Gå till innehåll

Plox hittar klonken


Plox

Recommended Posts

Tänkte börjad med att presentera mig lite kort. Är en kille på snart 22 år som jobbar heltid på ett mindre företag i Malmö. Arbetstiden är 08-17, vilket gör att det blir mycket spel på helg och en del på vardagskvällarna.

 

Började spela lite poker på nätet för drygt ett år sen och har pendlat från 0$ till 300$ under denna tid. Tog ett rejält uppehåll från pokern efter jul och läste under mitt uppehåll bl.a. pokerhandboken och pluggade in en hel del "teori", läste allt jag kom över. För ett par månader sen satte jag in 100$ på mitt pokerkonto och började lira.

 

Det gick till en början otroligt bra och jag ökade min bankrulle med över 100%, men som vanligt kom svackan och bankrullen åkte ner på 100$ igen. Tog en paus och pluggade lite till, läste en jäkla massa inlägg på pokerforum, kollade på alla pokerprogram som jag lyckades komma över.

 

Efter den lilla pausen kände jag för första gången - ja men herregud nu fattar jag, vilket var en mycket trevlig upplevelse. Så nu har jag än en gång fått upp min bankrulle till 200$ och spelar endast på 0.10-0.20$ borden. Så det är alltså nu jag ska börja "på riktigt", bygga en bankrulle och fortsätta spela disciplinerat. Mitt tidigare mål var att hela tiden att bli bättre, numera är mitt mål att hela tiden bli bättre men samtidigt spela en vinnande poker.

 

Bankrulle 2005-07-15: 202$

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 476
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och lycka till! Jag tycker iaf det är kul att läsa dagböcker!

 

Dito!

 

Btw, får man fråga vad det var som föranledde din aha-upplevelse angående poker?

 

/TF - gillar filmquoten (ur minnet, säkert lite fel): I just had a realization, what the drunks would refer to as a "moment of clarity".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man äntligen fått spela lite då. Blev lite cashgame på expekt ikväll. Har varit på syrrans födelsedags"fest" och har egentligen druckit lite för många bärs för att vara stabil för poker. Men men, det gick trots ölen över förväntan ikväll då jag bestämde mig för att testa lite på 0.25-0.50$ borden.

 

Ett bra tag gick och få händer spelades till jag fick AQ :heart: på knappen, fi 1 höjde till 2$, fi 2 synade och jag synda. Floppen kommer

 

6 :spade: , 10 :heart:, Q :diamond:

 

Jag prickade topp paret, fi 1 betar 5$, fi 2 höjer till 10$, jag synar och fi 1 synar höjningen. Det luktar lite set över det här, men jag vill se nästa kort.

 

Turn kommer 7 :heart:

 

Nu har jag alltså topp-paret, färgdrag, A och Q förbättrar min hand, jag tar en chansning här (som jag inte brukar och synar nästa bet som är på 7$, fi 2 väljer konstigt nog också att gå med (jag misstänker att han slowplayer att set).

 

River K :heart:

 

YES, äntligen sitter den, fi 1 betar stort, fi 2 lägger sig och jag går allin. Han synar med sin triss i tior och jag tar hem min största pot genom tiderna på 131$.

 

Efter den potten så går det lite upp och ner innan jag bestämmer mig för att ta en paus och lira lite senare inatt. Så dagens resultat är alltså plus 64$ på drygt en timme.

 

2005-07-16: Bankrulle 266$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte mig vid återigen vid pokerbordet inatt, det blev två bord på 0.25-0.50$. Efter kvällens tidigare vinst var jag på ovanligt gott humör och ölen, som druckits tidigare på kvällen, var så gott som utsvettad.

 

Jag inledde dock kvällen med att spela en 5.5$ Sit&Go, lite uppvärmning. Det gick otroligt bra och jag hade riktigt bra flyt. Jag kom 1:a och ytterligare 19.5$ till rullen. Härlig start!

 

Men sen gick det mesta åt helsike, började med att förlora ett helt inköp, då jag fick AA och trycke in allt jag hade. En kille synade med sitt par i tior. Han sätter trissen och det är inte mycket att göra, tack för kaffet. Spelar upp mig lite under den återstående timmen men det var inte min natt. Minus 40$ blev slutresultatet och sängen väntade.

 

Har nu bestämt mig för att ta klivet ner till 0.10-0.20$ borden igen + att lira lite mer 5.5$ Sit&Go.

 

2005-07-17: Bankrulle 226$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En helg fylld av poker avslutades igår kväll med en sista rush. Började kvällen med en hel del Sit&Go turneringar, med blandade framgångar;

 

Bord: 5.5$

Antal spelade: 8 st

1a: 2

2a: 1

3a: 2

Resultat: +13.5$

 

Frågan är om ett antal timmars slit är värt ynka 13.5$, men det kunde ju ha varit ett minus framför så jag få trots allt vara nöjd.

 

Sen bar det av till 0.10-0.20$ borden, comeback efter en kortare sejour på 0.25-0.50$ borden. Gick väldigt upp och ner, efter kanske en halvtimme lyckas jag dock dubbla upp mig då jag får 88 på hand, synar en minirasie från f1. Flop kommer 5 :diamond: K :spade: 8 :club:, jag satte trissen. Fi betar, jag synar, turn kommer 5 :club:, kåken är inne och jag synar ytterligare en gång. River kommer 10 :club:, kanske har fi satt färgen, men det skulle bara vara bra då kåken slår färgen. Fi betar hårt och jag kontar med allin, han synar blixtsnabbt och visar upp K5, kåk, men min kåk är större och jag tar hem potten på 64$. Efter den potten får jag inte särskilt bra kort, slänger säkert 40 händer i sträck och väljer därför att sluta när jag ännu är på plus.

 

2005-07-18: Bankrulle 277$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga förresten, synar ni oberoende på position alltid A med låg kicker i samma färg?

Nej, däremot kan jag höja med den handen i sen position om ingen öppnat tidigare. Gillar inte riktigt att limpa med händer. Ibland synar jag dock en liten raise om jag har position på fi.

Om ni prickar A på floppen, men inget flushdrag och någon betar, slänger ni er åt helsike direkt då?

Japp då går den oftast i mucken om jag inte har en read på fi då du allt som oftast blir dominerad av en högre kicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även igår blev det spel på 0.10-0.20$ borden, gick dock inte alls och i ren frustration gick jag återigen upp till 0.25-0.50$ borden (kanske dumt). Men den första timmen gick otroligt bra och jag satte "bankrulle-rekord" då jag dubblade mig med par i K, bankrullen var i detta läge uppe i 343$. Efter en kort TV-paus/matdags gick det sen åt helsike. Gjorde en så dum grej så jag kan inte fatta det själv, fick QJs och floppen kommer 9, 10, K, man tackar för det stegen satt, fi slänger in 5 bb och jag synar, turn kommer 4 och jag synar hans bet än en gång, turn kommer 10 och jag höjer honom och går all in och blixt callar så klart och sitter med K10, fattade inte vad jag höll på med här (skulle så klart gått allin innan river, stör mig nåt fruktansvärt, grymt dåligt spelat). Efter den handen går det bara utför och bankrullen åker ner ungefär där den var när jag startade tidigare idag. Nä blir nog ingen poker ikväll...

 

EDIT: Nu fattar jag varför man ska spela på bord som passar ens bankrulle, då har jag lärt mig nåt iaf...

 

2005-07-19 Bankrulle: 285$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga förresten, synar ni oberoende på position alltid A med låg kicker i samma färg? Om ni prickar A på floppen, men inget flushdrag och någon betar, slänger ni er åt helsike direkt då?

 

Jag har helt slutat spela A4s tex, anledningen är att det ofta kostar att jaga färgen och svårt att få betalt även om den sitter då fi ofta är rädd för färgen.. undantaget är om fi träffat lägre färg men det känns som tex A4s kostar mer än vad den genererar. :roll:

Ok. Raisa med A4s går ju an om du är först in.. :twisted:

 

Prova såga dom en dag och reflektera Plox. Tror du kommer få samma "aha-upplevelse" som jag.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga förresten, synar ni oberoende på position alltid A med låg kicker i samma färg? Om ni prickar A på floppen, men inget flushdrag och någon betar, slänger ni er åt helsike direkt då?

 

Jag har helt slutat spela A4s tex, anledningen är att det ofta kostar att jaga färgen och svårt att få betalt även om den sitter då fi ofta är rädd för färgen.. undantaget är om fi träffat lägre färg men det känns som tex A4s kostar mer än vad den genererar. :roll:

Ok. Raisa med A4s går ju an om du är först in.. :twisted:

 

Prova såga dom en dag och reflektera Plox. Tror du kommer få samma "aha-upplevelse" som jag.. ;)

 

Jo det känns som det är det jag också kommit fram till. Försöker dock numera bara spela en sådan hand när jag sitter i position. I Sit&Go och andra turneringar har jag dock en tendens att alltid spela denna hand, vilket kanske är helt fel.

 

Tack för alla svar rörande min fråga förresten, blev allt lite klokare :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bord: 5.5$

Antal spelade: 8 st

1a: 2

2a: 1

3a: 2

Resultat: +13.5$

 

Frågan är om ett antal timmars slit är värt ynka 13.5$, men det kunde ju ha varit ett minus framför så jag få trots allt vara nöjd.

Jag får det till +$41, men du kanske spelar sexplatsers...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bord: 5.5$

Antal spelade: 8 st

1a: 2

2a: 1

3a: 2

Resultat: +13.5$

 

Frågan är om ett antal timmars slit är värt ynka 13.5$, men det kunde ju ha varit ett minus framför så jag få trots allt vara nöjd.

Jag får det till +$41, men du kanske spelar sexplatsers...

 

Helt rätt, räknade helt galet, trevligt trots allt.

 

Totalt jättefel, draghänder ska du inte spela i SNG. Med stor stack i MTT kan du dock göra det.

 

Nä jag vet att man inte ska, men det kliar i fingrarna varje gång man sitter på sådana kort. Har dock bättrat mig på slutet :D

 

Kul med lite liv i tråden för övrigt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en annan fråga, kanske fel att ställa frågor i sin dagbok men men. PP hur spelas dessa när man inte träffar på flop, slänger ni de direkt eller är ni bereda att betala för att få se turn och river också? Och om jag, hur mycket mer? Jag slänger vanligtvis små PP vid en oprickad flop, men jag har märkt nu på de senaste gångerna att trissen hade suttit på antingen turn eller river. Hur gör ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spara pp om du tror du har den bästa handen, så enkelt är det. aldrig dra, aldrig dra...

 

Ska försöka komma ihåg det nästa gång... brukar iofs inte dra ut mina PP, men det händer ibland...

 

Lirade lite igår och det gick inte alls, när jag väl fick bra kort så prickade jag inget alls, förlorade ett inköp på triss i kungar då fi satt på färgen, efter det fick jag nog, försökte sova men låg mest och muttrade surt i ett antal timmar...

 

Idag blir det Bio och i morgon fotboll, så blir nog inte poker från till helgen.

 

2005-07-20 Bankrulle: 244$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...