Gå till innehåll

mbman - på uppgång!


mbman

Recommended Posts

  • Svars 390
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Såhär i efterhand, när jag analyserat lite bättre, så tror jag egentligen inte på något PP över TT iaf. Då skulle han antagligen reraisat den första raisen preflop. Frågan är om han vågar köra 88-JJ så pass hårt på floppen mot nån som reraisat preflop? Antagligen inte, men jag ger det runt 25% av gångerna ändå, men det räcker ju inte för att jag ska ha odds att syna. :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla trist alltså....lirar lite och det knatar på...får QJo med Q hjärter och synar...flop 9TK alla hjärter....UTG överbettar 2x pot...en liten raise från UTG+1...jag funderar några sekunder och trycker sedan, förhoppningsvis uppe mot nån triss som synar och antagligen har ingen färdig färg, och jag har redraws mot allt utomo nätfärgen...UTG foldar och UTG+1 synar glatt med J6s och färdig färg...givetvis ingen utdragning från min sida....så jävla tröttsamt alltså...så nu e man nere på typ 0 denna månad...jävla skit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å skiten fortsätter....spelar en 10 euros-turnering på B2B som gick rätt bra, låg runt 15 när det är 42/200 kvar...har runt 17 bb i stacken...går all-in med AQ och får syn av JT och rivern e T..stacken halverad...omedelbart efter trycker jag med 99 och får syn av AJ som givetvis klonkar A på floppen...så på två händer från stabilt läge till utslagen, båda gångerna som favvo före floppen...så jävla tröttsamt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jävla less jag blir, andra handen efter att jag satt mig vid bordet...

 

Fattar att han har AJ när han raisar rivern såklart, men kan inte lägga för de sista 28....fan alltså...

 

***** Hand History for Game 2877515520 *****

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, November 13, 15:02:20 EDT 2005

Table Table 54873 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: mikmacbos ( $56.85 )

Seat 2: ISEEU2GOOD ( $94.50 )

Seat 3: jajim24 ( $92.21 )

Seat 4: vampire88 ( $156.05 )

Seat 6: Aflushman ( $124.24 )

Seat 5: thembman ( $99 )

thembman posts small blind [$0.50].

Aflushman posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to thembman [ 6c 6s ]

ISEEU2GOOD folds.

jajim24 raises [$4].

vampire88 folds.

thembman calls [$3.50].

Aflushman folds.

** Dealing Flop ** [ 3d, 6h, Jd ]

thembman checks.

jajim24 bets [$4].

thembman calls [$4].

** Dealing Turn ** [ Ac ]

thembman checks.

jajim24 bets [$4].

thembman raises [$16].

jajim24 calls [$12].

** Dealing River ** [ Ah ]

>You have options at Table 36592 (6 max) Table!.

thembman bets [$40].

jajim24 is all-In [$68.21]

thembman calls [$28.21].

thembman shows [ 6c, 6s ] a full house, Sixes full of aces.

jajim24 shows [ Ad, Js ] a full house, Aces full of jacks.

jajim24 wins $183.42 from the main pot with a full house, Aces full of jacks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som alla säkert märkt är jag på, minst sagt, jävligt gnälligt och irriterat humör för tillfället. Utdragningar och allmänt skit bara haglar mot mig. Kände mig jävligt stabil i början av månaden, men nu är jag snarare motsatsen...det blir inte så mycket intressanta händer här, utan mest utdragningsgnäll...vad sägs om denna störiga:

 

***** Hand History for Game 2877546737 *****

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, November 13, 15:36:44 EDT 2005

Table Table 54884 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: sadsman2 ( $92.71 )

Seat 2: pip006 ( $92.72 )

Seat 3: M3Princess69 ( $12.70 )

Seat 4: makbelieve ( $129.55 )

Seat 5: sagnol ( $100 )

Seat 6: thembman ( $116.90 )

M3Princess69 posts small blind [$0.50].

makbelieve posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to thembman [ Qh Ad ]

thembman raises [$4].

sadsman2 calls [$4].

pip006 folds.

M3Princess69 folds.

makbelieve folds.

** Dealing Flop ** [ Qd, 9h, 6c ]

thembman bets [$7].

sadsman2 calls [$7].

** Dealing Turn ** [ 8s ]

thembman bets [$10].

sadsman2 calls [$10].

>You have options at Table 36592 (6 max) Table!.

** Dealing River ** [ 7h ]

thembman checks.

>You have options at Table 36592 (6 max) Table!.

sadsman2 checks.

thembman shows [ Qh, Ad ] a pair of queens.

sadsman2 shows [ 9c, 8d ] two pairs, nines and eights.

sadsman2 wins $41.50 from the main pot with two pairs, nines and eights.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag blir fanimej tokig...går verkligen inte att spela...vad fan jag än gör så är det skit..synar en raise med TT...underkort på floppen och jag check-raisar och får syn...turn är ett A och jag ger upp handen....så jävla tradigt....samma skit, har färgdrag och stegdrag på flopen och raisar...får syn, ingen hjälp på turn..bettar pot igen...ingen hjälp...ger upp handen på river och fi har då haft högre färgdrag och synat potbets hela vägen....

 

fan alltså, varför ska allt skit alltid komma på en gång, kan man inte ha lite lagom tur hela tiden istället?

 

Trots all skit har jag ändå upptäckt att SH-spel faktiskt är himla skoj! Mycket mer action än fullring...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vetefan om jag inte ska lägga ner SH-spelet helt och totalt, har torskat runt 320 bucks på två dagar nu....allt som kan gå fel går verkligen fel när jag kör SH, sen suger jag rätt hårt på det också. Synade just bort 80 dollar med min triss när 63s synar checkraise på flop med underpar + runner-runner-drag...givetvis sitter draget på rivern, och när jag checkar trycker han och jag synar då jag inte kan tänka mig att han har färgen, för ingen drar ju till runner-runner...suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag blir fanimej tokig...går verkligen inte att spela...vad fan jag än gör så är det skit..synar en raise med TT...underkort på floppen och jag check-raisar och får syn...turn är ett A och jag ger upp handen....så jävla tradigt....samma skit, har färgdrag och stegdrag på flopen och raisar...får syn, ingen hjälp på turn..bettar pot igen...ingen hjälp...ger upp handen på river och fi har då haft högre färgdrag och synat potbets hela vägen....

 

fan alltså, varför ska allt skit alltid komma på en gång, kan man inte ha lite lagom tur hela tiden istället?

 

Trots all skit har jag ändå upptäckt att SH-spel faktiskt är himla skoj! Mycket mer action än fullring...

 

Här har du ju tur, träffar du färgen så blir du nog stackad varenda gång.

 

I övrigt har du backat 3.2 inköp ($320) över 2 dagar på SH...det är ingenting man kan dra ngn som helst slutsats av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag blir fanimej tokig...går verkligen inte att spela...vad fan jag än gör så är det skit..synar en raise med TT...underkort på floppen och jag check-raisar och får syn...turn är ett A och jag ger upp handen....så jävla tradigt....samma skit, har färgdrag och stegdrag på flopen och raisar...får syn, ingen hjälp på turn..bettar pot igen...ingen hjälp...ger upp handen på river och fi har då haft högre färgdrag och synat potbets hela vägen....

 

fan alltså, varför ska allt skit alltid komma på en gång, kan man inte ha lite lagom tur hela tiden istället?

 

Trots all skit har jag ändå upptäckt att SH-spel faktiskt är himla skoj! Mycket mer action än fullring...

 

Här har du ju tur, träffar du färgen så blir du nog stackad varenda gång.

 

I övrigt har du backat 3.2 inköp ($320) över 2 dagar på SH...det är ingenting man kan dra ngn som helst slutsats av.

 

Precis! Ju fler som säger det desto bättre är det. Sluta gnäll över 3 stackars inköp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen inte SÅ farligt kanske, 1 inköp var kåk mot högre kåk och det andra var idag när jag gladligen skänkte bort stacken med triss mot uppenbar färg, överbet är som jag alltid trott i princip alltid styrka, men av nån dum anledning frångick jag det här. Men känner allmänt att jag inte har nån koll på SH-borden jag lirat på, känner mig betydligt tryggare på fullring. Tror nästan jag ska köra lite 0.25/0.5 SH först så jag vänjer mig, men känns ju jävligt beigt att köra om de småpengarna....SH är dock jävligt skoj, betydligt roligare än fullring. Anledningen att jag överhuvdtaget intresserat mig för SH är i princip att det finns så jävla få 1/2 fullringbord igång på siterna, och jag vill ju inte harva 0.5/1 alltför länge till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...en grej som slog mig: Har kört mitt SH-spel på empire, dvs gamla partynätverket. Verkar som det finns en hel del hajar där nu, tycker de flesta ger intryck av att vara väldigt aggro, även på fullringborden. Kanske är därför det gått åt pipan också....ska nog köra lite SH på crypto sen, lugnare där om jag minns rätt...gamla party verkar vara farliga vatten för fiskar som mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt kul hand från ett bord jag lirar på...fisk av sällan skådad sort!

 

**** Hand History for Game 2879065448 *****

$200 NL Texas Hold'em - Tuesday, November 15, 14:37:24 EDT 2005

Table Table 36543 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: cirillibus ( $127.38 )

Seat 2: Vandreew ( $161.34 )

Seat 3: OT804455 ( $332.45 )

Seat 4: thembman ( $221.15 )

Seat 5: tallie777 ( $83.35 )

Seat 6: Lindome_Slim ( $388.68 )

Seat 7: JulesMooney2 ( $100.05 )

Seat 8: seeho222 ( $77.15 )

Seat 9: snoopalup ( $126.25 )

Seat 10: DessEagle ( $249 )

DessEagle posts small blind [$1].

cirillibus posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to thembman [ 5c 5d ]

Vandreew calls [$2].

OT804455 calls [$2].

thembman calls [$2].

tallie777 folds.

Lindome_Slim folds.

JulesMooney2 folds.

seeho222 folds.

snoopalup folds.

>You have options at Table 36576 Table!.

DessEagle folds.

cirillibus checks.

** Dealing Flop ** [ 6d, Ad, Kh ]

cirillibus checks.

Vandreew checks.

OT804455 bets [$7].

thembman folds.

cirillibus calls [$7].

Vandreew calls [$7].

** Dealing Turn ** [ Ah ]

cirillibus checks.

Vandreew checks.

OT804455 bets [$15].

cirillibus raises [$50].

Vandreew folds.

OT804455 calls [$35].

** Dealing River ** [ 9h ]

cirillibus checks.

OT804455 bets [$50].

>You have options at Table 36576 Table!.

cirillibus calls [$50].

OT804455 shows [ As, 9d ] a full house, Aces full of nines.

cirillibus doesn't show [ 2c, 6s ] two pairs, aces and sixes.

OT804455 wins $227 from the main pot with a full house, Aces full of nines.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan fi tänkas ha här? Relativt ny på bordet och har inte sett fi göra något speciellt direkt, mao ingen read att använda mig av. Min image är nog rätt netural, mina KK torskade mot ett set lite tidigare, ingen fiskspel från min sida där dock.

 

Game #1372203243: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2005/11/20 - 10:34:46 (ET)

Table "Iona" Seat 2 is the button.

Seat 1: Barre ($95.25 in chips)

Seat 2: emelie ($164.75 in chips)

Seat 3: chessman ($60.25 in chips)

Seat 4: youngJ ($37.75 in chips)

Seat 5: mdmar1 ($177.75 in chips)

Seat 6: L.CANON ($108.50 in chips)

chessman: posts small blind $0.50

youngJ: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to Barre [Kd Js]

mdmar1: folds

L.CANON: folds

Barre: raises to $4

emelie: folds

chessman: calls $3.50

youngJ: folds

----- FLOP ----- [9d Jh Kc]

chessman: checks

Barre: bets $7

chessman: raises to $56.25 and is all-in

Barre: ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAn alltså, jag blir helt jävla tokig,....idag går allt åt helvete verkligen....tre gånger har mina AA/KK varit uppe mot set...AA med K på brädan också....givetvis säger ju min känsla åt mig vad som är rätt hela jävla tiden, men trots att jag runt en miljon gånger har gått emot den och i princip alltid åkt på så vägrar jag ju lyssna på den...fattar inte att man ska vara så jävla trög och aldrig lära sig...hade jag inte gjort så jävla många misstag den här månaden som jag gjort hade jag nog sparat en 500 dollar åtminstone, och det bara på händer som jag uppenbart spelar fel när man kollar på dem nu...

 

nåväl, kan iaf. konstatera att november blir en av de sämsta pokermånaderna hittills - har gjort mycket misstag och haft en del otur i större potter. SH-introduktionen blev inte heller den särskilt mjuk, men nu har jag kört lite på Crypto och det känns faktiskt rätt ok, trots allt skit. Kommer nog fortsätta med SH i fortsättningen, det är så mycket roligare än fullring.

 

Jag känner iaf att jag verkligen måste jobba med disciplinen och tro på mig själv, jag växlar mellan att spela riktigt bra till att göra riktigt usla moves. Inte bra, måste höja lägstanivån rejält. Sista månaderna då det gått bra kan jag i efterhand inte se särskilt många misstag jag gjort, medan jag denna månad hittar oändligt många. Förstår inte varför man ska svaja så mycket egentligen.

 

Djens: Pundborden tror jag är lättare, t o m jag har fan plussat lite på dem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag vet, och det värsta är att jag fanimej typ alltid har rätt om jag skulle lita på känslan, och att jag gång på jävla gång säger: I framtiden ska jag minsann följa känslan, men likförbannat så bryter jag mot det hela tiden och gör om samma misstag. Nu ska jag fanimej skriva ut en lapp och sätta vid datorn där det står

 

1. Lita på magkänslan

2. Bra spelare förlorar mindre med bra händer som är slagna

 

och tvinga mig själv att läsa dessa två budord högt för mig själv innan jag synar stora bets. Om jag skulle lyckas följa dem skulle jag fanimej öka mina vinster/lindra mina förluster med minst 100%!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...