Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.

Recommended Posts

Postad
1 timme sedan, säger ShipThat$$ :

jag syftade specifikt på stats som grund för din A6s 4bet oop med 386hhx-brädan :D 

Ahh jag förstår. 

För liten sample.

Men reg som förstår 3/4bets och sätta press. Förstår spelet. Inte rädd att trycka på. i relation till poolen en bra spelare.

Som agerar när jag kör mina explo-linjer :) 

Postad

Spew som går bet X/C jam.

Jag ser mer jag slår än inte. Finns massor av missade drag/bluff, 2par och sets.

Du behöver bra argument för att övertyga mig om att en fold är +EV

Postad
2 minuter sedan, säger ShipThat$$ :

Så hela action är att villain defendar bb vs dig, donk flop, x/c turn och donk jam river? Eller missuppfattar jag precis allt?

Det är korrekt. Och jag går syn flop för jag vill att spewet ska skjuta bort sig.

Aja, jag e väl ute å cyklar då.

Men jag slår allt värde förutom stege, och han kan def göra detta med 2par/set/missat drag.

Så jag tänker.

Postad

Förlåt men vill du skriva ungefärlig bet size osv gata per gata? 

Jag försöker ofta så motspelares action som en berättelse, går den ihop eller inte och vad representerar diverse beteende.

I efterhand är det enkelt att säga "trofan han donka den floppen med drag", "typiskt fish att vara passiv med nuts" eller "jävla tomte till att ta denna linje och ställa river...." men när vi får alla dom i följd så bör larmklockorna tjuta lite också. Visst du slår 33 men det kanske är mer en kombo vår klassiska fish leder 1bb varje gata med eller b50, eventuellt b50 b50 x/c. 

Säger inte att du har fel, jag har bara svårt att ge konkret input ur min tankeprocess utan full info 👍

Postad
1 minut sedan, säger ShipThat$$ :

Jag vill väl fortsatt påstå att betsize osv spelar roll här.

Att det är en spot jävligt många bluffar på river det kan vi vara överens om, sen beror det väl på lite om spr är 1 eller 5 

Mjo, klart spr spelar roll, men mtp att de spelade 110bb eff kan det ju omöjligen varit så hög spr på rivern att vi bryr oss? Hade potten vart typ 500bb+ hade sizes varit mer viktiga imo. 

Postad
19 timmar sedan, säger massive :

Hur tänker vi om FI 3bettar för mkt? 3bettar för lite?

För liten size? för stor size?

Det förutsätter att vi vet statsen.

Jag pratar generell tankeoproccess.

Det finns så klart fler dimensioner än dessa om man går på djupet. En stor size kan betyda en stark hand, medan en liten size kan betyda en svagare hand.

Villain:
3-betar för mycket
3-betar för lite
3-betar stor size
3-betar liten size
3-betar för mycket med stor size
3-betar för mycket med liten size
3-betar för lite med stor size
3-betar för lite med liten size

I A6-handen bör vi 3-bet-syna/4-beta oftare eftersom hans range är för bred. Men eftersom sizingen är stor får vi ett sämre pris och kan därför folda oftare. Frekvens och size kan var ganska lurigt, speciellt om dom pekar åt olika håll. Det behöver heller inte betyda att han har hittat ett mönster där han ska 3-beta dig oftare. Ibland kan man helt enkelt få bra kort mot samma villain periodvis. Det ser ut som att du överanalyserar både preflop och floppen och sedan bestämmer dig för att pusha. Och mycket riktigt var hans hand bättre än vad du förväntade dig.

Postad
12 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Mjo, klart spr spelar roll, men mtp att de spelade 110bb eff kan det ju omöjligen varit så hög spr på rivern att vi bryr oss? Hade potten vart typ 500bb+ hade sizes varit mer viktiga imo. 

Ja på specifikt denna så om villain donkar b50 flop, villain check turn och ts pottar och får syn så är river 34,5bb ungefär vilket ger en spr på 2,7 så absolut ingen sjuk grej såsätt.

Jaja, jag föredrar syna av andra spets än denna men visst, har man god rulle för nivån och en read att villain är spazzy så syna för all del. Jag hade inte dragit ett glädjetjut och snapsynat vs fish haha