Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.

Recommended Posts

Postad

En kanske dum/noobig fråga.

80K händer. Är dom här perioderna jag haft/upplever i ett normalspann rent generellt över denna sample? Finns ju ett mönster här :) 

30K händer: stabilt plus och EV neutralt

20K händer: förlustperiod och 5-10bb under EV

25K händer: superbra plus och EV neutralt

5K händer: stora förluster och EV neutralt

Postad
11 minuter sedan, säger massive :

80K händer. Är dom här perioderna jag haft/upplever i ett normalspann rent generellt över denna sample? Finns ju ett mönster här :) 

80k händer är inte mycket i sample size.  https://www.primedope.com/poker-variance-calculator/image.thumb.png.75a5ecb123dd7bd99fe5f143b6169e43.png

Postad
15 minuter sedan, säger ölkaka :

80k händer är inte mycket i sample size.

Jag vet.

Men frågan handlar om att jag ser ett tydligt mönster. Jag spelar 40-50 timmar, och sen vänder det. Om det uppfattas som inom nån form av normalspann, mer känslan hos er som spelar mkt här på forumet.

Postad

Vad är frågeställningen?

Att vara minus över 200k händer på svs-micros låter lite väl absurt.

sämsta jag kan se är b/e över 50k händer på 1miljon-sample på liknande nivåer.

Postad
20 minuter sedan, säger massive :

Jag vet.

Men frågan handlar om att jag ser ett tydligt mönster. Jag spelar 40-50 timmar, och sen vänder det. Om det uppfattas som inom nån form av normalspann, mer känslan hos er som spelar mkt här på forumet.

Det finns inga tydliga mönster i hur ens resultat svänger(som du såg i primedope). Jag upplever också mönster i mina resultat men det är bara min hjärna som försöker leta efter mönster där det inte finns. Lite som när folk ser mönster när de spelar roulette

• Like 1
Postad
2 timmar sedan, säger massive :

Det syns att du har delat upp det perfekt för att få fram din poäng. Är det inte rimligare att dela upp det i 20K × 4? Vad tror du händer efter 800K händer? Du får en bättre bild av din långsiktiga winrate, men samtidigt större sannolikhet att någonstans under samplen få se en riktigt brutal downswing. Det ena utesluter ju inte det andra.

Postad

Det är intressant hur nyanser försvinner i text.

Jag såg ett mönster denna period, som överstämmer med min känsla från tidigare perioder

när jag spelat mkt, att jag spelar ung 20-30K händer, vilket är ca 40-50 timmar för mig och sen

brukar det vända.

Det behöver inte bara vara varians.

Det kan vara att man spelar för intensivt i perioder och är dålig på att pauser och etablera balans och att spelet dippar av den anledningen. Exempelvis.

Jag vet va primedope är och hur varians fungerar.  Å får kommentarer som att ligga minus över 200k händer på svs-micros är absurt eller att 80K händer är en liten sample. :) 

1 timme sedan, säger ölkaka :

Jag upplever också mönster i mina resultat men det är bara min hjärna som försöker leta efter mönster där det inte finns.

Så är det såklart :) Men det finns andra faktorer.

Vi kan titta på längd på sessioner, antal speldagar i sträck, tid på dygnet vi spelar, hur vi fördelar volym om vi spelar flera olika stakes/games å 1000 andra saker som påverkar över både en kortare och större sample. Inte bara variansen.

Om jag ser en regelbundenhet, ett mönster över tid,att mitt game ofta krashar efter 40-50 timmar,

kan man ju luska i om det finns nått där man kan förändra :) 

1 timme sedan, säger Lasery :

Vad är frågeställningen?

Ja läser man det som är skrivet så brukar det underlätta.

2 timmar sedan, säger massive :

Om det uppfattas som inom nån form av normalspann, mer känslan hos er som spelar mkt här på forumet.

Jag frågade allafall bara av nyfikenhet om ni andra som spelar mkt har liknande känslor eller känner igen er

kring uppfattade regelbundenheter i hur det går upp och ner.

Postad
1 timme sedan, säger Lobo :

Det syns att du har delat upp det perfekt för att få fram din poäng. Är det inte rimligare att dela upp det i 20K × 4? Vad tror du händer efter 800K händer? Du får en bättre bild av din långsiktiga winrate, men samtidigt större sannolikhet att någonstans under samplen få se en riktigt brutal downswing. Det ena utesluter ju inte det andra.

Hej Lobo!

Jag spelar väldigt stor volym i perioder och har åxå svårt med på/av-knappen :) 

Och det kan såklart (med största sannolikhet) vara varians, eller det rent mänskliga i att se mönster som inte finns. 

Men det kan åxå finnas en poäng att fundera på om det beror på nått annat, när man ser mönster som upprepas.

om det finns nått annat man kan förändra utanför spelet.