Gå till innehåll

Aktier, öl, och i viss mån poker


Ola Brandborn

Recommended Posts

Kön är bara en social konstruktion, det är trots det viktigt att det lika fördelat män och kvinnor i bolagsstyrelser. Man kan också välja att identifiera sig med annan könsidentitet än den biologiska. Det finns alltså inga generella unika egenskaper för man och kvinna som grupp.

 

Om man jämför det med hårfärg, om det visar sig att bolagsstyrelser är överrepresenterade av mörkhåriga borde inte då också blondinerna organisera sig och kräva jämlikhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst är det bra när identitetsvänstern kolliderar med övriga vänstern.

Eftersom kön är en social konstruktion etc, och den som identifierar sig med att vara en 15-årig flicka är en 15-årig flicka så är det ju lösningen på både problematiken med skiljda badhustider såväl som kvoteringen av bolagsstyrelser. Bara för Vallenbergarna att slå tärning om vem som ska identifiera sig som vem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur, bortsett från Pstars (och FTP), alla företag i denna mångmiljonindustri inte klarar av att leverera ens ett mediokert användargränssnitt. Pre-tilten på Party när mjukvaran börjar jävlas redan vid uppstart har jag levt med i över 10 år nu :mad:
Varför spelar du på Party då? Jag har inte spelat där sedan säkert 7 år, förutom att jag fick nån gratisbiljett för ett tag sedan: laddade ner klienten, spelade halva turren, gav upp, hoppade ur turren och avinstallerade klienten.

 

Personligen tycker jag om Microgaming, 888 och i viss mån Unibet, men här är jag helt på det klara med att det är väldigt subjektivt vad man gillar. För mig är det viktiga att man ska kunna spela på två-tre olika klienter samtidigt, så jag kan köra en satte på typ 2 ställen en söndag. En grinder har såklart andra preferenser.

 

Vad tror populasen om Naava förresten (Pepins).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vilket drag det blev... vad ska vi prata om i stället, gulliga kattbilder eller vad ni åt till lunch?

 

Finns inga gulliga bilder på mig. Eller.. handlar inte allt om mig?

 

Go jul på dig gubbe :)

 

Edit: Angående Naava så har vi såna väggar på huvudkontoret och jag tycker dom är sjukt snygga. Skulle vilja ha såna hemma både inne och ute.

 

Sen har jag inte kollat finanserna än dock. Men har dom en lösning som innebär att en dömd plantmördare som jag kan ha levande väggar så vill jag ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Angående Naava så har vi såna väggar på huvudkontoret och jag tycker dom är sjukt snygga. Skulle vilja ha såna hemma både inne och ute.

 

Sen har jag inte kollat finanserna än dock. Men har dom en lösning som innebär att en dömd plantmördare som jag kan ha levande väggar så vill jag ha.

En av de bättre analyser jag sett :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skål själv.

 

Jag behöver fixa legs på SAS, vad sägs om ölmässan i Brygge 4 februari?

Jag ska vara på resande fot i jobbet 3 veckor i januari och springa tough guy i Birmibgham den 29e.

Tror inte nyckeln passar i låset om jag pyser iväg en helg för att dricka öl om jag ska vara ärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelar du på Party då?

 

Av samma anledning som jag ibland spelar vid Hamburger Börs i Åbo. Fulla finnar som ropar en i örat och välter ut hela bord med drinkar över golven, oklara regler och folk som steker vid varje beslut. Värdet går inte att klaga på så man får stå ut :D

 

Gillar inte att Unibets klient med avsikt suger mycket cpu för att försvåra multitabling. Annars är den bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finland & Österrike ska dela spelarpool i statliga nätpokern (och de tre statliga spelbolagen slås ihop till ett enda vid nyår):

 

https://calvinayre.com/2016/12/21/poker/ipoker-finland-austria-liquidity-sharing/

 

https://www.pokeri.fi/ajankohtaista/suomen-ja-itavallan-nettipokerit-yhteen/

 

Sent omsider frågade jag Ray varför de som statligt monopolbolag knappt alls tillhandahåller innehåll & support på det andra nationalspråket (Finland har två nationalspråk som enligt lagen är jämställda):

 

"Hej XXX!

 

Tack att du kontaktade oss.

 

Vi beklagar att du har fått vänta på svar.

Vi bekräftade fråga från RAY Spelvärlds Content Manager och RAY Spelvärlds sidor uppdaterades i våras, men svensk sida är fortfarande under konstruktion.

Vi söker at bättra vår svensk språkiga service i framtiden.

 

Med vänliga hälsningar

 

Mauri

 

Kundtjänst

Raha-automaattiyhdistys

tel. 0100 87900

asiakaspalvelu@ray.fi

http://www.ray.fi

 

Om du kontaktar oss senare om samma sak, ber vi dig vänligt att svara till denna e-post med samma titel. Identifieringsnummer under titeln kombinerar alla med samma ärende skickade e-post."

 

,,, Jag fann det bortkastat att försöka förtydliga frågan.

 

Gammalt, men fin mp-härdsmälta där namn, bild och partitillhörighet plötsligt inte är relevant: http://genusdebatten.se/miljopartistisk-feministbloggare-torskade-for-sexkop/

mir_englund.jpg?w=645&h=860

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...