Gå till innehåll

NLT - Släppa AA?


Mockasin

Recommended Posts

Vanligt bord på Partynätverket. Jag har spelat tight men höjt preflop bara två händer innan.

 

Seat 3: frekameku ( $267.07 )

Seat 6: NikkFurie ( $133.50 )

Seat 9: HERO ( $146.17 )

Seat 4: volk68 ( $64.02 )

Seat 2: gotoshi ( $119.29 )

Seat 7: oscar637 ( $32.25 )

Seat 8: MrDonEverest ( $81.63 )

Seat 10: circuitous7 ( $123.20 )

Seat 1: stonedge ( $8 )

Seat 5: bleeep ( $98 )

HERO posts small blind [$0.50].

circuitous7 posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ A:club: A:diamond: ]

 

Får AA på SB. Tre limpare och jag väljer att höja till $5.

stonedge folds.

gotoshi folds.

frekameku folds.

volk68 folds.

bleeep calls [$1].

NikkFurie folds.

oscar637 calls [$1].

MrDonEverest calls [$1].

HERO raises [$4.50].

circuitous7 calls [$4].

En syn av BB. Han har bra stats i PT (20% VpIP) men i övrigt vet jag inget om honom då jag multitablar rätt friskt. Sätter honom på en rätt bra hand, typ pockets 66-JJ eller någon bra draghand. Möjligtvis två random höga kort.

bleeep folds.

oscar637 folds.

MrDonEverest folds.

 

** Dealing Flop ** [ 3:heart: , 5:diamond: , 5:heart: ] POT = $12

 

Detta borde väl rimligtsvis vara en bra flop för mig? Visst, han kan ha en femma, men om han har 88-JJ borde jag kunna få en syn. Bettar nära pott.

 

HERO bets [$10].

circuitous7 calls [$10].

Syn... Färgdrag? Pocket par? Slowplayade femmor? Läskigt.

 

** Dealing Turn ** [ 4:club: ] POT = $32

 

Borde jag sakta ner här? Tror fortfarande att han kunde ha spelat likadant med medium pocket. Väljer att betta pott. Kommentarer tack!

HERO bets [$30].

circuitous7 calls [$30].

 

** Dealing River ** [ 6:club: ] POT=$92

 

Syn.... Nu borde jag känna mig slagen eller? Bara att check-folda? Hur stor bet ska jag syna på rivern? Ska jag trycka in allt och be till gud?

 

Vill alltså ha lite kommentarer framförallt på spelet på turn å river. :heart:

Jo jag vet att typ 97% av alla HHs är om AA, men det är en av mina största läckor så jag postar en till.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju onekligen som att han sitter på ett pocketpar. Endera det eller suitade hjärter. Hjärterfärgen slapp du ju, så frågan är då om du tror hans par har träffat...

 

När sexan kommer är det ju lite jobbigt, för då räcker "alla" små pocketpar, från 2 till 7 för att slå dig.

 

Det hela kokar ju ner till en read-fråga. Vad har du för känsla på honom? Är han en tight spelare borde han ju kanske inte syna in ett så stort bet med ett lågt PP? Snarare då JJ-AA på hand. Å andra sidan spelar han något lustigt om han sitter på QQ och sätter dig på t.ex AK.

 

Mycket svårt att säga. Eftersom du skriver som du skriver antar jag att du fick stryk i denna handen. Men givet den info som finns är det ju svårt att läsa. Att sätta en tight spelare på 22-77 mot en så pass stor raise preflop är ju något osannolikt faktiskt.

 

Edit:

Beroende på hur han spelat innan är ju faktiskt en hand som 6:heart: 7 :heart: inte helt orimlig heller, eller för den delen 56s i någon färg. Men fortfarande svårt att acceptera att han tar dig här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker preflop raisen e för svag, aa ifrån sb är svårspelad. Visst vill man ha calls men ur sb plus ett par limpers redan hade jag nog ökat till 10-12 bb..

Tycker förövrigt att du spelar handen helt ok kanske borde saktat ner lite runt turn. känns ju som det onekligen är väldigt många händer han kan ha där som får hjälp av det kortet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...