Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.


massive

Recommended Posts

1 minut sedan, säger KINGVON :

denna är nog fold mot mig, är inte lika galen som er :(

 

iPoker - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players
Hand converted by Holdem Manager 3

SB: SEK161.29 (161.3 bb)
Hero (BB): SEK200.00 (200 bb)
CO: SEK134.76 (134.8 bb)
BTN: SEK217.61 (217.6 bb)

SB posts SEK0.50, Hero posts BB SEK1.00

Pre Flop: (pot: SEK1.50) Hero has Qspade4.gif Aheart4.gif
CO raises to SEK2.00, fold, SB raises to SEK9.00, Hero raises to SEK26.00, fold, SB calls SEK17.00

Flop: (SEK54.00, 2 players) 8diamond4.gif Qclub4.gif 4heart4.gif
SB checks, Hero bets SEK16.20, SB calls SEK16.20

Turn: (SEK86.40, 2 players) 4club4.gif
SB checks, Hero bets SEK30.00, SB calls SEK30.00

River: (SEK146.40, 2 players) Qdiamond4.gif
SB checks, Hero bets SEK127.80, SB calls SEK89.09

Results: SEK324.58 pot (SEK10.00 rake)
Final Board: 8diamond4.gif Qclub4.gif 4heart4.gif 4club4.gif Qdiamond4.gif

SB shows Jspade4.gif Jheart4.gif: (Two Pair, Queens and Jacks)
(Pre 57%, Flop 10%, Turn 5%)

Hero shows Qspade4.gif Aheart4.gif: (Full House, Queens full of Fours)
(Pre 43%, Flop 90%, Turn 95%)

Hero wins SEK314.58
 

Hmm.

Satte dig på en aggro-linje med AK.

Det är väl skitspel av mig antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger aml :

Jag chansar på en Hjärter Kung.😆

Bra gissning! :)

 

Följdfrågan blir HUR många händer man måste spela för att 3vägs AI för nästan 400BB med 97,6% för att det ska jämna ut sig "i längden" 

 

Jag kan inte vinna just nu. Det är totalt omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger massive :

Bra gissning! :)

 

Följdfrågan blir HUR många händer man måste spela för att 3vägs AI för nästan 400BB med 97,6% för att det ska jämna ut sig "i längden" 

 

Jag kan inte vinna just nu. Det är totalt omöjligt.

Vad har du för skillnad i all in adj bb/100 och bb/100 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger massive :

Följdfrågan blir HUR många händer man måste spela för att 3vägs AI för nästan 400BB med 97,6% för att det ska jämna ut sig "i längden" 

 

Eftersom du förlorade den första kan det ta tid. 😟

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker den värsta "oturen" man kan ha är den man inte riktigt ser. När man blir konstant shoved på när man 4bettar med botten range. När man cbetar botten range och dom raisar eller callar.

När man kör en stor bluff riv och man springer in i nöten konstant. Till slut  förlorar man sitt självförtroende och börjar göra justeringar till sitt spel som kanske gör en ännu sämre. Trots att dem spelen man gjort varit EV pluss... Sånt tycker jag är svårt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Lobo :

Eftersom du förlorade den första kan det ta tid. 😟

:) 

Ja. Det första blir ju att se hur många händer man behöver spela på ett ungefär innan man hamnar i det läget kåk mot lägre kåk med en bonus på ett helt inköp döda pengar i potten på turn.

Sen ska vi alltså hamna i det läget 49 gånger till (om vi avrundar lite) och vinna varenda en.

"I längden" måste ju då rimligtvis vara över millionen händer typ.

Med min volym så innebär det då flera års spelande innan det jämnar ut sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger aml :

Jag tycker den värsta "oturen" man kan ha är den man inte riktigt ser. När man blir konstant shoved på när man 4bettar med botten range. När man cbetar botten range och dom raisar eller callar.

När man kör en stor bluff riv och man springer in i nöten konstant. Till slut  förlorar man sitt självförtroende och börjar göra justeringar till sitt spel som kanske gör en ännu sämre. Trots att dem spelen man gjort varit EV pluss... Sånt tycker jag är svårt.

Bra poäng och jag håller helt med. Badbeatsen är ju övertydliga. 

Jag spelar definitivt dåligt just nu som ett resultat av detta. Det är bara att erkänna. Och det är svårt, som du säger, när man för femtielfte gången bombar river på bra brädor och ständigt blir nedsynad av steget bättre alternativt nöt. För att ta ett exempel.

Har all respekt för personer som bara kan köra på trots detta. Hatten av.

Men exakt det du beskriver, floppa set, 4-färg/stege och FI bombar pott, clickback på tunna värdebets, man 3bettar light = 4 bet, man 3bettar starkt = fold, osv osv osv i all oändlighet.

Och sen är det sidoeffekter som dåligt självförtroende, ingen rytm, osv, gör att spelet tar mkt mkt mer mental energi, jag blir tröttare, när standardspots gång på gång blir svåra beslut för att man är i obalans och springer skit.

Sen, som jag vart inne på tidigare, så tycker jag det är intressant med tillfällighet/slump, som inte direkt är kopplat till matematiken i spelet. Som igår, med 1-outaren för 400BB precis när man håller på att runda av. Skillnaden på 1 kort är alltså 50% ökning av rullen, 250kr plus, och skitviktig självförtroendehöjande spot där man kan må bra av en pluss-sittning, kontra att gå back å att allt känns skit istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger HampusGabriel :

Vad har du för skillnad i all in adj bb/100 och bb/100 :)

AI adj bb/100 är bara nått man använder om det stämmer överens med poängen man vill få fram. Annars vet ju alla att den är missvisande och att det inte finns nån anledning att bry sig om den ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger massive :

AI adj bb/100 är bara nått man använder om det stämmer överens med poängen man vill få fram. Annars vet ju alla att den är missvisande och att det inte finns nån anledning att bry sig om den ;) 

Jo precis det har du rätt i, dock speglar 55 handen ofta all in adj väldigt bra om nu fyran kom på river :) Ofta missar man att komma ihåg händerna man drog ut andra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger massive :

Sen ska vi alltså hamna i det läget 49 gånger till (om vi avrundar lite) och vinna varenda en.

Du beräknas vinna 48 (eller 47,8) av de nästkommande 49 omgångarna. Dessvärre tar statistiken ingen hänsyn till att du förlorade den första. Så efter 50 omgångar beräknas du ha vunnit ungefär 96 % (eller 95,6 %) av gångerna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 4-tal och ett floppat set första 10 händerna = noll aktion

Q-hög färg på A hög färgbräda. K-hög färg.

sätter 2par på river mot troligt top-par. Han har floppat set.

79s på A99 Turn A. fisk ställer

HU mot slask fisk. triss på turn. han har floppat stege

Det tar aldrig slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade så många bord rullen tillät på 20 öres igår.

Låg på 10-12 bord typ hela tiden, ett 1,45 timmes pass för 4-5 inköp upp.

Men det är ju varken speciellt intressant, upphetsande eller konstigt.

 

Som vanligt tycker jag ofta att dom rent psykologiska faktorerna och företeelserna är mer intressanta.

 

Som att det känns pinsamt och sjukt ovärdigt att spela 20 öres.

 

Det är så det känns. Rent logiskt förstår man såklart att det här enbart handlar om egot och att det här inte har nått med verkligheten att göra. Jag spelar dåligt mitt i en downswing utan rulle där behovet av uttag vid vinst är stor, så att spela 20-öres är helt klart det mest rationella valet, med delat förstaplats inför alternativet att inte spela alls.

 

Men i den här snoppmätartävllingen där den med högst WR på högst stakes har den största ballen så blir min spontana reaktion att inte posta inlägg, inte prata om det, utan gå å gömma sig, å dyka upp som gubben i lådan först när det går bra igen.

Och det är därför jag kommer fortsätta att skriva, även när det går skit, känns skit och man spelar skit.

 

För det enda sättet att mota egot i grinn, är att göra dom sakerna som egot inte vill att man ska göra.

 

 

Screenshot 2024-08-22 085545.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-08-20 kl 10:19, säger HampusGabriel :

Jo precis det har du rätt i, dock speglar 55 handen ofta all in adj väldigt bra om nu fyran kom på river :) Ofta missar man att komma ihåg händerna man drog ut andra :)

Det va lite skämtsamt menat kring just AI adj som känns som ett stat ofta använd för att rättfärdiga saker men med ett tveksamt värde då den inte tar hänsyn till så mkt annat, som set mot set etc. 

Självklart drar man ut ibland, men det är ju såklart sjukt mkt mer sällan, då vi oftast får in det med +EV

Hur ofta 1-outar vi folk, det är ju inte speciellt ofta vi får in det så förbannat dåligt. :) 

Screenshot 2024-08-22 093038.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger massive :

Det va lite skämtsamt menat kring just AI adj som känns som ett stat ofta använd för att rättfärdiga saker men med ett tveksamt värde då den inte tar hänsyn till så mkt annat, som set mot set etc. 

Självklart drar man ut ibland, men det är ju såklart sjukt mkt mer sällan, då vi oftast får in det med +EV

Hur ofta 1-outar vi folk, det är ju inte speciellt ofta vi får in det så förbannat dåligt. :) 

Screenshot 2024-08-22 093038.png

Rätta mig om jag har fel här men..... Du slår alltså inte ens 0,10/0,20 SEK borden?! 😂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...