Gå till innehåll

ViktorH ångar på. Grafer och sånt!


ViktorH

Recommended Posts

Lär dig göra en rejäl west coast carne assada burrito så äter du gott och ligger dessutom före utvecklingen, förr eller senare blir riktigt mexikan-amerikanskt poppis snarare än den light-light-light-mexikanska som redan varit trend. Kolla flippin liksom - det här landet har sånt komplex att riktiga WT/socialen-versioner av amerikansk kultur säljs som dyra klassprodukter. Converse och flippinburgare - för den som inte skäms tillräckligt redan. :roll: Ser fram emot när Stockholm börjar köra taco-tuesday och säljer slemmiga $20-tacos till losers i slips som helt missat poängen.

 

Såklart ännu mer cred om du lär dig riktiga sydamerikanska varianten, men imo är matkulturen så annorlunda att många saker smakar.. konstigt med våra smaklökar. Åtminstone mina. Antagligen andras också - är väl lite därför west coast blivit just en hybrid.

 

EDIT: Also, cheese-burger taco... bara för att.

 

Intressanta alternativ. Frågan är hur många år framför trenden jag vill ligga. Varför stanna vid 7 år menar jag.

 

200w_d.gif

 

Jag är ju varken ute efter att spekulera i vad som slår näst eller sälja till andra. Däremot tilltalar den experimentella biten. Har redan varit runt och jagat genuint mexikanska smaker både utomlands och i hufvudstaden. Tyvärr har de smakerna varit lite av en besvikelse so far. Det du sa om smaklökarna kanske.

 

Sen ang. burgarna. gatukök med skabbiga amerikasburgare har funnits länge. Det är dem som är wt/socialen-versionen. Annars har amerikanerna samma komplex, då samma trender råder i upscale [insert city]. Tillochmed san diego.

 

Taco cheese-burger kan jag tänka mig, om jag själv får krydda.

 

 

Edit: så för att sammanfatta min position; matlagning är kul.

...och Meta är bitter för att jag inte tyckte det när vi bodde ihop. Då var hämtpizza kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sen ang. burgarna. gatukök med skabbiga amerikasburgare har funnits länge. Det är dem som är wt/socialen-versionen. Annars har amerikanerna samma komplex, då samma trender råder i upscale [insert city]. Tillochmed san diego.

Mjah, men det är ju WT-maten, för småpengar. Är ju det som är grejen, man plockar WT-mat och WT-skor till Stockholm och plötslig säljer det dyrt. :roll:

 

I just San Diego är det dock carne asada som gäller. :D Sen att man ska tacka mexikanarna snarare än amerikanarna för den saken må så vara, regionen är ju mer eller mindre en amerikansk förlängning av Mexiko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjah, men det är ju WT-maten, för småpengar. Är ju det som är grejen, man plockar WT-mat och WT-skor till Stockholm och plötslig säljer det dyrt. :roll:

 

I just San Diego är det dock carne asada som gäller. :D Sen att man ska tacka mexikanarna snarare än amerikanarna för den saken må så vara, regionen är ju mer eller mindre en amerikansk förlängning av Mexiko.

Om vi tar bort riset och bönorna, och gör avocadon god istället, så tror jag vi har något... eller ja vi har kött och guacamole. Men så måste vi ta bort wt-stämpeln där med. Bort med fläskköttet, in med oxrygg! Nu liknar det något.

 

 

Tror jag behöver hjälp för mitt hamburgarätande. Åt chiliburgare på o'Learys idag. Fyfan i helvete vad vidrig mat. och sen trötta pommes till det.

Lagade i frustration en burgare eller två hemma efter det.

 

2z3qlw2.jpg

En sk. vän påpekade att jag kommer bli fet av burgarna. Med den logiken borde han som är tanig äta ett par själv!

 

2r618qs.jpg

 

Hursomhelst, dagen gick ganska isigt pokermässigt..

 

..vilket försatte mig i djup analytisk tanke. Kanske finns det ett samband mellan allt som händer...

...

f1lkki.jpg

Hade riktigt bra sex innan sessionen med. så man var skakig när spelet började. kan ha varit det med. hoppas inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast o'learys har ju alltid haft skitmat så varför blir du förvånad. :-D

En sak jag reagerar på dina bilder. Bunsen, gör du ingenting med dom?

 

Jag lägger in mina i ugnen i ett par minuter för att de ska bli krispiga och goa. Du verkar köra direkt från påsen? Är det pga du tycker det är bäst eller att du inte har tänkt på något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trillske varför ska du hålla på sådär, killen gillar att göra samt äta sina hamburgare då spelar det väl ingen roll vad den maträtten har för status i USA? (=

 

Kriga på Virre, hoppas att min invite ger dig lite bättre tips och inspiration än vad jag själv kunde bjuda på. Fortsätt med uppdateringarna om allt och ingenting och må väl

 

also:

 

En sk. vän påpekade att jag kommer bli fet av burgarna. Med den logiken borde han som är tanig äta ett par själv!

 

classic meta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mkt trevliga bilder!

 

har själv angående kryddningen kört på killer wolfs linje redan innan. salt+peppar+lite olja, förvisso har jag testat med schalottenlök någon gång men det blev ingen större skillnad vad jag kan minnas. ska testa duzaken nästa gång det inte blir burgare på högrev+entrecote.

 

angående att göra egna bröd så är det inte svårt, jag är själv rookie men är mer än nöjd med resultatet. det tar lite tid men då kan man göra bort andra sysslor också medan degen jäser, sedan har man bröd för 20 burgare framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mkt trevliga bilder!

 

har själv angående kryddningen kört på killer wolfs linje redan innan. salt+peppar+lite olja, förvisso har jag testat med schalottenlök någon gång men det blev ingen större skillnad vad jag kan minnas. ska testa duzaken nästa gång det inte blir burgare på högrev+entrecote.

 

angående att göra egna bröd så är det inte svårt, jag är själv rookie men är mer än nöjd med resultatet. det tar lite tid men då kan man göra bort andra sysslor också medan degen jäser, sedan har man bröd för 20 burgare framöver.

 

Fryser du in bröden eller hur länge klarar de sig?

 

Blev sugen på burgare. Drar nog iväg till affären och handlar lite fusk-högrevsfärs och river ihop ett par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev så jävla sugen på hamburgare så rusade iväg till affären. Lat som man är så tog man bara första bästa högrevsfärs. Tyvärr var Brooklyn bunsen slut så fick bli de trötta friscobröden.

 

Har inte vågat gå utanför min comfort zone när de gäller hamburgare än. Utan blev rödlök, ruccola, bacon, chili, tomat och chipotlesås. Blev gott iallafall.

 

kände mig även tvungen att testa de nya chipsen som Estrella lanserat

 

20150418202534-213.113.241.235.png

 

20150418202537-213.113.241.235.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast o'learys har ju alltid haft skitmat så varför blir du förvånad. :-D

En sak jag reagerar på dina bilder. Bunsen, gör du ingenting med dom?

 

Jag lägger in mina i ugnen i ett par minuter för att de ska bli krispiga och goa. Du verkar köra direkt från påsen? Är det pga du tycker det är bäst eller att du inte har tänkt på något annat?

o'learys har alltid haft burgare + pommes och bea i mina ögon. Bara nu jag kunde inse hur vidrig kvalitet det var på allt, utom bean, som fick godkänt.

Trillske varför ska du hålla på sådär, killen gillar att göra samt äta sina hamburgare då spelar det väl ingen roll vad den maträtten har för status i USA? (=
WAT? Det är ju flippin (eller snarare klientelet) jag hånar inte Viktor de kök. Känns rent av som motsatser.
ah jag är lite groggy och vet knappt vad jag säger, sry(=

Jag tog det väl som att trenden jag hoppat på var en hypad wt-trend, utlånad av världens fetaste folkslag som börjat inse att arbetskraftsinvandringen fått ett nytt ansikte: carne asada.

Tog det inte personligt å andra sidan. Jag vill verkligen prova en Flippin-burgare med, samt oljebaren, babas i rågsved, bun meat bun, bistro bon och svenska hamburgerköket, och allt innan trenden dött dessutom.

Kriga på Virre, hoppas att min invite ger dig lite bättre tips och inspiration än vad jag själv kunde bjuda på. Fortsätt med uppdateringarna om allt och ingenting och må väl

also:

 

classic meta

Tack för inviten åter. Balanserar upp mitt flöde som fylls av "DU KAN INTE TRO VAD SOM HÄNDE"-länkar och profilbildsbyte på gamla klasskamrater.

Inte hittat något specifikt än mer än att jag vill prova bröden alla skriver om. "smörat brioche", vilket jag antar är bröd av sort brioche med smör, i ugnen.

mkt trevliga bilder!

 

har själv angående kryddningen kört på killer wolfs linje redan innan. salt+peppar+lite olja, förvisso har jag testat med schalottenlök någon gång men det blev ingen större skillnad vad jag kan minnas. ska testa duzaken nästa gång det inte blir burgare på högrev+entrecote.

 

angående att göra egna bröd så är det inte svårt, jag är själv rookie men är mer än nöjd med resultatet. det tar lite tid men då kan man göra bort andra sysslor också medan degen jäser, sedan har man bröd för 20 burgare framöver.

Tack!

Jag vågar typ inte.. röra köttet med något om jag kör sån kalaskombo som 75/25 högrev/entrecôte.. försökte verkligen få i bostongurkan senast men kunde inte förmå mig.

Duzaken var trevlig omväxling. En klar förbättring av hur jag brukade göra hemmagjorda hamburgare förr. Vad gäller bröd så är jag kluven. Är det så jävla nice jämfört med köbebröd? Även att få till dem borde vara en konst.

+mitt spring känns plötsligt helt OK

+tack för inspiration för kvällens middag

 

-blev påmind om mitt sexliv :cry:

Glad att min misär kan ge någon perspektiv.

kul att du blir inspirerad!

Fryser du in bröden eller hur länge klarar de sig?

 

Blev sugen på burgare. Drar nog iväg till affären och handlar lite fusk-högrevsfärs och river ihop ett par.

Rätta takter!

Har ingen koll på bröd.. brukar ta det på hyllan som är minst likt Korvbrödsbagarns bröd.

hamburgerbrod-8-pack-448g.jpg

mysig utveckling på forumet imo, matlagningssnack, inga jävla hu4rollz trådar

 

 

=)

 

 

all coming together over some burgs

Jag vet, skönt att alla med långa egotrippade HU-diskussioner försvann, hatar sådana användare.

Passion är tillbaka på pf!

Blev så jävla sugen på hamburgare så rusade iväg till affären. Lat som man är så tog man bara första bästa högrevsfärs. Tyvärr var Brooklyn bunsen slut så fick bli de trötta friscobröden.

 

Har inte vågat gå utanför min comfort zone när de gäller hamburgare än. Utan blev rödlök, ruccola, bacon, chili, tomat och chipotlesås. Blev gott iallafall.

 

kände mig även tvungen att testa de nya chipsen som Estrella lanserat

 

20150418202534-213.113.241.235.png

 

20150418202537-213.113.241.235.png

Kan som sagt inget om bunsen.. brooklyn funkade ok tyckte jag. smör på och in i ugnen, men ut innan de blir torra!

Såg gott ut annars, you like spicy. Chili tycker jag gör jättemycket för smaken. Vill du prova experimentera lite så kan du kolla runt på de smaker jag tycker gör sig bäst ihop i olika kombinationer. Sorterade efter bästhet:

färsk chili

juice från lime

färsk ingefära

vitlök (finns tydligen hel vetenskap gömd i vitlök med!)

 

Prova och experimentera loss! rätt "safe" men ändå roliga smaker som gör rätter bättre. Till skillnad från ketchup.. fyfan vad värdelöst ketchup är, who's with me? :oops:

 

och hur var chipsen?

Lol, inte helt dåligt bet EV-mässigt kanske men mycket dålig read i detta fall :mrgreen:

Faktiskt. Meta tycker redan jag är fet, och med tycker menar han att jag är det. Punkt.

Just ja, och för dem som inte missat denna kan ni istället tacka för att jag påminde om den.

 

Optimal till förrätten/förfesten inför burgaren.

Passar dock även bra under och efter burgaren. Samt vid tillagning. Och vid inköp av råvaror.

HAHA mitt nya burgarsoundtrack... tack! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just ja, och för dem som inte missat denna kan ni istället tacka för att jag påminde om den.

 

Optimal till förrätten/förfesten inför burgaren.

Passar dock även bra under och efter burgaren. Samt vid tillagning. Och vid inköp av råvaror.

 

Riktig klassiker! Låten alltså. Hört den 20 ggr säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir man less på köttet så är det inte dumt med panerad torsk med remouladsås! Nå grönt, riven morot å gurka lr så i. Har ett äckligt gott recept på remouladsås. Den borde vara olaglig :-)

Spännande! Precis så jag känner med min guacamole. Du får släppa receptet när du tror jorden är i säkerhet.

Riktigt bra burgarsnack här. Keep it up!

:h:

Jag är med dig! Har dock bara provat ketchup från affären. Hemmagjord kanske är grejer? :-D

Jag tror det är en mognadssak. Jag säger inte att det är bättre att mogna åt ena hållet eller andra, men jag tror jag har mognat ifrån ketchup, och har några år kvar till oliver blir ätbara :rolleyes:

 

 

Så nu har jag nog besvarat allt, kul med så fin uppslutning!

Har haft en supermysig helg tillsammans med tjejen, spelarn_ och spelarn_s tjej i danmark. Vi tog in på ett spa-hotell som en överraskning till min flicka och för att fira spelarn_ lite latent då han fyllt år. Det finns en hel del bilder, men våra ansikten är i vägen på nästan alla och skymmer utsikten. Våra chefiga ansikten. Mycket badrockar, solglasögon, takterasser och färgglada drinkar. Har blivit massa god mat och massagebehandling för tjejerna, (medan vi män diskuterade viktiga geopolitiska frågor, som hur bra är xxxxxxxxx?, och tagit selfies. Chefiga).

Vi var ute en sväng i Köpenhamn igår vilket var margerita- och öltrevligt.

 

Är rätt sliten idag mtp alkohol igår, 5 små timmars sömn efter dagen föres 3 små timmars sömn. Sätter mig likt förbaskat på svs-micro och börjar veva.

1570kuw.jpg

Såhär ser dagen ut hittills, och jag får se hur mycket mer jag orkar spela fokuserat. 3 down, 17 to go! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...