Gå till innehåll

Från live till Online


Tendensen

Recommended Posts

20 timmar sedan, säger Warren Bluffet :

Bra krigat! Inget snack om att du talang och mycket poker i dig, det märker man tydligt när man spelar mot dig. För att inte tala om dina resultat. Det är inte en självklarhet att ha en sådan fin graf, även om vi pratar lägre stakes.  Spelarpoolen är ganska bred vad gäller strategier och spelsätt och du verkar kunna ha ett vapen redo mot de flesta spelartyper. Sen att du inte vet vad varje vapen du har heter, det verkar inte spela så stor roll haha. Jag är imponerad, som kanske märks. :) Wp! 

Tack Warren! Det gör mig väldigt glad att få denna cred ifrån dig då du är en av de absolut bästa och tuffaste regsen på nivån. 
Tack för att du tog dig tid att skriva ner dessa fina ord! 
 

Lycka till med grinden och din challenge. :) 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, säger GTOBåten :

Väldigt snyggt! 

Påminner mig om när jag postade min första 100k-sek graf för några år sedan, då jag spelade 5/10-25/50kr och tyckte jag sprungit och spelat jättebra...

Sedan kom Bakdörr in och postade en graf där han vunnit mer på 2/4-2/5 som såg ut exakt sådär :D

Var inte rädd för att gå upp i nivå!

Tack så mycket Båten! Tycker det är otroligt roligt att du och Brusig1 är så aktiva här på PF. Utan era tankar och åsikter hade det var en tråkigare plats! 

Även underbart med anekdoter. 
Gissar och hoppa att jag kommer slippa battlas med både dig och Bakdörr på borden framledes. ? 
 

Tar åt mig tipsen och försöker göra något bra med det framåt! Tack, igen! 
 

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Bernhard1 :

Kungen :) alltid intressant att spela mot dig, du och Harry är i särklass bästa på våran nivå imo. Ni bör som båten sagt, flytta upp. Fortsätt krossa!

Stort tack! Har dock svårt att ta åt mig av det. Finns många duktiga regs på nivån. Alltid kul att battlas med dig på borden!

Redigerad av Tendensen
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej Dagboken!

10 dagar in i Februari så har inte cashgamet gått riktigt som förväntat. Startade månaden i raketfart med att binka Fredagsfighten för 30k, samt en fin grön linje på cg. Dock har det gått kämpigare den senaste veckan på cg-borden. Postar graf för månaden so far och hoppas på lite rungood ifrån forumet! 

 

 

 

downsing.png

Redigerad av Tendensen
  • Like 9
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger Tendensen :

Hej Dagboken!

10 dagar in i Februari så har inte cashgamet gått riktigt som förväntat. Startade månaden i raketfart med att binka Fredagsfighten för 30k, samt en fin grön linje på cg. Dock har det gått kämpigare den senaste veckan på cg-borden. Postar graf för månaden so far och hoppas på lite rungood ifrån forumet! 

 

 

 

downsing.png

Din röda graf vinner mer än de flesta andras blåa, kämpa på! :) 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna månaden har minst sagt varit svängig. Variansen har inte varit nådig emellanåt men det gör också att man blir ödmjukare när det väl kommer en liten rush. Brukar inte bli jätte påverkad av springa dåligt då jag alltid försöker spela med djup rulle just för att eliminera/förebygga tilt så gott jag kan. Givet att det påverkar en mer än vad man tror och även om jag tycker att jag har spelat helt OK under de sämsta stunderna i Februari så är jag 110% säker på att jag också har spelat sämre. Ni vet när man tar den där marginella synen vs 4b och man tror man floppar världen men hatar sitt liv när Fi har floppat nöt. =D Aja, nästan halva månaden kvar och vi kämpar för att få till en fin giraff! 

 

Nedan bjuder jag på en berg och dalbana till graf! 

Berg och dalbana.png

Redigerad av Tendensen
  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-02-11 kl 11:38, säger brusig1 :

Snygga resultat!

F.ö vinner man inte i redline på 5/10 och nedåt lämnar man extremt mycket winrate på borden. På andra siter är det definitivt whatever så länge ens redline inte är för dålig, men finns definitivt krossare på vanliga siter med kass redline. Svs tvek

Kanske inte räknas som kross men iaf (svs)

On topic, vilka winrates har hi hört/sett som högst på 5/10 och nedåt?  Kanske lämnar mycket mer på borden än jag tror

Screen Shot 02-18-21 at 08.06 PM 001.PNG

Screen Shot 02-18-21 at 08.06 PM.PNG

Redigerad av en_stor_keps
  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, säger en_stor_keps :

Kanske inte räknas som kross men iaf (svs)

On topic, vilka winrates har hi hört/sett som högst på 5/10 och nedåt?  Kanske lämnar mycket mer på borden än jag tror

Screen Shot 02-18-21 at 08.06 PM 001.PNG

Screen Shot 02-18-21 at 08.06 PM.PNG

Dina winrates är typ normen för nivåerna du spelar. Gemene regg ligger på 10bb/100 på 2/4kr, gemene 15 på 1/2kr och 20bb/100 på 0.5/1kr.

Vinner man för något mindre än dom här winratesen så är man definitivt sämre än gemene regg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger brusig1 :

Dina winrates är typ normen för nivåerna du spelar. Gemene regg ligger på 10bb/100 på 2/4kr, gemene 15 på 1/2kr och 20bb/100 på 0.5/1kr.

Vinner man för något mindre än dom här winratesen så är man definitivt sämre än gemene regg.

Så hur mycket lämnar jag på borden då? Du sa ju man lämnar extremt mycket vid borden om man har en kass redline, därför jag gjorde det här inlägget eftersom jag har en kass. Därför nyfiken på vilka winrates som är de högsta du sett eller vad som går att uppnå på dessa nivåer? Tror du gemene reggs redline ser likadan ut som min? Var går gränsen för krossare på svs på nämnda nivåer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger en_stor_keps :

Så hur mycket lämnar jag på borden då? Du sa ju man lämnar extremt mycket vid borden om man har en kass redline, därför jag gjorde det här inlägget eftersom jag har en kass. Därför nyfiken på vilka winrates som är de högsta du sett eller vad som går att uppnå på dessa nivåer? Tror du gemene reggs redline ser likadan ut som min? Var går gränsen för krossare på svs på nämnda nivåer?

skulle säga ca 20-25bb till. trodde tbh alla regs vann @ minst 50bb/100.

  • Like 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger en_stor_keps :

Så hur mycket lämnar jag på borden då? Du sa ju man lämnar extremt mycket vid borden om man har en kass redline, därför jag gjorde det här inlägget eftersom jag har en kass. Därför nyfiken på vilka winrates som är de högsta du sett eller vad som går att uppnå på dessa nivåer? Tror du gemene reggs redline ser likadan ut som min? Var går gränsen för krossare på svs på nämnda nivåer?

20-30bb/100 har ju folk över stora samplees upp till 10/20kr så why not... 25/50kr vet jag inte riktigt, det blir ju luddigt då det springer betydligt mkt mer games utan fisk. Jag hade iaf 15bb/100 där lifetime och vet flera andra som haft och då spelade jag utan tableselection för majoriteten.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger brusig1 :

20-30bb/100 har ju folk över stora samplees upp till 10/20kr så why not... 25/50kr vet jag inte riktigt, det blir ju luddigt då det springer betydligt mkt mer games utan fisk. Jag hade iaf 15bb/100 där lifetime och vet flera andra som haft och då spelade jag utan tableselection för majoriteten.

 

Den 2021-02-11 kl 11:38, säger brusig1 :

Snygga resultat!

F.ö vinner man inte i redline på 5/10 och nedåt lämnar man extremt mycket winrate på borden. På andra siter är det definitivt whatever så länge ens redline inte är för dålig, men finns definitivt krossare på vanliga siter med kass redline. Svs tvek

Ja okej, men det du skrev tidigare känns lite konstigt. Grafen som Tendensen visade förut med 100k nävar med winrates däromkring hade en breakeven redline, och Båten nämnde att Bakdörrs (som jag antar hade liknande eller ännu högre winrates?) graf på samma nivåer såg precis likadan ut.

Har de alltså lämnat extremt mycket winrate på borden? Hur mycket? Vad hade du själv hållt för winrates på dessa nivåer (5/10 och nedåt) om du hade spelat där idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, säger en_stor_keps :

 

Ja okej, men det du skrev tidigare känns lite konstigt. Grafen som Tendensen visade förut med 100k nävar med winrates däromkring hade en breakeven redline, och Båten nämnde att Bakdörrs (som jag antar hade liknande eller ännu högre winrates?) graf på samma nivåer såg precis likadan ut.

Har de alltså lämnat extremt mycket winrate på borden? Hur mycket? Vad hade du själv hållt för winrates på dessa nivåer (5/10 och nedåt) om du hade spelat där idag?

Jag hade vunnit 23.27198291bb/100 iallafall. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger en_stor_keps :

 

Ja okej, men det du skrev tidigare känns lite konstigt. Grafen som Tendensen visade förut med 100k nävar med winrates däromkring hade en breakeven redline, och Båten nämnde att Bakdörrs (som jag antar hade liknande eller ännu högre winrates?) graf på samma nivåer såg precis likadan ut.

Har de alltså lämnat extremt mycket winrate på borden? Hur mycket? Vad hade du själv hållt för winrates på dessa nivåer (5/10 och nedåt) om du hade spelat där idag?

Din iq verkar vara lika låg som din winrate

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger brusig1 :

Din iq verkar vara lika låg som din winrate

Det är verkligen beklagligt att PF's insiktsfulle auktoritet/högsta highstakes-höns inte besitter mer klass än så här. :P

Jag får väl själv dra slutsatsen då att det är möjligt att krossa 5/10 och under med monster-winrates om 30-40-50 bb/100 (eller ännu mer kanske?) med vackra uppåtgående kurvor i både blå och röd färg eftersom det knappast finns på kartan att du skulle ha fel.

Kul att ha nåt att sträva efter nu iallafall, tillbaka till ritbordet för mig och alla andra gemene regs!

1 timme sedan, säger 0hL0rd :

våga inte visa dig på forumet igen utan en vinnande redline kepsjävel. man blir ju frustrerad över att ens behöva titta på en graf utan vinnande redline, det blir man. känner passiviteten öka inom mig 

Haha, ja får hålla mig undan ett tag nu :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...