Gå till innehåll

30-årig gubbe spelar micro-stakes på SvS


mammasnyakille

Recommended Posts

Den 2023-02-12 kl 15:50, säger mammasnyakille :

Ja, fast Fear and Loathing är ändå ok tycker jag, detsamma gäller Pineapple Express. För mig som aldrig testat syra blir dom lite som utbildningsfilmer i tripp/rus.

Påtal om originella filmer så lånade jag en påse klassiska DVD-filmer av en kompis för inte så länge sen, däribland Pulp Fiction och Fight Club - kanonfilmer! ?
Enda besvikelsen var Good Will Hunting, tyckte jag.

Varför tycker du att Good Will Hunting var en besvikelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Babushka1 :

Tack för påminnelsen! Hur ställer man sig till om man har fru eller föredettor? Skall dessa också uppvaktas?! 

Tycker nog du bör göra något litet för frugan ändå, typ köpa lite choklad eller en bukett blommor på macken. Minns min senaste affär, när jag glömde bort alla hjärtans dag, hon blev lite sur faktiskt 🤕

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger mammasnyakille :

Någon som rekommenderar The Last Of Us (serien alltså, inte spelet)?

Har själv inte sett den, men gillar man den genren bör man absolut se den. Jag har självt lagt den i 'listan' som nu börjar bli överfull så det är kanske dags för en rensning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger Lobo :

Har själv inte sett den, men gillar man den genren bör man absolut se den. Jag har självt lagt den i 'listan' som nu börjar bli överfull så det är kanske dags för en rensning. 

Såg första avsnittet idag. Verkar ok, zombie-filmer och serier är dock inte riktigt min favo. Avsnitten är 120min långa, så jag kanske fortsätter med att kolla ett halvt avsnitt om dagen. Är bara 5 avsnitt ute så ingen brådska 😅

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger mammasnyakille :

Såg första avsnittet idag. Verkar ok, zombie-filmer och serier är dock inte riktigt min favo. Avsnitten är 120min långa, så jag kanske fortsätter med att kolla ett halvt avsnitt om dagen. Är bara 5 avsnitt ute så ingen brådska 😅

Bara första som är så långt. Jag tycker de traditionella, ex Walking Dead är skräp men än så länge har Last of Us hållt riktig hög nivå. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger GTOBåten :

Bara första som är så långt. Jag tycker de traditionella, ex Walking Dead är skräp men än så länge har Last of Us hållt riktig hög nivå. 

Ah ok. Jag har svårt för zombie-filmer (och serier) pga själva konceptet. En person kan hamna i ett hjärndött tillstånd, dvs tillräckligt många hjärnceller har slocknat för att hjärnan ska fungera men hjärtat slår som det ska, men att gå från det till att vilja mörda och äta folk är ett stort hopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, säger mammasnyakille :

En person kan hamna i ett hjärndött tillstånd, dvs tillräckligt många hjärnceller har slocknat för att hjärnan ska fungera men hjärtat slår som det ska, men att gå från det till att vilja mörda och äta folk är ett stort hopp.

Man vill ju tro det men evolutionen i regnskogen är the stuff of nightmares. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Bryggkaffe :

Man vill ju tro det men evolutionen i regnskogen är the stuff of nightmares. 

 

Dom nämner den svampen i första avsnittet av The Last Of Us faktiskt 😅

Finns även rabies och andra lyssavirus som mer eller mindre tar över och styr hjärnan, för att sprida sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt men har poker dött ut? 😮

Det här är lobbyn vid midnatt en fredag, filtrerar alla 5-6-max bord. Jag tänker såhär, det bor över 10 miljoner människor i Sverige och de flesta som spelar poker väljer förmodligen Svenska Spel, och så är det bara 4st short handed-bord igång när det borde vara fullsatt!

Tilt...

KwTvzgRjlBYeXU8dUbnwgtX4hSLqIRUL1TWY2SNj.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger mammasnyakille :

Förlåt men har poker dött ut? 😮

Det här är lobbyn vid midnatt en fredag, filtrerar alla 5-6-max bord. Jag tänker såhär, det bor över 10 miljoner människor i Sverige och de flesta som spelar poker väljer förmodligen Svenska Spel, och så är det bara 4st short handed-bord igång när det borde vara fullsatt!

Tilt...

KwTvzgRjlBYeXU8dUbnwgtX4hSLqIRUL1TWY2SNj.jpg

Nä poker har verkligen inte dött ut, men vi har en regering som inte vill låta folk göra vad dom vill med sina pengar. Tror otroligt många fiskar rört sig till gg/appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger brusig1 :

Nä poker har verkligen inte dött ut, men vi har en regering som inte vill låta folk göra vad dom vill med sina pengar. Tror otroligt många fiskar rört sig till gg/appar.

Yea this. Har själv fått meddelande om att dom kollat min inkomsttaxering för förra året och fått deppgränser strypta till 1k per månad. "För mitt eget bästa" såklart. Såg nån i SVS-tråden som skrivit liknande. Man kan ju undra hur många regs/fiskar som blivit totalt cuckade av staten på det sättet senaste månaden.

Rätt sjuk grej ärligt talat. Fattar inte varför dom bara inte outright förbjuder pokern när dom uppenbart har sånt skadat förakt för pokerspelare och poker överlag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...