TrolliNorr Postad 12 Januari , 2017 Rapport Share Postad 12 Januari , 2017 Ännu svårare att gissa på utgången iom att det inte är samma spelare som i första omgången. Li och Polk som slog botten hårdast i rond 1 är utbytta och de två "sämsta" är kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 12 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2017 Ännu svårare att gissa på utgången iom att det inte är samma spelare som i första omgången. Li och Polk som slog botten hårdast i rond 1 är utbytta och de två "sämsta" är kvar.Det plus att det här är en betydligt vassare bot. AI har gjort väldiga framsteg, ni kommer väl ihåg GO-botten som vann enkelt? Timex skriver som svar på din fråga Rebonius: A single chip is enough. We're currently allowing betting on daily performance. Day 2 the line is currently set at 1.91 (-110) for Humans to win over 100BB tomorrow or the bot to not lose over 100BB tomorrow. This challenge seems very popular- but I'm sure there is even more we can do to create bets that players want. Are there any other types of bets players are particularly interested in(who will be leading after a certain day, which player will fare the best etc etc)? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 12 Januari , 2017 Rapport Share Postad 12 Januari , 2017 3,30 måste ju vara ett snuskigt bra odds med tanke på den eventuella edge proffsen har samt det faktum att det räcker med ett chip för botten. Om jag räknat rätt (vilket jag troligen inte har) motsvarar detta en odds-sättning där proffsen ska vinna 70% av gångerna vilket såklart är helt befängt att tro att de gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 12 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2017 (redigerade) We're currently allowing betting on daily performance. Day 2 the line is currently set at 1.91 (-110) for Humans to win over 100BB tomorrow or the bot to not lose over 100BB tomorrow.Jag befinner mig på finskt IP, så jag kan inte spela, då de blockar Finland, men om jag kunde spela så skulle jag bomba på det motsatta, att botten inte förlorar över 100 bb i kväll/natt. Om det går att spela på den marknaden alltså. Edit: Eller bomba och bomba... småspela i alla fall Redigerad 12 Januari , 2017 av Ola Brandborn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 12 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2017 Sett tre av matchernas 800 händer, där ligger botten upp 4 inköp idag... och dag 2 borde vara människornas starkaste dag Kan inte för mitt liv förstå att inte botten ska vara vinnare till slut. 20 facking dagar av grind, botten kommer spela bra hela tiden, det kommer inte människorna, de kommer bli utslitna. https://www.twitch.tv/libratus_vs_jimmychou https://www.twitch.tv/libratus_vs_danielmcaulay https://www.twitch.tv/libratus_vs_jasonles https://www.twitch.tv/libratus_vs_dongkim Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 12 Januari , 2017 Rapport Share Postad 12 Januari , 2017 finns det fortfarande bet på pokershares.com? hittar inget när jag går in där..är det blockat i sverige också eller vad är grejen? vill helt klart ha in deg på att boten in förlorar över 100BB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 12 Januari , 2017 Rapport Share Postad 12 Januari , 2017 finns det fortfarande bet på pokershares.com? hittar inget när jag går in där..är det blockat i sverige också eller vad är grejen? vill helt klart ha in deg på att boten in förlorar över 100BB Dag 2 spelas ju just nu så inga bets för tillfället. Men kommer säkert upp bets efter att dagen har spelats klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 13 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2017 (redigerade) Dag 2 spelas ju just nu så inga bets för tillfället. Men kommer säkert upp bets efter att dagen har spelats klart.Ja, nu finns det odds inför dag 3. Mna kan säga att opinionen vänt Botten vinna över 150 bb (75% av ett inköp) Ja/nej till 1.90 Jag hann spela 200€ till 1.80 på att botten inte skulle förlora i går (när jag kom till svenskt IP hade oddset sjunkit från 1.91). Det gick bra. Nu ska jag försöka spela vinsten från igår på att botten vinner idag med... Deras hemsida är inte direkt mobilvänlig dock... Redigerad 13 Januari , 2017 av Ola Brandborn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 13 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2017 Med 5% av händerna spelade ligger botten upp 6.5 buy-ins. Så mänsklighetens andraderivata är i alla fall positiv, förlusten var inte lika stor i går som i förrgår. I förrgår låg den på 25bb/100, nu snittar vi 21,4 bb/100 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 13 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2017 (redigerade) Dag 1: Botten +3.5 fullstack Dag 2: Botten +3 fullstack (6.5 tot) Fullstack = 200 bb (varje hand återstartar med en full stack) Edit: Uppdateringar nedan. Redigerad 13 Januari , 2017 av Ola Brandborn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 13 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2017 Det kom in lite uppdateringar tydligen efter min post i morse, dagen var visst inte slut... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 13 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2017 Så, efter 7,3% av matchen spelad ligger botten upp 7,5 fullstackar. Bra vändning av Jimmy Chou, medans Daniel Mcaulay sprang in i väggen. Dag 1: Botten +3.5 fullstack Dag 2: Botten +4 fullstack (7.5 tot) Fullstack = 200 bb (varje hand återstartar med en full stack) Spelarnas andraderivata är dock positiv, nu "nere" på en förlust på 17bb/100. Ska bli spännande att följa i kväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 13 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2017 Än så länge leder alla fyra hjärnorna. De verkar ha hittat något i botten att utnyttja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 13 Januari , 2017 Rapport Share Postad 13 Januari , 2017 Än så länge leder alla fyra hjärnorna. De verkar ha hittat något i botten att utnyttja. Timingtell obvious Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 13 Januari , 2017 Rapport Share Postad 13 Januari , 2017 Det lilla jag såg så var botten snabb på rivern, men långsam innan dess. Hur 2 bord kan vara bra för spelarna förstår jag inte, det borde gynna datorn, hur tänker du där? En dator blir inte distraherad av vad som händer vid bord 2... Jag antar att det kanske inte var samma system i den här utmaningen så de kanske inte har lika mycket väntande för spelarna, så då är inte mitt argument applicerbart. Om man som spelare ska spela så många händer och botten inte är snabb på sina beslut så blir det nog väldigt psykisk krävande. Det ska bli intressant att se ifall spelarnas winrate kommer att påverkas positivt i slutet av utmaningen. Det är ju en extrem grind, men om spelarna hittar luckor som dom kan utnyttja om och om igen så finns det ju potential att vinna stort. Har någon koll på ifall spelarna får använda sig av HUDs osv? GL med bettet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 14 Januari , 2017 Rapport Share Postad 14 Januari , 2017 Att botten är långaam på flop jämfört med river är ju bara naturligt. Många fler möjliga utfall att värdera Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rakebackhero Postad 14 Januari , 2017 Rapport Share Postad 14 Januari , 2017 Att botten är långaam på flop jämfört med river är ju bara naturligt. Många fler möjliga utfall att värdera Jag är utav uppfattningen att det är precis tvärtom, även om det må låta väldigt ologiskt. Botten har redan svar på de flesta flop/turn spel men när river landar kickar en processor igång för att lösa situationen. Enormt frustrerande för spelarna, då det kan gå betsyn checkcheck bet20sekundersolvingfold eller liknande. Detta kan leda till att spelarna 3bettar/raisar snäppet mer för att undvika tiltande riverscenarion med breda ranger och Istället bara försöka spela igenom sins händer för dagen och sen gå hem... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 14 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2017 Jag har inte sett några huds. Det verkar som rakebackhero har rätt. Folk klagar på turn och riverlångsamhet även om jag inte tyckte det senare var påtagligt. Humans var upp 150bb kl 6 i morse så dagens resultat blir nog väldigt jämnt! Svaret får vi snart veta. Kortfattat pga mobiltelefon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 14 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2017 Botten krossade andra halvan av sessionen. Ordningen återställd. 12-ish procent spelade. Sammanställer i morgon kväll när jag har dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 14 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2017 Andraderivatan fortfarande positiv. 13bb/100 över 15k händer. Brains -9.5 fullstackar tot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 14 Januari , 2017 Rapport Share Postad 14 Januari , 2017 Såklart beror det på hur dom grupperar kommande utfall/gator och möjliga vägar. Kan bara tala utifrån min egen erfarenhet och upplägg plus att jag mest labbat med plo. Jag håller käften istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 14 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2017 I dag (dag 4) är linan botten över 275bb... kul att se hur oponionen svänger. Många egon som blivit tilltufsade här Jag ser litet värde i över men avstår spel då jag inte har verktygen att analysera med mig. Men om jag ska gissa så tror jag att korrekt lina är 350-400 bb Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 14 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2017 Kunde inte hålla mig. Spelade €269 på över. Spricker det ligger jag ändå €200 plus på dagsvaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolzor Postad 15 Januari , 2017 Rapport Share Postad 15 Januari , 2017 Omg det är ju NL. :shock: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 15 Januari , 2017 Författare Rapport Share Postad 15 Januari , 2017 Verkar som att det finns hopp för vår ras. Det verkar som att människorna vann i natt. Återkommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts