Gå till innehåll

J-Tag @ SvS


JedenTag

Recommended Posts

Kan inte ta mig ur det här, så blir utgång ändå. Kompenserar för det med minst 5k händer imorgon + DM. :-D Hade varit sjukt roligt att lira 5-mannan ikväll eftersom det är den enda turneringen (enda formatet/strukturen) som inte är så out of this world-tråkig att man vill skära halsen av sig efter 10 minuter, men men.

 

Aja, tomorrow. Pz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ahh, /2-regs. :-D

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($216)

Hero ($396)

UTG ($192)

CO ($397)

BTN ($282)

 

Dealt to Hero Q:spade: Q:club:

 

UTG raises to $7, fold, fold, SB calls $6, Hero raises to $28, UTG calls $21, SB calls $21

 

FLOP ($84) 9:club: 4:club: T:diamond:

 

SB checks, Hero bets $48, UTG raises to $130, SB folds, Hero raises to $368 (AI), UTG calls $34.46 (AI)

 

TURN ($412) 9:club: 4:club: T:diamond: 3:heart:

 

RIVER ($412) 9:club: 4:club: T:diamond: 3:heart: J:spade:

 

UTG shows 4:spade: T:spade:

(Pre 17%, Flop 67.9%, Turn 81.8%)

 

Hero shows Q:spade: Q:club:

(Pre 83%, Flop 32.1%, Turn 18.2%)

 

UTG wins $402

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så går det absurt dåligt igen. Torskar inköp efter inköp enbart mot sopaggroregsen som vanligtvis donerar till mig (som även är förlorande över mina relativt stora samples). 3bettar 15%+ i vanlig ordning men lyckas floppa 33x med sina A3s gång på gång osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så går det absurt dåligt igen. Torskar inköp efter inköp enbart mot sopaggroregsen som vanligtvis donerar till mig (som även är förlorande över mina relativt stora samples). 3bettar 15%+ i vanlig ordning men lyckas floppa 33x med sina A3s gång på gång osv.

 

Adjustar du din 4b-range så kanske dem inte får se floppar, gång på gång.

 

/bitter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adjustar du din 4b-range så kanske dem inte får se floppar, gång på gång.

 

/bitter

 

Lol självklart. Men finns mycket värde i att flatta starka händer pre och låta dom bluffa 3 gator/göra bort sig post när den här spelartypen alltid gör det (som du säkert förstår med tanke på att du har gjort dina pokermiljoner).

 

Du ska inte svara på bomans post? Eller startar du bara massa argument för att sedan inte svara och sen kommentera på randomposts någon vecka senare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(som du säkert förstår med tanke på att du har gjort dina pokermiljoner).

 

Sluta göra antaganden. Jag backar mer än du plussar... :-(

 

Du ska inte svara på bomans post? Eller startar du bara massa argument för att sedan inte svara och sen kommentera på randomposts någon vecka senare?

 

Varför i helvete skulle jag outa mig för Bomans skull? Har redan svarat på hans förfrågningar via PM, så varför han ens drog upp det här i din dagbok går över mitt förstånd.

 

 

Varför så fientlig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klar för idag, ~4500 händer. :-D Runt hand 2k (dvs typ absoluta botten) tog jag ett break och stack över till några polare och såg PSG v Barca. Sen körde jag igång igen direkt efter matchen, och det gick lite bättre då. :)

 

an8B7N6.jpg

 

Sen 4k-dagen har jag gått b/e nu, vilket är extremt frustrerande med tanke på hur mycket volym jag pressat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är bortom min förståelse hur svs_wal, Crabboy, tight_fish osv lyckas ta inköp efter inköp när jag aldrig sett dom få in det bra. Aldrig. Springer så vidrigt mot aggroregsen att jag inte vet var jag ska ta vägen, fått in det bra exakt varje gång idag och förlorat varenda pott. Kör över abc-regs och fisk, men aggroregsen som ska 5betta 35s är jag chanslös mot när turn eller river landar.

 

Förhoppningsvis vänder det igen och min AA får stå på A28r när aggroregsen i vanlig ordning sitter på 35s och bettar 3 gator. Extremt bitter nu efter alla absurda runouts. Break. :lol: Finns nog ingen aspekt av pokern som tiltar mig längre på samma sätt som förut, förutom när den här spelartypen gör sinnessjuka självmordsspel som går hem time and time again. Det tiltar sönder mig, och vet inte riktigt hur jag ska lära mig hantera det. Fiskutdragningar är solsemester jämfört med det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är bortom min förståelse hur svs_wal, Crabboy, tight_fish osv lyckas ta inköp efter inköp när jag aldrig sett dom få in det bra. Aldrig. Springer så vidrigt mot aggroregsen att jag inte vet var jag ska ta vägen, fått in det bra exakt varje gång idag och förlorat varenda pott. Kör över abc-regs och fisk, men aggroregsen som ska 5betta 35s är jag chanslös mot när turn eller river landar.

 

Förhoppningsvis vänder det igen och min AA får stå på A28r när aggroregsen i vanlig ordning sitter på 35s och bettar 3 gator. Extremt bitter nu efter alla absurda runouts. Break. :lol: Finns nog ingen aspekt av pokern som tiltar mig längre på samma sätt som förut, förutom när den här spelartypen gör sinnessjuka självmordsspel som går hem time and time again. Det tiltar sönder mig, och vet inte riktigt hur jag ska lära mig hantera det. Fiskutdragningar är solsemester jämfört med det här.

 

i know that feel. De senaste 20k händerna har jag fastnat i någon slags limbo där man aldrig kan vinna flips eller stora potter där man är favorit på flopp till 75%+. Man liksom vet vilka störda kort som kommer komma sista gatorna som gör att man får ett helvete. Nåja nog om hi-jackning här, ville bara ventilera mig och glad över att jag inte är ensam om att springa så omänskligt dåligt. Inte fan har jag tur i kärlek för det heller.

 

Gl hf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är bortom min förståelse hur svs_wal, Crabboy, tight_fish osv lyckas ta inköp efter inköp när jag aldrig sett dom få in det bra. Aldrig. Springer så vidrigt mot aggroregsen att jag inte vet var jag ska ta vägen, fått in det bra exakt varje gång idag och förlorat varenda pott. Kör över abc-regs och fisk, men aggroregsen som ska 5betta 35s är jag chanslös mot när turn eller river landar.

 

Förhoppningsvis vänder det igen och min AA får stå på A28r när aggroregsen i vanlig ordning sitter på 35s och bettar 3 gator. Extremt bitter nu efter alla absurda runouts. Break. :lol: Finns nog ingen aspekt av pokern som tiltar mig längre på samma sätt som förut, förutom när den här spelartypen gör sinnessjuka självmordsspel som går hem time and time again. Det tiltar sönder mig, och vet inte riktigt hur jag ska lära mig hantera det. Fiskutdragningar är solsemester jämfört med det här.

 

Oj vad man känner igen sig angående aggroregsen, riktigt frustrerande indeed.. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul dagbok J-Tag , förstår din frustration med aggro-regsen. Det gäller verkligen att släppa egot mot dessa och acceptera verkligheten när de springer som Gud.

Man vet att de sitter där och tycker de spelar så jävla bra med sina 12-15% 3 bet ur pos

och sedan träffar varje gång deras range är tokdominerad. Svs wal är ju ett bra exempel

 

Ditt dåliga springande är dock uppmuntrande då jag själv är mitt i en flytt och inte kan spela alls, vet inte varför men men :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...