Gå till innehåll

Skatteverket på krigsstigen!!


nummer8

Recommended Posts

  • Svars 583
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur många av er har struntat i att svara på deras brev? Jag har gjort det eftersom jag tycker att det är befängt och orimligt det som dom håller på med. Hur tar man detta vidare sen? Vi måste ju kunna stå upp tillsammans och visa att dom idioterna har fel i det dom gör? Någon som har tagit det till rätten? Dåligt med info här. Kom igen nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många av er har struntat i att svara på deras brev? Jag har gjort det eftersom jag tycker att det är befängt och orimligt det som dom håller på med. Hur tar man detta vidare sen? Vi måste ju kunna stå upp tillsammans och visa att dom idioterna har fel i det dom gör? Någon som har tagit det till rätten? Dåligt med info här. Kom igen nu!

 

Inte konstigt att pokerspelare har dåligt rykte ut mot allmänheten med denna inställningen.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många av er har struntat i att svara på deras brev? Jag har gjort det eftersom jag tycker att det är befängt och orimligt det som dom håller på med. Hur tar man detta vidare sen? Vi måste ju kunna stå upp tillsammans och visa att dom idioterna har fel i det dom gör? Någon som har tagit det till rätten? Dåligt med info här. Kom igen nu!

 

Smart.

Dem kommer sköntaxera dig (förmodligen på mycket mer än du vunnit)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många av er har struntat i att svara på deras brev? Jag har gjort det eftersom jag tycker att det är befängt och orimligt det som dom håller på med. Hur tar man detta vidare sen? Vi måste ju kunna stå upp tillsammans och visa att dom idioterna har fel i det dom gör? Någon som har tagit det till rätten? Dåligt med info här. Kom igen nu!

 

Hej skatteverket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?? du betalar 30% i skatt på vinsten, varför skulle du slippa det?

 

Om man spelar med skattade pengar ska man då behöva betala skatt igen? Skatt på skatten.... Antar att du är Socialdemokrat :rolleyes::oops:

 

Självklart så ska det vara skattefritt oavsett vart man spelar. Skatteverket gör lite som dom vill tror dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man spelar med skattade pengar ska man då behöva betala skatt igen? Skatt på skatten.... Antar att du är Socialdemokrat :rolleyes::oops:

 

Självklart så ska det vara skattefritt oavsett vart man spelar. Skatteverket gör lite som dom vill tror dom.

 

Stars har inte varit skattefritt fram till 2012 och ingen vet om det är det nu heller. Men vi har iaf vetat att det inte varit det tidigare. Sen hur skatten skulle ha betalats är en annan sak.

 

Men jag hejar på dig! Glgl!

 

Edit: Ge oss en update hur det går för dig senare plz!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man spelar med skattade pengar ska man då behöva betala skatt igen? Skatt på skatten.... Antar att du är Socialdemokrat :rolleyes::oops:

 

Självklart så ska det vara skattefritt oavsett vart man spelar. Skatteverket gör lite som dom vill tror dom.

 

förstår fortfarande inte, försöker du övertala SKV att inte beskatta dina bostads/aktie-affärer med det argumentet också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår fortfarande inte, försöker du övertala SKV att inte beskatta dina bostads/aktie-affärer med det argumentet också?

 

Inte ens i närheten av samma sak. Ska man behöva straffas för att man är duktig på sin hobby? Helt sanslöst är vad det är. Det är så jävla typiskt alltså. Jävla fitt-Sverige! Kuken! :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens i närheten av samma sak. Ska man behöva straffas för att man är duktig på sin hobby? Helt sanslöst är vad det är. Det är så jävla typiskt alltså. Jävla fitt-Sverige! Kuken! :ola:

 

Aktier och sånt kan väl också va en hobby. Men visst, jag kan hålla med dig om att det är lite lamt att dom sätter dit hobbyspelare som bara lirar lite på skoj då och då jämfört med seriösa grinders som lever på pokern.

 

Lycka till ändå! Skriv här hur det går sen så kanske vi kan hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?? du betalar 30% i skatt på vinsten, varför skulle du slippa det?

 

Om du plockar ut huvudet ur ditt eget anus och kollar vilka beskattningsregler som tillämpats till mitten av 2012 så skulle du nog inse att det skulle vara fullständigt omöjligt att betala skatt då man kunde vara en förlorande spelare men ändå bli skyldig miljoner i skatt pga bruttobeskattning. Ser du inte orimligheten i det? Sen är det ju dessutom oklart från var de olika bolagen huvudsakligen bedriver sin verksamhet.

 

 

Någon av er som skickat in papper som fått sin dom? Själv fick jag ett brev förra veckan där de vill ha exakt samma papper igen som jag redan skickat in en gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...