Gå till innehåll

Team Microvåg - lockdown resten av året


ViktorH

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är ju rätt svårt att avgöra iomed att de här är the internets men tycker ni framstår som fruktansvärt osköna människor, spec meth-torsken

 

Är ni de eller är det jag som missuppfattar något?

 

meth-torsk?

 

metaddict kommer från att han gillar metal, som i musikgenre. Kom å skapa dig en egen uppfattning vetja, du är välkommen att hälsa på om du har vägarna förbi hbg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Übersanbb sammanfattning av fre+lör.

 

Fre: Spelar bra men springer röv och är nöjd. Plipen kommer hem och stinker etanol+vitlök. Sätter sig bredvid mig för att "coacha" och berätta om sin kväll, när han lämnar är även jag full.

Fick inte mycket ut av honom mer än att han var "SJUKT NÖJD" med att inte ha legat med nån medarbetare eller nåt. Vidare hade han fått semioanständiga liggförslag av en tjej med fullt godkänd ass to boob-ratio.

 

Dagen slutade med att jag somnade runt halv 11 på morgonen (dvs vad klockan är nu igen) och det var det.

 

Lör: Planerat spel men när jag och Meta i kärlekens hetta tittar på en bedrövligt regisserad hollywoodpatriotskitfilm med kevin costner och en jagkanintespelaledsen - ashton kutcher i huvudrollerna så tar han fram två(!) öl från balkongen och räcker mig en efter alldeles för lite eftertanke. 1, 2, 3, Psszht! skål och ja..

 

Får ett minst lika fint erbjudande som Plipen dagen innan men tackar av godkända skäl nej. Två goda vänner försvinner bort, en en vecka och den andra 2 månader. Hursom, en trevlig kväll som avrundades med lite livsfilosofi med rätt ung kvinna på harmyntan följt av "walk of shame"-frukost med vännen som blir borta en vecka.

 

Nu är klockan möe igen och jag ska sova efter lite vatteninmundigande och några väl valda poesisvullna sms till lika väl valda individer. Hoppas jag vaknar i tid till lite trevlig middag imorgon! Idag!

 

 

Mobiledit: sprang in i en viss helsingborgs-D-kändis ni säkert utan att önska det känner till som min lillebror tidigare haft nån form av KK-relation med. Vips känner jag en hand glida över de gylfigare delarna av mina jeans, och för att liksom försäkra mig om att jag inte misskände så skedde det en 2-3 ggr till. Henke om du läser så är jag lika förvirrad och sannolikt oförvånad (om vi kollar våra track records etc) som du..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ärligt så glömde jag bort exakt hur skrämmande dålig självdisciplin den gode VH har när det gäller fest/alkohol. Så när man väl hade erbjudit honom EN öl, bara för att det är gott, så var det ju för sent. VH körde en all nighter, jag tog det själv ganska lugnt med ölen och var hemma lite innan halv tre och "grindade" några timmar.

 

 

edit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$1/$2 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($200)

UTG+1 ($229.60)

CO ($328.40)

BTN ($216.85)

metaddict (SB) ($201)

BB ($210.10)

 

Pre-Flop: ($5, 6 players) metaddict is SB 6:spade: 8:spade:

[uTG posts $2]

UTG checks, 3 folds, metaddict calls $1, BB checks

 

Flop: A:diamond: 8:diamond: 6:diamond: ($6, 3 players)

metaddict checks, BB bets $4, UTG folds, metaddict calls $4

 

Turn: 3:spade: ($14, 2 players)

metaddict checks, BB bets $7, metaddict calls $7

 

River: 6:club: ($28, 2 players)

metaddict checks, BB bets $18, metaddict raises to $66, BB goes all-in $197.10, metaddict calls $122

 

 

Vet inte om jag spelar river rätt här. Kändes inte direkt underbart när han degade. TAG-reg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo de kan jag tycka du gjorde faktiskt.

Även om jag gärna leder ut flopp

 

Mm leder nog som standard, detta var när jag hade 9 bord igång med överlapp. Inte för att jag tror det är någon enorm skillnad i EV på att leda eller checka där ;)

 

Absolut jag med, om han nu råkar ha A6 en gång i livet så fine. 88 och AA som är de två andra du ligger under mot lär han väl slå upp preflop.

 

Ja jag fick inte riktigt ihop vilka händer han skulle kunna ha som han inte hade höjt där när det är postat UTG och jag completat. Kändes precis som du säger att A6 var den enda rimliga hand som slog mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hyfsat" värde idag :roll: Sjukt var det! :mrgreen:

 

 

 

Dagens bästa helt klart...

 

$1/$2 No Limit Holdem

3 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

metaddict (BTN) ($388.06)

SB ($251.51)

BB ($233.46)

 

Pre-Flop: ($3, 3 players) metaddict is BTN 10:heart: A:heart:

metaddict raises to $4, SB raises to $22, BB folds, metaddict calls $18

 

Flop: 8:diamond: A:club: 3:heart: ($46, 2 players)

SB bets $229.51, metaddict calls $229.51

 

Turn: 6:spade: ($505.02, 2 players)

 

River: K:diamond: ($505.02, 2 players)

 

Final Pot: $505.02

metaddict shows

10:heart: A:heart:

SB shows

5:club: 3:club:

 

metaddict wins $500.02 (net +$248.51)

 

SB lost $251.51

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även denna var helt ok.

 

 

$1/$2 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

CO ($60)

BTN ($111.60)

SB ($193.94)

metaddict (BB) ($200)

 

Pre-Flop: ($5, 4 players) metaddict is BB K:diamond: 3:spade:

[CO posts $2]

CO checks, BTN calls $2, SB calls $1, metaddict checks

 

Flop: A:spade: K:heart: 3:diamond: ($8, 4 players)

SB checks, metaddict bets $6, 1 fold, BTN calls $6, SB raises to $32, metaddict calls $26, BTN folds

 

Turn: K:spade: ($78, 2 players)

SB bets $78, metaddict goes all-in $166, SB calls $81.94

 

River: J:spade: ($397.88, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $397.88

SB shows

J:diamond: A:heart:

metaddict shows

K:diamond: 3:spade:

 

metaddict wins $405 (net +$205)

 

BTN lost $8

SB lost $193.94

CO lost $2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade inte donationerna fick man dra ut istället...

 

 

$1/$2 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($97.24)

UTG+1 ($339)

CO ($68)

BTN ($268.66)

metaddict (SB) ($213.50)

BB ($226.49)

 

Pre-Flop: ($3, 6 players) metaddict is SB A:heart: Q:diamond:

UTG calls $2, 3 folds, metaddict raises to $10, 1 fold, UTG calls $8

 

Flop: J:spade: 4:club: A:diamond: ($22, 2 players)

metaddict bets $14, UTG calls $14

 

Turn: Q:spade: ($50, 2 players)

metaddict bets $28, UTG goes all-in $73.24, metaddict calls $45.24

 

River: A:spade: ($196.48, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $196.48

UTG shows

J:diamond: J:heart:

metaddict shows

A:heart: Q:diamond:

 

metaddict wins $191.48 (net +$94.24)

 

UTG lost $97.24

 

 

 

100K blev det INTE för månaden. Har inte haft koll exakt men jag gissar att jag swingade ner till lillback för månaden totalt innan jag hittade helt ok plus idag och igår, samt lillplus i fredags. Väntar med att summera om ifall jag skulle få ett ryck och spela några händer till. Jag har iaf fått in hyfsad volym mot slutet av månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23k händer totalt för månaden :oops:

 

Upp 180 SEK på Svenska Spel...

 

På spelet slutade jag upp 763 eurosar på Prima och den andra sajten. Inte fått all RB än men vi avrundar den och säger 2k€ jämnt.

 

Mtp hur månaden såg ut så är jag iaf hyfsat nöjd med både resultat och att jag bet ihop och skärpte till mig med grinden på slutet.

 

Obv var det inte godkänd volym totalt sett över månaden, var en IRL-svacka mitt i som drog ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humor att dra poker rush-hour, vad gör du?

 

Förövrigt åkte jag nästan till lund men det blev inte så till slut. Sen skulle jag till sthlm men åkte istället på min första förkylning liftetime (typ). Så för att ha nära till hemmet blev det linköping.

 

Var ok på dagen. Men gjorde en del fallstudier på krogen och de som föds upp här tycker att det är ett skithål, de också. Låter lagom. Typ som Gävle. Fattar fortfarande inte riktigt varför jag flyttade hit.

 

Var en snubbe som däckade vid en pelare som såg ut som viktorh. Tänkte fråga först, för att var säker, eftersom det inte vore konstigt om han däckade i fel stad plötsligt. Men insåg att den killen verkligen inte hade charmen på plats och då kunde det ju inte varit viktorh vi fått presenterad här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humor att dra poker rush-hour, vad gör du?

 

Förövrigt åkte jag nästan till lund men det blev inte så till slut. Sen skulle jag till sthlm men åkte istället på min första förkylning liftetime (typ). Så för att ha nära till hemmet blev det linköping.

 

Var ok på dagen. Men gjorde en del fallstudier på krogen och de som föds upp här tycker att det är ett skithål, de också. Låter lagom. Typ som Gävle. Fattar fortfarande inte riktigt varför jag flyttade hit.

 

Var en snubbe som däckade vid en pelare som såg ut som viktorh. Tänkte fråga först, för att var säker, eftersom det inte vore konstigt om han däckade i fel stad plötsligt. Men insåg att den killen verkligen inte hade charmen på plats och då kunde det ju inte varit viktorh vi fått presenterad här.

 

Nä VH och charm går hand i hand, passar som handen i handsken, svärdet i slidan, osv osv. OM det är unga damer närvarande dvs.

 

Efter att mina polare först bangade tänkt utgång i HBG, sen obangade, och sen slutligen bangade trots att JAG för en gångs skull tjatade så gick jag till McDonalds och tog med mig mat hem för att tröstäta framför senaste avsnittet GoT.

 

Insåg nyss att Metalocalypse efterlängtade säsong fyra ääääntligen gick av stapeln igår efter typ 2 års abstinens.

 

Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla mitt guilty pleasure, som ingen vet att jag tittar på. Och nej, det är INTE barnporr :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då blir de strax att sammanfatta förra månaden! Kan hinta om att det för min del blev närmre -100K än +100K, vilket alltid är roligt när man siktar på stort plus.

 

Denna månaden har börjat fint! 2K i hålet direkt och jag är kallare än kallast (trots ett varmt svs som dessvärre stänger tidigt idag).

 

[whajn]

Lyckades hitta A-hög bräda nyss med min fina AK när jag 3bettade fisken och vi får in det på turn. Han kåkade förstås sin 47s när 7an på turn la sig och jag tror inte det var så mycket att göra där.

 

Lyckas sedan få in AA preflop mot AKo vilket inte heller får stå, men sen är jag färdigwhinad. Nya tag imorgon och Harmyntan på nya äventyr.

[/whajn]

 

Får väl bli nån Valborgsammanfattning också, det var en bra dag. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är både glad och oroad inför utvecklingen den senaste veckan. Gårdagen bjöd på thaibox vid helsingborgshamnen till frukost, strövande följt av en glass på gröningen, en kaffe på espresso house i lä och sen en 4-5 after work-öl innan powernap och nykter grind.

 

Dagen har följt samma tema med rom&cola i solen, följt av några öl och sen en powernap, lite grind och nu verkar det bli utgång i staden.

 

På nåt sätt tänker jag mig att jag kan leva var sommardag såhär, men samtidigt känns det inte rimligt för min överlevnad om jag inte vill IRL-gula, vilket jag inte vill.

 

 

Någon som har varit i en liknande (pluswhine) situation och kommit fram till något bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är både glad och oroad inför utvecklingen den senaste veckan. Gårdagen bjöd på thaibox vid helsingborgshamnen till frukost, strövande följt av en glass på gröningen, en kaffe på espresso house i lä och sen en 4-5 after work-öl innan powernap och nykter grind.

 

Dagen har följt samma tema med rom&cola i solen, följt av några öl och sen en powernap, lite grind och nu verkar det bli utgång i staden.

 

På nåt sätt tänker jag mig att jag kan leva var sommardag såhär, men samtidigt känns det inte rimligt för min överlevnad om jag inte vill IRL-gula, vilket jag inte vill.

 

 

Någon som har varit i en liknande (pluswhine) situation och kommit fram till något bra?

 

Har bara spelat heltid 3-4 mån i sträck men då lyckades jag ådra mig en hudsjukdom så att jag inte kunde vistas utomhus eller bland människor. Ledde till rekordvolym och rekormånad. Prova det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...