Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

B2B alltså...blir så less....har en megafirre bredvid mig...han minraisar pre och jag reraisar någorlunda hårt med AK..han minraisar mig tillbaka och jag trycker in..(han e short).....han funderar en stund och synar sen med 44 den idioten....jag floppar färgdraget men givetvis klonkas ingenting....gott om fisk hos b2b iaf, men ack vad svårt det ska vara att utjämna klonkstatistiken, jag kan inte ens sätta coinflips mot firrarna medans de får klonka 5%:are!

• Svars 390
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hör och häpna! Efter lite mer b2b-lir har jag på något mirakulöst sätt lyckats dodga utdragningar och skinnat en del firrar, bla synad en firre pf-raise med j6s och floppar färgdrag. sätter han all in med min TT och han klonkar INTE!

Seriöst, man blir fan konstig av b2b..folk callar pf-raise med 82s, j6s, eller vilket jävla skit som helst....får alltid 3 calllers på en raise...helt löjligt...men satan, om man inte blev utdragen hela tiden måste fan b2b vara minst dubbelt så profitabel som vilken annan site som helst, maken till dåliga spelare har jag aldrig sett..

Postad
Hör och häpna! Efter lite mer b2b-lir har jag på något mirakulöst sätt lyckats dodga utdragningar och skinnat en del firrar, bla synad en firre pf-raise med j6s och floppar färgdrag. sätter han all in med min TT och han klonkar INTE!

Seriöst, man blir fan konstig av b2b..folk callar pf-raise med 82s, j6s, eller vilket jävla skit som helst....får alltid 3 calllers på en raise...helt löjligt...men satan, om man inte blev utdragen hela tiden måste fan b2b vara minst dubbelt så profitabel som vilken annan site som helst, maken till dåliga spelare har jag aldrig sett..

Fiskarna på b2b älskar att spela allt som är suited. Får de sedan färgdraget på floppen så ställer de gärna in resten av stacken. Problemet är att de drar ut alldeles för ofta :evil:. Annars är det som du säger, mycket dåliga spelare och det finns mycket värde i att spela där.

Good luck...

Postad

Okej alla säger samma sak som jag, fiskarna drar ut mer än på något annat ställe. Är det någon som har seriös och lång statestik på händer från b2b för att se om det försigår någonting som inte bör försigå, jag tycker nämnligen samma sak. Om det skulle visa sig att det långsiktiga resultatet skiljer sig från (vilket är ologiskt att sajten riggar upp det så förövrigt, dom har mer att förlora än tjäna, tror jag?) det helt matematiskt korrekta resultat som bör komma så måste B2B störtas för vi kan inte acceptera det.

Ingen som har några hundra tusen händer (eller mer?) från b2b??

Postad
Okej alla säger samma sak som jag, fiskarna drar ut mer än på något annat ställe. Är det någon som har seriös och lång statestik på händer från b2b för att se om det försigår någonting som inte bör försigå, jag tycker nämnligen samma sak. Om det skulle visa sig att det långsiktiga resultatet skiljer sig från (vilket är ologiskt att sajten riggar upp det så förövrigt, dom har mer att förlora än tjäna, tror jag?) det helt matematiskt korrekta resultat som bör komma så måste B2B störtas för vi kan inte acceptera det.

Ingen som har några hundra tusen händer (eller mer?) från b2b??

Big(klonk)king lär ju ha gaaanska många 1000 händer... Snacka med honom!

Postad

Blä, låg 6a nyss med 10 pers kvar, jag plockar upp 99 på BB...foldas till knappen som har halva min stack och har stulit typ mest hela tiden, vilket jag tror han även gör denna gång...pushar med mina 9or och han callar med JJ...lite trist, så nu har jag väl typ 6 BB kvar eller nåt med 10 pers kvar...menmen, det kan vända snabbt i turneringspoker..

Postad

Och där var man ute som nr tio...samma kille igen som försöker sno blinds, jag plockar upp A9s och pushar...han synar med KJo...klonkar J på turn tyvärr....och hela 40 dollar får man för besväret...men satan vad kul det var att gå så långt i en riktigt stor turnering, kul att man kan lyckas ibland också. Har inte gjort något misstag jag kommer på direkt iallafall, jag körde iofs. AA lite hårt en gång och gick nog misste om lite chips, men annars har jag kört bra och inte haft pengar inne som underdog mer än med 9:orna ovan....

Postad

Det är (som vi tidigare diskuterat) det som är så bittert med turneringar, man lirar grymt i 4 timmar och "outlasts" 790 pers, och för det får man 40 dollar, eller 8 ggr inköpet....riktigt bittert, men när man väl klonkar är det desto skönare, men har många placeringar i typ top 5-10% på sistone utan någon 1-4 placering..lite trist..

Postad
Det är (som vi tidigare diskuterat) det som är så bittert med turneringar, man lirar grymt i 4 timmar och "outlasts" 790 pers, och för det får man 40 dollar, eller 8 ggr inköpet....riktigt bittert, men när man väl klonkar är det desto skönare, men har många placeringar i typ top 5-10% på sistone utan någon 1-4 placering..lite trist..

Säg till om du vill ha stake (läs stejk). Känner på mig att du kommer placera dig bättre snart.

Postad
Ja tack, du kan betala alla mina turneringar i utbyte mot att du får 10% av vinsten? :-)

Hmm, och jag som sa till Anna idag att du är generös.

Jag återkommer när du har lärt dig elementära stejkregler.

Postad

Helt sjukt, vad fan har hänt? Var just all-in på b2b med låg färg mot A-högt färgdrag + par och firren drog INTE ut, varken med kåk eller högre färgen! Helt sjukt! Blir lika chockad varje gång det händer alltså...men var det inte någon som sa att de satte på riggningen först vid 22? :)

Har fan fett med ångest, lirade en 45-pers-turnering på stars nyss...börjar med riktigt bra poker, vinner många småpotter på steals och bra spel. Sen skänker jag bort chipsen till en störig snubbe som synar mina steals, båda gångerna floppar jag öppna stegdragen med 9T resp. KJ och han bettar lite mesigt in i mig, första gången höjer jag men får syn och klonkar inte, andra gånger mesar jag lite och klonkar givetvis inte heller...sen blev jag lite tiltad och tryckte med skräp och fick syn..så irriterande att min lägstanivå är så j-vla låg på turneringar ibland, börjar spela skitbra och sen spelar jag helt värdelöst...blä...

Postad

Hmm, svårt läge här tycker jag faktiskt. Jag har ett fint, men inte SUPERFINT, drag, 12 outs som jag tror på. Frågan är hur jag ska fortsätta handen. Calla, raisa eller folda? Om raise - hur stor? Att direkt trycka känns inte så skoj här, så uppenbart på denna drag-flop och potten är fortfarande liten. Fi tror antagligen inte jag har ett set om jag trycker heller, limpar inte något par second in på knappen här direkt, särskilt inte QQ.

Game #1120697264: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2005/12/19 - 19:00:33 (UK)

Table "Vihuela" Seat 5 is the button.

Seat 2: Pella1 ($129.09 in chips)

Seat 3: emelie ($80.50 in chips)

Seat 4: Calvino ($74.75 in chips)

Seat 5: mbman2 ($99.50 in chips)

Seat 6: Durbanite ($26.87 in chips)

Pella1: posts small blind $0.50

emelie: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to mbman2 [4s 5s]

Calvino: calls $1

mbman2: calls $1

Pella1: raises to $4

emelie: folds

Claus333 joins the table at seat #1

Calvino: calls $3

mbman2: calls $3

----- FLOP ----- [7s 8d Qs]

Pella1: bets $12

Calvino: folds

mbman2: ??

Postad

minraisa!

Och prickar du inget kan du troligen ta ett gratiskort på turn

Du får inte maximalt betalt, men du förlorar minimalt de gånger du missar.

Det är jobbigt näre är suckerstegdraget, hade varit bättre med det högre..

Postad

Tycker det finns flera sätt att spela den. Du säger dock inget om hur fi är.

All-In: Sure, det är uppenbart kanske, som du säger. Men får du syn så har du ju dels en hel massa outs som sagt, och sätter upp för att göra samma sak senare och få betalt, när du väl sitter på ett set. Det är ju sånt man får försöka utnyttja. Dessutom, 78 passar ju ganska fint in på ett sånt move också, och på ditt preflop-spel. Eller spelar du inte såna händer?

Syn: För att sätta upp en semi-bluff på turn. Du sitter i position och brädan kan ju lätt utveckla sig till nåt ganska otäckt för hans ev. överpar, om du inte skulle träffa själv.

Min-raise: Underskattat move. ;) Visserligen får du lägga om han slår om ordentligt, men får du bara synen (eller AK-lägg) har du ju riktigt skönt bluffläge på turn om du inte träffar där och han checkar, alternativt kan ta ett gratiskort.

Jag röstar på att variera mellan AI och Syn. En fet höjning kan du få honom att folda AK eller AQ/KQ (kanske?) men mot ett överpar får du oftast syn och får det jobbigt att spela turn vid miss.

Postad

Fan vilken jävla skitdag alltså..börjar med att loosa nåt inköp på crypto...det är väl ok...men sen drar vi till b2b och blir påminda om varför man inte ska spela på det skitstället...hela tiden sitter 2-4 outare..givetvis kör jag 1-2 också så det ska kosta lite extra..

Så jävla drygt när nån synar ens pf-raise med QJo, jag har AJs och träffar TP + färgdrag..han har hålstege och synar potbet och träffar en av sina tre outs givetvis...en gång turnar jag trissen och en fi har träffat högre trissen på floppen. Men magen berättade det för mig, så det blev inte så farligt..jävligt skönt att inte bli stackad där!

Jag e verkligen så less på att gnälla i dagboken, men fan vissa dagar e pokern så tung...typiskt också när det gått bra sista dagarna och man hoppas på vändning, då ska man fan åka på rejält såklart..suck för poker..

• Skapa nytt...