Gå till innehåll

Plox hittar klonken


Plox

Recommended Posts

Dra ned på antalet bord om du förlorar, och känner dig såkallat "ur form". Det är mitt tips. Det är lättare att hitta luckorna i spelet om du slipper stressa iväg en massa bets. Det är mina tisp :)

 

Jo funderade också det igår, när jag drog in som mest körde jag bara två bord. Numera kör jag fyra så kanske ska testa tre då :lol:

 

Funderar lite på vilken sida jag ska spela MTT´s, var tycker ni det bästa MTT´s spelas? Multi/Partys tycker jag inte alls om, sen är det bara Expekts som jag också provat, dock med mindre framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 476
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nä det gick inte idag heller och den dåliga trenden håller i sig. Jobbade mig upp till +- noll efter en mindre bra början på dagen och bestämde mig för att hålla där för dagen. Men då plockar jag upp JJ och bestämmer mig för att göra ett sista försök. Höjer preflop och får en syn med mig. Sätter otroligt nog mitt set på floppen och betar, fi kontrar allin, sätter honom på AQ då floppen kom J Q 5. Givetvis sitter han och trycker på QQ och jag är ännu ett inköp fattigare.

 

Men en ny dag i morgon och jag får hoppas att denna "helvetes vecka" snart är över. Har bestämt mig för att ta ut en del av bankrullen nu i dagarna för att finansiera min London resa i slutet av oktober. Hur mycket det blir vet jag ännu inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beslutat mig för att testa .5-1 borden idag. Testade ett par gånger när jag lirade på Expekt, dock utan större framgång.

Kommer att testa dels pga. att jag måste lära mig att tighta till mitt spel. Min stil är helt enkelt inte att slaska runt och tokbluffa, vilket jag börjat göra nu den sista tiden, känner mig helt enkelt inte bekväm i denna rollen. Så ikväll blir det 1-2h på .5-1 borden, låt oss se hur det går, men känner helt enkelt att jag måste göra nåt radikalt. Idiotiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt att trycka in här?

 

***** Hand History for Game 2715458475 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, September 15, 12:36:42 EDT 2005

Table Table 36576 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 9

Seat 3: PaRaNOyAK ( $96.35 )

Seat 4: Ploxx ( $107.05 )

Seat 5: chavstylee ( $100 )

Seat 7: lynus__ ( $233.13 )

Seat 9: midnite2345 ( $108.58 )

Seat 6: Zugswang ( $72.40 )

Seat 10: Smudge27 ( $74.30 )

Seat 8: Asher123 ( $67.60 )

Seat 1: Wanksta78 ( $99 )

Wanksta78 posts small blind [$0.50].

PaRaNOyAK posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Ploxx [ Ks Kc ]

Ploxx raises [$3].

chavstylee folds.

Zugswang folds.

lynus__ folds.

Asher123 folds.

midnite2345 folds.

Smudge27 calls [$3].

Wanksta78 folds.

PaRaNOyAK calls [$2].

** Dealing Flop ** [ 3h, 7d, 5s ]

PaRaNOyAK checks.

Ploxx bets [$6].

ptmobob has joined the table.

Smudge27 calls [$6].

PaRaNOyAK calls [$6].

** Dealing Turn ** [ 5c ]

PaRaNOyAK checks.

Ploxx bets [$15].

Smudge27 raises [$30].

PaRaNOyAK folds.

Ploxx calls [$15].

** Dealing River ** [ 2s ]

Ploxx checks.

>You have options at Table 36895 Table!.

Smudge27 is all-In [$35.30]

Ploxx calls [$35.30].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att flytta upp en nivå gav inte så mycket, eller jo – jag tightade till mig och bluffade knappt alls. Något plus blev det dock inte i slutändan. Kom fyra i en $11 - 30plc – rebuy - igår, men den vinstsumma täcker knappt en tredjedel vad jag förlorade igår. Så ytterligare en dag minus och denna veckan har varit min värsta någonsin.

 

Funderar på att lägga ner det här med dagbok, mest för att det inte ger mig särskilt mycket längre. Men jag får se hur jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plox är tillbaka!

 

Efter ett par dagar har jag nu bestämt mig för att fortsätta jobba på pokern. Jo då, jag hade seriösa tankar på att skita i allt som har med poker att göra under helgen. Anledningen var veckans horribla spel och horribla resultat. Bankrulle som stiget sen jag satte mig med poker på allvar i somras, fick sig en rejäl törn, vilket kändes allmänt jobbigt och deprimerande.

 

Men jag har nu insett att det finns inte mycket att göra, bara att jobba vidare. Kommer att ta ut en viss procent av rullen till diverse utgifter (bl.a för böcker och mina första insättningar). Så i fortsättningen kommer jag bara att lira för pengar som jag inte hade från början, vilket gör att det inte skulle svida lika mycket om jag förlorade allt. Av de pengar jag kommer att ta ut kommer givetvis en del pengar vara vinstpengar. Vilket gör det hela mycket lättare. Bankrullen som tidigare var en bra bit över $2300 kommer nu att vara nere på $1000. Närmast väntar spel på Empire och ska försöka cleara deras signup-bonus innan jag gör något annat.

 

Hoppas att någon följer min dagbok och inte tröttnat på mitt gnäll. På återhörande.

 

Edit: Ändrade bankrullen då jag räknade lite väl optimistiskt tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Plox!

 

Har följt din dagbok här ett tag, kul läsning eftersom jag själv började på ungefär samma nivå som. Satte in 400$ på multi för 4 veckor sedan som nu växt till 900$. Funderar på att skaffa Neteller för att börja bonushora och stärka ruller ytterligare. Har lite praktiska frågor dock. Hur använder du Neteller? Använder du det endast som en "överföringsstation" till och från olika pokersajter? Jag har läst att man kan skaffa ett debitcard där man sedan kan ta ut pengar från Neteller via vanliga automater. Har du ett sådant? Jag hade först och främst tänkt mig Neteller som en överföringsstation och vill jag sedan ta ut pengar så gör jag detta genom mulipoker direkt till mitt bankkonto.

 

Mkt frågor ;)

 

Klonka hårt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har följt din dagbok här ett tag, kul läsning eftersom jag själv började på ungefär samma nivå som. Satte in 400$ på multi för 4 veckor sedan som nu växt till 900$. Funderar på att skaffa Neteller för att börja bonushora och stärka ruller ytterligare. Har lite praktiska frågor dock. Hur använder du Neteller? Använder du det endast som en "överföringsstation" till och från olika pokersajter? Jag har läst att man kan skaffa ett debitcard där man sedan kan ta ut pengar från Neteller via vanliga automater. Har du ett sådant? Jag hade först och främst tänkt mig Neteller som en överföringsstation och vill jag sedan ta ut pengar så gör jag detta genom mulipoker direkt till mitt bankkonto.

 

Har tyvärr inte fått mitt Netellerkonto att fungera till 100%. Så hittills har jag bara tankat in cash från mitt VISA till de olika klienterna. Men planerar att fixa till det så det fungerar nu i dagarna. Så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med några Neteller frågor, tyvärr. Men kul att du följer min dagbok, kul att någon gör det och lycka till med spelandet.

 

wohoo!! Wink

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var taggad som satan igår när jag satte mig framför datorn i går kväll. Satte mig runt 19 tiden och vid 23 tiden gav jag upp. Satte in lite cash på Empire och clearade deras signup-bonus ganska snabbt. Bonusen och några $ till förlorade jag dock under stridens heta och ytterligare ett minus tecken i statistiken.

 

Krisen är nu inne på sin 9e dag, 9 dagar fyllda av badbeats och ett evigt tiltande. Var ändå optimistisk igår då jag bestämt mig för att köra ganska tight efter att ha byggt upp en slaskig tableimage. Lyckades ganska bra med mitt upplägg men gick ändå back totalt. Droppen som fick bägaren att rinna över; floppade set i nior, fi floppar set i tior, hela bonusen rök och efter den handen fick jag nog.

vecka 1:

Dag1: -115$ (varav 100$ bonus)

 

Bankrulle: 985$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände i KK handen, posta gärna resultatet direkt istället, lär inte pajja resonemanget för mkt ändå.

 

Posta gärna lite fler HHs med standardspel när du e inne i en svacka som du säger. Ditt spel kan ha förändrats utan att du själv märker det?!

 

mvh busen

 

Har för mig han satt med ett set, jag förlorade iaf garanterat. Men ska kolla när jag kommer hem. Japp, ska posta resultatet direkt nästa gång.

 

Själv har jag inte märkt några stora förändringar i mitt spel, kanske att jag slaskar lite väl mycket och försöker på mig lite för många bluffar.

 

Kul med lite liv i tråden busen, tackar för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att du inte kunde komma med råd vad gäller Neteller. Men eftersom jag följer dig dagbok så skulle det vara schysst om du kunde vidarebefordra lite information när du fått igång det och då du vet hur det fungerar!

 

Vilken sajt lirar du mest på förresten? NL25 och NL50 mest antar jag, med tanke på din nuvarande rulle!

 

Kör hårt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjohoo, jag gick inte back idag. Inte mycket till plus heller men ändå gröna siffror och det var verkligen inte igår. Gick ganska bra till en början och låg runt $100 plus innan jag sprang in i AA med KK, inte mycket att göra. Men plus $43 ikväll alltså, ska INTE byta kalsonger till i morgon.

 

Slutar nog medan jag ännu ligger på plus, kanske var detta vändningen? Ska nog inte vara allt för optimistisk, men som sagt dessa kalsingar sitter där dom sitter. Natti…

vecka 1:

Dag 1: -$115 2h

Dag 2: +$43 2h

 

Bankrulle: $1028

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalsingarna är nya men har fortfarande turen med mig, kanske vänder det nu?

 

***** Hand History for Game 2751363580 *****

$50 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 21, 17:11:13 EDT 2005

Table Table 37362 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Plox3 ( $48.50 )

Seat 2: Theox_x ( $45.25 )

Seat 3: lepa_brena ( $44.15 )

Seat 4: joshhardin ( $34.10 )

Seat 5: thegMa ( $21.50 )

Seat 6: Bazaar ( $47 )

Seat 7: Zaphod000 ( $69.15 )

Seat 8: Harry_D ( $83.95 )

Seat 9: morten224 ( $84.40 )

Seat 10: nickers1 ( $50 )

Bazaar posts small blind [$0.25].

Zaphod000 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Plox3 [ 9c 9s ]

>You have options at Table 36947 Table!.

Harry_D calls [$0.50].

morten224 folds.

>You have options at Table 36769 Table!.

Plox3 calls [$0.50].

Theox_x folds.

lepa_brena folds.

joshhardin raises [$3].

thegMa folds.

Bazaar calls [$2.75].

Zaphod000 folds.

Harry_D folds.

Plox3 calls [$2.50].

** Dealing Flop ** [ 8s, Ks, 5h ]

Bazaar checks.

Plox3 checks.

joshhardin bets [$4].

Bazaar folds.

Plox3 raises [$10].

joshhardin calls [$6].

** Dealing Turn ** [ 9h ]

>You have options at Table 36769 Table!.

>You have options at Table 37119 Table!.

Plox3 bets [$15].

>You have options at Table 36947 Table!.

joshhardin is all-In [$21.10]

Plox3 calls [$6.10].

** Dealing River ** [ 8d ]

Plox3 shows [ 9c, 9s ] a full house, Nines full of eights.

joshhardin doesn't show [ As, Kh ] two pairs, kings and eights.

Plox3 wins $69.20 from the main pot with a full house, Nines full of eights.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå gröna siffror idag också, känns otroligt skönt att vara tillbaka. Har kommit igång med träningen nu också, vilket känns skönt. Londonresan är bokad, den 21 oktober är det dags att packa väskan och dra till England för första gången. Det mesta känns jävligt bra nu faktiskt, jag är nöjd :D

 

vecka 1:

Dag 1: -$115 2h

Dag 2: +$43 2h

Dag 3: +$80 1,5h

 

Bankrulle: $1108

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krockade med en stor jäkla lastbil i morse, inte mycket kvar av bilen och jag sitter med trafikförsäkring. Härligt skoj det här.

 

Satte in lite cash på Heypoker igår och tänkte försöka mig på deras bonus, då jag tagit nästan alla andra nu. Gick sådär, lirade 2 turneringar på €15 och missade ITM på båda. Spelade ändå upp förlusten på cashborden och plussade ynka $11 (omräknat från €).

vecka 1:

Dag 1: -$115 2h

Dag 2: +$43 2h

Dag 3: +$80 1,5h

Dag 4: +$11 3h

 

Bankrulle: $1119

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand ur Pokemon67's synvinkel (erbus), vad satt jag på tror ni?

 

Game # 132543267 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Orebro"

Game ended 2005-09-23 18:35:03 GMT+01:00

 

Players:

Nuwanda (EUR 20,55 in seat 1)

tilhopland (EUR 14,72 in seat 2)

Justinas (EUR 40,05 in seat 3)

rickiman (EUR 21,78 in seat 4)

Lakungen87 (EUR 40,45 in seat 5)

plox3 (EUR 64,88 in seat 6)

slayer66 (EUR 16,15 in seat 7)

erbus (EUR 45,85 in seat 8)

 

Dealer: tilhopland

Small Blind: Justinas (0,25)

Big Blind: rickiman (0,50)

 

erbus was dealt: Ah - Qc

 

Lakungen87 Fold

plox3 Raise (2,00)

slayer66 Fold

erbus Call (2,00)

Nuwanda Fold

tilhopland Fold

Justinas Fold

rickiman Fold

 

Flop 8c - 3c - Jc

 

plox3 Check

erbus Bet (2,00)

plox3 Raise (5,00)

erbus Call (3,00)

 

Turn 8c - 3c - Jc - 6c

 

plox3 Bet (6,00)

erbus Call (6,00)

 

River 8c - 3c - Jc - 6c - Jh

 

plox3 Check

erbus Check

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...