bra fundamental förstĂ„else för poker för att ens övervĂ€ga att det ska vara en inkomstkĂ€lla för dig. Ăr du bara en glad amatör sĂ„ Ă€r 10k hĂ€nder pĂ„ en dag fullstĂ€ndigt orimligt. Ăr du troll sĂ„ bara ta ditt liv. speccan fick en mĂ„nads avstĂ€ngning för detta, att be nĂ„gon ta sitt liv har absolut ingen plats pĂ„ PF. Spelar ingen roll om man försöker vara rolig eller jagar troll, helt oacceptabelt. /mod 12
Flamberadraket Postad 29 April , 2024 Författare Rapport Postad 29 April , 2024 (redigerade) Standard? Bra bluff, sĂ€mst bluff? NĂ„gra faktorer att tĂ€nka pĂ„ MP fĂ„r jĂ€kligt svĂ„rt att syna Ă€ven med sĂ€g PP 99-JJ med tanke pĂ„ att BTN kan slĂ„ om hĂ€r. Samtidigt Ă€r de vĂ€l jĂ€kligt orimligt att BTN ska ha en K hĂ€r med det spelet. Det hĂ€nder sĂ„klart men vid syn vet man att man Ă€r mot 1: Kx 2: högt PP som man fortfarande troligen kan fĂ„ foldas mot ett skott till pĂ„ river med sĂ€g 40-55 % pot. sĂ„klart beroende pĂ„ hur lĂ€tt BTN synar ner. Vid reraise vid turn Ă€r det vĂ€l bara att gratulera för bra spel och mucka handen. Hero VP 15 , Ăvriga 40-60 vilket kĂ€nns vĂ€ldigt högt... Dock <10% -3bet sĂ„ rĂ€tt passivt frĂ„n BB DVS inte jĂ€tte orolig för en reraise dĂ€rifrĂ„n preflopp. Kanske inte jĂ€ttenöjd med synen i sĂ€msta position men dĂ„ mĂ„nga Ă€r med i potten sĂ„ kan man ju alltid trĂ€ffa bra med dom oddsen man fĂ„r för en syn.  Redigerad 29 April , 2024 av Flamberadraket
Flamberadraket Postad 30 April , 2024 Författare Rapport Postad 30 April , 2024 6 timmar sedan, sĂ€ger Lasery : đ Jag vet bygger upp inlĂ€ggen rĂ€tt dĂ„ligt, rörigt nĂ€r man skriver, blir förhoppningsvis bĂ€ttre gradvis đ
Flamberadraket Postad 30 April , 2024 Författare Rapport Postad 30 April , 2024 FÄr man frÄga er som lÀser dagboken, vad vill ni se mer av? Passar ocksÄ pÄ att frÄga dom som har poker som hobby eller kanske till och med lever pÄ poker: Vad anser ni Àr bÀst approach för den bÀsta EV möjligt pÄ pokern? ABC mer eller mindre hela tiden eller variera spelet? Det Àr ingen hemlighet att mÄnga idag Àr pÄlÀsta, edgen Àr mindre idag Àn nÄgonsin mot regs. Man mÄste plugga för att komma nÄgon annnanstans Àn busto. NÄtt jag reagerat pÄ pÄ sistone Àr att UTG öppnar potten med 2,5 bb's och jag tÀnker det kan vÀl inte vara EV +. Vist jag köper att nÀr alla lÀgger sig och SB eller BB bara flattar preflopp dÄ har UTG en fördel. Men majoriteten av gÄngerna sÄ blir det ju 3-bet kanske en 4 bet till och med och det Àr svÄrt att försvara en sÄdan öppning med till och med AQ JJ-QQ. NÄn som kÀnner till UTG öppning till 2,5 BB och vad Àr egentligen strategin bakom den pÄ shorthanded bord? Som sagt jag ser detta rÀtt frekvent bland regs och jag ser inte riktigt hur spel som de Àr EV +?? 1
UnitOperations Postad 30 April , 2024 Rapport Postad 30 April , 2024 (redigerade) Oklart som sagt om du försöker trolla. Tror inte det, kĂ€nns som du bara tagit upp spelet efter 10 Ă„r som du sĂ€ger. Inte hade sĂ„ bra koll med den tidens standard och med dagens mĂ„tt mĂ€tt framstĂ„r som helt clue less. Har svĂ„rt att se att du hade en av de âmest kĂ€nda DBâ dock. Vill inte framstĂ„ som elak, men tror du mĂ€rkt av att det Ă€r den generella uppfattningen folk har baserat pĂ„ hur du uttrycker dig, hĂ€nderna du postat och dina stats? Wp om du trollar. Annars rekommenderar jag dig att börja med att ta en titt pĂ„ basic preflop strtegi. RFI och 3B ranges och vilka sizes som Ă€r normalt kan vara en bra start. Försök tĂ€ppa till gapet mellan VPIP-PFR, fĂ„ upp 3B% lite. Generellt post flop, börja med att spela simpelt utifrĂ„n den kunskap du har, och bygg sedan pĂ„ det. Undvik diverse fancy play och försök spela solid poker. Försök hitta lite bra billigt content att konsumera för att fĂ„ en kĂ€nsla av hur andra bĂ€ttre spelare spelar. Vad föreslĂ„r du istĂ€llet för 2,5x UTG av nyfikenhet? Tycker du sjĂ€lv att t.ex. J3o handen kĂ€nns rimlig nĂ€r du lĂ€ser HHn och postar den? KĂ€nns som lite ovanlig hand selection preflop om du frĂ„gar mig, speciellt frĂ„n nĂ„gon som spelar 7% 3B (vilket Ă€r alldeles för lĂ„gt). Tror det bland annat Ă€r lite det folk syftar pĂ„ för övrigt  gl med pokern!  Edit: OK, sĂ„g din post i andra trĂ„den. Du trollar bara antar jag. Redigerad 30 April , 2024 av UnitOperations 2
Flamberadraket Postad 30 April , 2024 Författare Rapport Postad 30 April , 2024 2 timmar sedan, sĂ€ger UnitOperations : Oklart som sagt om du försöker trolla. Tror inte det, kĂ€nns som du bara tagit upp spelet efter 10 Ă„r som du sĂ€ger. Inte hade sĂ„ bra koll med den tidens standard och med dagens mĂ„tt mĂ€tt framstĂ„r som helt clue less. Har svĂ„rt att se att du hade en av de âmest kĂ€nda DBâ dock. Vill inte framstĂ„ som elak, men tror du mĂ€rkt av att det Ă€r den generella uppfattningen folk har baserat pĂ„ hur du uttrycker dig, hĂ€nderna du postat och dina stats? Wp om du trollar. Annars rekommenderar jag dig att börja med att ta en titt pĂ„ basic preflop strtegi. RFI och 3B ranges och vilka sizes som Ă€r normalt kan vara en bra start. Försök tĂ€ppa till gapet mellan VPIP-PFR, fĂ„ upp 3B% lite. Generellt post flop, börja med att spela simpelt utifrĂ„n den kunskap du har, och bygg sedan pĂ„ det. Undvik diverse fancy play och försök spela solid poker. Försök hitta lite bra billigt content att konsumera för att fĂ„ en kĂ€nsla av hur andra bĂ€ttre spelare spelar. Vad föreslĂ„r du istĂ€llet för 2,5x UTG av nyfikenhet? Tycker du sjĂ€lv att t.ex. J3o handen kĂ€nns rimlig nĂ€r du lĂ€ser HHn och postar den? KĂ€nns som lite ovanlig hand selection preflop om du frĂ„gar mig, speciellt frĂ„n nĂ„gon som spelar 7% 3B (vilket Ă€r alldeles för lĂ„gt). Tror det bland annat Ă€r lite det folk syftar pĂ„ för övrigt  gl med pokern!  Edit: OK, sĂ„g din post i andra trĂ„den. Du trollar bara antar jag. Tack för tipsen med vpip-prf samt 3 bet jag kommer ta till mig och kolla pĂ„ detta đđ Jag Ă€r hĂ€r för att diskutera poker, sĂ„ lĂ„ngt jag förstĂ„r, jag Ă€r en glad amatör hĂ€r för att lĂ€ra mig och att jag delar min syn pĂ„ en hand som spelades lĂ„ngt över mina nivĂ„er Ă€r bara mitt tankesĂ€tt gĂ€llande handen sen om analysen var Ă„t helvete sĂ„ var det Ă€ndĂ„ det bĂ€sta jag kunde förmĂ„. Jag kommer fortsĂ€tta skriva och dom som tror troll behöver inte följa men jag Ă€r hĂ€r för att diskutera poker, utvecklas som spelare och inte trolla i alla fall. Stort tack för tipsen som ovan hur som helst. Vet att jag har mycket att jobba pĂ„ i 3 bets, reraise flop osv osv. Men hade ingen koll pĂ„ att glappet mellan Vpip och prf var för stort.
Recommended Posts