Gå till innehåll

Plox hittar klonken


Plox

Recommended Posts

  • Svars 476
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjena alla dagboks läsare, hann med lite spel på .10-.20$ borden igår när jag kom från bion. Gick ganska bra, förlorade egentligen bara en stor pot då jag satt på AA och fi träffade trissen i 5 på floppen och jag blev något utdragen. Förlusten blev dock bara 14$. Det var riktigt sjukt igår för när jag förlorade den handen så fick jag AA även på det andra bordet (kör 2 bord). Fick AA inte mindre än fyra gånger på cirka 2 timmars spel, har jag nog aldrig varit med om. Fick dock aldrig maximalt betalt med dessa monster men jag är nöjd ändå och plussade totalt 32$ denna kväll.

 

Tänkte försöka fixa lite mer med HH, men får inte riktigt rätt på pokeroffice. Ska ta tag i det i helgen. Blir nog inte mycket till festande denna helg då jag har bihållsinflammation och går på lite starkare mediciner, vilket öppnar upp för många timmars pokerspelande.

 

2005-07-21 Bankrulle: 276$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En långt natt har det varit. Har spelat ett par timmar nu på 0.25-0.50$ borden och det har inte varit fråns nu på småtimmarna som det gått bra. Satte en hel del draghänder, floppade fyrtal två gånger etc etc... lyckan var minst sagt med mig idag.

 

Tänkte testa lira en turnering också, valde 15-1$ Turneringen som startade kl 04 på expekt (kanske lite för hög för min rulle men jag orkar inte med massa jobbigt spel på 1-3$ turneringarna). Och det gick förvånansvärt bra till en början (som vanligt när jag spelar turneringar).

 

Låg ett tag på 6e plats, men sen blev jag som vanligt fegare och fegare och halkade ner till 24e plats när bara 32 spelare återstod (de 20 främsta får betalt). Sitter på knappen och får A9 :heart: , med tanke på underläget väljer jag att trycka in. En kille höjer bort övriga och visar upp KK. Ge mig ett äss nu då för he***e tänkte jag :twisted: . Men ikke, 12 platser fårn ITM och jag är grymt besviken. Var det rätt att trycka in med A9 från knappen, är själv lite tveksam till det, hade jag haft position så kanske, men i detta läge, nja.

 

Trots allt så plussade jag en del idag och är återigen över 300$, mitt mål med denna helgen är att passera 400$, vilket jag aldrig har gjort. Ska nog lire lite mer turneringar, kanske inte med så hög buyin, eller vad säger ni?

 

2005-07-23 Bankrulle: 319$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det rätt att trycka in med A9 från knappen, är själv lite tveksam till det, hade jag haft position så kanske, men i detta läge, nja.

 

Det var rätt att åka på A9s i den situationen, enligt mig iaf. Med tanke på att du var short stacked och pressad att göra något. Om det inte hade varit en MTT hade det varit en annan sak dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Var ett jäkla tag sen sist, men har haft lite att stå i på sistone minst sagt.

 

Angående den tidigare "frågan" så var den "lite" felformulerad, jag satt först och därmed inte på knappen.

 

Har hänt en hel del sen sist, minst sagt. Som ni kan läsa tidigare var bankrullen uppe och luktade på 300 för att sen dala en aning. Under den senaste veckan har pokerspelandet gått framåt och turen infunnit sig. Detta har medfört att jag uppnått delmål 1; En bankrulle över 500$. Vilket innebär att jag nu tar klivet upp till 0.25-0.50$ borden. Får väl medge att jag inte bara spelat på 0.10-0.20$ borden tidigare, men större delen om inte annat.

 

Har nu också bestämt mig att byta tillbaka till Multipoker, där jag en gång startade min "karriär" som småfifflare. Dels för deras reload bonus på 100% lockar och dels för att miljöombyte skulle vara på sin plats.

 

I kväll/natt blir det poker för hela slanten och jag återkommer senare med resultatet, kommer också att försöka få in lite mer intressant HH i denna dagbok, på återförande.

2005-08-08 Bankrulle: 513$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vad det har gått upp och ner resultatmässigt under de senaste dagarna.

 

Tänkte bara posta min statistik i Sit&Go, spelade en hel del sådana för ett tag sen, på senare tid har jag dock gått över till cashgames mer och mer. Det har blivit runt 80% på 5.5$ bord och runt 20% på 10.5$ bord.

 

Spelade 101st

1a=11st

2a=13st

3a=24 st

 

1-3=48/101

 

resultat +141$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj åkte precis på en stor förlust, gjorde jag helt fel eller;

 

(Vet tyvärr inte hur man skriver ut HHs snyggt som alla andra gör så det får bli såhär)

 

Får QQ på hand; Sitter på BB, två personer callar fram till mig och jag höjer 4x BB.

 

De både andra killarna synar.

 

Floppen kommer 8, 10, 3 rainbow.

 

Jag betar 5$ och killen efter mig har bara runt 10$ kvar och slänger in de sista slantarna. Den tredje killen synar och jag synar den andra killens allin (runt 10$ till).

 

Turn kommer 5. Jag checkar turn och den andra killen går allin (cirka 12$ till). Denna kille har spelat ganska löst och jag misstänker en bluffar eller sitter med A10. Jag synar. Den första killen sitter på AA och den andra på 88, vilket betyder att han tar hem det med sin kåk då river kommer med en till 10a. Skulle jag lagt med direkt efter floppen, övervärderade QQ som vanligt.

 

Handen efter blir mina KK utdragna av AQ och 100$ back på cirka 2 minuter, härligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du med fulla inköp på 0.25/0.50? Dvs 50 $ ? Inte rädd för att gula med bara 10 inköp om din BR bara är på 500?

 

Jo självklart kör jag på fulla inköp. Inte så värst om man ser till motståndet.

 

Redan nu har jag tagit igen de $ jag förlorade tidigare, det säger en del om motståndet. Spelar man tight och trycker på när man verkligen prickar något så kan man i stort sätt inte gå minus på dessa bord. Alla har två dåliga minuter på en kväll, tyvärr blev mina två minuter väldigt kostsamma (denna gång).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär då var nattens spel över. Efter min 100$ förlust tidigare ikväll så var uppförsbacken ganska kraftig, men efter ex antal timmar lyckades jag nu till sist komma upp på +- noll. Där jag också nöjer mig för dagen/natten.

 

Spelade otroligt tight nu de sista 2-3 timmarna, hade en syn på floppen på 11%, så lågt har jag nog aldrig legat.

 

Bankrulle 2005-08-13: 593$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat ett par timmar nu och jag har inte direkt marginalerna på min sida. Här kommer en hand som jag sitter och irriterar mig över;

 

Får KK på hand, höjer 4x BB, endast en kille går med. Han verkar ganska tomtig och han kan i stort sätt sitta på vad som helst.

 

Floppen kommer Q :heart: 8 :spade: 2 :heart:

 

Jag bettar potsize och fi synar.

 

Turn kommer K :club: .

 

Ja nu har jag tomtejäveln tänker jag. Bettar potsize återigen och killen går med. Börjar fundera på om han sitter på topparet eller möjligen lägre floppat set, vilket inte bekommer mig särskilt mycket då jag kommer att tjäna pengar oavsett. Jag kan inte tänka mig att han betalt så här mycket för ett flushdrag.

 

River kommer 10 :diamond:

 

Fi går allin med det lilla han har kvar, vilket inte är så mycket (runt 1/3 av potten). Jag synar och han visar upp J :spade: 9 :club: och har alltså en ruskigt dålig stege :evil: . och jag förlorar nästan ett inköp. Kan man spela denna hand annorlunda, kan ju inte bara slänga bort ett set i kungar på den brädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat ett par timmar nu och jag har inte direkt marginalerna på min sida. Här kommer en hand som jag sitter och irriterar mig över;

 

Får KK på hand, höjer 4x BB, endast en kille går med. Han verkar ganska tomtig och han kan i stort sätt sitta på vad som helst.

 

Floppen kommer Q :heart: 8 :spade: 2 :heart:

 

Jag bettar potsize och fi synar.

 

Turn kommer K :club: .

 

Ja nu har jag tomtejäveln tänker jag. Bettar potsize återigen och killen går med. Börjar fundera på om han sitter på topparet eller möjligen lägre floppat set, vilket inte bekommer mig särskilt mycket då jag kommer att tjäna pengar oavsett. Jag kan inte tänka mig att han betalt så här mycket för ett flushdrag.

 

River kommer 10 :diamond:

 

Fi går allin med det lilla han har kvar, vilket inte är så mycket (runt 1/3 av potten). Jag synar och han visar upp J :spade: 9 :club: och har alltså en ruskigt dålig stege :evil: . och jag förlorar nästan ett inköp. Kan man spela denna hand annorlunda, kan ju inte bara slänga bort ett set i kungar på den brädan.

 

Helt korrekt spelat. Toppset och det ser ju ut som att du har nutsen. Bara J9 och AJ som slår dig och det är extremt svårt att sätta honom på det så det är ju bara att syna. Inte kan du rå för att han är en tomte :-o

 

Kommer nog att hålla mig på 0.25-0.50$ borden tills jag passerar 1000$, då känns det som man har en ordentlig rulla att jobba med.
Skulle du inte köra på 30 inköpsregeln? :P
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det dags att summera dagen pokerspel. Började precis som igår med en stor potförlust (se några inlägg tillbaka) och jobbade som vanligt numera i uppförsbacke. Men idag gick det riktigt bra ikväll. Fick bra starthänder som betalade sig i de allra flesta fall. En kul grej var när en engelsman som satte sig vid ett av borden , det första han gör är att gå allin. Jaha tänkte jag med mina par i Ess på hand och synar. Han visar upp KK och skriver "Congrautulations" i chatten redan innan floppen. Det dyker till och med upp ett litet Ess på brädan och jag dubblar upp.

 

Skrev för skojs skull ner hur många PP jag träffar set med direkt på floppen ikväll.

 

Fick 53 PP och träffade set 4 gånger av dessa (direkt på floppen) när jag gick med. Vilket väl betyder att jag prickade set cirka 7,5% av gångerna. Någon som vet hur den siffran stämmer med genomsnittet? Fick dock ex antal fler PP med valde att lägga dessa då någon satsade mer än 5% (av min eller deras) stack (enligt skolboken, hoppas jag).

 

Bankrulle 2005-07-14: 703$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror det är 11, nånting % chans o få ett set på floppen..

 

Gillar inte att du har sån odiciplin :P

 

Antar att det har att göra med att du jobar heltid och för att du ska känna att det är lönt att koncentrera sig så mycket så vill du spela om lite mer pengar, så att det "känns" ?

 

Skulle nog vilja se att du hänger kvar bra länge på 025-050 så att du behärskar det skitbra. En normalduktig 025-050 spelare snittar på kanske 100-400 i timmlön. (iaf efter vad jag sett i lite trådar här och av egen erfaranhet) så det är ju bra även för någon som arbetar.

Vet inte om du börjat med det än, men att spela flera bord sammtidigt är ju även att rekomendera.

 

Du har npg mycket kvar o lära, vet inte vilka böcker du hade läst, men pokerhand boken e väl inge vidare direkt. ToP, SS2 är båda bra och SS2 e faktiskt skitskoj o läsa (är själv inne på andra vändan av den :D)

 

Vet inte om man ska hålla på o posta tips såhär i nåns fina dagbok, men jag ser ju att du är sjukt odiciplinerad ;)

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag själv ser mig som så sjukt odisciplinerad, skulle nog vilja säga att disciplinen är det inget större fel på. Men självklart kan den bli bättre som allt annat här i livet. Vet inte riktigt vad du åsyftar till när du menar att min disciplin skulle vara så dålig?

 

Jo jag kommer att hålla mig till .25-.50 borden ett bra tag till. Har provat på både ett snäpp högre och några snäpp lägre men trivs ganska bra där jag håller till idag. Spelar idag 2-3 bord samtidigt, fler blir för mycket för mig.

 

Har bara köpt två böcker hittills och läst dessa 2-3 gånger, Pokerhandboken (som jag tycker är ganska bra för nybörjare, inget fel på den alls) och sen har jag också läst Pot-Limit - No-limit (som även den var mycket lärorik).

 

Nä då, det är bara trevligt med lite tips och kommentarer i dagboken. Välkommen tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips till dig är att du ska hålla dig till en nivå, med din BR 0.1/0.2 eftersom att om du har lite otur lr spelar dåligt vid 0.5 borden så kommer du att gå massa back som blir JÄVLIGT jobbigt att hämta igen med bra spel på 0.2 borden. stanna tills du byggt BR

Han har ju fjorton inköp. det tycker jag är lugnt på den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...