Gå till innehåll

J-Tag @ SvS


JedenTag

Recommended Posts

Exakt 1700 händer spelade idag och ~+1200 kr, uppe på ATH igen. :-D Tar en break nu, trycker in 2k händer till senare ikväll.

 

Nu tänker du fel va? Eller har jag missat något?

 

edit: fler sidor som börjat med zoom-liknande grejer, då kanske det stämmer =)

 

Har ingen större koll vilka summor som är möjliga att uppnå med rakeback, lekte mest runt med en calculator (http://www.rakebrain.com/rakeback-calculator.php) och gjorde ganska grova antaganden obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rekorddag, 4114 händer och +2776 kr. Fyfan så skönt. Tre bord /1 och två bord /2. Dagsgraf:

 

reAMo.jpg

 

Har återhämtat mig helt från min mini-downswing på ~3k nu och är uppe på ATH once again. Är nu också halvvägs igenom min challenge. Har ganska gott om tid kvar så kommer inte bli några problem att nå 100k, och får jag springa lite bättre på /2 så kommer jag nog landa en bra bit över 30k i profit. Ska fokusera mer på /2 nu under andra halvan och dra ner på /1.

 

Händer: 50488/100000

Startrulle: 4000 kr

Rulle nu: ~18500 kr

Dagar spelade: 13

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina resultat. WP osv!

 

Om du funderar på att byta till annat nätverk och jaga rb, bonusar och race så får du räkna med att kanske inte gå mer än be på spelet eller +/- några bb/100, men det kan ge rätt fina pengar ändå. iPoker har ju också någon Zoom-variant där du säkerligen kan hitta bra race eller deals nånstans. Vet inte om du skrev med glimten i ögat om hur horribelt du springer på /2 och om din downswing, men om det nu INTE är skrivet av ett troll så skulle jag inte rekommendera dig att rakeracea och jaga rb. Värt att tänka på om du klarar av det mentalt då det inte är så kul att spela breakeaven-poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekorddag

 

Har återhämtat mig helt från min mini-downswing på ~3k

 

får jag springa lite bättre på /2 så kommer jag nog landa en bra bit över 30k i profit.

Jadu [namn borttaget].. Att sitta och gnälla på otur när man har en graf som pekar spikrakt uppåt är få förunnat.. Hoppas variansen rättar till sig så du får springa 300bb/100 som du tydligen förtjänar istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu [namn borttaget].. Att sitta och gnälla på otur när man har en graf som pekar spikrakt uppåt är få förunnat.. Hoppas variansen rättar till sig så du får springa 300bb/100 som du tydligen förtjänar istället

 

Haha. Ja, du och förlorarna som stack till Malta har ju inte mycket going on i livet helt klart. Skriv en till uppsats om ditt jobb som fiskrensare i Norge, snälla. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Ja, du och förlorarna som stack till Malta har ju inte mycket going on i livet helt klart. Skriv en till uppsats och ditt jobb som fiskrensare i Norge, snälla. :lol:

 

Outa mig så kommer jag inte anstränga mig för att vara trevlig. ;-) Även om det inte gör mig speciellt mycket så vill jag inte ha mitt nick i tråden.

 

Du är själv påväg att ta över den samma eller hur menar du med att inte ha något going on? Ja en bok om fiskrenseri skulle säkert kunna bli en bestseller, synd bara att jag inte har den kunskap det skulle krävas om den branschen för att kunna slutföra den själv. Vad "förlorarna som drog till malta" har med det hela att göra har jag ingen aning om.

 

Outning och outning, jag bara tog ett namn på måfå.. Om det nu råkade likna ditt pokernick får jag be så hemskt mycket om ursäkt. I övrigt försökte jag bara på ett civilicerat sätt påpeka att du kanske borde visa lite mer ödmjukhet till ditt "kall" vilket du obv inte förstod utan hoppade i någon form av attackställning direkt. Du är uppenbarligen en duktig spelare mtp dina resultat så att sitta och gnälla om att man springer kallt och samtidigt visa upp grafer som går spikrakt uppåt tyder kanske på lite skev verklighetsuppfattning?

 

Om du visar lite ödmjukhet så kanske denna DB slipper sluta som den förra, just saying

 

 

Med vänlig Hälsning "fiskrensaren"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är själv påväg att ta över den samma eller hur menar du med att inte ha något going on? Ja en bok om fiskrenseri skulle säkert kunna bli en bestseller, synd bara att jag inte har den kunskap det skulle krävas om den branschen för att kunna slutföra den själv. Vad "förlorarna som drog till malta" har med det hela att göra har jag ingen aning om.

 

Outning och outning, jag bara tog ett namn på måfå.. Om det nu råkade likna ditt pokernick får jag be så hemskt mycket om ursäkt. I övrigt försökte jag bara på ett civilicerat sätt påpeka att du kanske borde visa lite mer ödmjukhet till ditt "kall" vilket du obv inte förstod utan hoppade i någon form av attackställning direkt. Du är uppenbarligen en duktig spelare mtp dina resultat så att sitta och gnälla om att man springer kallt och samtidigt visa upp grafer som går spikrakt uppåt tyder kanske på lite skev verklighetsuppfattning?

 

Om du visar lite ödmjukhet så kanske denna DB slipper sluta som den förra, just saying

 

 

Med vänlig Hälsning "fiskrensaren"

 

Självklart hade min "attackställning" med din oavsiktliga (right, :lol:) outning att göra. Resten är vettigt, men tänker inte dra upp ännu en diskussion om min brist på ödmjukhet (lol). Kommer även lägga ner efter 100k hands så gör mig inte överdrivet mycket om folk som inte klarar av att jag inte heter Andres Iniesta/är homosexuell tar det personligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går fortsatt bra. Fick plocka en pott på ~1300 kr med J7s på K77Q8, topp 3 största potter evah. :-D Ska försöka få in minst 2k händer till ikväll, men blir ett break på 2h nu. Idag so far:

 

ENSD1.jpg

 

Händer: 51946/100000

Startrulle: 4000 kr

Rulle nu: ~19600 kr

Dagar spelade: 14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela igen vid 20.00 och fick in ~800 händer innan jag blev avbruten, och har inte kunnat spela sen dess. Ser mörkt ut för resten av kvällen också tyvärr, så bookar dagen tills vidare. Dagsgraf:

 

TNwXR.jpg

 

Händer: 52754/100000

Startrulle: 4000 kr

Rulle nu: ~20500 kr

Dagar spelade: 14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, det är inte svårt just nu. 583 händer lirade idag och +1190 kr. Har massa saker att fixa nu + ikväll, men kommer antagligen bli mer spel senare. Kommer i vilket fall som helst trycka in sinnessjuk volym nästa vecka. GrapH:

 

DB2FG.jpg

 

Händer: 54222/100000

Startrulle: 4000 kr

Rulle nu: ~22000 kr

Dagar spelade: 15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattigt med volym senaste dagarna, alldeles för dåligt. Kommer 24/7a fram till helgen med start imorgon. Avbrott fredag för utgång men kommer förhoppningsvis spela hela lördagen + söndagen. Har även shoppat ganska mycket, är väldigt nöjd med min nya setup!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, ännu en enkel plusdag bookad.

 

hZNhi.jpg

 

Har du kopplat skärm till laptop? Funkar det bra? Vad har du för specs på laptopen/storlek på skärm?

 

Yes, funkar väldigt bra. Laptopen är 15,6" (http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-15---16-tum/acer-m5-581tg-53316g52mass/177452.3003/, inte riktigt den här men more or less) och skärmen 24".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och då inleder vi dagens lir. Går förhoppningsvis lite mer smooth än igår. :-D

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

BB ($281)

($587)

UTG ($265)

Hero ($645)

 

BB posts (SB) $1

 

Dealt to Hero T:diamond: K:diamond:

 

UTG raises to $7, Hero raises to $24, fold, fold, UTG calls $17

 

FLOP ($51) 4:spade: 9:spade: 4:heart:

 

UTG checks, Hero bets $38.25, UTG calls $38.25

 

TURN ($127) 4:spade: 9:spade: 4:heart: 7:club:

 

UTG checks, Hero checks

 

RIVER ($127) 4:spade: 9:spade: 4:heart: 7:club: 4:club:

 

UTG bets $63.75, Hero raises to $583 (AI), UTG folds

 

Hero shows T:diamond: K:diamond:

 

Hero wins $248

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att din motståndare reppar väldigt tunnt men vad tycker du att du reppar själv?

 

Gör det där baserat på motståndaren, just i det där läget och baserat på hur vi spelat innan vet jag att han får väldigt svårt att syna utan nutz. Sen så spelar jag väl 99-AA likadant många gånger beroende på motståndare. Och om han mot all förmodan synar så ger det mig en bra image inför framtida potter. ;-)

 

Men ska väl självklart också tilläggas att det är en mongomove och knappast standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...