Gå till innehåll

Stora matlagningstråden - vad äter vi ikväll?


diazo

Recommended Posts

Köttet löste vi genom att ta ryggbiff 30% högrev 70% och be dem mala det i butiken, vi fick de för 89kr/kg vilket kändes löjligt billigt?

 

Sen blev det chevreost, kalkonbacon, shitake svamp, saltgurka på sidan och lite mexican sauce dip till dem, var kanongott!

 

Jag är på Mecklenburgares sida, jag tycker bara detta är smaklöst och fel dessutom. Men smaken...

 

Vill du maxa en burgare så känns det väldigt standard att du bakar ditt egna bröd för övrigt.

 

Haj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är på Mecklenburgares sida, jag tycker bara detta är smaklöst och fel dessutom. Men smaken...

 

Vill du maxa en burgare så känns det väldigt standard att du bakar ditt egna bröd för övrigt.

 

Haj.

 

Yes, var någon som länkade ett riktigt fint recept på bröd här innan, fredags var de bara lite smygstart, gäller ju att prova sig fram. Tidsbristen ställde ju även till det med att göra egna bröd då vi kom igång rätt sent (folk som arbetar, och de skulle vara klart till fotbollen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde bort, varit full fart hela veckan :)

 

T1iu6Bbl.jpg

 

Såg nöt ut!

 

När ja gör burgare föredrar jag följande;

-Random sallandsblandning

-Rödlök

-Ost

-Jalapenos (Gärna hackade och blandade i själva färsen.)

-Bacon i överflöd.

-Någon form av dressing

-Jhonnys senap!

-Ketchup

 

Ser inte ut att vara mycket för världen på pappret, men gör man rätt kan fan burgare bli riktigt fräsigt. Testa gärna dubbelburgare. blir mer matigt då och man slipper köra på pommes eller dyl. som tillbehör.

 

Kommer bild den dagen ja lyxar till det i köket och lagar något värt att fotas. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...