Gå till innehåll

J-Tag @ SvS


JedenTag

Recommended Posts

Ge oss gärna ett stort sample så kan alla avgöra själva :) hur låter 1M händer?

 

Haha. :lol: Inser du inte hur patetiskt det där låter? Vad har jag att vinna på det? Vad har jag att bevisa för någon? Jag har inte tillgång till 1M händer, tyvärr. Måste vara jobbigt för dig. Har ~200k händer i min nuvarande databas + laptop, och hade väl ett par-tre databaser på min gamla laptop på runt 100k händer each, och har haft en winrate på 20bb+/100 på alla. Men nej, tyvärr str1ke, har inte 1M samlade händer så jag kan bevisa för dig (:lol:) att jag är vinnande över ett näst intill orimligt stort sample.

 

Jag redovisar resultat varje månad (eller ja, betydligt oftare än så), i min egen dagbok, och har inget att bevisa för någon vad det gäller min "sanna winrate". Skiter ganska rejält i om en arrogant trött människa som pushar 30 och grindar /2 dag in och dag ut (:lol:) känner att han vill kunna "avgöra" huruvida jag är vinnande eller inte. Ren humor att du ens tror det.

 

Kan du ge mig din lifestory så jag kan förstå mig på hur man är 30ish, grindar /2 och sitter och är vidrig på ett pokerforum? Vill kunna avgöra exakt vad som gick fel i ditt liv. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilken action det blev här!

 

Ja, blir lätt så på pf.nu om man inte suger allas kuk. Brukar se ut såhär ungefär:

 

> läggs upp en hand som inte är optimalt spelad enligt ett par 30-something pokerorakel som aldrig tidigare postat i db:n, utan har läst varje dag och väntat på sin chans att posta något riktigt vidrigt

> arrogant vidrig förlorare: "dåligt spelad hand. Lol! där fick jag dig!"

> jag: "ok? du får gärna vara konstruktiv och inte vidrig!"

> arroganta vidriga förlorare: "bevisa för mig att du är vinnande, 1 miljon händer vore nice!"

 

Standard pf. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, blir lätt så på pf.nu om man inte suger allas kuk. Brukar se ut såhär ungefär:

 

> läggs upp en hand som inte är optimalt spelad enligt ett par 30-something pokerorakel som aldrig tidigare postat i db:n, utan har läst varje dag och väntat på sin chans att posta något riktigt vidrigt

> arrogant vidrig förlorare: "dåligt spelad hand. Lol! där fick jag dig!"

> jag: "ok? du får gärna vara konstruktiv och inte vidrig!"

> arroganta vidriga förlorare: "bevisa för mig att du är vinnande, 1 miljon händer vore nice!"

 

Standard pf. :-)

 

vem är du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FT top 3 stack, förstapris $6k, AA<JJ mot cl. Tilten.

 

vem är du?

 

Om du tar dig tid att läsa så har jag svarat på den här frågan minst 5000 gånger i tråden. Jag vill inte ha nicket här, men alla vet vem jag är så du kan säkert få reda på det på annat håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45s är sjukt profitablelt att syna 3b med när det spelas djupt... standard.. ;-)

 

Din bitterhet når f.ö nästan bomans, och då jävlar vet man att man är bitter. Är det inte bättre att bara svälja stoltheten och ta åt sig av beska kommentarer, oavsett om dem är innehållsrika eller inte? Säger någon bitterfitta att man slaktar händer så kanske man borde tänka igenom situationen istället för att slå ifrån sig och anklaga kollektivet för att vara översittare? Även om du inte får "abc" på hur du ska spela så ta åt dig och inse att du spelar fel. Att vinna 20bb/100 på 05/1 är ingen bedrift utan snarare en beat då man fortfarande spelar dem nivåerna. Att lägga 100h+/månad på micro@svs för en lagerlön är inget positivt omss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Jeden. Du har inte lust att starta lite bråk med några forumiter så det bjuds på samma kvalitativa underhållning som i somras?

 

Håller på dig. Lycka till!

 

Lol, argumentera/"starta lite bråk" på ett forum bara för sakens skull är nog bland det tröttaste man kan göra. :-) Även om det admittedly inte krävs så mycket alla gånger för att det ska sluta så.

 

tumblr_m5y78vm1Al1rqfhi2o1_500.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45s är sjukt profitablelt att syna 3b med när det spelas djupt... standard.. ;-)

 

Din bitterhet når f.ö nästan bomans, och då jävlar vet man att man är bitter. Är det inte bättre att bara svälja stoltheten och ta åt sig av beska kommentarer, oavsett om dem är innehållsrika eller inte? Säger någon bitterfitta att man slaktar händer så kanske man borde tänka igenom situationen istället för att slå ifrån sig och anklaga kollektivet för att vara översittare? Även om du inte får "abc" på hur du ska spela så ta åt dig och inse att du spelar fel. Att vinna 20bb/100 på 05/1 är ingen bedrift utan snarare en beat då man fortfarande spelar dem nivåerna. Att lägga 100h+/månad på micro@svs för en lagerlön är inget positivt omss.

 

Syftar på drömfloppen i det läget, inget annat.

 

Fin personlighetslys baserad på mina posts här (känns som jag sagt det här hur många gånger som helst), fortsätt gärna visa hur efterbliven du är. Självklart tänker jag igenom situationer och tar åt mig, men "LOL DÅLIGT" hjälper ingen, och inser du inte hur vidrigt det är så är det bara att beklaga. Och sen är väl /1 typ 30% av händerna jag syftar på vid det här laget, och där ligger jag på 30bb/100 om vi nu ändå ska diskutera /1.

 

Och ja, ska vi diskutera vad som är positivt eller ett "beat" i det här fallet så kan vi väl det också. Eftersom jag pluggar juridik på heltid vid ett stort universitet i Sverige med toppbetyg, samtidigt som jag snittar 2 utgångar i veckan och tränar dagligen, så är pokern knappast något som tar tid från (eller skadar) övriga areas i mitt liv. Att jag vinner 20-30k i månaden som extrapengar är knappast ett beat, eller negativt, "omss". ;-) Återigen den vidriga obefogade översittarattityden från din sida. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, inte en break idag nånstans.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($425)

Hero ($816)

UTG ($197)

CO ($400)

BTN ($397)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:spade:

 

fold, CO raises to $10, fold, SB calls $9, Hero raises to $38, CO calls $28, SB calls $28

 

FLOP ($114) K:heart: J:diamond: A:heart:

 

SB checks, Hero bets $58, CO raises to $116, SB folds, Hero raises to $778 (AI), CO calls $246 (AI)

 

TURN ($839) K:heart: J:diamond: A:heart: Q:diamond:

 

RIVER ($839) K:heart: J:diamond: A:heart: Q:diamond: T:diamond:

 

CO shows J:spade: A:club:

(Pre 7%, Flop 0.9%, Turn 4.5%)

 

Hero shows A:diamond: A:spade:

(Pre 93%, Flop 99.1%, Turn 95.5%)

 

CO wins $412

Hero wins $412

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lovat mig själv att inte ödsla energi på de töntigaste töntarna och diverse 90-talister, men de som nämnt mitt nick någonstans här får snääällt gärna ta bort det. Känns lite kaunstigt när heeeelt okända småpojkar sitter med dessa vanföreställningar om en.

 

Go JTag. Jävlar vilka töntar du har att göra med. RIP PF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ledsen att jag skrev en one-liner där ditt nick nämndes boman, det ska jag genast ta bort. Annars är jag född på det ljuva 80-talet, lev väl.

 

Trevlig db annars keep it up.

 

Syftade inte på den linen såklart. Log själv när jag läste den kommentaren. Den var mkt rolig. Tänkte mer på ngn annan. De som ej bör ta åt sig bör ej ta åt sig. Äsch jag är fan done här. Moderatorerna valde att köra skiten i botten och finnes icke här när forumet står och luktar. WP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...