Gå till innehåll

NLT - Tuff fold med AA, rätt gjort?


Jessica

Recommended Posts

MAX 6 0,25/0,5 på B2b.

 

Rätt passivt spel, enstaka monsterpottar. Sitter UTG+2 (MP i 6manna?) och tittar ner på A :spade: A :diamond:

 

Raisar 4BB till €2

 

SB och BB synar (Jag har €67 och BB täcker mig rejält)

 

FLOPP

 

3 :spade: 7 :spade: 9 :heart:

 

Check,check, jag Bet €5

 

BB syn SB fold

 

turn

 

T :heart:

 

HERO bet 10

BB miniraise to 20

HERO call

 

RIVER

 

J :diamond:

 

BB all in. Jag har typ €40 kvar och ligger ca €50 i potten innan hans all-in

 

HERO fold

 

Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet på dessa låga nivåer är bara att du alltför ofta kan få 2-3 synare vilket inte är optimalt med AA enligt mig. Jag brukar försöka begränsa mig till 1, högst 2 synare. Sen förespråker jag heller inte standardbet oavsett hand man höjjer med. Jag tycker om att variera mina höjningar för att (försöka) skicka difusa signaler till fi. Dock brukar jag alltid höjja ordentligt på dessa nivåer eftersom folk är så synbenägna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Call på flop och minraise på turn tycker jag i 8 fall av 10 betyder set. Jag tycker du gör rätt som callar det lilla betet ändå, men när han ställer in på rivern är det bara att folda. Han förstår vid det här laget att du har ett par skulle jag tro och ställer ändå in då sannolikheten är rätt hög att du synar med AA/KKK/QQ (de flesta kan ju inte lägga dessa), därför ger jag honom credit för ett set här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...