Gå till innehåll

Plox hittar klonken


Plox

Recommended Posts

tips till dig är att du ska hålla dig till en nivå, med din BR 0.1/0.2 eftersom att om du har lite otur lr spelar dåligt vid 0.5 borden så kommer du att gå massa back som blir JÄVLIGT jobbigt att hämta igen med bra spel på 0.2 borden. stanna tills du byggt BR

Han har ju fjorton inköp. det tycker jag är lugnt på den nivån.

 

Ja jag tycker det känns hur lungt som helst och ser ingen som helst anledning att gå ner en nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 476
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tja.. tex att du inte håller dig till en och samma nivå att du spelar onykter ibland ?

 

Inte sååå odiciplinerad kanske. men ändå.

 

Tycker helt klart du borde köpa en ny bok även

 

Ser inget fel i att prova sig fram på de "mindre" borden. Har aldrig spelat onykter, som jag skrev tidigare så hade jag druckit några öl på min systers födelsedags"fest", hon blev för övrigt 13 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite poker nu på småtimmarna och det gick lite upp och ner må jag säga. Men plussade ändå runt 100$ till sist.

 

Inte mycket mer att tillägga för stunden. Go natt...

EDIT: Såg ju nu att det idag är prick en månad sen jag startade denna dagbok, då hade jag en rulle på 200$, så 600$ plus har det blivit nu under den första månaden.

 

2005-08-15 Bankrulle: 805$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tackar för de trevliga orden Andersson. :D

 

Här kommer min statistik (hämtade från expekt, kommentera gärna):

 

Kör oftast 2-3 bord på samma gång.

 

No. of flops seen: 23%

Win % of flops seen: 33%

No. of Games won: 9%

Showdowns won: 63%

Your actions:

Fold 55%

Check 17%

Call 15%

Bet 6%

Raise 3%

Re-Raise 0%

 

Were you fold:

Pre-flop 75%

Flop 7%

Turn 2%

River 1%

No Fold 0%

 

Min spontana reaktion på dessa siffror är att jag är lite för passiv, plus att jag ska försöka få ner No. of flops seen ner under 20%. Men som sagt kommentera gärna och tyck till, något som är helt galet etc etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja, då har man precis avslutat ännu ett par timmars spel vid pokerbordet med dåligt resultat. Vet inte vad som har hänt nu de två senaste dagarna, men jag kan ju säga som så här - Turen är inte med mig längre!

 

Droppen blev när jag nu precis förlorade en allin situation med AA mot KK och för tredje gången på två dagar losar jag, just med denna hand. Kan inte riktigt peka på något jag gjort fel utan det har helt enkelt inte gått min väg. Så fort jag prickat set så har jag blivit utdragen och förlorat. Har jag prickat flush så har någon haft en royal osv osv...

 

En osannolik hand från gårdagen;

 

Får AA på hand och efter min ganska kraftiga höjning 6xBB har jag bara en annan spelare med mig till floppen. Floppen kommer A :spade: 7 :diamond: 7 :heart: . Yeees nu sitter den. Jag betar och fi kontrar och ställer in hela sin stack, funderar en stund, han har förmodligen AK och eller också möjligen KK. Jag synar! Killen sitter på 77 och ett floppat fyrtal. Jag blir något förbannad och mitt andra inköp för kvällen ryker.

 

Det är grymt frustrerande när man spelar någorlunda poker och ändå förlorar. Har ändå hela tiden spelat upp mig efter en dålig pot, men under dessa två dagar har inte ens det gått och för första gången på länge får jag meddela ett minus i protokollet. Förvisso stannade minuset på 100$, med lite rättvissa hade jag återigen stannat vid +- noll, men alltså inte idag.

 

Funderar på att ta det lite lugnt med pokern nu i ett par dagar, men jag får se hur länge jag klarar mig ifrån datorn.

 

2005-08-17 Bankrulle 695$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då går jag av morgonskiftet, gått lite upp och ner. Stannade dock på ett par $ plus. Hade en del bad beats + en del mindre lyckade coinflips. Förlorade bl.a. en stor pot med KK mot AQ. Men det blev dock bara 1,5-2 timmars spel så här på morgontimmarna. Spelade för övrigt en freeroll där jag länge låg riktigt bra till men det gick inte heller denna gång, men slutade trots detta ITM (tredje gången jag tjänar lite $ på dessa freerolls).

 


  • ------------------------------------------------------------------------
    The Hand of the day
     
    Får 88 på hand, sitter på SB, alla har slängt sig fram till mig och höjer BB som synar.
     
    Flopp kommer; 10 :spade: 8 :diamond: 7 :spade:
     
    Jag betar potsize och fi höjer, jag ställer in resterande stack och fi synar. Han visar upp
    10 :heart: 9 :heart: , ett par och ett öppet stegdrag, ganska många outs men jag har dock bäst
    hand för stunden.
     
    Turn kommer 6 :heart:
     
    Och han sätter alltså stegen. Nu kan bara ett FH hjälpa mig eller den sista 8an.
     
    River kommer A :diamond:
     
    Hjälper inte mig och lite drygt ett halvt inköp ryker. Men det känns inte som varken jag
    eller fi spelar denna hand speciellt fel, eller?
     
    ------------------------------------------------------------------------

 

Nu åker jag hem till modern men är med största sannolikhet tillbaka vid pokerbordet inatt. Gick för övrigt inte så bra att hålla sig borta från pokerbordet.

 

2005-08-18 Bankrulle: 722$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en mindre bra cashgames period så har jag nu under de senaste dagarna spelat en del Sit&Go och en del MTT. Har som vanligt legat på cirkus 50% ITM på Sit&Go. Spelade under kvällen en 10$ Sit&Go med 20 deltagare, lyckades vinna den och 80 härliga $ in på kontot. Annars är jag inne i en tung pokerperiod nu känns det som, ruskigt svårt att plussa helt enkelt.

 

I MTT har det gått ganska bra men jag väntar fortfarande på mitt genombrott (om det någonsin kommer). Har lite otur + lite bad beats och åker ofta ur dessa MTT med en relativt bra hand. Idag åkte jag tex ut med AK vs. AJ, men med lite tur så hoppas jag snart på lite framgång. Det har hittills blivit 5 MTT över 10$ och här är resultatet;

 

  • speltyp/buyin/deltagare/min placering/resultat
    NL - 16$ - 235 / 32 -16$
    NL - 11$ - 279 / 72 -11$
    NL - 16$ - 221 / 46 -16$
    NL - 16$ - 218 / 45 -16$
    NL - 11$ - 184 / 49 -11$

 

Bankrulle 2005-08-22: 682$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vilken site utav Multipoker, Betsson och Expekt du gillar mest och vilken sida anser du ha sämst motstånd?

 

Gillar Expekt bäst, nog mest för att det är där jag spelat mest. Sämst motstånd säger jag nog finns på Multipoker.

 

Kom ÄNTLIGEN ITM på en MTT. Låg länge bra till men blev flyttad till ett nytt bord och hamnade precis framför chipleadern, ingen bra position med andra ord. Gick sämre och sämre och blindsen började äta upp mig. Satt på knappen och fiskade upp AQs. Bara chipleadern har callat och jag ställer in mina 30 000 marker, han synar med 34s och träffar två par på floppen. Åkte som 36a (av 884) vilket gav mig 90$, minus Buyin 11$ + en addon 10$. Men det var iaf ett steg i rätt riktning. Blev ganska seg i slutet efter 3h och får vara nöjd med resultatet trots att jag åkte ut på ett något tragiskt sätt (men när gör man inte det egentligen). Nu ska det sövas, ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tag sen jag skrev här i dagboken. Har inte blivit så mycket poker sen sist, körde ett pass nu på dagen med ett ganska bra resultat. Känns som min svacka är historia, vilket känns jäkligt skönt. Det vände egentligen när jag kom ITM i MTT, kanske var det vad självförtroendet behövde.

 

Har nu iaf beslutat mig för att bonushora, för dagen hade Expekt ett fint erbjudande som jag tänkte försöka klara. 150$ in och 50% bonus med den summan efter 350 rejkade händer. Har idag lirat ca. 150 händer så det ska inte vara några problem tills på onsdag. Efter den bonusen lämnar jag nog Expekt för något annat fint erbjudande, några tips?

 

2005-08-28 Bankrulle: 779$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär jag, då var man klar med kvällens session. Målet med kvällen var helt enkelt att spela 350 rejkade händer och därmed inkassera bonusen. Detta var inget problem och det bästa var kanske att jag spelade ruskigt bra och hade en jäkla tur med korten. Plussade runt 150$ + då bonusen (som inte har kommit in än) på 70$ = +220$. Nu blir det lite bonushorande på diverse sajter. Återkommer mer med detta senare.

 

Bankrulle när jag lämnar Expekt = 999$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj "alla" kära dagboks läsare. För stunden inväntar jag att mitt Netellerkonto ska aktiveras och kan därmed inte spela poker. Spelade en sista 11$ MTT på Expekt igår (som avslutning) och det gick riktigt bra. Kom för första gången ända till finalbordet av 281 deltagare. Åkte tyvärr ut som 10a då jag prickade topparet på floppen då jag var short. Inga större pengar direkt, nu i efterhand kanske jag skulle tagit det lite lugnt och försökt hänga kvar tills en 7-8e plats men en turnering spelar man ju för att vinna.

 

Funderar lite på vilken sida jag ska hora på nästa gång, det lutar åt party eller Empire och deras fina 100$ bonus. Någon som vet hur dessa båda bonusar fungerar lite mer i detalj så får ni gärna posta det i denna db.

 

Nä nu får man väl jobba lite då, ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 dagar nu utan poker och det blir inget spel idag heller. Ganska skönt att ta en liten paus så här måste jag säga. Mitt första mål var att få upp rullen till 1000$, vilket jag nu lyckats med (tog cirka en månad, började som sagts tidigare med 200$).

 

Nu när jag har en "stabil" rulle så kommer jag köra stenhårt på 20 inköps regeln. D.v.s;

  • 0.25-0.50$ BORD = minst 1000$ i bankrulle
    0.50-1.00$ BORD = minst 2000$ i bankrulle
    1.00-2.00$ BORD = minst 4000$ i bankrulle

Känns som jag har slaskat lite för mycket för att nå delmål 1, men nu ska jag verkligen ta mig i kragen och hålla mig på rätt nivå. Kommer också försöka spela lite fler MTT, då det egentligen är det jag tycker är absolut roligast. Men först blir det bonushorande på Partynätverket.

 

  • Delmål
    1. Plussa minst 500$ varje månad.
    2. När rullen börjar närma sig 2000$ så kommer jag att börja spela lite Live Turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...