massive Postad 3 timmar sedan Författare Rapport Postad 3 timmar sedan En kanske dum/noobig fråga. 80K händer. Är dom här perioderna jag haft/upplever i ett normalspann rent generellt över denna sample? Finns ju ett mönster här 30K händer: stabilt plus och EV neutralt 20K händer: förlustperiod och 5-10bb under EV 25K händer: superbra plus och EV neutralt 5K händer: stora förluster och EV neutralt Citera
ölkaka Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 11 minuter sedan, säger massive : En kanske dum/noobig fråga. 80K händer. Är dom här perioderna jag haft/upplever i ett normalspann rent generellt över denna sample? Finns ju ett mönster här 30K händer: stabilt plus och EV neutralt 20K händer: förlustperiod och 5-10bb under EV 25K händer: superbra plus och EV neutralt 5K händer: stora förluster och EV neutralt 80k händer är inte mycket i sample size. https://www.primedope.com/poker-variance-calculator/ Citera
massive Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan 15 minuter sedan, säger ölkaka : 80k händer är inte mycket i sample size. Jag vet. Men frågan handlar om att jag ser ett tydligt mönster. Jag spelar 40-50 timmar, och sen vänder det. Om det uppfattas som inom nån form av normalspann, mer känslan hos er som spelar mkt här på forumet. Citera
Lasery Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan Vad är frågeställningen? Att vara minus över 200k händer på svs-micros låter lite väl absurt. sämsta jag kan se är b/e över 50k händer på 1miljon-sample på liknande nivåer. Citera
ölkaka Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan 20 minuter sedan, säger massive : Jag vet. Men frågan handlar om att jag ser ett tydligt mönster. Jag spelar 40-50 timmar, och sen vänder det. Om det uppfattas som inom nån form av normalspann, mer känslan hos er som spelar mkt här på forumet. Det finns inga tydliga mönster i hur ens resultat svänger(som du såg i primedope). Jag upplever också mönster i mina resultat men det är bara min hjärna som försöker leta efter mönster där det inte finns. Lite som när folk ser mönster när de spelar roulette 1 Citera
Lobo Postad 24 minuter sedan Rapport Postad 24 minuter sedan 2 timmar sedan, säger massive : En kanske dum/noobig fråga. 80K händer. Är dom här perioderna jag haft/upplever i ett normalspann rent generellt över denna sample? Finns ju ett mönster här 30K händer: stabilt plus och EV neutralt 20K händer: förlustperiod och 5-10bb under EV 25K händer: superbra plus och EV neutralt 5K händer: stora förluster och EV neutralt Det syns att du har delat upp det perfekt för att få fram din poäng. Är det inte rimligare att dela upp det i 20K × 4? Vad tror du händer efter 800K händer? Du får en bättre bild av din långsiktiga winrate, men samtidigt större sannolikhet att någonstans under samplen få se en riktigt brutal downswing. Det ena utesluter ju inte det andra. Citera
massive Postad 6 minuter sedan Författare Rapport Postad 6 minuter sedan Det är intressant hur nyanser försvinner i text. Jag såg ett mönster denna period, som överstämmer med min känsla från tidigare perioder när jag spelat mkt, att jag spelar ung 20-30K händer, vilket är ca 40-50 timmar för mig och sen brukar det vända. Det behöver inte bara vara varians. Det kan vara att man spelar för intensivt i perioder och är dålig på att pauser och etablera balans och att spelet dippar av den anledningen. Exempelvis. Jag vet va primedope är och hur varians fungerar. Å får kommentarer som att ligga minus över 200k händer på svs-micros är absurt eller att 80K händer är en liten sample. 1 timme sedan, säger ölkaka : Jag upplever också mönster i mina resultat men det är bara min hjärna som försöker leta efter mönster där det inte finns. Så är det såklart Men det finns andra faktorer. Vi kan titta på längd på sessioner, antal speldagar i sträck, tid på dygnet vi spelar, hur vi fördelar volym om vi spelar flera olika stakes/games å 1000 andra saker som påverkar över både en kortare och större sample. Inte bara variansen. Om jag ser en regelbundenhet, ett mönster över tid,att mitt game ofta krashar efter 40-50 timmar, kan man ju luska i om det finns nått där man kan förändra 1 timme sedan, säger Lasery : Vad är frågeställningen? Ja läser man det som är skrivet så brukar det underlätta. 2 timmar sedan, säger massive : Om det uppfattas som inom nån form av normalspann, mer känslan hos er som spelar mkt här på forumet. Jag frågade allafall bara av nyfikenhet om ni andra som spelar mkt har liknande känslor eller känner igen er kring uppfattade regelbundenheter i hur det går upp och ner. Citera
Recommended Posts