Moonasalhin Postad 11 April , 2013 Rapport Postad 11 April , 2013 Ser stört gott ut! Minuspoäng på att det inte innehåller dött djur dock. Oh thank you! Från självaste thai-master, det förväntade jag mig inte! Citera
narcissist Postad 11 April , 2013 Rapport Postad 11 April , 2013 Som pokerspelare ska man väl dricka energidryck? Känns som gaming/lan-kulturen överlappar med pokern ibland. Apropå mat. Jag brukar kolla avsnitt från MasterChef Australia på YouTube, samt gillar engelska River Cottage-serien. Men när det kommer till att själv laga mat är jag halv/helfabrikats-mannen. Tänk boil-in-bag-ris och en konserv Felix Chili con carne. Kanske skulle låta sig inspireras och ta tag i matlagningen. Kan också gå och plocka på mig t.ex. en stubbe smörgåstårta samt färdiggrillade fläskkotletter och sätta ihop en måltid på det. Har vissa rätter som jag kan göra bra från grunden, men inga avancerade grejer. Citera
minibiff Postad 11 April , 2013 Rapport Postad 11 April , 2013 Oh thank you! Från självaste thai-master, det förväntade jag mig inte! Vi är så friendly när vi inte möter varan på FIFA! Men nu har jAg köpt nytt headset så game on ikv! Är sugen på laga något gott ikväll för att bidra till tråden, vet ej vad bara! Citera
Scaniac Postad 11 April , 2013 Rapport Postad 11 April , 2013 Hamburgare på hemmalagat hamburgerbröd (LCHF) Recept för hamburgerbrödet: http://www.tasteline.com/Recept/Hamburgerbrod_2 Citera
greywolf Postad 11 April , 2013 Rapport Postad 11 April , 2013 mmm dagens intag: rökt makrill keso avacado köttbullar potatis saltgurka banan yoghurt grädde vaniljglass banan torsk brynt limesmör och kokt potatis edit: icke att förglömma, 1 liter mjölk och en tallrik risgrynsgröt med Citera
Starfitter Postad 12 April , 2013 Rapport Postad 12 April , 2013 Vad kan man göra med räkor grabbar? Sugen men kommer inte på mer än 500g+5ägg sen bara blanda Även en standardfrukost som är framtagen efter år av tester: 524 kcal, 48g P, 23g F, 26g K. Citera
diazo Postad 12 April , 2013 Författare Rapport Postad 12 April , 2013 Räkmacka e ju dödsnice om du vill göra något på räkor! Rakt ur huvudet så kasta ihop någon röra eller bara kör kvarg om det är träningskost, mörkt bröd, lite citronmeliss, en skiva citron, cocktailtomat, lite röd lök, lite gurka eller vad som, går att jobba ganska fritt där, sen en brödskiva på de = WIN Citera
Sladdafan Postad 12 April , 2013 Rapport Postad 12 April , 2013 Färsfylld paprika. 1. stek färs med varfria tillbehör (jag brukar köra lök, svamp och krydda det starkt) 2. Dela paprikan (gul=nuts) på valfritt håll och häll i färsen 3. Ost överst (överdosera finns inte i detta sammanganget) 4. In i ugnen Servera med Kesella/keso kryddad med massa cayenne. Lånad bild från min vän google: Citera
diazo Postad 12 April , 2013 Författare Rapport Postad 12 April , 2013 Färsfylld paprika är överguld! vill man göra något liknande som en tapasrätt eller ha som bjudmat på fester rekommenderar jag att göra de med nachos, kleta lite färs över nachochips, in i ugnen med lite ost över, väldigt uppskattat iaf bland öldrickande herrar. Citera
Basselito Postad 12 April , 2013 Rapport Postad 12 April , 2013 Som svar på tapasrätten från diazo har jag en annan med paprika som är övernöten! Finns att hämta HÄR Citera
Moonasalhin Postad 12 April , 2013 Rapport Postad 12 April , 2013 AAah shit vad goda paprikorna såg ut! Blir lätt att prova framöver. Citera
Sladdafan Postad 12 April , 2013 Rapport Postad 12 April , 2013 AAah shit vad goda paprikorna såg ut! Blir lätt att prova framöver. Tips är att dela dem uppifrån och ner och inte så som de gjort på bilden. Så slipper man få ett "lock" över och inte veta vad man ska göra med det. Enklare att äta runt stjälken sen Citera
SasaMatic Postad 12 April , 2013 Rapport Postad 12 April , 2013 dags att dela med sig =) gjorde idag en väldigt fin penne med tonfisk inspirerad av ett recept av jamie oliver i hans 20 minute meal app som jag för övrigt rekommenderar =) du behöver för två personer, ca 250gram penne 3-4 vitlöksklyftor (bytte ut hans rödlök) lite kanel en halv färsk chili en kruka färsk basilika parmesan en burk tonfisk i olja av finare kvalité (abba, coops egna t ex) tre st färska tomater och lite tomatpuré (bytte ut hans krossade) olivolja salt och peppar en citron steg för steg, 1 - sätt pastavattnet på kokning, värm upp ugnen på 50 grader och lägg i skålarna/tallrikarna när vattnet har satt igång att koka för att få dom varma och trevliga, eventuellt matbröd kan man lägga i ungefär samtidigt 2 - sätt en stor stekpanna på medelhög/låg värme. kärna ut chilin och finhacka den, slicea vitlöken i tunna skivor. ta bort bladen från basilikakvistarna du tar och lägg dom åt sidan. finhacka stjälkarna. 3 - ha i pastan i vattnet och släng i en skvätt olivolja i den varma stekplattan så att den täcks. 4 - ha i chilin, vitlöken, basilikastjälkarna och kanel i stekpannan och låt den stekas sakta i iaf 4min. 5 - hacka tomaterna och öppna samt häll ut oljan ur tonfisken under tiden. 6 - i med tomaterna, tonfisken och tomatpurén i stekpannan och dra upp värmen ordentligt samtidigt som du saltar och pepprar ordentligt (kan man göra efter själva stekningen också), rör runt ständigt med en träslev. kläm i citron efter smak. jag hade även i en skvätt balsamvinäger. 7 - pastan ska nu vara klara och i durkslaget, ta bort stekpannan från den varma plattan och släng i pastan och basilikabladen för en ordentlig omrörning innan servering. du kan även riva i en hel del parmesan här redan, bör dock även ha på vid uppläggning =) en väldigt snabb, enkel och god rätt jag rekommenderar starkt. kanelen var faktiskt ett väldigt schysst tillskott, jag körde på färdigmald =) smaklig måltid! fantini, 64kr, ett av mina favoritviner dracks till =) http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=farnese&artikelId=15469&varuNr=2344&referringUrl=%2fTemplates%2fPublic%2fPages%2fGlobalSearchPage.aspx%3fsearchquery%3dfarnese%26id%3d1594%26epslanguage%3dsv Citera
Katt3n Postad 12 April , 2013 Rapport Postad 12 April , 2013 Dagens mmmmnomnomnomnomnom-bacon-appetizer. Köp färska dadlar, bra bacon och chevreost. Skär upp dadlarna och pilla ut kärnorna. Fyll hålrummet med chevre. Vira in i en halv skiva bacon och fäst med en tandpetare. In i ugnen i12-15 minuter på 225 grader. Svulla! Sött, baconigt....mmmmgott Citera
spelare_ Postad 12 April , 2013 Rapport Postad 12 April , 2013 När vi ändå är inne på sött & bacon så vill jag passa på att tipsa om det fantastiska tilltugget "Kanderat bacon". Lägg ut baconet plant på bakplåtspapper och sikta över brunt farinsocker. In med plåten i ugn, förvärmd till 225°c tills sockret karamelliserat, ut med plåten och vänd på baconet - upprepa. Gott till både förrätter och diverse chokladdesserter. Jag gjorde förrättskanapéer av extra-rökt kotlettbacon som jag skar ut i fyrkanter och karamelliserade. På baconet spritsade jag sedan ut en whiskeymousse på kycklinglever och garnerade med friterad kruspersilja. Har dessvärre inga fotografier, men dem var väldigt goda, och väldigt uppskattade. Citera
laxen19 Postad 12 April , 2013 Rapport Postad 12 April , 2013 På baconet spritsade jag sedan ut en whiskeymousse på kycklinglever och garnerade med friterad kruspersilja. haha låter avancerat Citera
minibiff Postad 14 April , 2013 Rapport Postad 14 April , 2013 Mixa ner 4 ägg, en skvätt mjölk, lite salt samt peppar i en bunke och rör om. Sedan är det bara att hälla i valfria toppings, jag körde med tomat, salami samt ost samt kryddor! Sedan är det bara att steka på låg värme i 8-10 minuter och sen är det klart! Väl på tallriken hällde jag återigen lite ost på samt basilika och tomater! Citera
Lokenius Postad 16 April , 2013 Rapport Postad 16 April , 2013 Då matlagning är så mycket roligar med riktiga redskap tänkte jag höra om någon kunde reka lite. På jakt efter kvivar och typ ny stekpanna Något speciellt märke som är prisvärt? Citera
Katt3n Postad 16 April , 2013 Rapport Postad 16 April , 2013 Då matlagning är så mycket roligar med riktiga redskap tänkte jag höra om någon kunde reka lite. På jakt efter kvivar och typ ny stekpanna Något speciellt märke som är prisvärt? Diverse mattidningar brukar ha nån prenumereringsdrive där man får köxredskap för ett bra pris. Jag fick t.ex. ett års prenumeration av Mat&Vänner (Sveriges i särklass bästa matlagningstidning) och tre Porscheknivar för en tusing. Fick en standard kockkniv, en japansk och en brödkniv. Så kolla lite med dom stora tidningarna vad dom har för erbjudanden. Gourmet, Mat&Vänner osv. Citera
Nstradamus Postad 16 April , 2013 Rapport Postad 16 April , 2013 Då matlagning är så mycket roligar med riktiga redskap tänkte jag höra om någon kunde reka lite. På jakt efter kvivar och typ ny stekpanna Något speciellt märke som är prisvärt? Jag är sjukt nöjd med mina Hattori HD knivar. Vet inte vad du menar med prisvärt men de är vackra och fantastiska =) Citera
Lokenius Postad 16 April , 2013 Rapport Postad 16 April , 2013 Diverse mattidningar brukar ha nån prenumereringsdrive där man får köxredskap för ett bra pris. Jag fick t.ex. ett års prenumeration av Mat&Vänner (Sveriges i särklass bästa matlagningstidning) och tre Porscheknivar för en tusing. Fick en standard kockkniv, en japansk och en brödkniv. Så kolla lite med dom stora tidningarna vad dom har för erbjudanden. Gourmet, Mat&Vänner osv. tyty skall kolla upp det Jag är sjukt nöjd med mina Hattori HD knivar. Vet inte vad du menar med prisvärt men de är vackra och fantastiska =) den är kanske lite overkill men hade vart kul att ha liknande. Citera
greywolf Postad 16 April , 2013 Rapport Postad 16 April , 2013 Då matlagning är så mycket roligar med riktiga redskap tänkte jag höra om någon kunde reka lite. På jakt efter kvivar och typ ny stekpanna Något speciellt märke som är prisvärt? prisklass? en frostkniv för 350 riksdaler tar du dig långt med. stekpanna så där kör jag med gjutjärn. den är svår att repa sönder. Citera
diazo Postad 17 April , 2013 Författare Rapport Postad 17 April , 2013 Hade gärna skaffat dessa själv men ekonomin tillåter inte, ur ett designperspektiv är de nuts för mig, ska tydligen vara väldigt bra också: http://www.amazon.com/dp/B002JTWRDS/?tag=047-20 Citera
obvspeltorsk Postad 17 April , 2013 Rapport Postad 17 April , 2013 För väl haka på här då som den mästerkock man är, och bjuda på en latgrind brunch. Tar ca 10min och nog fan känner man att man lever. =) Orientaliskt kryddad halal-slaktad kebab Barbeque pommes (eller något liknande namn) å en pepsi haxx Citera
Recommended Posts