HampusGabriel Postad igår kl 14:14 Rapport Postad igår kl 14:14 (redigerade) 12 minuter sedan, säger massive : Basic exempel. limpfisk som aldrig lägger en hand pre. limpar han så ser han flopp. Här kan vi gå extremt stor size med värde, men mindre size annars. Om mister 4% RFI öppnar lägger vi A10 i SB, men mot FI nr2 kanske vi 3bettar stort pure osv osv osv . Korrekt, men du hittar liknande exploits mot regs. Fast som händer hela tiden, men för mindre bb/100 men oftare istället. 12 minuter sedan, säger massive : Jag tänker att typ alla 20bb misstag man gör kanske har lite större betydelse Yep, dom ska inte riktigt finnas i sitt spel om man har bra koll på grunderna, satt börja där. 12 minuter sedan, säger massive : Nu blev diskutionen mer vinklad mot preflop. Men post är där vi hittar dom stora läckorna, både hos FI och hos mig själv. Beror på hur mycket du letar preflop Redigerad igår kl 14:16 av HampusGabriel Citera
massive Postad igår kl 14:27 Författare Rapport Postad igår kl 14:27 16 minuter sedan, säger HampusGabriel : Korrekt, men du hittar liknande exploits mot regs. Fast som händer hela tiden, men för mindre bb/100 men oftare istället. Här har mkt fokus legat för mig på senaste. Det säger sig självt, vi spelar väldigt väldigt mkt fler händer mot den här delen av poolen. På mina nivåer har vi en hel arme av spelare med "normala stats" men som kan anses bara vara fisk men av en annan sort, som vi sitter med pass efter pass,timme efter timme. 16 minuter sedan, säger HampusGabriel : Yep, dom ska inte riktigt finnas i sitt spel om man har bra koll på grunderna Definitivt! Men för mig är den största frustrationen just nu, oförmågan att i massa spots avgöra om det är ett misstag eller inte. Inte misstaget i sig. Övertygelsen är ett större hot mot sanningen än va lögnen är. 16 minuter sedan, säger HampusGabriel : Beror på hur mycket du letar preflop Helt klart! Nu skulle jag bara vilja ha råd med en gtowiz sub där vi kan tweaka inte bara FI, men även vår egen range och få lite riktiga svar. Klart vi kan lära oss en baseline och adjusta utifrån det, men det skulle va intressant med faktiska ranger Citera
HampusGabriel Postad igår kl 14:31 Rapport Postad igår kl 14:31 1 minut sedan, säger massive : Helt klart! Nu skulle jag bara vilja ha råd med en gtowiz sub där vi kan tweaka inte bara FI, men även vår egen range och få lite riktiga svar. Elite är den versionen du behöver då. Dock klarar man sig med starten om man kan se i huvudet utan nodelocka vad dom gör för misstag och hur vi ska adjusta. 1 månad med elite räcket dock för dig så har du lärt dig mycket. Satt sätt ner huvudet på 10NL och lira 10K händer extra så har du 1000kr för elite. Citera
massive Postad igår kl 14:34 Författare Rapport Postad igår kl 14:34 1 minut sedan, säger HampusGabriel : Elite är den versionen du behöver då. Dock klarar man sig med starten om man kan se i huvudet utan nodelocka vad dom gör för misstag och hur vi ska adjusta. 1 månad med elite räcket dock för dig så har du lärt dig mycket. Satt sätt ner huvudet på 10NL och lira 10K händer extra så har du 1000kr för elite. Elite är 1,6K, väl saftigt. Men just nu funderar jag kring Carrot bronze, upswing lab 2.0 eller en GTOwiz sub. Har du några kloka ord? Citera
HampusGabriel Postad igår kl 14:36 Rapport Postad igår kl 14:36 Just nu, säger massive : Elite är 1,6K, väl saftigt. Då kör du 16K händer extra Betalar lätt av sig efter nån timmes jobb. Jag är stort fan av GTOwiz videorn när man köper sub där. Kan reka dom, har ingen erfarenhet av något annat. Men starter paket och plöja igenom alla videos hade jag lätt gjort om jag var ny. Kom ihåg att ta notes Citera
massive Postad igår kl 14:40 Författare Rapport Postad igår kl 14:40 Just nu, säger HampusGabriel : Men starter paket och plöja igenom alla videos hade jag lätt gjort om jag var ny. Kom ihåg att ta notes Tack för tipset. Det låter både logiskt och vettigt. 1 minut sedan, säger HampusGabriel : har ingen erfarenhet av något annat. jag gillar Uri Peleg och Avery play it smart. Därför jag funtar på upswing lab 2.0 för laxen/månad. Sen har jag alltid klickat med Carrot/Pete. Därför jag ögat deras course. Citera
Lobo Postad igår kl 17:13 Rapport Postad igår kl 17:13 7 timmar sedan, säger massive : Enligt traditionell pokervisdom. Absolut inte. För mig handlar det om vilket mål man har. Vad rullen är till för. Nu är den ett verktyg för att så aggresivt som möjligt klättra i stakes. Att få så mkt hävstång å kraft i den lilla rulle jag har, utan att för den delen halka ner å behöva spela volym på 0.5. Jag har inget intresse av 45kr i timmen på 50-öres, med 100 inköp som nån form av emotionell snuttefilt jag kan känna mig trygg och gosa in mig i. Men det här förhållningsättet förutsätter att man på riktigt är ok med att 20-30% av rullen ryker på en eftermiddag. Vilket jag nu är. Och att man har koll på kosingen, och har förmågan att kliva ner i stakes om det behövs. Det finns noll och jävla ingen glädje,motivation eller driv att spela ytterligare några 100K händer på 0.5. Då skiter jag hellre i att spela. Nu e målet att slå /1 och /2 med en decent winrate över en hygglig sample. Å behöver jag spela så mkt som möjligt på dom nivåerna Om du har 20bb/100 över tid på nivå /0,5. Då behövs det knappast 100 buyin för att spela /1. Men du lär ändå inte ha samma bb/100 på /1 som du har på /0,5. Då kan det vara bra att göra ett antagande om vad du skulle kunna ha på nästa nivå. Låt säga 10bb/100 på /1. Ju högre du spelar, desto fler inköp behöver du eftersom dina vinster i bb/100 blir mindre. Du som spelar många bord får också räkna med snabbare förlustsviter trots att du plussar stadigt på nivån. Citera
massive Postad 20 timmar sedan Författare Rapport Postad 20 timmar sedan 1300kr under EV på 950 händer. 5 potter 400bb eller mer å jag torskade allihopa. Allt på /2. Ish första handen 5bett jammar jag QQ mot massiv 4bet från Burkpotatis å får tank-folden. Direkt handen efter får jag QQ igen, å gör exakt samma sak. Backar sen 1600 på 250 händer, krigar tillbaka till 400 back, men istället för B/E så blir jag badbeatad för 840 spänn, å sen vare raka vägen ner i källaren igen. Tack och godnatt. Den här va mysig åxå. Citera
ShipThat$$ Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan Man älskar ju att se 66 när man vänder över KK, nästan perverst att stoppa in 200 sparkcyklar aipf med 66 hj vs btn haha, drömmig spot. Att du sen sprang in i quads är ju bokstavligen whatever, all good som spelat. Däremot är jag nyfiken på din 67o, varför är du ens i handen? Du må ha fått in det vs typ bästa tänkbara scenariot men ändå, otroligt high variance spot där du nästan alltid får in det som kraftig underdog. Posta gärna full handhistorik om du har lust. Enligt mig är det där förmodligen ca 190bb brända som aldrig ens skulle investerats. Fine att du kanske hänger ut metspöt pre, sprattlar lite på flop men jesus christ, oftare än inte är villain uncapped här och du stoppar in stålarna på turn (gyllene fiskgatan) vs set, överpar och som sämst KJ varpå din 67o drar sjukt slim asså. Menar inte att rulla ut giljotinen gentemot dig personligen men du behöver inte ta alla marginella spots som uppenbarar sig haha 2 Citera
massive Postad 5 timmar sedan Författare Rapport Postad 5 timmar sedan Amen ni som gillar marginella spots. Här får ni en till. Citera
ShipThat$$ Postad 4 timmar sedan Rapport Postad 4 timmar sedan (redigerade) Den 2026-09-02 kl 14:40, säger massive : Därför ska vi göra annorlunda nu! menar du att du förut har provat folda och nu _aldrig_ ska vika en hand igen? skämt åsido, hur gick action pre? Redigerad 4 timmar sedan av ShipThat$$ Citera
Pokergod1 Postad 4 timmar sedan Rapport Postad 4 timmar sedan 54 minuter sedan, säger massive : Amen ni som gillar marginella spots. Här får ni en till. Här kanske visar varför jag är kass för denna hand hade aldrig åkt in 200bb Citera
massive Postad 3 timmar sedan Författare Rapport Postad 3 timmar sedan 47 minuter sedan, säger ShipThat$$ : menar du att du förut har provat folda och nu _aldrig_ ska vika en hand igen? skämt åsido, hur gick action pre? Gul tagg är exakt den här typen av spelare. Som får in 200bb med J10o. Eller 50bb med Q9o. Eller öppenställ pre för 200bb med 86o, eller synar av A-hög när man går 150% på river med 3e par. Här har ni action. Mkt standard. Citera
massive Postad 3 timmar sedan Författare Rapport Postad 3 timmar sedan 23 minuter sedan, säger Pokergod1 : Här kanske visar varför jag är kass för denna hand hade aldrig åkt in 200bb Näää. Det handlar inte om att va kass eller inte. Det här ett extrem lågfrekvens hand som aldrig händer om det inte är exakt den här typen av spelare som är inblandade. Stackdjup har stor betydelse. De tär ju Ostbåge med 200bb som jag riktar in mig på. Jag tror ju inte jag slår UTG raise/jam range här. Men det är inte poängen. Base-line spel är såklart fold mot RFI,3bet,syn med Kjo i SB. Citera
ShipThat$$ Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 1 timme sedan, säger Pokergod1 : Här kanske visar varför jag är kass för denna hand hade aldrig åkt in 200bb Tvärtom, detta är sparta Citera
Pokergod1 Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 48 minuter sedan, säger massive : Näää. Det handlar inte om att va kass eller inte. Det här ett extrem lågfrekvens hand som aldrig händer om det inte är exakt den här typen av spelare som är inblandade. Stackdjup har stor betydelse. De tär ju Ostbåge med 200bb som jag riktar in mig på. Jag tror ju inte jag slår UTG raise/jam range här. Men det är inte poängen. Base-line spel är såklart fold mot RFI,3bet,syn med Kjo i SB. aha nu såg jag att de var han som syna din push, trodde de va du som synade hans push men ändå Citera
massive Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan 8 minuter sedan, säger Pokergod1 : aha nu såg jag att de var han som syna din push, trodde de va du som synade hans push men ändå Som sagt, det är 200bb-stacken jag riktar in mig på. Och han synar inte först 5, och sen 40 med en bra hand. Ever. Och han kan inte släppa när han väl investerat. Så ba in me degen. 1 Citera
massive Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan Välbekant högvolymare på /1 (tänker inte säga vem) har höga tankar om min jam-range 1 Citera
Recommended Posts