Gå till innehåll

Svinto slutar hora


Svinto

Recommended Posts

Hand 3 är lite äcklig, men fundera på "free showdown"-tricket och höj turn. Du kan då lägga dig om du blir återhöjd eller om han satsar på river samtidigt som du har en viss möjlighet att han lägger sig för din raise.

 

Jag hatar folk som stannar till på flop för att sen köra på turn igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle 4.5k $ vara en fet rulle? Motsvarar ju inte ens "30 buyinskravet" på 1-2 nivån. Eller har jag missuppfattat nåt?

 

Han spelar fixed limit. Rullen skall således vara 300 BB (Big Bet) för 1-2 nivå, vilket motsvara 600 $. Kallar jag fullt tillräcklig rulle för 1-2 fixed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen bjöd på en ganska händelselös förmiddagstimme och en betydligt vildare midnattsmatch som varade i nästan fyra timmar. Bra att jag redan tredje dan misslyckas med att hålla sessionstiden i schack. Den följde standardreceptet: 3-4 snabba storförluster och ett underläge med 35 bb som resultatet pendlar runt i tre timmar, sen börjar dragen gå in och när jag vid 03:45 är nära ytan igen och dödstrött bestämmer jag mig för att lägga av.

 

Dagsnotering: -$29.84

Totalsumma: +$97.94

 

Hand 3 är lite äcklig, men fundera på "free showdown"-tricket och höj turn.

Ja, fast jag är så dålig på att lägga mig när det plötsligt finns så mycket mer pengar i potten. Men det ska ju mycket till för att standardmotståndaren ska våga en 3-bet med en svag hand på turn, så du har säkert rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så ett par hhs.

 

Hand 1

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter

Bordet har varit väldigt bra, men MP2 som är halvlös och väldigt aggressiv och som dessutom är irriterad på mig efter en liten chat-fight har lyckats skrämma bort två riktiga drömmotståndare.

 

Preflop: Svinto is UTG with Kh, Qs. MP3 posts a blind of $2.

Svinto raises, 2 folds, MP2 3-bets, 5 folds, Svinto calls.

Hans höjning säger inte så mycket mer än att han har ett par eller åtminstone ett högt kort då han verkar ha bestämt sig för att höja mig varenda gång han får chansen.

 

Flop: (8.50 SB) 9d, 6h, Ts (2 players)

Svinto checks, MP2 bets, Svinto calls.

Jag funderar på en check-raise, men tror faktiskt inte att det kan leda till nåt gott. Bestämmer mig för att se turnen och lägga ner om den inte hjälper mig. Är det för vekt under omständigheterna?

 

Turn: (5.25 BB) 9h (2 players)

Svinto checks, MP2 checks.

Här känns det ju som om han varken har träffat eller har ett par i fickan.

 

River: (5.25 BB) 5s (2 players)

Svinto checks, MP2 checks.

Vågar inte betta då jag är rädd att få syn av A-hög, och chansen är liten att han lägger sig vad han än har.

 

Final Pot: 5.25 BB

 

Results below:

Svinto has Kh Qs (one pair, nines).

MP2 has Ks Qd (one pair, nines).

Outcome: Svinto wins 2.62 BB. MP2 wins 2.62 BB.

 

Hand 2

Kanske inte världens intressantaste hand, men jag har svårt att förstå hur man inte kan vinna varje gång när det oftast finns minst två såna här killar vid bordet. Han har 70% flops seen över ~50 händer.

Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) converter

 

Preflop: Svinto is MP with Ks, Ad.

1 fold, Svinto raises, 1 fold, Button calls, 1 fold, BB calls.

 

Flop: (6.50 SB) As, Jd, Jh (3 players)

BB checks, Svinto bets, Button raises, BB folds, Svinto 3-bets, Button calls.

 

Turn: (6.25 BB) 4d (2 players)

Svinto bets, Button calls.

 

River: (8.25 BB) 4h (2 players)

Svinto bets, Button calls.

 

Final Pot: 10.25 BB

 

Results below:

Svinto has Ks Ad (two pair, aces and jacks).

Button has 9h 8h (two pair, jacks and fours).

Outcome: Svinto wins 10.25 BB.

 

Hand 3

I den här handen kan man ju fråga sig vad jag egentligen håller på med. Fi har ungefär samma stats som jag, och på floppen gissar jag att han sitter på AQ.

 

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter

Preflop: Svinto is Button with As, Kc.

5 folds, CO raises, Svinto 3-bets, 2 folds, CO calls.

 

Flop: (7.50 SB) Ts, 8s, Td (2 players)

CO checks, Svinto bets, CO calls.

 

Turn: (4.75 BB) Qd (2 players)

CO checks, Svinto bets, CO raises, Svinto calls.

Tyckte att den här synen var helt bedrövlig när jag just spelat handen, men eftersom jag faktiskt satt honom på AQ har jag ju ändå ett par outs så det är väl ingen jättekatastrof även om det fortfarande känns stabilare med en fold.

 

River: (8.75 BB) 3s (2 players)

CO checks, Svinto checks.

 

Final Pot: 8.75 BB

 

Results below:

CO has Ad Qs (two pair, queens and tens).

Svinto has As Kc (one pair, tens).

Outcome: CO wins 8.75 BB.

 

Hand 4:

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) converter

 

Preflop: Svinto is MP3 with Kc, Tc.

2 folds, UTG+2 calls, 2 folds, Svinto calls, 2 folds, SB completes, BB checks.

 

Flop: (4 SB) 9d, 7c, 9s (4 players)

SB checks, BB checks, UTG+2 checks, Svinto bets, SB folds, BB calls, UTG+2 folds.

Betar såklart med mina överkort och bakdörrar.

 

Turn: (3 BB) 3c (2 players)

BB checks, Svinto bets, BB calls.

BB har sett >65% av flopparna över 40 händer men bara gått till showdown med 33% så det känns ju som en semibluff är det enda raka.

 

River: (5 BB) As (2 players)

BB bets, Svinto folds.

Bra fold? Jag slår bara en bluff och hans postflop AF är inget utöver det vanliga.

 

Final Pot: 6 BB

 

Results below:

BB doesn't show.

Outcome: BB wins 6 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 3 är lite äcklig, men fundera på "free showdown"-tricket och höj turn.

Ja, fast jag är så dålig på att lägga mig när det plötsligt finns så mycket mer pengar i potten. Men det ska ju mycket till för att standardmotståndaren ska våga en 3-bet med en svag hand på turn, så du har säkert rätt.

 

Jag är inte alls säker på att det verkligen är rätt att höja turn, det kan tom vara så att det är bättre att syna ner. Om du tror att fi skulle lägga ner en bättre hand för att han tror att du sitter på färgen finns det nog värde i att höja. Synar han däremot allt är det nog bättre att även du lugnar ner det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har också en MKT FET bankrulle ca 4.5k $ för 1/2. Jag ska spela upp månadens bonusar på 6 max, sen blir det 2/4.

Du har rulle för 5/10, du måste vara en extremt disciplinerad jävel :D

 

 

Bankrulle ja, men inte skills!

Jag har inte vunnit mycket alls på 1/2. Jag fick en 200 BB downswing efter 15k händer så jag hamnade på minus, har hämtat upp mig till plus 300 BB sen dess, 40k händer. Det är ju en dum stragegi att gå upp bara för att man har rulle trots att man inte är säker på att man slår nivån man spelar på! Nu känner jag mig rätt säker på att jag slår 1/2 och då är det läge att gå upp med lite 1/2 6 max lir innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte kommentera dina händer nedan:

 

Här kommer ett par händer från idag och igår.

 

Hand 1:

Grymt trevligt bord. Två spelare som ser alla floppar och samtidigt klagar på alla andras spel så fort de förlorar en pott. Blir helt vansinniga om nån värdehöjer ett drag som går in. UTG är rätt dålig och har dragit ut BB ett par gånger till dennes stora förtret. BB är en av de som konstant klagar på alla och spelar nästan alla händer, även mot höjningar.

Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed)

 

Preflop: svinto is MP2 with Ah, Qd.

UTG calls, 2 folds, svinto raises, 3 folds, BB calls, UTG calls.

Inga konstigheter.

 

Flop: (6.50 SB) 7d, 6s, Td (3 players)

BB checks, UTG checks, svinto bets, BB calls, UTG calls.

Inga konstigheter.

 

Turn: (4.75 BB) As (3 players)

BB bets, UTG calls, svinto raises, BB 3-bets, UTG folds, svinto calls.

Given höjning, kanske skulle cappa med tanke på BBs ohyggliga inkompetens?

 

River: (11.75 BB) Ad (2 players)

BB checks, svinto bets, BB calls.

Väljer att värdebeta eftersom han visar svaghet och oftast synar. Tror inte att den här killen skulle höja med färgdrag på turn.

 

Final Pot: 13.75 BB

 

Results below:

BB has Tc 7c (two pair, aces and tens).

svinto has Ah Qd (three of a kind, aces).

Outcome: svinto wins 13.75 BB.

 

 

Varför raisar du turn? De vet ju att du har ett högt A eller ett högt pocket. När det är bettat och callat är du antagligen slagen eller så bluffar BB och UTG synar med nåt crap. BB vet ju att UTG kommer syna och antagligen att du kommer raisa. Syna bara ner. Raisa river såklart.

 

 

Hand 3:

 

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed)

Kommer inte riktigt ihåg hur bordet var som helhet. BB är inte så långt ifrån att autoratas som maniac efter 75 händer. MP3 har suttit vid bordet under 20 händer och sett 14 floppar och oftast synat hela vägen till showdown.

 

Preflop: svinto is Button with Tc, As.

4 folds, MP3 calls, 1 fold, svinto raises, 1 fold, BB 3-bets, MP3 folds, svinto calls.

Inte världens stabilaste starthand, men jag har bra position, vill gärna ha knappen och har sannolikt bättre hand än MP3. 3-betten av BB oroar lite och jag kan inte komma på nån jättebra anledning att cappa.

 

Flop: (7.50 SB) 9h, Ah, Jd (2 players)

BB bets, svinto raises, BB calls.

Fin-fin flop, och jag höjer för att informera mig och bestämmer mig för att han troligen sitter på ett högt PP.

 

Det här var sämst resonerat. Sluta höja för att skaffa dig information på floppen. Om han inte 3-bettar kan det ju lika gärna vara att han har AK men är rädd för AJ eller att han tänker checkraisa turn.

Du vill ju inte få TT,QQ eller KK att folda här och du vill inte bli checkraisad av AA, JJ, AJ eller en bluff/semibluff på turn.

Syna bara ner den här handen, betta om han checkar.

 

Ok, läste nu BB's beskrivning, saken kommer i ett annat läge. Din raise på floppen är då för värde, inte för information. Vilken typ av maniac är han, den som bettar och raisar mycket men som foldar när han tror att han är körd, eller den som bettar och raisar och callar ner när han tror att han är körd?

 

 

Turn: (5.75 BB) 2h (2 players)

BB bets, svinto calls.

trefärg på brädan och ett bet efter att ha synat. Ingen chans att jag foldar, men borde jag inte höja mot nån som tenderar att spela lite hur som helst? Och man tycker ju att han borde försöka sig på att check-raisa om han har ett monster. Är inte speciellt nöjd med den här synen.

 

Donkbet på turn betyder ofta att just det kortet hjälpte honom, att han inte är tillräckligt säker på sin hand för att 3-betta floppen, att han inte vill ge ett drag gratiskort eller att han vill få dig att betala hela vägen. I det här fallet tydligen 3 av sakerna. Jag skulle inte ens fundera på att raisa turn här.

 

River: (7.75 BB) Js (2 players)

BB bets, svinto calls.

 

Final Pot: 9.75 BB

 

Results below:

BB has Kh Ac (two pair, aces and jacks).

svinto has Tc As (two pair, aces and jacks).

Outcome: BB wins 9.75 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 3

I den här handen kan man ju fråga sig vad jag egentligen håller på med. Fi har ungefär samma stats som jag, och på floppen gissar jag att han sitter på AQ.

 

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter

Preflop: Svinto is Button with As, Kc.

5 folds, CO raises, Svinto 3-bets, 2 folds, CO calls.

 

Flop: (7.50 SB) Ts, 8s, Td (2 players)

CO checks, Svinto bets, CO calls.

 

Turn: (4.75 BB) Qd (2 players)

CO checks, Svinto bets, CO raises, Svinto calls.

Tyckte att den här synen var helt bedrövlig när jag just spelat handen, men eftersom jag faktiskt satt honom på AQ har jag ju ändå ett par outs så det är väl ingen jättekatastrof även om det fortfarande känns stabilare med en fold.

 

 

Hur kan du sätta honom på AQ? När han stealar från CO kan han ju ha nästan vad som helst. Om han visade dig AQ så har du ju bara 3 outs = katastrof att syna ner. Han kan även ha ett T, en stege, ett öppet stegdrag, ett färgdrag, A8, A8s med upplockat färgdrag, AA, KK, JJ etc. Trots att han kan semibluffa måste du folda när du blir checkraisad här tycker jag.

Om han bettar ut kan det kanske vara värt att raisa för free showdown och folda mot 3-bet.

 

 

River: (8.75 BB) 3s (2 players)

CO checks, Svinto checks.

 

Final Pot: 8.75 BB

 

 

 

Results below:

CO has Ad Qs (two pair, queens and tens).

Svinto has As Kc (one pair, tens).

Outcome: CO wins 8.75 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du sätta honom på AQ? När han stealar från CO kan han ju ha nästan vad som helst. Om han visade dig AQ så har du ju bara 3 outs = katastrof att syna ner.

Jag har spelat väldigt många händer mot just den spelaren, så jag tror inte att han kunde ha vad som helst. Det är ju såklart rätt fånigt av mig att påstå att jag kunde sätta honom på en specifik hand, men jag resonerade att AQ eller AJ var hyffsat troliga händer. Det kanske stämmer, men det är helt klart inte nån höjdare att spela efter en sån trolleriread. ;)

 

Men om han visar AQ har jag 7 outs. 3 kungar och 4 knektar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du sätta honom på AQ? När han stealar från CO kan han ju ha nästan vad som helst. Om han visade dig AQ så har du ju bara 3 outs = katastrof att syna ner.

Jag har spelat väldigt många händer mot just den spelaren, så jag tror inte att han kunde ha vad som helst. Det är ju såklart rätt fånigt av mig att påstå att jag kunde sätta honom på en specifik hand, men jag resonerade att AQ eller AJ var hyffsat troliga händer. Det kanske stämmer, men det är helt klart inte nån höjdare att spela efter en sån trolleriread. ;)

 

Men om han visar AQ har jag 7 outs. 3 kungar och 4 knektar.

 

 

Haha, vilken miss du har ju gutshot också då är det inte alls katastrof att calla turn raisen. Då skulle jag säga att du har ca 6 outs om man räknar överkorten som 1/3 out och J som hela outs. På turn ligger 7.75 BB och om du träffar ett out vinner du totalt ca 8.5 outs, minns inte vart potten rakas på party. Du behöver odds 6.7 att calla med 6 outs, så turn callen är helt ok.

River call unimproved: svårt att se att han fortsätter bluffa när du callat hans CR på turn.

 

 

Ang civ ing linje, teknisk fysik på chalmers :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, efter en i många bemärkelser tung helg bestämde jag mig idag för att återuppta spelandet. Ställer mig i kö till de tre bord som har högst snittpott och är igång ganska snart. Den första timmen känns väldigt bra, jag spelar utan att göra några direkta fel och inget spektakulärt händer. Funderar på att lägga av och gå ut i vädret, men plötsligt blir jag utdragen så till den milda grad att jag bara inte kan låta det sluta så snöpligt. Vid ett av borden har det anslutit en tjomme som spelar ALLA händer och höjer till rivern med nästan alla. Han har makalös tur i ungefär två timmar, trots att resten av oss verkar fatta att det gäller att låta den som visar styrka plocka honom hu. Till slut tappar han ett par hundra dollares på några få minuter och lämnar bordet. Inget går tillbaka till mig. Bestämmer mig för att det får vara nog och lägger ner för dan.

 

Ska kolla om det blev några intressanta händer, men jag tror att det var 99% standard med äcklig otur. Funderar på att inte automatiskt gå på maxpottsborden nästa gång. Eller kanske till och med försöka sluta i tid :roll:

 

Resultat: -$148.77

Totalt: -$50.83

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar tre sessioner onsdag/torsdag, en entimmessession på onsdagnatten (+$75.50), en timme påföljande morgon (-$54.25) och två timmar på kvällen (+93). Sammanlagt +$114.25

 

Eftertankar osv:

 

- Tror att en timme är i kortaste laget. Man håller ju på och sliter med table selection, disciplinerat spel, järnkoll på motståndet, etc. Edgen man får av allt detta blir antagligen mindre ju kortare sessioner man spelar. Samtidigt tror jag inte att det är nån höjdare att spela när man plötsligt upptäcker att man sitter och surfar omedvetet i bakgrunden. Blir kanske att testa att ta 10 minuters paus varje timme.

 

- Jag börjar få bättre koll på motståndarna. Både vad gäller att verkligen använda sig av deras profiler när jag tar beslut och att pricka händer någorlunda.

 

- Har börjat köpa in mig för $150 istället för standardhundringen. Av nån anledning känns det inte alls lika ledsamt att gå från $150 till $100 som från $100 till $50. Verkar leda till att jag kan hålla moralen uppe bättre.

 

- Måste ta ett par sekunder att tänka innan beslut som inte är mer eller mindre självklara, speciellt när det handlar om hur man ska skydda en hand på floppen. Lyckas oftast göra raka motsatsen till bästa draget och kommer ofta på det i samma ögonblick som jag klickar.

 

- Missar nog en del värde på rivern. Fegar ofta ur från att göra värdehöjningar om brädan ser någorlunda obehaglig ut, även om motståndaren verkar svag. Tror att det beror på att jag på nåt sätt nöjer mig med att vinna en pott i de lägena, vilket ju är feltänk.

 

- Har ofta extremt svårt att lägga även dåliga händer mot en turncheckraise, framför allt heads-up. I dag sa jag till och med halvhögt till mig själv "Om han checkraisar så foldar jag!", han checkraisade, och jag synade turnen och checksynade rivern. Brädan var förfärlig, motståndaren var passiv och jag hade mittparet utan kicker eller nåt sånt. Tror att en av mina allra största läckor sitter här.

 

Resultat hittils: +$63.42, speltid ~17 timmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag em/kväll: Hittar ett jättebra och två ok bord. Får in några riktigt fina floppträffar och spelar i övrigt helt ok. Åker på två riktigt snöpliga nitar på sista varvet men slutar ändå långt före. +$79.50

 

Lördag em: Får nästan pinsamt bra kort den första halvtimmen och ligger över $250 plus. Fegspelaren i mig säger åt mig att jag måste sluta och förnuftet säger att jag måste fortsätta. Får anstränga mig för att inte spela tightare än vanligt, men jag tror att det går ganska bra. Spelar ok, men vem som helst som har sett en starthandstabell hade nog klarat sig lika bra som jag idag. Bestämmer mig för att "alltid" folda i små potter om jag blir checkraisad på turnen utan att känna mig stark. Lyckas hålla det. +$182.50

 

Oroar mig en hel del för att jag spelar för passivt på rivern. Har t.ex väldigt svårt för att trebetta utan nötfärgen/stegen eller bättre oavsett situation.

 

Hand 1

Hand 2

 

Resultat: +$325.42, ~20 timmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev ett halvlångt inlägg som Eurobet åt upp :? Budskapet var i alla fall att jag spelat ungefär en timme om dan senaste veckan och bara haft en enda förlustsession. Självförtroendet är på uppgående och jag tror att jag nu är helt bekväm med insatserna (FLT $2/4). Ska se om jag hittar några intressanta händer senare under dagen. Mitt forna liv som hora känns allt avlägsnare.

 

Söndag - Lördag: +$291.16

Totalt: +$616.58, ~27 timmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer några av senaste veckans händer.

 

Hand 1:

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter

 

Preflophöjaren är lösaggro och resten är fiskar. Tycker att jag får tillräckliga odds för en syn.

 

Preflop: svinto is BB with 4c, 2c.

UTG raises, UTG+1 calls, MP1 calls, 2 folds, CO calls, 2 folds, svinto calls.

 

Flop: (10.50 SB) 7h, Ac, 3d (5 players)

svinto checks, UTG checks, UTG+1 bets, MP1 calls, CO calls, svinto calls, UTG calls.

 

Turn: (7.75 BB) 5s (5 players)

svinto checks, UTG checks, UTG+1 bets, MP1 raises, CO folds, svinto 3-bets, UTG folds, UTG+1 folds, MP1 calls $2 (All-In).

Känns väldigt osannolikt att det blir rundcheck, däremot tror jag inte att det är alls säkert att nån höjer om jag betar ut. Hoppas att UTG+1 ska syna två kallt, men icke. Hade kanske varit bättre att bara syna istället för att trebetta för att få med honom?

 

River: (14.25 BB) 6s (2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: 14.25 BB

Results below:

svinto has 4c 2c (straight, seven high).

MP1 has 5h 5c (three of a kind, fives).

Outcome: svinto wins 14.25 BB.

 

Hand 2:

Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed) converter

SB är tight, BB är väldigt lös och passiv.

Preflop: svinto is UTG+1 with Ac, Qh.

1 fold, svinto raises, 4 folds, SB calls, BB calls.

 

Flop: (6 SB) Qd, 2h, Ks (3 players)

SB checks, BB bets, svinto raises, SB calls, BB calls.

Inte otroligt att BB sitter på en kung, men jag höjer såklart ändå. Om jag blir trebettad kan det vara aktuellt att lägga ner om turnen inte är förmånlig.

 

Turn: (6 BB) 5s (3 players)

SB checks, BB checks, svinto checks.

Får kalla fötter då tighte SB har kallsynat två bets på floppen och passive BB har betat ut och bestämmer mig för att checksyna till det bittra slutet

 

River: (6 BB) 5h (3 players)

SB checks, BB bets, svinto calls, SB folds.

 

Final Pot: 8 BB

 

Hand 3:

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) converter

Första handen jag spelar vid bordet och jag känner ingen av spelarna sen tidigare. Snittpotten ligger dock på 9,5 BB enligt informationen i lobbyn.

Preflop: svinto is UTG with Ad, Ac. UTG+2 posts a blind of $2.

svinto raises, UTG+1 calls, UTG+2 (poster) calls, 1 fold, MP2 calls, MP3 calls, 1 fold, Button calls, 2 folds.

 

Flop: (13.50 SB) 8c, Qh, 6c (6 players)

svinto bets, UTG+1 calls, UTG+2 folds, MP2 raises, MP3 calls, Button calls, svinto 3-bets, UTG+1 calls, MP2 caps, MP3 folds, Button calls, svinto calls, UTG+1 calls.

Kanske check-raise är bättre om man är helt säker på att det inte blir rundcheck. Försöker få in så många bets som möjligt då jag säkerligen vinner tillräckligt ofta med mitt överpar och mina två bakdörrar.

 

Turn: (15.75 BB) 5h (4 players)

svinto bets, UTG+1 calls, MP2 calls, Button calls.

Båda bakdörrarna körda, funderar på c/r för att öka vinstchanserna men betar av nån anledning som jag inte kan komma på nu ut. Bra eller anus?

 

River: (19.75 BB) 5s (4 players)

svinto bets, UTG+1 calls, MP2 calls, Button folds.

Femman lär inte ha hjälpt nån och eftersom alla bara dumsynade på turnen tror jag att det här är ett ok värdebet.

Final Pot: 22.75 BB

 

Hand 4:

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter

SB är en fisk och BB TAG med ungefär samma stats som jag själv

Preflop: svinto is MP2 with Kd, Qd.

3 folds, svinto raises, 3 folds, SB calls, BB 3-bets, svinto caps, SB calls, BB calls.

Given cap med position och möjlighet att banka ut SB trots att det är sannolikt att BB har en starkare hand?

 

Flop: (12 SB) 7h, Jh, 4d (3 players)

SB checks, BB bets, svinto raises, SB folds, BB calls.

Fortsätter att köra på för att lägga mig och det trebettas och turnen inte hjälper. Hans syn är ju glädjande.

Turn: (8 BB) 3s (2 players)

BB checks, svinto bets, BB calls.

Tror att jag har goda möjligheter att bluffa ut AK och AQ och jag har ju inget direkt drag, så det är väl bara att köra

River: (10 BB) 5d (2 players)

BB checks, svinto bets, BB raises, svinto folds.

Helt ofarligt kort, betar och hoppas att han övertygats om att jag sitter på ett överpar. Han höjer, potten är gigantisk, men det finns ju ungefär 0 händer jag slår. Nån som skulle syna här?

Final Pot: 13 BB

 

Hand 5:

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter

UTG är TAG och MP2 är LAG pf/passiv post, övriga är rätt typiska partyfiskar.

Preflop: svinto is SB with 8c, 9c.

UTG raises, 1 fold, MP1 calls, MP2 calls, 1 fold, CO calls, Button calls, svinto calls, 1 fold.

 

Flop: (13 SB) 8d, 5h, 7d (6 players)

svinto checks, UTG checks, MP1 checks, MP2 bets, CO calls, Button calls, svinto raises, UTG 3-bets, MP1 folds, MP2 calls, CO folds, Button folds, svinto calls.

Tycker själv en c/r här ser lite märklig ut, men jag har faktiskt topparet + stegdrag så jag tror att jag vinner mer är 25% av gångerna. Vet inte riktigt varför jag inte cappar. Skumt. UTG är kapabel att höja med bara överkort och höjer definitivt med färgdrag.

 

Turn: (12 BB) 2h (3 players)

svinto checks, UTG bets, MP2 calls, svinto calls.

Borde nog försökt få ut MP2 med en höjning? Han har rätt hög went to showdown, men två bets kallt på turnen avskräcker nog ganska ofta ändå...

 

River: (15 BB) 8h (3 players)

svinto checks, UTG checks, MP2 checks.

Spelar traditionsenligt helt tokfel på rivern. Skriker argt åt mig själv, fattar inte hur jag kan tro att han inte ska bli livrädd för det kortet. Att det ska vara så jäkla svårt! Jag gör alltid såhär!

 

Final Pot: 15 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mest spelat turneringar och NL-cashgame och annat trams den här veckan, men några timmar seriöst FL-nötande blev det i alla fall. Gav också 6-max FL ett seriöst försök och insåg att det inte var så jättestor skillnad. Alla koncept är ju samma som vid fullbord, och man får anta att motståndarna spelar sämre händer aggressivare och trixa lite med sina starthandskrav. Ska nog inte vara några större problem att komma igång ordentligt så småningom. Bryr mig inte om att ta med turnerings- och NL-resultat här då jag mest spelar sånt för nöjes skull än så länge.

 

Veckan, fullbord: +$262.26

Veckan, sh: +$21.75

Totalt, fullbord: +$878.84, 33 timmar

Totalt, sh: +$21.75, 5 timmar

 

Snart är jag mogen att börja redovisa det totala resultatet för alla 2/4-händer jag spelat i världshistorien istället för den här riggade redovisningen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter

 

Preflop: svinto is MP2 with Ah, Qh.

UTG calls, 1 fold, MP1 calls, svinto raises, 1 fold, CO 3-bets, 2 folds, BB calls, UTG calls, MP1 folds, svinto caps, CO calls, BB calls, UTG calls.

 

Flop: (17.50 SB) 7s, Kh, 8h (4 players)

BB checks, UTG checks, svinto checks, CO bets, BB calls, UTG folds, svinto raises, CO 3-bets, BB calls, svinto caps, CO calls, BB calls.

 

Turn: (14.75 BB) Kc (3 players)

BB checks, svinto checks, CO bets, BB calls, svinto calls.

 

River: (17.75 BB) Qd (3 players)

BB checks, svinto checks, CO bets, BB folds, svinto calls.

 

Final Pot: 19.75 BB

 

Results below:

svinto has Ah Qh (two pair, kings and queens).

CO has 9d 9h (two pair, kings and nines).

Outcome: svinto wins 19.75 BB.

 

Friggin' sweet är ju allt man kan säga när det går sådär! Höja turnen kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...