Gå till innehåll

turneringspoker med boman


bomanlol

Recommended Posts

1 minut sedan, säger Lundin89 :

Kan du förklara lite för mig vad det där är för stol/pall boman? Tycker det ser jobbigt ut att sitta utan ryggstöd en längre tid. Sen att den kostar så mycket pengar.

Är själv supernovis på grindutrustning, jag vill ha ett stort skrivbord bara och helst någon form av gamingstol. Höj- och sänkbart har jag funderat på tidigare, men det har bara aldrig blivit att jag köpt ett sådant. Vad är så nice med att stå upp emellanåt?

Listpris 6000:-, får den för 5000:-.

Provade två stolar tre pass var, ena(10tkr) mycket bekvämare än den andra(8tkr) men hade svårt att motivera bli fast med en sån. Upplever stå >> sitta(turneringspoker), begränsat med plats och ful och otymplig. Så när jag förde tillbaks den av de två jag hade köpt om jag hade köpt, tittade jag i butiken efter något helt annat eftersom 10tkr kanske är vad en kontorsstol är som billigast för 190cm/90kg. Såg den här, föll för tanken direkt. Det är som en pilatesboll fast inte 1000% naturlig, dock perfekt höjd och tar ingen plats. Sitter liksom och stretchar höft/underkropp samtidigt som bål/rygg arbetar den tiden jag inte står. Ungarna tycker den är kul. Passar perfekt med bordet höjdmässigt och 8500:- totalt ser jag som värt om jag ändå ska sitta här. Grymt nöjd med bordet för 3500:-, >>> IKEAs motsvarighet prismässigt.

Hade en Svive Gemini stol för 2300:- och ett sminkbord för 700:- förra hösten, funkade men hade lite ont och absolut inga gains. Lär vara individuellt men jag förundras ibland över vad folk med deg sitter på egentligen. En HS som satt på trästol typ väckte ergonomigrejen hos mig, tänkte "varför har du inte en bättre stol". Jag tror att min kropp kommer tacka mig, vet ej hur det är för människor med annan kropp.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del kognitiv dissonans kanske, var ju långt ifrån vad jag tänkte från början och idén var ju från början kanske inge bra att köpa något öht. Men det var så jag tänkte när jag beställde den och är väldigt intresserad av att ta del av hur folk tänker om konsumtion. De flesta perspektiv jag får ta del av verkar långt mer efterblivna än vårat sätt och det är lite det man filar på. Sen är det förhoppningsvis ångerrätt och andrahandsvärdet inte katastrof. 

Hade tagit emot men hade nog åkt på ett äventyr till Estland på CoolbetOpen €550 re-entrys med 40% i mig själv om jag fått sålt, restrtiktionerna ändrades i dagarna från negativt test till måste haft sjukdom eller vaxxpass. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den var såklart riktigt bra att knulla på också, pallen. Och jag har börjat fundera på en andra stjärna så då är det ju en fördel om åtminstone nästa och sista älskogen blir kul.

Uppe i fitthålan, lär inte vara framtiden. Känner bara liten skuld gentemot åldrande anhöriga som gjort mycket och ingenting, och skolan är såklart outstanding men har bott alldeles för länge i Umeå för att bo kvar där men också för att flytta hem. Sen finns det en liten risk att skolan blir svårare än den ska oxå, eftersom jag inte bytt efternamn. Finns ingenting här och det är inte Stockholms fel som sången går, utan det är vårat eget, precis som vi blivit lärda under våran mest formbara tid. Det går inte, fast det måste gå.

 

Poker, ITMar det mesta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ITMar inte det mesta men det är en av de största effekterna av att lira max sex bord tror jag. Tack krillster, du gör skillnad. De har ju oftast ungefär vad man tror att de har. Såklart leder närvaron till bra grejer med humöret men det mesta arbetet gjorde jag nog i sommar. Blev tre öl om dagen i två månader, i snitt.

Ska bli fint med poker igen om exakt en vecka och om Estland har en lika episk covidführer som Svedala så är ju inte heller den dörren helt stängd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så att ja, ytterligare anledningar att fundera över pokern men desto större syfte fyller den. Absolut inte för avsikt att det ska vara en flykt som förra hösten men nu fungerar ju den indirekt så igen i alla fall. Nära anhörig och en riktig vän i livet råkat ut för märkbart försämrade kognitiva funktioner i alldeles för tidig ålder. Inte säga mycket före besked men alzheimer hos föregångare. Ska prata med min egen dr imorgon om saken och få lite perspektiv. En sak är jävla säker att man nog ska vara gode glad över att vara frisk och att ha någorlunda koll över tillvaron. 

Pokerus har gått kontrollerat och fint, roliga deeps och har en intressant dag2 för att vara mig. Prag hade ju inte varit kontrollerat men drömmen likväl, känns dock det skulle bli för mkt meck med bokningar och sånt då allt även kan ställas in närsom utöver all annan varians som kan uppstå på vägen. 

Ingenting blir dock viktigare än att ha lust att knulla

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår var det kärlek, HU SM och fick in det med 90% för 80% av stacken för pengar, men höll inte. Svor som satan i en kvart efteråt och på något sätt kändes det dåligt, eftersom spelet i övrigt verkligen inte rört mig i ryggen över huvud taget inledande månaden bortsett från fadäsen i SM-kvalet beskrivet nåt inlägg tidigare. Men jag gör rätt i att förlåta mig själv, HU är nog en jävla gren att stå ut med och som sagt tror jag det mest var för att jag älskade det så mycket och att det gick om intet på det sättet som stod för det tuffa. Och att man under 50 minuters tid under matchen konstant varje hand påminns om hur ovetande man är och att man investerat pengar i det gjorde ju säkert sitt också. 

Är i en semi mobil-cold turkey. Känns som på tiden men har ändå beställt en ny enklare, för slanten som försäkringen gav. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... och allt blev bra av att få se världshete Jessica be om det, och sedan få det. Både knussa och böla i samma avsnitt, blir inte bättre. Ångrar dock att jag slog igång sista avsnittet ikväll men att man är en nyfiken liten fitta och att man inte har nåt bättre för sig är ju ganska gammalt. Men det är okej, så länge man jobbar för det bättre. 

Riktigt sugen på att prova en sån där divorce nu men mjeh, ungar. Kan ju bara vara inte dåligt för de om det är riktigt dåligt och det är ju långt ifrån dåligt, bara olika intressen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oklart om jag tycker Zlatan är en bra idé på riktigt, glad åt alla ungdomar iaf som inte hunnit se så mycket av våran största genom tiderna, att få se honom i landslaget. Tung är han ju oavsett vad man tycker. Förlåter däremot aldrig Janne för coachningen mot Ukraina.

Sonderat lite hemmavid men ser inte ut att bli någon skilsmässa. Hade varit alldeles för ego att ha vant barnen vid detta, för att sedan rippa allt på ytterst spekulativa grunder. Barn måste få vara barn och fundera vad barn ska fundera på, i lugn och ro så mycket som möjligt. Älskade Scener ur ett äktenskap i alla fall även om jag kan tycka att det hade varit mer konstnärligt att bryta vid fyra avsnitt.

Imorgon är det en dagtvå i en €55 Irish Open PKO, medelstack och bounties i en riktig valuta. Ser fram emot spänningen och vet att jag kommer vara nöjd efteråt. Hittade en påse Green Fries på Lidl som jag ska ha som snacks i pausen, såg fina ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, säger bomanlol :

Oklart om jag tycker Zlatan är en bra idé på riktigt, glad åt alla ungdomar iaf som inte hunnit se så mycket av våran största genom tiderna, att få se honom i landslaget. Tung är han ju oavsett vad man tycker. Förlåter däremot aldrig Janne för coachningen mot Ukraina.

Zlatan kan ju aldrig vara en dålig idé imo, så länge planen är att försöka få honom i form till VM och även låta honom lira. Annars kan man lika gärna köra Dejan/Isak hela vägen så de kanske är samspelta tills VM 2038.

Nog med att Zlatan inte imponerade märkvärt i någon av matcherna, men samtidigt så kan jag inte tycka att någon av matcherna var speciellt rättvisa att döma han på. Mot Georgien var han knappast sämst på planen. Fick inte mycket att jobba med från mittfältet, och det lilla han fick spelades oftast vidare mot Isak som inte träffat marken om han så kastade en sten neråt. Och mot Spanien spelade han typ en kvart eller nåt och fick inte riktigt chansen att komma in i matchen.

Janne är fortfarande på pluskontot i min bok, även fast man kan hålla honom någorlunda ansvarig för torskarna både mot Grekland och Georgien, där han knappast kan motiverat laget tillräckligt hårt för att göra en ordentlig insats. Sen mot Spanien kan man inte säga jättemycket. 0-1 mot Spanien borta är inte ett katastrofresultat i ett vakuum. Enda frågetecknet jag tar med mig därifrån är varför i helskotta han valde att ta ut Forsberg när han var den ende som ens hade någon vilja att skapa något framåt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör, det är nog bara en liten reality-check hos mig själv för jag är så brutalt kär i den snubben. Tycker dessutom han var duktig och mer därtill i de två senaste matcherna men det är den här känslan som kanske är gammal eller så är det så, att Jannes lag tappar mer än vad individen Zlatan ger. Han är givetvis en ofattbar lagspelare men det har väl varit mycket skit genom åren i Sverige och landslaget. Pressen måste vara brutal nu dessutom. 

Håller med om Janne, om jag får lägga till några matcher på hans konto. Känns feg ibland. 

--

Avancerade 550 placeringar och slutade runt typ 130, jävligt oklart av hur många inköp men typ 4500. Måntro hur meningslöst det är att köra med ett inköp i en turre som har 50 återinköpsmöjligheter. Extrakul att idol-Perry satt som kapten på bordet vid bust, vilken chef han är på kort. Placering 100/130, JJ vs QQ  för 18bb med hyfsad bounty, det var lite oroväckande eftersom fi hade 25 mörkar då han 3b 5.5x HJ vs mig på MP men antar den sällan foldas där. Han hade många bounty så vari inne. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, säger bomanlol :

Hör, det är nog bara en liten reality-check hos mig själv för jag är så brutalt kär i den snubben. Tycker dessutom han var duktig och mer därtill i de två senaste matcherna men det är den här känslan som kanske är gammal eller så är det så, att Jannes lag tappar mer än vad individen Zlatan ger. Han är givetvis en ofattbar lagspelare men det har väl varit mycket skit genom åren i Sverige och landslaget. Pressen måste vara brutal nu dessutom.  

Det är inte Zlatans problem att exempelvis Isak inte kommer upp i normal standard för att Zlatan är med. Det är mer en mental fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger Lobo :

Det är inte Zlatans problem att exempelvis Isak inte kommer upp i normal standard för att Zlatan är med. Det är mer en mental fråga.

Jag tror inte någon ifrågasätter Zlatans förmåga men nån gång måste man väl fråga sig varför alla andra i laget så ofta underpresterar när han är på planen. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger Lobo :

Det är inte Zlatans problem att exempelvis Isak inte kommer upp i normal standard för att Zlatan är med. Det är mer en mental fråga.

Nu drar jag ju som vanligt saker ur röven om saker jag inte har någon vidare insyn i, lagsporter har dock alltid haft en speciell plats i hjärtat hos mig. Det är av min absoluta övertygelse att implementera Zlatan i det här läget garanterat har många fler sportsliga nedsidor, jämfört med uppsidor, och att det dessutom har med både nuvarande Zlatan och den lite yngre Zlatan att göra. Men främst så är det såklart Den Stora Ledarens anzvar. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger fläskröven :

Jag tror inte någon ifrågasätter Zlatans förmåga men nån gång måste man väl fråga sig varför alla andra i laget så ofta underpresterar när han är på planen. 

Är ju uppenbarligen ren mental svaghet.. jag har personligen spelat på hög nivå för min årskull när jag var ung och spelat med en av Sveriges största talanger för vi var lika gamla. Imo är det verkligen inte mer komplicerat än vad det framstår som.  

Zlatan är verkligen ingen spelare som glänser på andras bekostnad

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, Zlatan glänser givetvis inte på andras bekostnad däremot tror jag resten oglänser på Zlatans bekostnad. Finns inte oändligt med glans och Zlatan får för dåligt betalt i landslaget för att underkasta sig gruppen. Vilket jag personligen såklart älskar men tycker för trivseln att det inte ska bero på pengar hur man för sig. Han är fortfarande många gånger en skymf mot allt vad världsförebildsnationen Sverige står för, inte minst i mediala sammanhang. Nu spelar han ju mest för att Janne ska bli av med rasiststämpeln och för Zlatan själv att visa att han är bättre än reklamfilmen från 2016. Vilket han är. Men inte tillräckligt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger brusig1 :

Är ju uppenbarligen ren mental svaghet.. jag har personligen spelat på hög nivå för min årskull när jag var ung och spelat med en av Sveriges största talanger för vi var lika gamla. Imo är det verkligen inte mer komplicerat än vad det framstår som.  

Zlatan är verkligen ingen spelare som glänser på andras bekostnad

 

 

 

 

Jepp, håller med men frågan är om det är lättare att plocka bort Zlatan än att försöka laga 10 spelares psyke. Som tränare får man ju utgå från det spelarmaterial man har.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger fläskröven :

Jepp, håller med men frågan är om det är lättare att plocka bort Zlatan än att försöka laga 10 spelares psyke. Som tränare får man ju utgå från det spelarmaterial man har.

Förvisso, men tycker att det är ett rätt svagt argument att man ska peta Zlatan bara för att resten av laget inte har tillräckligt med bollar för att bära samma tröja som Zlatan. Nu har ju det snackats om att "Zlatan gör landslaget sämre" ungefär så länge som Zlatan spelat i landslaget, men om nu resten av laget inte kommer upp i nivå så är det ju inte i Zlatan det brister.

Jag menar, han spelade ett bra tag i LA Galaxy som antagligen hela landslaget skulle ta plats i, och de presterade inte direkt sämre bara för att Zlatan var med. Sen var ju det i MLS som är en jäkla skitliga, så man kan ju kanske se till att Sverige kanske inte är så mycket bättre sett till motståndet man möter, snarare än att beskylla en spelare för att "göra laget sämre".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns så löjlig jantelag över det hela. Jag bläddrade runt på Zlatans tråd på Flashback där det är en skrämmande mängd människor som vägrar erkänna att han är bästa svensken genom tiderna. 

Antar att det tankesättet förekommer bland spelare med. Känns allmänt praxis i min värld att du vinner matcher genom att utnyttja styrkor. Att Sverige har en anfallare i världsklass är liksom obvious att allt ska kretsa kring honom. 

De flesta i Sverige är fan riktigt kassa oavsett och ersättningsbara med några få undantag. 

Tycker f.ö inte det är unikt för fotboll som sport, 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger brusig1 :

Det känns så löjlig jantelag över det hela. Jag bläddrade runt på Zlatans tråd på Flashback där det är en skrämmande mängd människor som vägrar erkänna att han är bästa svensken genom tiderna. 

Antar att det tankesättet förekommer bland spelare med. Känns allmänt praxis i min värld att du vinner matcher genom att utnyttja styrkor. Att Sverige har en anfallare i världsklass är liksom obvious att allt ska kretsa kring honom. 

De flesta i Sverige är fan riktigt kassa oavsett och ersättningsbara med några få undantag. 

Tycker f.ö inte det är unikt för fotboll som sport, 

Tänker att det snarare har att göra med hur Zlatan är som person än hans skills i fotboll eller jantelag att folk vägrar erkänna det.

Ber du flashback/folk in general att bedöma Duplantis eller Peter Forsberg lär du få rätt annorlunda svar. Tycker personligen Zlatan är oerhört jävla störig och verkar rätt jävla dull på alla sätt och vis. Ska dessutom vara jävligt stor bully om vi ska tro rubriker som var i aftontidningarna för något år sedan som sedan dementeradets hårt (såklart) från övriga landslagsledningen, tror det var materialare som "läckte" materialet. Är någon förvånad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...