VakuumspelarN Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan 1 timme sedan, säger Ola Brandborn : Man får ge EN (och endast en) uppsigningsbonus för nya kunder per licensinnehavare. (En licensinenhavare kan ha flera sajter/varumärken, då är det en bonus över hela gruppen som gäller). Okej men vad jag minns så var insättningsbonusar inte tillåtet då i början när spelinspektionen satte det hela igång. Är det någonting de har töjt gränserna på? Är BBJ fortfarande tillgängligt på gg under den svenska licensen? Citera
Doctor_Strangelove Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 21 timmar sedan, säger degenstein : Troligtvis för att locka fler hobbyspelare, var för mycket meck förr att få in deg. Nu är en stor majoritet av svenska spelare fiskar vilket är positivt från deras perspektiv. En bumhuntande reg är ju egentligen bara nettonegativ för GG. Sen kanske det är för få svenska fiskar ens för att rättfärdiga spellicensen, men finns ju massa andra EU-sajter som klarat sig bra i Sverige i många år. Och antar att GG jobbar långsiktigt mot att försöka skapa något monopol. Har svårt att se att GG ska kunna fånga så många svenska nöjesspelare. Tänker att svenska nöjesspelare generellt föredrar gamla välkända sajter som också erbjuder sportbetting. Typ svs, unibet, bet365, expekt, betsson. Så istället för svenska regs som rejkar $1k-$10k var per månad så får de in en handfull nöjesspelare som spelar NL10 och rejkar $50 per månad. Citera
degenstein Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 13 minuter sedan, säger Doctor_Strangelove : Har svårt att se att GG ska kunna fånga så många svenska nöjesspelare. Tänker att svenska nöjesspelare generellt föredrar gamla välkända sajter som också erbjuder sportbetting. Typ svs, unibet, bet365, expekt, betsson. Så istället för svenska regs som rejkar $1k-$10k var per månad så får de in en handfull nöjesspelare som spelar NL10 och rejkar $50 per månad. Jag har ändå hört förvånansvärt många svenska nöjesspelare nämna GGpoker. Så jag tror ändå att det är rätt konsensus även bland dom att GG är störst i världen, men visst finns det sportspelare osv som man kommer att missa. Ola kan rätta mig om jag har fel, men en bumhuntande reg bidrar med noll likviditet och är fortsatt nettonegativ till en pokersite, även om någon rejkar 5 siffrigt dollz. Men visst, det fanns ju svenska regs som också gav action på högre stejks. Så antyder inte att det nödvändigtvis varit positivt kortsiktigt för GG. Uppenbarligen vill dom dock bygga en monopol och då vill man nog ändå göra det reglerat så mkt som möjligt Citera
Doctor_Strangelove Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan Kanske. Men tittade iaf nu igenom hela NL-lobbyn ikväll igen och igen var det enbart en enda svensk spelare. Citera
Recommended Posts