Gå till innehåll

J-Tag @ SvS


JedenTag

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Drar liv i den här igen. Har rest färdigt, är klar med plugget för den här terminen och har inga lektioner kvar. Har ett par tentor som ska göras den 20:e så måste vara här physically, men har inga andra grejer jag måste göra.

 

Senaste månaden har jag varit runt en del i Barcelona, London, Paris, Berlin, Prag och Budapest med ett gäng polare. Det var bra, riktigt jävla bra. När jag varit på plats här har det varit en del ganska intensiv skolgång, samt 2-3 utgångar i veckan. Ska bli skönt att få varva ner lite nu innan jul, innan jag flyger hem till Sverige.

 

Och nu till vad jag brukar göra när jag har all tid i världen; pokah. Slängde in 2k med samma plan som förut, grinda /1 till en början och sen /2 när rullen ger med sig. Gav upp mitt tidigare försök för ~2 månader sen när jag blev våldtagen i skolan och jag började resa runt. Började även förlora rätt rejält på slutet pga. hur jag spelade. Tänkte slänga upp en graf från den perioden men har inte kvar databasen, så det här är den "senaste" grafen jag hade sparad. Den är ganska spot on ändå, är ganska nära summan jag slutade på:

 

J92yk.jpg

 

Under den här perioden spelade jag extremt aggro, och betydligt mer aggro än jag någonsin lirat innan. Det här var mycket pga. inspiration jag fick från ett par dagböcker på forumet (Markus800 typ), och jag tyckte det var roligare. Men nu har jag kommit på att det är roligare att vinna stadigt och inte swinga överdrivet mycket. Hålla det relativt stabilt och dra ner på aggressiviteten en del, som i somras när jag spelade väldigt stabilt från start till slut. I grafen ovan har jag nog inte ens ett bra grundspel, utan bara en aggroinställning till allt.

 

Hann med spel idag. Gick bra, och jag kommer vara nöjd med min redline så länge den inte stupar neråt, men det finns det nog ärligt talat 0% risk för att den kommer göra. Dagsgraf från /1:

 

UNm9s.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattar din db typ mest av allt på hela pf jeden, din förra db va guld värd med din insiktsfulla och klockrena respons mot all negativ feedback du fick motta av den jantelags-profiterande lynch mobben som tar allt för stort utrymme på det här forumet. Om du inte förstår vad jag menar kan jag förtydliga om så önskas. Du verkar även tillsynes hantera pokerzen bra så kan inget annat än o önska dig all lycka i världen och hoppas att du får springa bra vid borden.

 

kontentan lyder: du är skön, du är bra, jag gillar dig, keep on rocking! : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in 2k händer idag och slutade +800 ganska exakt. Relativt nöjd med spelet, mer nöjd med motståndet. Fortsätter det såhär smärtfritt har jag nog råd med äventyr på /2 ganska snart!

 

Startrulle: 2000 kr

Rulle nu: 4200 kr

 

Kvällens film blir Red Lights (http://www.imdb.com/title/tt1748179/), den ska tydligen vara smygsevärd även om imdb säger otherwise. Borde ta tag i alla serier också, har missat en del nya avsnitt av Homeland, SoA och Dexter nu.

 

Uppskattar din db typ mest av allt på hela pf jeden, din förra db va guld värd med din insiktsfulla och klockrena respons mot all negativ feedback du fick motta av den jantelags-profiterande lynch mobben som tar allt för stort utrymme på det här forumet. Om du inte förstår vad jag menar kan jag förtydliga om så önskas. Du verkar även tillsynes hantera pokerzen bra så kan inget annat än o önska dig all lycka i världen och hoppas att du får springa bra vid borden.

 

kontentan lyder: du är skön, du är bra, jag gillar dig, keep on rocking! : )

 

Haha ty. Kul att någon känner så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ko7qp.jpg

 

Största vinsthanden idag (lol):

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($18.76)

BB ($177)

Hero ($215)

BTN ($120)

 

Dealt to Hero Q:spade: K:spade:

 

Hero raises to $3.50, BTN calls $3.50, SB calls $3, fold

 

FLOP ($11.50) 6:diamond: 4:club: K:diamond:

 

SB checks, Hero bets $8.62, BTN raises to $17.24, SB folds, Hero calls $8.62

 

TURN ($45.98) 6:diamond: 4:club: K:diamond: 5:heart:

 

Hero checks, BTN bets $45.98, Hero raises to $183, BTN calls $53.82 (AI)

 

RIVER ($245) 6:diamond: 4:club: K:diamond: 5:heart: T:heart:

 

Hero shows Q:spade: K:spade:

 

Hero wins $239

 

Inget mer lir idag, fotboll + utgång ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte avsluta sessionen på topp plus ca 1200, men absolut sista handen på sista bordet hittar jag AA och torskar 200ishbb mot AK. Så avslutar semitiltad istället, vilket obv är efterblivet om man kollar resultatet.

 

Idag:

 

FUED8.jpg

 

Sen starten:

 

4qtE8.jpg

 

Mer imorrn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp lite på /2 igen och lyckas slänga bort allt jag vann igår. Inget fungerar och springer beyond kallt. Ta en break på nån timma sen blir det /1, och förhoppningsvis är jag inte gul innan kvällen är slut. :-D

 

Och jag har börjat lira för aggressivt igen. Försöka fokusera på att inte vinna varenda pott jag är inblandad i så slipper jag nog dödsbackandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte hemma igår så blev inget lir, men har ändå lyckats få in 2 sessioner på totalt ~4,5k händer (till min stora förvåning) sen min senaste post. Min första session var horribel, sprang bedrövligt och måste slagit världsrekord i att bli våldtagen av flest setups på kortast tid. Inte en enda bluff fungerade, hade fi any piece så blev jag blixtnedsynad osv osv. Det här ledde också till att jag spewade bort ett par-tre inköp, as you do. :-D Avslutade sessionen på rock bottom, och allt + är från idag. Försöka få in mer consistency i mitt grundspel nu.

 

Mpd79.jpg

 

Std.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

Hero ($130)

BB ($250)

UTG ($141)

CO ($230)

BTN ($226)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 8:heart:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $3, BB raises to $9, Hero calls $6

 

FLOP ($18) 9:diamond: A:club: 8:spade:

 

Hero checks, BB bets $18, Hero calls $18

 

TURN ($54) 9:diamond: A:club: 8:spade: 6:diamond:

 

Hero checks, BB bets $54, Hero raises to $103 (AI), BB calls $49

 

RIVER ($260) 9:diamond: A:club: 8:spade: 6:diamond: T:diamond:

 

Hero shows 8:diamond: 8:heart:

(Pre 86%, Flop 84.6%, Turn 22.7%)

 

BB shows 5:heart: 7:diamond:

(Pre 14%, Flop 15.4%, Turn 77.3%)

 

BB wins $253

 

Lawless (http://www.imdb.com/title/tt1212450/) nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en session från helvetet. Slutar typ b/e efter att ha grävt mig ur hålet. Tiltar upp en kille rejält och lyckas få in det med AA mot hans AJs, förlorar obv och stänger ner allt direkt. Kanske fortsätter lite mer inatt om jag känner att jag har lust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Inte överdrivet mycket lir den här veckan pga. skola men har fått springa bra, och speciellt idag (senaste ~1k händerna i grafen). Ett par grejer som ska göras i helgen sen är jag ledig i ca. 1 månad. Ger en bättre update när jag har tid. (edit: 6k händer får väl egentligen anses vara ganska mycket, men w/e :D)

 

This week:

 

7IeVS.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utgång igår, absolut sista utgången innan jag åker hem. Är seg och död idag, men har lyckats få in 974 händer. Jag springer bra, löjligt bra. Alla bluffar går hem, träffar alla drag, floppar starkt i 3bettade potter osv osv. Ska fortsätta sen, men tvungen att vila/plugga lite idag också. Rullen är på ATH nu sen starten, så ska nog gå loss lite på /2 snart once again.

 

Dagsgraf:

 

QiPz5.jpg

 

Största vinnaren från idag,

 

Fi är en söndertiltad fisk som tappade 200bb handen innan, snappade mig på f/t/r.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($79.05)

BB ($200)

UTG ($392)

CO ($156)

Hero ($442)

 

Dealt to Hero Q:spade: Q:club:

 

fold, fold, Hero raises to $3.50, SB calls $3, BB calls $2.50

 

FLOP ($10.50) 8:club: 6:diamond: 7:heart:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $7.87, SB folds, BB calls $7.87

 

TURN ($26.24) 8:club: 6:diamond: 7:heart: 7:diamond:

 

BB checks, Hero bets $19.68, BB calls $19.68

 

RIVER ($65.60) 8:club: 6:diamond: 7:heart: 7:diamond: Q:diamond:

 

BB checks, Hero bets $411 (AI), BB calls $168 (AI)

 

Hero shows Q:spade: Q:club:

 

Hero wins $393

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska enkelt idag också,

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($280)

Hero ($155)

UTG ($276)

UTG+1 ($162)

CO ($216)

BTN ($198)

 

Dealt to Hero A:spade: A:heart:

 

fold, UTG+1 raises to $3, fold, fold, fold, Hero raises to $9.50, UTG+1 raises to $29, Hero calls $19.50

 

FLOP ($58.50) 2:spade: 2:diamond: 9:club:

 

Hero checks, UTG+1 bets $43.87, Hero raises to $126 (AI), UTG+1 calls $82.13

 

TURN ($310) 2:spade: 2:diamond: 9:club: 5:spade:

 

RIVER ($310) 2:spade: 2:diamond: 9:club: 5:spade: A:diamond:

 

Hero shows A:spade: A:heart:

 

Hero wins $302

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...