Gå till innehåll

Ace & Bear - Sol, vin, ladyboys och lite poker


aceforsure

Recommended Posts

Hej pokerforum!

Det har blivit dags för oss gamla rävar att skriva en blogg. Oklart hur ofta vi kommer ladda upp eller hur länge den kommer leva men here it goes!

För er som inte känner oss så nickar vi Aceforsure och Bearhund (tidigare Bearlund, shocker) på SVS.

Vi är i övre tjugoårsåldern och har båda spelat poker, rekreationellt, under en längre tid. De senaste två åren har vi spelat mer seriöst och har nu som målsättning att spela heltid på obestämd tid. Vi spelar stakes 1/2-10/20 på SVS.

bild1.thumb.jpg.ff222d01304071313061a9f3bd37b277.jpg

Bear & Ace

För en vecka sedan så tog vi vårt pick och pack och flyttade till Manila, Filippinerna. Planen är att stanna här i tre månader, för att dodgea det värsta av den dödliga skånska vintern ?

Vi hyr en trevlig 3a i ett gated community i utkanten av Manila. Standarden här är svensk-standard.

I övrigt är Manila en stad med otroliga mängder människor och mycket fattigdom (folk ligger längs vägarna, bor i plåt-ruckel osv.). Kostnaden för att leva i Manila, om man vill, kan vara nästan ingenting. Det finns flera alternativ av hemkörd mat som kostar under 40 kr/måltid etc. Igår var vi och tog en timmes massage som kostade oss 300 pesos, ca 50 svenska riksdaler. 

Vi var med om något rätt så surrealistiskt igår när vi efter en middag och några drinkar begav oss till en nattklubb för att möta upp ett av Bear's alla tinderragg. Vi var de enda av europeisk/västerlänskt ursprung (vita) och det gjorde oss till någon sorts attraktion. Folk skulle high fivea, pilla på oss, bjuda på tequila, dansa och bjuda på groggar som man skulle klunka tillsammans medan en ring av filippinare stod runt och hejjade. DJn kom ut på dansgolvet för att ge oss mikrofonen så att vi kunde sjunga med till post malones ljuva toner. Vi stack ut och hade mycket roligt ??.

Lite oklart hur mycket av pokerresultaten vi ska dela med oss av, men jag vet att folk här på forumet (mig included) älskar att se resultat och grafer så jag bjuder på min första veckas graf här i Filippinerna.

https://gyazo.com/cf8b79a2381c02eeb9bb30becb242740

Kärlek!

 

 

 

 

 

  • Like 12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkomna in i stugan!

Ska bli kul o följa då man spelat endel mot er och lär göra under året med, sen är asien shananigans helt enkelt nuts så hoppas på mer bilder och stories :)  

PS: Känner igen mig i att bli en bakvänd turistattraktion i en ring av massa asieter haha, men alltid på ett bra sätt då de är så trevliga och givmilda för det mesta.

Redigerad av Paddington
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli kul att följa.

Vad tycker ni om den inhemska maten?

Tycker den var sur-salt på något konstigt vis.Typ det mesta var okej för ett par tuggor innan det bara växte i munnen och det blev oätligt.  Kötträtter var rakt igenom värdelösa medans fisk och kyckling gick ner en aning lättare.

Jollibee deras största snabbmatskedja ska vi inte ens börja prata om. 

Testat balut ännu? ?

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger mpee :

Ska bli kul att följa.

Vad tycker ni om den inhemska maten?

Tycker den var sur-salt på något konstigt vis.Typ det mesta var okej för ett par tuggor innan det bara växte i munnen och det blev oätligt.  Kötträtter var rakt igenom värdelösa medans fisk och kyckling gick ner en aning lättare.

Jollibee deras största snabbmatskedja ska vi inte ens börja prata om. 

Testat balut ännu? ?

 

Tjena mpee! 

Kul att du skriver. Har tagit mig igenom din blogg för något år sedan och är säker på att den ligger lite bakom motivationen att flytta hit. Tack för det! ?

Vi har faktiskt inte hunnit äta något av den inhemska maten ännu. Har blivit tipsade om någon kycklingrätt som ska vara nöten, den blir att testa inom kort. 

I övrigt har vi hittat en GTO-ställe som serverar smoothiebowls. Har ätit denna 5 dagar på raken nu...

smoothie.thumb.jpg.fcbe2cf94f35580f51551c06daafdbbd.jpg

Bear fick tipset om balut igår. Efter en snabb googling och en liten uppstötning så undrar man om filippinarna är sjukare än oss med våran surströmming? Vad har vi människor, som ras, för psykos med "delikatess"-maträtter? 

https://en.wikipedia.org/wiki/Balut_(food)

Vi har hittat en app som heter Grab där man kan beställa både mat och resor. En 20 minuters taxiresa brukar ligger på runt 30 kr. Hemkörning av mat kostar hela 8 kr, hungrig.se släng dig i väggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, säger Lundin89 :

Vart lite i filippinerna själv, tyckte Manila var en rätt schysst stad men var inte alls imponerad av käket jämfört med thailand där jag spenderat betydligt mer tid. Hur kommer det sig att ni hamnade just där? :)

Gamb0L.

Hade planer på att testa Chile men ändrade oss i sista sekund. Delvis för att vi hittade den här lägenheten på airbnb, som kändes helt rätt. Delvis, för att jag för 5 år sedan backpackade runt i Asien och då hann med de mesta förutom just Filippinerna. Har även en nära vän som nyligen reste runt i landet i 6 månader och hade bara positivt att säga. 

Kontentan. Vi var inte svåra med resmålet. Så länge där fanns sol och dugligt internet ?

 

Redigerad av aceforsure
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger aceforsure :

Gamb0L.

Hade planer på att testa Chile men ändrade oss i sista sekund. Delvis för att vi hittade den här lägenheten på airbnb, som kändes helt rätt. Delvis, för att jag för 5 år sedan backpackade runt i Asien och då hann med de mesta förutom just Filippinerna. Har även nära vän som nyligen reste runt i landet i 6 månader och hade bara positivt att säga. 

Kontentan. Vi var inte svåra med resmålet. Så länge där fanns sol och dugligt internet ?

 

Låter exakt som mig och min vapendragare för cirka tre-fyra år sedan, när vi efter ganska kort övervägande tog vårt pick och pack och hamnade i thailand några månader. Först lutade det faktiskt åt Filippinerna men vi ändrade oss när en polare hade ett fint hus vi kunde bo i på Koh Samui, så det blev första anhalten. Faktiskt i tankarna på att dra tillbaka till thai några veckor nu rätt spontant eftersom plugget än en gång förlorat charmen. Ni gör helt rätt grabbar!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem hade vunnit i en HU mellan Bearlund och Aceforsure?

Är det sant att Bearlund har 4-bettat färre potter genom sitt liv än vad han har skäggstrån på hakan?

Hur lärde ni känna varandra?

Powerranking på samtliga stakes ni spelar?

Varför blev det just Filippinerna?

 

GL!

 



 


 

Redigerad av Azulon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Azulon :

1. Vem hade vunnit i en HU mellan Bearlund och Aceforsure?

2. Är det sant att Bearlund har 4-bettat färre potter genom sitt liv än vad han har skäggstrån på hakan?

3. Hur lärde ni känna varandra?

4. Powerranking på samtliga stakes ni spelar?

5. Varför blev det just Filippinerna?

 

GL!

 



 


 

Roligt med lite frågor!

1. Battle of the giants. Nej, inte ens close. Jag vinner ?

2. Stämmer bra. Varför spela stora när man kan spela små. 

3. Gymnasiet för 10 år sedan.

4. Eftersom jag spelar mest 2/4-2.5/5 så kan jag bara uttala mig där.

    1. Aceforsure

    2-5. Hajardu, MANGESPINN, BroderNit(swag) och GRINDER (tro det eller ej, men han är jobbig att spela mot)

Finns gott om regs som är ungefär lika bra på den här nivån. Bli inte ledsen om jag missade ert namn.

5. Låter den här bilden tala för sig själv. 

20190117_112351.thumb.jpg.7ce2d42c5f72fdd3c1f52006e70a1fc2.jpg

 

Redigerad av aceforsure
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Azulon :

Vem hade vunnit i en HU mellan Bearlund och Aceforsure?

Är det sant att Bearlund har 4-bettat färre potter genom sitt liv än vad han har skäggstrån på hakan?

Hur lärde ni känna varandra?

Powerranking på samtliga stakes ni spelar?

Varför blev det just Filippinerna?

 

GL!

 



 


 

1. Du är en smart man, du vet redan svaret

2. Har 4betsfoldat fler gånger idag än jag har hårstrån i hela ansiktet

3.

4. hajardu ❤️ (tro inte att jag inte vet vad ditt nya nick är ;) )

Bjöd Grinder på en massa julklappar i december så får väl nämna honom med.

5.

10 minuter sedan, säger Luna :

Vem har bäst Tinder game av er? 

Låter bilden tala för sig själv

50115499_543259529510268_4559201217422557184_n.thumb.jpg.7c3814142fca856b104d6dfd78d5e99e.jpg

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Afrika kan vara lite känsligt på områden pga apartheiden som varit / är(?) 

 

Kapstaden, en stor m8 både på längden och bredden som inte är direkt rädd av sig kände sig rätt osäker på kvällarna , var där och satte upp datorsystem åt en bank så var nog inte inkvarterad på de allra osäkraste stället heller, men stor-sleven-som-trillar-ner-i-grytan-vid dörren-säkerhet ville han allt ha. 

Å jag tänker att går du utanför Kapstaden blir det snabbt exponentiellt osäkrare.

Gissar obv bara men jag rör mig hellre i Asien personligen ! 

 

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, säger killerwolf2 :

Afrika kan vara lite känsligt på områden pga apartheiden som varit / är(?) 

 

Kapstaden, en stor m8 både på längden och bredden som inte är direkt rädd av sig kände sig rätt osäker på kvällarna , var där och satte upp datorsystem åt en bank så var nog inte inkvarterad på de allra osäkraste stället heller, men stor-sleven-som-trillar-ner-i-grytan-vid dörren-säkerhet ville han allt ha. 

Å jag tänker att går du utanför Kapstaden blir det snabbt exponentiellt osäkrare.

Gissar obv bara men jag rör mig hellre i Asien personligen ! 

 

Sydafrika är ett jävla undantag ja. Där verkar det ju faktiskt pågå nån typ av etnisk rensning mot vita som ändå bott där i några hundra år nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger bearhund :

Bjöd Grinder på en massa julklappar i december så får väl nämna honom med.

Nu blir man sådär magiskt baited och kliver på nästa session med "jag är bäst på 5-10" självförtroendet för att sen bli avklädd av alla GTO-regs.

ap,550x550,16x12,1,transparent,t.u2.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...