Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
9 timmar sedan, säger Markus8000 :

Jag har inte spelat då jag bara älskar denna snubbe. Challe är så speciell imo.

Hur värderar du matchen rent objektivt?

Postad
Den 2025-06-30 kl 08:06, säger Folke Rosvall :

Vad tycker din religiösa fruga när du tittar på slagsmål? Dom blir ju blodiga ibland. ☹️

Vet inte varför en (kristen) tro skulle ha betydelse i sammanhanget riktigt. Majoriteten av ufc:arna verkar själva tillhöra den kategorin. Min fruga tycker själv det är mycket obehagligt.

Kul när man sätter upp systemet för eftermiddagen och hamnar här. Sen återstår ju detaljen med att systemet ska få alla rätt.

4B924604-B35B-48F2-8F8A-D825715AA221.png

Postad
1 timme sedan, säger Markus8000 :

Min fruga tycker själv det är mycket obehagligt.

Jag kände på mej det. Kristendomen predikar ju att man ska vända andra kinden till.

Men fortsätt titta om du vill. Hon måste acceptera att du har en hobby.

Postad
2 timmar sedan, säger Markus8000 :

Kul när man sätter upp systemet för eftermiddagen och hamnar här. Sen återstår ju detaljen med att systemet ska få alla rätt.

Menar du att om du gör ett system så försöker ATG bedöma hur stor utdelningen ska bli? Det måste vara en ganska osäker prognos.

Postad
1 timme sedan, säger Folke Rosvall :

Jag kände på mej det. Kristendomen predikar ju att man ska vända andra kinden till.

Men fortsätt titta om du vill. Hon måste acceptera att du har en hobby.

Bibeln förordar andra kinden till, helt korrekt. Det passar dock dåligt in i sammanhanget då de som fightas i ufc snarare gör så i samförstånd. Incitament är bla att tjäna pengar, utmana sig själv och bli bäst på något man ofta har talang för.

38 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Menar du att om du gör ett system så försöker ATG bedöma hur stor utdelningen ska bli? Det måste vara en ganska osäker prognos.

Nej, jag tror tvärtom den är väldigt säker. Dock kan man så klart inte dra samma slutsatser klockan 12 när inlämningsstopp är 16.20.

Postad
12 minuter sedan, säger Markus8000 :

Nej, jag tror tvärtom den är väldigt säker. Dock kan man så klart inte dra samma slutsatser klockan 12 när inlämningsstopp är 16.20.

Jag minns när Dagens Nyheter på 80-talet efter avslutade matcher försökte göra en prognos för utdelningen på stryktipset. Ibland stämde det något så när, men ibland blev det helt fel.

ATG kanske har bättre möjligheter.

Postad
32 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Jag minns när Dagens Nyheter på 80-talet efter avslutade matcher försökte göra en prognos för utdelningen på stryktipset. Ibland stämde det något så när, men ibland blev det helt fel.

ATG kanske har bättre möjligheter.

Ja, bara det faktum att DN knappast arrangerade stryket borde ge en hint, tänker jag

Postad (redigerade)

En 100-oddsare vann V75-1. Värdet anges till 1781 kronor.

I själva verket är värdet bara cirka 50 kronor (per rad). Men ATG anger värdet per kupong för att det ska se bättre ut. Dom småfuskar.

Redigerad av Folke Rosvall
Postad

Jag har retat mej på det här länge.

Vid utbetalning anges allt per rad. Den som har sju rätt får en viss summa för sin rätta rad. Den som har sex rätt får en viss summa för alla rader som har sex rätt o.s.v. Då borde värdet alltid anges per rad från första avdelning och framåt.

Det finns en annan anledning också. Ibland händer det att det blir dött lopp. Som ATG gör, att man anger värdet per kupong, får till följd att värdet kan sjunka från en avdelning till nästa. Det skulle aldrig kunna ske om man angav värdet per rad.

Nej ATG borde ändra sitt småfula sätt att ange värdet. Att säga att värdet är 1781 kronor när det bara är cirka 50 kronor är oseriöst.

Postad
19 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

I själva verket är värdet bara cirka 50 kronor (per rad). Men ATG anger värdet per kupong för att det ska se bättre ut. Dom småfuskar.

Är detta någon sorts genomsnittsvärde du fångar? På Stryktipset används en annan metod än hos ATG. Där visas utdelningen som om matcherna redan vore spelade, vilket innebär att utdelningen initialt ser väldigt låg ut för 13 rätt. Tittar man däremot match för match kan minst hälften av dem fortfarande vara spelvärda, men på speciella rader försvinner allt spelvärde. Detta gäller förstås även hos ATG. Det kan då handla om kommunare, barfota och jänkarvagnar.

3 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Det finns en annan anledning också. Ibland händer det att det blir dött lopp. Som ATG gör, att man anger värdet per kupong, får till följd att värdet kan sjunka från en avdelning till nästa. Det skulle aldrig kunna ske om man angav värdet per rad.

Jag har lagt märke till en annan sak när det gäller dött lopp. Oddsen som visas i programraden stämmer nämligen inte heller vid dött lopp – de är halverade. Om det riktiga oddset var 50 per satsad tia, då står det bara 25 i programmet. Det lämnas alltså felaktig information till spelarna när det gäller död löpning vid historiska starter. Jag upptäckte detta när jag räknade på återbetalningen i ett lopp där det var dött lopp.

Postad
1 timme sedan, säger Lobo :

Är detta någon sorts genomsnittsvärde du fångar?

Att lämna in en rad kostar 50 öre. Om en enprocentare vinner borde värdet stiga cirka 100 gånger, alltså till cirka 50 kronor.

1 timme sedan, säger Lobo :

Jag har lagt märke till en annan sak när det gäller dött lopp. Oddsen som visas i programraden stämmer nämligen inte heller vid dött lopp – de är halverade. Om det riktiga oddset var 50 per satsad tia, då står det bara 25 i programmet. Det lämnas alltså felaktig information till spelarna när det gäller död löpning vid historiska starter. Jag upptäckte detta när jag räknade på återbetalningen i ett lopp där det var dött lopp.

Dom återger alltså den verkliga utbetalningen, alltså vad folk får i handen. Jag håller med om att är förvirrande eftersom det inte stämmer med vad hästen stod i före start.

Postad
Den 2025-07-05 kl 16:47, säger Folke Rosvall :

Om det är "småfusk" eller ej vet jag inte, det är ju olika sätt att beskriva verkligheten, men din poäng är bra. En lapp som har två spikar kvar är rimligen värd en 100-del av vad en lapp är som har 10*10 hästar kvar i de två sista loppen. Ditt radvärde är mer beskrivande, problemet är väl att hur folk snabbt ska räkna fram hur många rader de har kvar (tex vid stora system).