Gå till innehåll

mbman - på uppgång!


mbman

Recommended Posts

Inte direkt mitt standardspel. Jag hade reraisat honom pre med 22 några händer tidigare och tänkte att han kanske var lite sur. Floppen ser sedan bluffvänlig ut och han bettar svagt, så jag synar. På turn bettar han svagt igen, och jag börjar få idén att jag kan få honom att folda. Turnraisen förväntar jag mig ingen fold för, utan lägger bara upp för stöten på rivern. Riverbetet känns dessutom som ett stopbet och jag tror han kan folda för 40 till...själv skulle jag nog tänka både en och två gånger innan jag synade där med AA/KK...

 

 

------HAND 4------

Game #1138121143: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2005/10/24 - 11:49:13 (ET)

Table "Steelton" Seat 4 is the button.

Seat 1: KP'S MUM ($103.25 in chips)

Seat 2: Dres17 ($38.50 in chips)

Seat 3: Rikbin ($52.87 in chips)

Seat 4: lucky77 ($90 in chips)

Seat 5: CHIPPPY ($130.75 in chips)

Seat 6: Murtle ($91.75 in chips)

Seat 7: ooovirus ($79 in chips)

Seat 8: mbman1 ($87.50 in chips)

Seat 9: Spas25011 ($109.25 in chips)

Seat 10: Rikeus ($97 in chips)

CHIPPPY: posts small blind $0.50

Murtle: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to mbman1 [Th Td]

ooovirus: folds

mbman1: raises to $4

Spas25011: folds

Rikeus: folds

KP'S MUM: folds

Dres17: folds

Rikbin: folds

lucky77: folds

CHIPPPY: folds

Murtle: raises to $8

KP'S MUM leaves the table

mbman1: calls $4

----- FLOP ----- [Qd Qs 5d]

Murtle: bets $10

mbman1: calls $10

----- TURN ----- [Qd Qs 5d][4c]

Murtle: bets $10

mbman1: raises to $20

helenking joins the table at seat #1

Murtle: calls $10

----- RIVER ----- [Qd Qs 5d 4c][8h]

Murtle: bets $10

mbman1: raises to $49.50 and is all-in

Murtle: ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 390
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej, nu e det fan officiellt, nu lägger jag ner B2B. Tänkte cleara klart Bestpokerbonusen förut, men nu sktier jag fan i den. Jag hinner fan inte ens starta klienten så har jag torskat 40 euro eller så, fattar knappt vad som händer, men en fin mix av utdragningar och icke-träffar i ett hundratal småpotter är en bra gissning. Vilar fan en förbannelse över sitejäveln...Nu skiter jag i det här, tacka vet jag Crypto!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett lite smått magiskt ögonblick i min pokerkarriär:

 

Sitter och summerar månaden och räknar ihop min totala rulle. Rullen är nu för första gången över 10 000 $! Känns rätt coolt att ha nått denna milstolpe!

 

Speciellt kul är det med tanke på att för ett år sedan hade jag bara spelat lite micro-limit (dvs 0.05/0.1 NL) och hade absolut ingen koll alls på Hold 'em, och nu ett år senare har jag tjänat en relativt schysst summa på detta spel, bara på att spela kort! :-)

 

Det som egentligen är bäst är att jag fortfarande anser mig rätt sunkig på detta, ska bli kul att se hur vinsterna kommer bli det kommande året, då jag kommer spela lite högre och förhoppningsvis även förbättra mitt spel!

 

Sådärja, go natt på er alla :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis, om du slipper feta bad streaks så har du ganska goda chanser att plussa ännu mer.

 

[...] nu ett år senare har jag tjänat en relativt schysst summa på detta spel, bara på att spela kort! :-)

 

Visst, men du har ju suttit ett schysst antal timmar framför datorn också. Fråga Emma, hon kan intyga det! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis, du har större rulle än mig ;)

 

Mina starthandskrav e nog väldigt slaskiga och höja först in ser jag inte som ett måste.

 

Däremot tycker ajg du kan höja med typ vadsomhelst på CO/knapp.

typ 22-AA, SC, GP, AK, AQs.

 

FÖrst in ska du nog nästan bara spela pockets, AA, KK samt AK, och då kan du välja om du vill höja med de :)

 

KÄnner du att du har lekstuga på bordet kan du ju också reraisa med SCs och små par typ 77, betalar tokbra vid träff. Se till att ha hyggligt djupa stackar bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag nästan bara spela pockets och AK först in?? (Eller indikerar smileyn ett skämt??) Låter ju snortight. Om du spelar slaskigt, vad spelar du då typ?

 

Jag försökte slaska lite idag, och då höjde jag first in med typ Ax, och absolut alla par, AK-AJ...testade lite reraises med skit också...kändes dock som jag mest körde lite hipp som happ utan någon speciell tanke, vilket inte känns så stabilt...

på knappen höjde jag i princip ALLT.

 

Vilka händer synar du en höjd pott med då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar försöka att inte syna höjda potter ur position förutom med pockets.

 

Raises i position (då behöver jag inte mena bordposition, mer så att man får agera sist av de som agerar efter PF-höjaren om du hänger med?

då vet man vad de andra gör) kan jag syna med praktiskt taget vad som helst om det bara är jag.

 

Det beror som sagt på hur bordet ser på dig, har du ingen respekt är det svårt att t.om. spela AK UTG....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat lite på crypto ikväll och verkligen spelat grymt bra tycker jag. Inte direkt någon stor vinst att prata om, men har verkligen gjort perfekt timade bluffar och synat ner i helt rätt lägen. Känns så jäkla skönt när man är "in the zone" och spelar grymt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mbman

 

Varför spelar du 0.5/1 med $10k i rullen?

Bara för att man har en relativt stor rulle för sin nivå så behöver man inte gå upp till nästa. För jag antar att du menar att han lirar för lågt.. Ifall jag t.ex. hade typ $500k för att lira poker måste man ju inte precis gå in på highstakes borden bara för att man har rulle för det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

juan:

 

Känner mig väldigt bekväm på nivån och med insatserna och känner att jag har ett övertag. Men nu är planen absolut att gå upp till 1/2 NL, men tyvärr är utbudet på spel på 1/2 rätt dåligt på Crypto där jag mest spelar. Kör dock alltid på 0.5/1 £ när jag hittar sådana bord. Tyvärr är ju raken på de inte att leka med, men det är rätt mycket fisk där och bättre utbud än på 1/2 $ NL. Hoppas snart jag får min rakebackdeal på Party så man kan komma tillbaka dit och lira...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att höra att det är fler som har problem med b2b. Mitt spel har varit så anpassat till att slå LAG spelare. Värre weaktighta spelare an på b2b får man leta efter. Det mesta jag vunnit på b2b skulle -jag tippa på-kommer från continuationbets på floppen. Synd att b2b är dom enda för tillfället med sjyssta bonusar. *Längar tillbaka till party*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe,, fan va alla bonushorar sig då :)

 

Är rätt efter med att kommentera det, men sidan innan när du frågade dig själv hur du skulle göra med din färg, när bordet var parat och du bara hade Q hög flush. Tycker nog att du ska calla ja. Känns inte så troligt han har ett set eftersom han checkar på button på turn på en så farlig bräda. Fast det är ju en borderline call minst sagt..

 

Tycker du ska ta steget upp till 1/2 !!! Du verkar spela bra poker och fisken nappar lika bra på 1/2. Mitt största tips är att våga, våga betta skithårt, det handlar om rätt mycket pengar på 1/2 och man kan ofta betta ut folk. Vunnit över 80 000 kr på 1/2 nu på nästan en månad.. Det är rätt sjukt, LAG spel rätt igenom :D

 

Ett tips är att testa pacifics 1/2 SH bord, de är extrema. Folk går hela tiden in med 50 eller 100 och blir brutalt överkörda. Finns dock numera en del OK spelare på pacific så sätt note på dem som är bra och sen kan du i princip utgå ifrån att resten är råkassa, för så är det.

 

Lycka till o håll dig borta från "XiboY" på pacific ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att testa pacifics 1/2 SH bord, de är extrema. Folk går hela tiden in med 50 eller 100 och blir brutalt överkörda. Finns dock numera en del OK spelare på pacific så sätt note på dem som är bra och sen kan du i princip utgå ifrån att resten är råkassa, för så är det.

 

Lycka till o håll dig borta från "XiboY" på pacific ;)

 

Har dom börjat med Sh på pacific? *gnuggar händer*

Kollade i pacifictråden men hittade inget om det. Finns det NL$100 också?

 

Sorry mbman för att jag tar detta i din dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat lite ikväll och det har gått rätt bra, spelat riktigt vasst tycker jag och gjort bra beslut i princip hela kvällen. Inga direkt superintressanta händer att berätta om, mest standardspel, men vunnit många småpotter genom korrekta reads.

 

Handen nedan e rätt skön tycker jag, hade ni synat om ni varit fi? Jag hade nog foldat den, mot den distribution han borde sätta mig på (AA-JJ (JJ med klöver), AK, AQ, AJ med klöver J) så har han bara typ 33% att vinna handen), det är bara just JJ han är coinflip emot och AQ han är split med, resten är han fetdog emot...

 

Fick naturligtvis ingen hjälp här, men tycker jag spelade handen på bästa sätt.

 

Game #1244821273: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2005/11/05 - 22:50:23 (UK)

Table "Daphne" Seat 6 is the button.

Seat 1: urticon ($24 in chips)

Seat 2: mbman4 ($86.25 in chips)

Seat 3: Arnebj ($203.50 in chips)

Seat 4: VelRevolv ($74.75 in chips)

Seat 5: gh4me ($49.50 in chips)

Seat 6: ZingZhao ($117.88 in chips)

Seat 7: rincas4 ($98 in chips)

Seat 8: Thighrod ($82 in chips)

Seat 9: xxdemexx ($11 in chips)

Seat 10: Paco ($78.37 in chips)

rincas4: posts small blind $0.50

Thighrod: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to mbman4 [Js Jc]

xxdemexx: folds

Paco: folds

urticon: folds

mbman4: raises to $4

Arnebj: folds

VelRevolv: calls $4

gh4me: folds

ZingZhao: folds

rincas4: folds

Thighrod: calls $3

----- FLOP ----- [Qc Kc Ac]

Thighrod: checks

mbman4: checks

VelRevolv: bets $12

Thighrod: folds

mbman4: raises to $82.25 and is all-in

VelRevolv: is all-in $58.75

Returned uncalled bets $11.50 to mbman4

----- TURN ----- [Qc Kc Ac][5h]

----- RIVER ----- [Qc Kc Ac 5h][4s]

----- SHOW DOWN -----

mbman4: shows [Js Jc] (A Pair of Jacks, Ace high)

VelRevolv: shows [Qd Ah] (Two Pairs, Aces and Queens, King high)

VelRevolv collected $151 from Main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mbman

 

Varför spelar du 0.5/1 med $10k i rullen?

Bara för att man har en relativt stor rulle för sin nivå så behöver man inte gå upp till nästa. För jag antar att du menar att han lirar för lågt.. Ifall jag t.ex. hade typ $500k för att lira poker måste man ju inte precis gå in på highstakes borden bara för att man har rulle för det..

 

Givetvis menar jag att han bör gå upp i nivå med den rullen. Om du har $500k att spela poker för, så skulle jag rekommendera dig att ta ut en stor del av rullen (iom att du spelar €0.25/€0.50) och göra något du tycker är roligt för pengarna eller investera i andra saker som aktier. Det är just så jag menar att antingen tycker jag mbman kan banka lite pengar som inte tillhör hans bankrulle om han tänkt att spela 0.5/1 ett tag till, eller så tycker jag han kan gå upp i nivå. Men det är bara ett litet tips/råd whatever. Han gör precis som han vill :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker som sagt gå upp i nivå, men jag tycker ändå det är skönt att ha en rulle med stora marginaler i. Ska köra 1/2 så mycket det går nu, och då har jag runt 50 inköp...man kan ju lätt tappa 10 inköp i en dålig period, så då tycker jag inte det känns som alltför mycket att ha 50. Har man bara 30 inköp kan ju en bad streak radera 30% av rullen, vilket inte är nån höjdare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker som sagt gå upp i nivå, men jag tycker ändå det är skönt att ha en rulle med stora marginaler i. Ska köra 1/2 så mycket det går nu, och då har jag runt 50 inköp...man kan ju lätt tappa 10 inköp i en dålig period, så då tycker jag inte det känns som alltför mycket att ha 50. Har man bara 30 inköp kan ju en bad streak radera 30% av rullen, vilket inte är nån höjdare..

 

10 inköp på en badstreak låter mycket, iallafall för mig. Men det är olika från person till person. Det är vettigt att du har bra money managament iallafall! Lycka till! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker som sagt gå upp i nivå, men jag tycker ändå det är skönt att ha en rulle med stora marginaler i. Ska köra 1/2 så mycket det går nu, och då har jag runt 50 inköp...man kan ju lätt tappa 10 inköp i en dålig period, så då tycker jag inte det känns som alltför mycket att ha 50. Har man bara 30 inköp kan ju en bad streak radera 30% av rullen, vilket inte är nån höjdare..

 

10 inköp på en badstreak låter mycket, iallafall för mig. Men det är olika från person till person. Det är vettigt att du har bra money managament iallafall! Lycka till! :D

 

10 inköp är peanuts. Testa 20-25 inköp då börjar vi närma oss en riktig bad streak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lackar jag lite alltså....har åkt på en hel del skit senast 20 min och torskat runt 250 bucks....så jävla störigt....först skänker jag bort runt 40 dollar med AA mot uppenbara trips...det är väl ok iofs...AA igen och en nisse raisar från sen position och en nisse synar...jag reraisar från 3 till 11....båda synar...flop 725 rainbow...jag bettar och får en all-in på mig...inga drag ute och jag tänker typ antingen e det set eller så kör han riktigt hårt med ett lägre överpar och försöker få ut mig...e ju lite tiltad så jag frångår min känsla och synar och nissen vänder upp 22...´så jävla störigt att nåt cp måste calla 11 BB före floppen med jävla 22 och träffa såklart...och så frångår jag känslan som nästan aldrig har fel...fan alltså....så jävla uppenbart set egentligen....så nu e månadsresultatet nere på 0 typ...jävla skit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju lägga upp handen ovan bara för att förnedra mig lite...

 

Vad ska han ha egentligen? Jag visar ju styrka före floppen, hade spelat någorlunda tight tidigare så han hade ingen anledning att tro att jag bluffade. En reraisa säger ju åtminstone att jag har JJ-AA eller AK. Bettar sedan in i båda två på floppen. Vad ska han då gå all-in med? Antingen är det ett set eller så kör han stenhårt med ett lägre överpar och hoppas jag foldar. 56 skulle han väl folda pre tror jag. Detta förstärks av att JennaM verkar vara en bra spelare, sitter ofta med bra stack. (Men att calla 11 BB pre med 22 tycker jag nog ändå är fiskigt, han måste verkligen stacka mig varenda gång för att det ska vara lönsamt spel) Tror nog han har setet här minst 75% av gångerna iallafall = borde foldat....någon som tycker synen är korrekt rent i allmänhet?

 

Game #1286218183: Hold'em NL (£0.50/£1) - 2005/11/10 - 18:08:50 (BST)

Table "Maddalena" Seat 8 is the button.

Seat 1: Gersa (£42.50 in chips)

Seat 2: The Altar (£263.88 in chips)

Seat 3: Malc013 (£53 in chips)

Seat 4: the_Capte (£81.50 in chips)

Seat 5: senny168 (£155.52 in chips)

Seat 6: plutten (£148.24 in chips)

Seat 7: piggle (£97 in chips)

Seat 8: JennaM (£109.25 in chips)

Seat 10: thembman (£95.50 in chips)

thembman: posts small blind £0.50

Gersa: posts big blind £1

----- HOLE CARDS -----

dealt to thembman [As Ad]

The Altar: folds

Malc013: folds

the_Capte: folds

senny168: folds

plutten: folds

piggle: raises to £3

JennaM: calls £3

thembman: raises to £11

Gersa: folds

piggle: calls £8

JennaM: calls £8

----- FLOP ----- [2c 4d 7s]

thembman: bets £25

piggle: folds

wendy63 joins the table at seat #9

JennaM: raises to £98.25 and is all-in

thembman: is all-in £59.50

Returned uncalled bets £13.75 to JennaM

----- TURN ----- [2c 4d 7s][6s]

----- RIVER ----- [2c 4d 7s 6s][5c]

----- SHOW DOWN -----

JennaM: shows [2d 2h] (Three of a kind, Twos, Seven high)

thembman: shows [As Ad] (A Pair of Aces, Seven high)

JennaM collected £200 from Main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...