Gå till innehåll

Markus anno 2021


Markus800

Recommended Posts

Och nej, man kan inte spärra folk från enskilda trådar/dagböcker, det är lite en av grejerna med att starta ett publikt klotterplank; ibland dyker det in folk man som kanske har åsikter som är helt tvärt emot ens egna och det kan man inte göra så mycket åt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Markus800 :

Kom och doppa Sunshine!

Vet inte hur långt upp detta är men jag är i Sollefteå 3-4ggr per år. Luleåtrakterna känns dubbla vägen från Sthlm dock. Om du fixar upp inyourhead, toffel och maxi1e till din sommarstuga kommer dirr, så fixar jag barnvakt o allt som behövs ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, säger 33sunshine :

Vet inte hur långt upp detta är men jag är i Sollefteå 3-4ggr per år. Luleåtrakterna känns dubbla vägen från Sthlm dock. Om du fixar upp inyourhead, toffel och maxi1e till din sommarstuga kommer dirr, så fixar jag barnvakt o allt som behövs ?

Det är ju lite längre norrut. Behövs nån som tar första steget, men roliga spelare du nämner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns fortfarande jobbigt, då jag kanske överreagerade dessutom. Jag är en superältare så la ju bara till skit i bagaget. Något sånt finns ej om man sitter i en skogskoja och läser bok. Har en dröm om att se ett lodjur i sitt fria. Inte alls omöjligt det skulle ske under vintern.

 

Min absoluta favorit är annars havs- och kungsörnar. Så otroligt mäktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger Lundin89 :

Nog för att man kan bli förbannad Markus, men att börja yra om att man vill mötas och slåss är lite väl nära gränsen av vad som är okej att skriva på forumet. Bättre kan du.

Det var dåligt av mig, men sitter som sagt i ryggmärgen sen unga år. Länge sen jag blev så arg som igår och det är väl något jag behöver jobba med. Om afganen vill komma tillbaka och vara vänner är han välkommen.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte röra skogskojan innan hösten. Ska skicka bild så småningom hur den ser ut. Kommer bli tufft som satan där i december/januari kan jag meddela. Dagarna kommer gå åt att fiska och fixa ved. Finns många torrfuror så handlar bara om det fysiska att transportera det till kojan. Det är en realistisk tanke men fy vilket pannben som kommer krävas.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tar det så långt att inte typ pappa ska komma med grejer, vad packar man?

 

- Allt som har med värme att göra, typ sovsäck, täcken och långkallingar

- Allt som har med mat att göra, typ kniv och alla former av fiskespön

- Böcker då obv, kommer vara en massa tid ensam utan kontakt med vänner och familj, den tiden behöver stimuleras

- Salt i mängder så livsnjutningen finns kvar

- Bär och frukt infruset så jag inte dör av skörbjugg

- Pannben

 

Vet inte om jag glömmer nåt men känns kompatibelt. Största problemet är ju pannbenet, men brukar ha tjockast av alla så ska då testa. Inget kul nu när fisket är som bäst i älven. Vi brukar åka dit för att ungarna ska få fisk. Min son älskar att åka med farfar just dit.


Sen är ju farsan ett jävla unikum vad gäller hur man ska fiska. Han är 80 och har grov artros överallt men dominerar ändå över alla. Vi brukar lägga ut nät för sikrommen varje höst. Fryser in i märgen varje gång. Brorsan samma. Farsan bara kör med fetfingrarna. Så jävla hård är han. Min största idol alla kategorier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft Christers låt i bakgrunden hela dagen. Är inte bög själv, men älskar låten. Kärlek så länge hjärtat slår. Gillar allt smutsigt som uppstår av just kärlek. Jag är inte bättre, mina meddelanden när jag är obekräftad ser inte bra ut. Älskar det smutsiga som ingen vill dela med sig av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den tickar på hela dagen, ”kom, så länge hjärtat slår, kom”. Helt vansinnigt bra.

 

Gillar som sagt det det där smutsiga som kärlek bringar. Nånstans går det sen överstyr och folk dräper varandra. Det kommer inte jag göra, men förstår ärligt att det händer. Det gör förbannat ont att älska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...