Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det här måste vara PF:s längsta tråd någonsin, va? Otroligt! :shock:

 

Faktiskt inte Elvis, den eviga (och enligt min mening löjliga) diskussionen om riggade sajter är längre!

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=11964

 

Suck...

 

Borde gå att lägga ihop trådarna, eftersom vi alla vet att pokermiljonen är riggad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här måste vara PF:s längsta tråd någonsin, va? Otroligt! :shock:

 

Faktiskt inte Elvis, den eviga (och enligt min mening löjliga) diskussionen om riggade sajter är längre!

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=11964

 

Suck...

 

Borde gå att lägga ihop trådarna, eftersom vi alla vet att pokermiljonen är riggad..

 

Jupp... vi bytte lek varje giv och visste innan vilka kort alla skulle få... :D

 

Henriksson ringde vi innan och frågade om han ville vinna rubbet och han tackade ja efter en stunds tvekan och på den vägen är det.

 

Dessutom i den ivrigt diskuterade handen mellan Eckeskog och Legato så talade vi om för dem innan vad de skulle göra, allt för att dra igång en tråd på diverse forum... ;)

 

Nyströms KK läggning mot Eichhartds AA i säsong 1 var tokriggad för att få bra TV.

 

1 April idag eller??

 

God Fortsättning alla glada!!!

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här måste vara PF:s längsta tråd någonsin, va? Otroligt! :shock:

 

Faktiskt inte Elvis, den eviga (och enligt min mening löjliga) diskussionen om riggade sajter är längre!

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=11964

 

Suck...

 

Borde gå att lägga ihop trådarna, eftersom vi alla vet att pokermiljonen är riggad..

 

Jupp... vi bytte lek varje giv och visste innan vilka kort alla skulle få... :D

 

Henriksson ringde vi innan och frågade om han ville vinna rubbet och han tackade ja efter en stunds tvekan och på den vägen är det.

 

Dessutom i den ivrigt diskuterade handen mellan Eckeskog och Legato så talade vi om för dem innan vad de skulle göra, allt för att dra igång en tråd på diverse forum... ;)

 

Nyströms KK läggning mot Eichhartds AA i säsong 1 var tokriggad för att få bra TV.

 

1 April idag eller??

 

God Fortsättning alla glada!!!

 

Joakim

 

God fortsättning tebax (även om du nu bara önskade alla glada god fortsättning...)

 

Bevisen du lagt upp talar för sig själv..mer riggat än värsta dokusåpan...

fast det kan ju vara kul ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli ruggigt trött på alla sidospår som inte behandlar handen o som allt som oftast är tagna ur luften...

 

Även jag har 240 p på universitet.

 

Skillnaden är att inte jag kallat dig för lågutbildad. Jag gör inte en massa random påhopp (eller "mobbing" som du kallar det), det är något du sysslat med genom hela tråden. Sen har du mage att kritisera andra för det...

 

Jag har aldrig någonsin skrivit att jag kan läsa dig som en öppen bok utan det var i den enskilda handen som jag tyckte du såg osäker ut. Men du kanske ser ut så men Eckeskog kanske tolkade dessa signaler som en amatör och därför synade han dig. Jag kan be om ursäkt för några av mina första inlägg som var en aning generaliserande.

 

Gå tillbaka o läs vad du själv skrivit. Du verkar väldigt glömsk...

 

Att utmana någon på stora pengar som kritiserar, det tycker jag faktiskt är felaktigt och omoget gjort.

 

"Money talk, bullshit walks" passar bra ibland... Jag gav dig möjligheten att bevisa att du stog för vad du sa, men inte helt oväntat tog du den inte. Som tidigare sagt så var beloppet ovidkommande, då du med dina "player reading skills" kunnat få stejk om vem du vill.

 

T o m vid spelbordet blev han kraftigt mobbad.

 

Ehh, jaha? Av vem och närdå? Kan inte minnas någon som mobbat honom vid bordet, och def. inte jag. Exempel tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara fråga dig. Var har jag skrivit att jag kan läsa dig som en öppen bok allmänt som pokerspelare. Finns det citat? Jag aldrig någonsin diskuterat din spelstil dock bara i en enskild giv. När jag skrev första gången var jag helt oförberedd att någon av deltagarna skulle ha skrivit här eller någonsin läsa här.

 

Med all säkerhet är du mycket svårläst och en mycket skicklig maskör i svåra situationer. Jag beundrar dig högaktningsfullt för att du kommit så långt i pokervärlden.

 

Snälla Legato jag har bara diskuterat en enskild giv i detta forum och några andra händer som proffsen deltog i. Jag förstod dem inte på något sätt.

 

Sedan detta med pengar. Det är inte normalt i min omgivning att ge sådana utmaningar. Jag skickade utmaningen till mina vänner som flera av dem är höga chefer i näringslivet och de kunde inte förstå. De tänkte vad är detta??

 

Mobbing, skedde väl under bordet då Bengt satte och himlade med ögonen gjorde fräcka kommentarer flera ggr. Sedan ute i kvällspressen fortsatte det. När du kallar honom här för tomte, lillkille och en dålig spelare så höjer det inte dina aktier för god sportmannaskap.

 

Jag nämner det igen. Jag har aldrig någonsin sagt eller menat att du skulle vara lättläst. Den enskilda given såg tveksam ut som flera andra oxå har nämnt.

 

Jag förstår inte vilka tår jag trampat på här. Du är en av Sveriges främsta pokerspelare och borde vara mäkta stolt över det! Du behöver inte ta illa upp för att jag undrat varför proffsen enligt mitt tycke inte spelade bra. En extra anledning att jag skrev första gången var det totala utskåpningen av Eckeskogs spel och att man kanske borde se över sitt eget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag alltid tyckt att en syn är bra när man har bäst procent att vinna. Intressant att proffsen har en annan syn på detta. Många kanske tycker att diskussionen är helt onödig, men för mig har det varit en aha-upplevelse.

 

Detta är enormt spydigt men jag kan inte låta bli... hört talas om pott-odds?

 

:oops::oops::oops: FÖRLÅT :oops::oops::oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara fråga dig. Var har jag skrivit att jag kan läsa dig som en öppen bok allmänt som pokerspelare. Finns det citat?

 

Jag har varken tid eller lust att läsa dina gamla inlägg. Du skrev mycket nedsättande i dina första inlägg och det var en ganska självklar tolkning oavsett om du skrev det rakt ut eller ej.

 

När jag skrev första gången var jag helt oförberedd att någon av deltagarna skulle ha skrivit här eller någonsin läsa här.

 

Hehe, ja då är det såklart OK att snacka skit, om man inte tror att personen hör det? Suck.

 

Sedan detta med pengar. Det är inte normalt i min omgivning att ge sådana utmaningar. Jag skickade utmaningen till mina vänner som flera av dem är höga chefer i näringslivet och de kunde inte förstå. De tänkte vad är detta??

 

1.) Du tyckte utmaningen var helt galen, ändå mailade du runt den? 2.) Vad har deras position i näringslivet med saken att göra? 3.) Poker är en av få "sporter" där skickligheten i mångt och mycket mäts direkt i hur mycket pengar man tjänar från första stund. Självfallet har inte "Svensson" förståelse för hur pokervärlden fungerar, lika lite som jag har insikt i vissa andra branscher.

 

Mobbing, skedde väl under bordet då Bengt satte och himlade med ögonen gjorde fräcka kommentarer flera ggr.

 

Himla med ögonen, och skämtsamt säga "det var då fan vad du håller på" är mobbing i din värld? Det du gjort mot mig i denna tråd borde isf vara belagt med fängelsestraff, lol. Han sitter vid ett pokerbord, där får man vara beredd på psykningar. Jag tyckte han slapp undan välidgt väldigt skonsamt. Vidare förstår jag inte varför du vänder dig till mig om hur du tycker andra proffs agerat vid bordet. Deras agerande har inte jag något med att göra.

 

När du kallar honom här för tomte, lillkille och en dålig spelare så höjer det inte dina aktier för god sportmannaskap.

 

Fascinerande detta med "lillkille". Har förklarat det massor av gånger o ändå vägrar du förstå? Är det verkligen så svårt? Tror inte jag kallat honom dålig spelare, har kritiserat hur han spelade vissan händer. Men jag tycker iofs inte han visade någon direkt skicklighet i finalen. Tomte tror jag inte heller jag har kallat honom.

 

Jag förstår inte vilka tår jag trampat på här.

 

Om du läser igenom dina första inlägg och inte förstår att de är otrevliga och respektlösa så är det rätt sorgligt. Testa att vända på det och tänka dig att du utsätts för alla påhoppen. Skulle du då reagera eller bara acceptera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, sitter och spelar, du får sista ordet. Jag har aldrig menat annat än att ni alla tre är oerhört skickliga vilket jag oxå skrivit flertal ggr. Bengt såg jag i FirstPoker är rankad som en av de 25 bästa i världen. Jag har försökt kritisera ett antal givar men du tar det på helt fel sätt. Att få läsa om sin dåliga poker i kvällspressen och på nätet (se Aftonbladet) måste vara jobbigare för Eckeskog än min kritik mot dig här i ett forum. Han är 21 år och jag hoppas att det inte gjort honom för knäckt. Uppmuntran och några råd hade kanske varit bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gerulatis; Återigen väljer du att beskylla mig för vad Bengt i ditt tycke gjort fel mot Tobias... Jag är inte Bengt, om du tycker han agerar fel får du prata med honom. First poker ranking, lool. Bengt är duktig absolut, men vad First Poker tycker känns ganska betydelselöst, hihi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du läser igenom dina första inlägg och inte förstår att de är otrevliga och respektlösa så är det rätt sorgligt. Testa att vända på det och tänka dig att du utsätts för alla påhoppen. Skulle du då reagera eller bara acceptera?

 

Ignorera, helt klart. Tänk vad Tobias har fått läsa och ändå är han helt tyst. Det är styrka och självkontroll.

Prova den tekniken någon gång. Den slår det mesta.

Hade du testat den från början hade du besparat dig en massa förudmjukelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du testat den från början hade du besparat dig en massa förudmjukelse.

 

Jag talar antagligen för en överväldigande majoritet av pokerforums medlemmar när jag säger att det du och några till har skrivit om Bo i den här tråden är kvalificerat skitsnack. Bo kan både sova gott och bära huvudet högt även i fortsättningen. Att ni tycker helt olika om hur handen spelades är något vi får acceptera men ni behöver inte bete er som idioter för det.

 

Kan ni inte låta saken bero, alternativt höja ribban lite högre än personangrepp (som för övrigt är mot våra regler) och lögner får vi lov att låsa tråden istället. Bo måste ju kunna få försvara sig mot påhoppen utan att ni spinner vidare i all evighet.

 

Sjukt tråkigt att en intressant diskussion om dels en intressant situation vid pokerbordet och dels ett viktigt koncept i poker, som tydligen många inte har full koll på, ska gå förlorad i en massa småbarnstjafs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh, sen när blev det mobbning att himla med ögonen och fälla fräcka kommentarer? Det är ju det som gör livespel så roligt jämfört med nätspel, att man faktiskt kan snacka skit, dra en massa skumma skämt och även ha lite roligt.

 

Jag tyckte att Bengt minst lika mycket himlade med ögonen, och var irriterad på, sig själv, sitt spel, sitt oflyt med korten och så vidare. Och han var ju aldrig direkt otrevlig heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du testat den från början hade du besparat dig en massa förudmjukelse.

 

 

Jag talar antagligen för en överväldigande majoritet av pokerforums medlemmar när jag säger att det du och några till har skrivit om Bo i den här tråden är kvalificerat skitsnack. Bo kan både sova gott och bära huvudet högt även i fortsättningen. Att ni tycker helt olika om hur handen spelades är något vi får acceptera men ni behöver inte bete er som idioter för det.

 

Kan ni inte låta saken bero, alternativt höja ribban lite högre än personangrepp (som för övrigt är mot våra regler) och lögner får vi lov att låsa tråden istället. Bo måste ju kunna få försvara sig mot påhoppen utan att ni spinner vidare i all evighet.

 

Sjukt tråkigt att en intressant diskussion om dels en intressant situation vid pokerbordet och dels ett viktigt koncept i poker, som tydligen många inte har full koll på, ska gå förlorad i en massa småbarnstjafs.

 

Om du talar för en majoritet här vet jag inte, men det vore oerhört tråkigt om en majoritet här tycker det är Ok att fösöka förnedra en motståndare som besegrat en fair and square. En majoritet av svenska folket tycker definitivt inte att det är ett Ok beteende.

Vad du anser vara kvalificerat skitsnack anger du inte men det enda jag konsekvent hävdat är att man alltid skall visa sin motståndare respekt och inte uppföra sig som en lipsill. Tycker du det är skitsnack så är det din åsikt och jag respekterar den men delar den inte.

 

Småbarnstjafs, det är vad ni står för då ni försöker förringa Tobias insats.

Sen är det lite tröttande att se dig rusa till försvar för din bror och dina vänner gång på gång. Det inger inte direkt förtroende för din integritet.

Men jag avslutar gärna debatten då jag anser att tiga oftast är guld i dessa lägen till skillnad från många andra här som tycker man skall svara och försvara sig mot allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det verkar tråkigt att Nusseman som moderator just angriper Doc som inte gjort något personangrepp utan bara på ett mycket intelligent och begåvat sätt argumenterat. Egentligen reagerar vi på samma sak att Tobias på ett ensidigt sätt ska ses som en tomte, sjuk dålig spelare mm.

 

Här har väl varit väldigt många andra angrepp från båda sidor som varit obehagliga. Ta tag i dessa istället! Det vore nog en bra idé att låsa tråden.

 

Jag satt och roade mig för att läsa Nussemans egna ord kring denna situation. Det fanns citat som att Eckeskog "dum i huvudet att spela på det sättet" och "han kan inte spela poker". Det är väl oxå personanrepp. Eckeskog har ingen chans att försvara sig och det enda som är utvecklande i denna infekterade debatt är om Eckeskog skulle komma och förklara sitt spel. Han vann två omgångar och kom tvåa i finalen. I mina ögon har han min högsta respekt och vill inte bli kallad Jan Banan, Jöns, micro-limit spelare, inte kan ngt om poker, idiot för att jag tycker det. Respektera varandra istället och hoppas att Nusseman som moderator skulle vara lite mer objektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...