Gå till innehåll

ViktorH ångar på. Grafer och sånt!


ViktorH

Recommended Posts

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

[X] Få hem kontrakt till lägenhet i sommar i Helsingborg

[X] Skriva på kontrakt

[ ] Skicka kontrakt

[ ] Betala in 3 månaders deposition

[ ] Få påskrivna kopior tillbaka

[ ] Flytta in 1 juni med tjejen

.

 

beställde 250/150 fiber nu med, och inte med comfuckinghem.

någon som har bra erfarenheter av telia? :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter tips av någon välvillig själ drog jag till med en rikligt smörstekt 75/25 högrev/entrecôte.

Helvete vilken kombination!!

Total idétorka på tillbehör, men drog till med chèvre-ost, smoked paprika, cayenne, svartpeppar och salt. En tunn skiva tomat och finhackad gul lök.

Bröden smörades och rostades i ugnen. Tack du vänliga själ för tipset. Tycker den toppade 100% högrev rätt ordentligt.

 

Tips på fler kombinationer, eller tillbehör, (ping diazo ang. dressing), etc. mottages tacksamt!

 

 

 

i den här lådan fyller jag i mina testvarianter och betyg. Lily's-burgaren jag åt med Padrinos är min referens, men den är samtidigt typ en 8.5a.

 

Försök 1

8.1

 

Meat: 100% malet högrev

7.5/10

Main: Västerbotten-ost, chili/gul lök/lättmayo/trattkantarell-paste

8.5/10

Side: finhackad gul lök, tunn tomatskiva

fan vet jag, rätt najs

Bun: smörat/ugnsrostat bröd

9/10

 

Försök 2

7.9

 

Meat: 75/25 malet högrev/entrecôte

9/10

Main: chèvre-ost

7/10

Side: finhackad gul lök, tunn tomatskiva

fan vet jag, rätt najs

Bun: smörat/ugnsrostat bröd

9/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter tips av någon välvillig själ drog jag till med en rikligt smörstekt 75/25 högrev/entrecôte.

Helvete vilken kombination!!

Total idétorka på tillbehör, men drog till med chèvre-ost, smoked paprika, cayenne, svartpeppar och salt. En tunn skiva tomat och finhackad gul lök.

Bröden smörades och rostades i ugnen. Tack du vänliga själ för tipset. Tycker den toppade 100% högrev rätt ordentligt.

 

Tips på fler kombinationer, eller tillbehör, (ping diazo ang. dressing), etc. mottages tacksamt!

 

 

 

i den här lådan fyller jag i mina testvarianter och betyg. Lily's-burgaren jag åt med Padrinos är min referens, men den är samtidigt typ en 8.5a.

 

Du blandar inte i någonting annat i burgarn förutom högrev och entrecote? Har kikat runt lite och har sett att folk blandar i allt från barbequesås till schalottenlök. Hittils har jag själv bara letat en ren och god köttsmak så jag har bara kört högrev och lite rapsolja flat. Vad tycker du om att addera exempelvis barbequesås, vilka smaker letar du i burgarn? Jag ska testa med entrecote nästa gång!

 

Jag letar själv efter en fräsch och god dressing så tips mottages tacksamt. Hittils har jag kört denna vilken är helt okej

1-2 äggula

1 tsk dijonsenap

2-2,5 dl rapsolja

3 tsk rökt paprikapulver

2 tsk farinsocker

1 riven vitlöksklyfta

salt o peppar

+ lite citronsaft för att fräscha upp den.

 

I övrigt kan jag bara rekommendera att göra egna bröd. Det kanske tar lite tid men det är inte speciellt svårt och det blir väldigt gott. Jag följer ett recept på flippin burgers bröd.

 

http://www.burgare.com/recept/hamburgerbrod/flippin-burgers-hamburgerbrod/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att du inte frågar mig men; tycker högrev och entrecote har så fin smak naturligt(+salt&peppar) att addera smaker är att wasta fint kött. Då gör jag hellre det med vanlig köttfärs, dels för att binda upp köttet och dels för att det inte skall smaka så tråkigt. Är så härligt att göra burgare på högrev+entrecote då ingenting behövs, skiten är så fet att det sitter som ett smäck direkt i pannan :)

 

dressing så kör jag denna allt som oftast, och bjudit på den ett flertal ggr och den hyllas alltid! :)

 

http://www.hamburgare.org/hamburgerdressing-a-la-shake-shack/

 

göra exakt rätt är svårt då det är mer eller mindre omöjligt få tag i den "rätta" inlagda gurkan, men nära skjuter ändå en vettig hare i det här fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att du inte frågar mig men; tycker högrev och entrecote har så fin smak naturligt(+salt&peppar) att addera smaker är att wasta fint kött. Då gör jag hellre det med vanlig köttfärs, dels för att binda upp köttet och dels för att det inte skall smaka så tråkigt. Är så härligt att göra burgare på högrev+entrecote då ingenting behövs, skiten är så fet att det sitter som ett smäck direkt i pannan :)

 

Verkligen facit rakt av det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att du inte frågar mig men; tycker högrev och entrecote har så fin smak naturligt(+salt&peppar) att addera smaker är att wasta fint kött. Då gör jag hellre det med vanlig köttfärs, dels för att binda upp köttet och dels för att det inte skall smaka så tråkigt. Är så härligt att göra burgare på högrev+entrecote då ingenting behövs, skiten är så fet att det sitter som ett smäck direkt i pannan :)

 

dressing så kör jag denna allt som oftast, och bjudit på den ett flertal ggr och den hyllas alltid! :)

 

http://www.hamburgare.org/hamburgerdressing-a-la-shake-shack/

 

göra exakt rätt är svårt då det är mer eller mindre omöjligt få tag i den "rätta" inlagda gurkan, men nära skjuter ändå en vettig hare i det här fallet.

 

Då har jag en riktig upplevelse att se fram emot när jag blandar högrev med entrecote!

 

Hmm... misstänksamt lik http://recept.kuno.nu/?p=222 som jag hade tänkt testa, Shake Shack måste ha snott den från flippin burgers(?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter tips av någon välvillig själ drog jag till med en rikligt smörstekt 75/25 högrev/entrecôte.

Helvete vilken kombination!!

Total idétorka på tillbehör, men drog till med chèvre-ost, smoked paprika, cayenne, svartpeppar och salt. En tunn skiva tomat och finhackad gul lök.

Bröden smörades och rostades i ugnen. Tack du vänliga själ för tipset. Tycker den toppade 100% högrev rätt ordentligt.

 

Tips på fler kombinationer, eller tillbehör, (ping diazo ang. dressing), etc. mottages tacksamt!

 

 

 

i den här lådan fyller jag i mina testvarianter och betyg. Lily's-burgaren jag åt med Padrinos är min referens, men den är samtidigt typ en 8.5a.

 

YW.

 

Nästa steg är att kastas i lite fett för att göra det ännu saftigare. Ska funka bra med grisfett också. Har själv inte testat dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har ett bra recept på syrad/picklad rödlök?

Jag gör på 0,5dl ättika, 1dl socker, 1,5dl vatten + rödlök.

finns så många recept där ute. Haft i chili i nån gång också.

 

Den dressing jag gjort på slutet fick ja lite inspiration av här: majonäs ketchup olivolja salt bosongurka senap. Och vet inte om det var med, men sambal oelek! tills man fått rätt styrka, kiiiing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du blandar inte i någonting annat i burgarn förutom högrev och entrecote? Har kikat runt lite och har sett att folk blandar i allt från barbequesås till schalottenlök. Hittils har jag själv bara letat en ren och god köttsmak så jag har bara kört högrev och lite rapsolja flat. Vad tycker du om att addera exempelvis barbequesås, vilka smaker letar du i burgarn? Jag ska testa med entrecote nästa gång!

 

Jag letar själv efter en fräsch och god dressing så tips mottages tacksamt. Hittils har jag kört denna vilken är helt okej

1-2 äggula

1 tsk dijonsenap

2-2,5 dl rapsolja

3 tsk rökt paprikapulver

2 tsk farinsocker

1 riven vitlöksklyfta

salt o peppar

+ lite citronsaft för att fräscha upp den.

 

I övrigt kan jag bara rekommendera att göra egna bröd. Det kanske tar lite tid men det är inte speciellt svårt och det blir väldigt gott. Jag följer ett recept på flippin burgers bröd.

 

http://www.burgare.com/recept/hamburgerbrod/flippin-burgers-hamburgerbrod/

 

Har inte provat att blanda annat ännu!

egna bröd...fan att jag suger på att baka.

....men jag har ju käring å andra sidan.........

hade väl varit nära optimalt med eget bröd.

 

Vet att du inte frågar mig men; tycker högrev och entrecote har så fin smak naturligt(+salt&peppar) att addera smaker är att wasta fint kött. Då gör jag hellre det med vanlig köttfärs, dels för att binda upp köttet och dels för att det inte skall smaka så tråkigt. Är så härligt att göra burgare på högrev+entrecote då ingenting behövs, skiten är så fet att det sitter som ett smäck direkt i pannan :)

 

dressing så kör jag denna allt som oftast, och bjudit på den ett flertal ggr och den hyllas alltid! :)

 

http://www.hamburgare.org/hamburgerdressing-a-la-shake-shack/

 

göra exakt rätt är svårt då det är mer eller mindre omöjligt få tag i den "rätta" inlagda gurkan, men nära skjuter ändå en vettig hare i det här fallet.

 

Verkligen facit rakt av det här.

 

...är nämligen inne på killerwolf/metas linje om den rena köttsmaken, typ minimalt med tillbehör. Bra bröd, bra kryddat, enkelt men gott tillbehör.

 

däremot kan jag tänka mig blanda i fler smaker om jag kör nöt/blandfärs. Tar gärna inspiration från dig där, David!

Speciellt någon riktigt fin senap vill jag få till.

även reflekterat lite över senaste burgaren och kommit fram till att chèvre-osten var nötigare än jag tänkte från början. Typ mkt smak, men ändå mild, tar inte över.

precis så jag vill senapen ska vara, för extra dimension.

 

YW.

 

Nästa steg är att kastas i lite fett för att göra det ännu saftigare. Ska funka bra med grisfett också. Har själv inte testat dock.

 

tack igen!

Vet inte hur jag ska utveckla köttrelationen. Är beredd att prova oxrygg med om det så krävs.

 

Nån som har ett bra recept på syrad/picklad rödlök?

Jag gör på 0,5dl ättika, 1dl socker, 1,5dl vatten + rödlök.

finns så många recept där ute. Haft i chili i nån gång också.

 

Den dressing jag gjort på slutet fick ja lite inspiration av här: majonäs ketchup olivolja salt bosongurka senap. Och vet inte om det var med, men sambal oelek! tills man fått rätt styrka, kiiiing

 

Blandade känslor inför denna varelse. Ibland är det klockrent, men så känner jag mig samtidigt så "mätt" efter bara en burgare med sån syrlig rödlök.

ska prova slänga ihop dressing och recensera! Vägrar dock ketchup sedan tid tillbaka. Djävulens påfund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör ni med köttfärsen?

Har ni en köttkvarn hemma eller köper ni färdig färs. Eller köper ni en köttbit och ber charken mala de åt er?

 

Hittills bara bett charken mala. Inget direkt sample men funkat bra. Måste bara avfetta händerna ordentligt innan jag mashar ihop köttet hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...