Gå till innehåll

NLT - ATs hur ska denna spelas bäst (om alls)?


LordenDelly

Recommended Posts

Hmm omöjligt och få betalt nar den sitter? Så nar fargen sitter och du har lagre farg, set, överpar etc så check foldar du? Kanske inte betalar med hela stacken men tillrackligt for att man ska kunna syna floppen. Att syna 3BB preflop och sen folda nar man satter nöfargdraget med overkort mot ett pottbett ar idioti tycker jag. Dock sa tycker jag fold preflop. På floppen så ar det check/syn alt check/raise beroende på magkansla.

 

Varför skulle man vilja betala av när man har fi på en bättre hand?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på expekts microlimits (alltså 0.1/0.2), det är bara att komma och hälsa på. Jag kommer inte att hälsa dock, har chatten på silent för att slippa se folks whine och trams.

 

Tror dock inte att jag är en dröm att spela mot. Själv avskyr jag att spela mot folk som spelar som mig (tight/aggressivt), föredrar att spela mot loose/passive och loose/aggressive helst, eller tight/passive i nödfall, absolut inte tight/aggressive. Tror att du är lite förvirrad över hur jag spelar, alternativt spelar du short-handed.

 

När man läser dina inlägg här på forumet får man intrycket att du är en väldigt duktig och kompetent spelare, men varför i herrens namn spelar du 0.1/0.2 NL där spelare går all in kors å tvärs med hålstegdrag och middlepairs samt höjjer på Kxo UTG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AT är en hand som jag aldrig någonsin spelar (ok, i undantagsfall händer det under speciella omständigheter) om den inte är suited, och jag är inte en tight spelare. Nu räknar jag givetvis bort de gånger då man inte spelar korten.

 

Jag är försiktig med AQo också för den delen, men det betyder inte alls att jag är tight. Med tanke på att bb höjde, och fick en syn på sin höjning så kan man tänka sig att din AT inte håller måttet, så det du borde "jaga" i det här fallet är (i min mening) en färg. Nu fick du en bra flop där du har 2 överkort och ett nötfärgdrag. Beroende på read hade jag satt honom på ett högt par eller möjligtvis 8:or eller 7:o (helt och hållet beronde på read). Men utan någon som helst read hade jag nog satt fi på högt par som troligast, och då kan du räkna bort din 10:a som ett overcard. Däremot har du ändå 12 outs och typ 1.2:1 att träffa

 

Du har ju däremot ingenting emot att sno potten där och nu. Om du var "säker" på att få ett bet emot dig skulle du ju kunna check-raisa all-in där. Du vill absolut inte gå all-in på turn, så om du ska ha in pengarna så få in de på floppen! Det är så jag hade spelat iaf, sen kan det vara helt uppåt väggarna såklart! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på expekts microlimits (alltså 0.1/0.2), det är bara att komma och hälsa på. Jag kommer inte att hälsa dock, har chatten på silent för att slippa se folks whine och trams.

 

Tror dock inte att jag är en dröm att spela mot. Själv avskyr jag att spela mot folk som spelar som mig (tight/aggressivt), föredrar att spela mot loose/passive och loose/aggressive helst, eller tight/passive i nödfall, absolut inte tight/aggressive. Tror att du är lite förvirrad över hur jag spelar, alternativt spelar du short-handed.

 

När man läser dina inlägg här på forumet får man intrycket att du är en väldigt duktig och kompetent spelare, men varför i herrens namn spelar du 0.1/0.2 NL där spelare går all in kors å tvärs med hålstegdrag och middlepairs samt höjjer på Kxo UTG?

 

Därför att antalet misstag som motståndarna gör är maximalt på den nivån. Jag kan upprätthålla ca 30-40bb/100 med låg varians. Dessutom rånar jag min BR regelbundet så jag har sällan mer än 20 inköp att tillgå. Om jag skulle spela på t.ex 0.25/0.50 kanske jag skulle kunna ha 15bb/100, vilket skulle innebära ungefär samma förtjänst men mycket högre varians. Eftersom jag lever på pokern vill hag hålla variansen så låg som möjligt.

 

Att folk går all-in kors ovh tvärs med hålstegedrag och middle pairs är ju bara toppen, att de höjer Kx utg likaså. Det tjänar ju bara jag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan upprätthålla ca 30-40bb/100 med låg varians. Dessutom rånar jag min BR regelbundet så jag har sällan mer än 20 inköp att tillgå. Om jag skulle spela på t.ex 0.25/0.50 kanske jag skulle kunna ha 15bb/100, vilket skulle innebära ungefär samma förtjänst men mycket högre varians. Eftersom jag lever på pokern vill hag hålla variansen så låg som möjligt.

 

Kan du översätta detta i reda dollar. Har inte detta tänk. Du drar in hur mycket per 100 händer eller vad betyder det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folk går all-in kors ovh tvärs med hålstegedrag och middle pairs är ju bara toppen, att de höjer Kx utg likaså. Det tjänar ju bara jag på.

 

Jo, men man kan ju inte resonera på samma sätt kring händer och hur man ska spela dom på 0.1/0.2 jämfört med 1/2, just för att folk gör knäppare saker.

 

Sen så kan du väl knappast utvecklas lika mycket om du spelar 0.1/0.2 jämfört med att hela tiden försöka avancera i stakes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folk går all-in kors ovh tvärs med hålstegedrag och middle pairs är ju bara toppen, att de höjer Kx utg likaså. Det tjänar ju bara jag på.

 

Jo, men man kan ju inte resonera på samma sätt kring händer och hur man ska spela dom på 0.1/0.2 jämfört med 1/2, just för att folk gör knäppare saker.

 

Sen så kan du väl knappast utvecklas lika mycket om du spelar 0.1/0.2 jämfört med att hela tiden försöka avancera i stakes.

Jag tror att du och jag ser på saken på helt annorlunda sätt. Jag har spelat i ca 2 år nu och anser fortfarande att jag 'tränar', i och med att jag gör det så föredrar jag att spela mot så dåligt motstånd som möjligt men samtidigt spela så bra som möjligt. Mina prioriteringar är:

1. Tjäna pengar

2. Få mer erfarenhet

Just uppfyller 0.1/0.2 båda, även om jag nog kommer att gå upp en nivå i slutet av månaden eftersom BR'n vucit till sig lite för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...