Gå till innehåll

J-Tag @ SvS


JedenTag

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om man räknar in hela dec så är jag plus ca 20000 kr. Är väl mer eller mindre min bästa pokermånad någonsin, och då spelade jag inte speciellt helhjärtat innan jag kom hem runt den 20e. Är väl typ 70% /1 eftersom det var det enda jag spelade först, och sen resten /2. Ska bli intressant och se var jag är om 70k händer när majoriteten av spelet är på /2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modern fold.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($423)

BB ($385)

UTG ($327)

CO ($239)

BTN ($516)

 

Dealt to Hero J:club: K:diamond:

 

UTG calls $2, CO calls $2, BTN calls $2, Hero raises to $12, fold, fold, CO calls $10, fold

 

FLOP ($30) J:spade: 8:spade: 8:heart:

 

Hero bets $22.50, CO calls $22.50

 

TURN ($75) J:spade: 8:spade: 8:heart: J:diamond:

 

Hero checks, CO bets $37.50, Hero calls $37.50

 

RIVER ($150) J:spade: 8:spade: 8:heart: J:diamond: 2:club:

 

Hero checks, CO bets $150, Hero raises to $351 (AI), CO folds

 

Hero shows J:club: K:diamond:

 

Hero wins $438

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, rekorddag idag igen (med ett par hundralappars skillnad, but still :-D) och uppe på ATH. Månaden ligger på över 20k+, och sen jag inledde min challenge för 8-9 dagar sen har jag plussat strax under 12k. Extremt skönt att det gick bra idag efter b/e-misären på 5k händer igår. Ska försöka att inte blåsa hela dagsplusset på 20 minuter som jag gjorde igår (:lol:), dagsgraf:

 

4lQ4M.jpg

 

Händer: 36159/100000

Startrulle: 4000 kr

Rulle nu: ~15800 kr

Dagar spelade: 9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat lite idag och är plus ca 1100 kr. Kände lite på /4 förut också för första gången på ett halvår och fick springa bra.

 

Första handen är mot en lolaggroreg jag spelat mycket mot på /1 och /2, antar att hans cbet är ett misclick här eftersom han aldrig bettar mindre än pott på någon gata någonsin. Andra handen är supahstandard, men skönt nonetheless.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($142)

BB ($1,260)

UTG ($1,295)

Hero ($555)

CO ($300)

BTN ($674)

 

Dealt to Hero J:spade: J:heart:

 

UTG raises to $20, Hero calls $20, fold, fold, fold, fold

 

FLOP ($46) 4:spade: 4:heart: J:diamond:

 

UTG bets $4, Hero raises to $31, UTG raises to $85, Hero calls $54

 

TURN ($216) 4:spade: 4:heart: J:diamond: 3:club:

 

UTG checks, Hero checks

 

RIVER ($216) 4:spade: 4:heart: J:diamond: 3:club: T:diamond:

 

UTG checks, Hero bets $108, UTG raises to $1,190 (AI), Hero calls $342 (AI)

 

UTG shows K:spade: T:heart:

(Pre 28%, Flop 0.4%, Turn 0.0%)

 

Hero shows J:spade: J:heart:

(Pre 72%, Flop 99.6%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $1,101

 

_________________

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($460)

BB ($461)

UTG ($401)

CO ($365)

BTN ($4,178)

 

Dealt to Hero K:spade: K:diamond:

 

fold, fold, BTN raises to $14, Hero raises to $46, fold, BTN raises to $118, Hero raises to $460 (AI), BTN calls $342

 

FLOP ($925) 9:club: 9:spade: 5:spade:

 

TURN ($925) 9:club: 9:spade: 5:spade: T:heart:

 

RIVER ($925) 9:club: 9:spade: 5:spade: T:heart: 8:spade:

 

Hero shows K:spade: K:diamond:

 

Hero wins $910

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen min senaste graf/update har det sett ut såhär (lite lir igår och resten från idag):

 

bRrzK.jpg

 

Händer: 39636/100000

Startrulle: 4000 kr

Rulle nu: ~17800 kr

Dagar spelade: 11

 

19ish dagar kvar, så ska nog inte vara några större problem att trycka in 60k händer till. Säger att jag bookar dagen nu, men med tanke på att jag kommer vara vaken i 5-6h till vet man aldrig vad som händer. :-D

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($501)

Hero ($329)

UTG ($154)

CO ($341)

BTN ($221)

 

Dealt to Hero A:heart: T:spade:

 

fold, fold, fold, SB raises to $5, Hero raises to $15, SB calls $10

 

FLOP ($30) 9:diamond: 5:club: 2:club:

 

SB checks, Hero bets $22.50, SB calls $22.50

 

TURN ($75) 9:diamond: 5:club: 2:club: 9:heart:

 

SB bets $75, Hero raises to $291 (AI), SB folds

 

Hero shows A:heart: T:spade:

 

Hero wins $219

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mirakel att jag plussar öht så som jag springer på /2,

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($480)

BB ($353)

UTG ($99.77)

CO ($181)

BTN ($789)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:heart:

 

UTG calls $2, fold, BTN raises to $9, Hero raises to $31, fold, UTG calls $29, BTN raises to $789 (AI), Hero calls $449 (AI), UTG calls $68.77 (AI)

 

FLOP ($1,063) 2:heart: K:club: 7:diamond:

 

TURN ($1,063) 2:heart: K:club: 7:diamond: 8:club:

 

RIVER ($1,063) 2:heart: K:club: 7:diamond: 8:club: K:diamond:

 

BTN shows A:club: K:heart:

(Pre 7%, Flop 8.6%, Turn 4.5%)

 

Hero shows A:diamond: A:heart:

(Pre 93%, Flop 91.4%, Turn 95.5%)

 

BTN wins $1,048

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvsugen på att ge upp och casha ut allt efter hur vidrigt jag sprungit inatt samt alla setups. Skulle jag springa acceptabelt/inte bli utdragen varje gång jag får in det sanslöst bra mot retards så skulle jag vara plus över 1 miljon. Tar ett break från djupt /2-spel ett tag iallafall.

 

OzoRF.jpg

 

Avslutar kvällen förövrigt med att få in 200bb /2 med AK vs AQ på AAx, river = Q. Då vet man att det är megaridå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade motivation att lira idag så fick in 4104 händer, slutar ganska exakt +1000 kr. Inte jättenöjd med resultatet, men sprang inte lika horribelt dåligt som i igår/förrgår och det går i rätt riktning igen. Har ~3k händer kvar till 50k spelade händer sen jag startade min challenge, tar det imorgon.

 

Out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tips på att trycka sådan volym? Får ofta känslan av att jag vill låsa upp en win och inte spela mer då jag vunnit en del, och tvärt om att jag kan spela 12h sträck för att komma tillbaka till even.

 

Får exakt samma känsla ganska ofta (lär väl gälla alla i princip), men har lärt mig att ignorera det och bara köra vidare. Hjälper också att ha ett tydligt volyminriktat mål som jag har just nu, blir ganska lätt att bara pumpa vidare då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat lite hur mycket jag skulle kunna dra in per månad om jag pressade in samma antal timmar (samt fler händer) på ett annat nätverk under en månad. PokerStars kollade jag först eftersom jag verkligen gillar Zoom och skulle kunna få in ganska absurd volym där om jag så ville, men kom fram till att jag endast skulle få ca $1700 i VIP rewards/stellar rewards på en månad om jag grindade ihjäl mig på NL25/50 Zoom. Alltså är SvS betydligt mer lönsamt där eftersom min bb/100 kommer sjunka ganska rejält, så rena vinster från spelet kommer inte vara lika stora.

 

Kollade även ett annat nätverk med 30% rb och ett par extra bonusar i samband med första insättning/referral, och då skulle jag potentiellt kunna få nånstans mellan €2500-3000 i bara rakeback, sen bonus på upp till €1000 ovanpå det samt €100-400 från ett par rakeraces. Utgår återigen ifrån att min bb/100 faller som en sten här men med så mycket i rena rb och bonus-€ så kan det möjligtvis vara värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat lite hur mycket jag skulle kunna dra in per månad om jag pressade in samma antal timmar (samt fler händer) på ett annat nätverk under en månad. PokerStars kollade jag först eftersom jag verkligen gillar Zoom och skulle kunna få in ganska absurd volym där om jag så ville, men kom fram till att jag endast skulle få ca $1700 i VIP rewards/stellar rewards på en månad om jag grindade ihjäl mig på NL25/50 Zoom. Alltså är SvS betydligt mer lönsamt där eftersom min bb/100 kommer sjunka ganska rejält, så rena vinster från spelet kommer inte vara lika stora.

 

Kollade även ett annat nätverk med 30% rb och ett par extra bonusar i samband med första insättning/referral, och då skulle jag potentiellt kunna få nånstans mellan €2500-3000 i bara rakeback, sen bonus på upp till €1000 ovanpå det samt €100-400 från ett par rakeraces. Utgår återigen ifrån att min bb/100 faller som en sten här men med så mycket i rena rb och bonus-€ så kan det möjligtvis vara värt det.

 

Nu tänker du fel va? Eller har jag missat något?

 

edit: fler sidor som börjat med zoom-liknande grejer, då kanske det stämmer =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...