Gå till innehåll

Inför Svepofs årsmöte feb -12.


MikeTime

Recommended Posts

Haj alla fina människor!

 

Mitt namn är Anders Jonasson aka SamirBakou. För er som undrar så var Samir Bakou den vackraste och bästa spelare som GAIS någonsin haft. Jag är som ni förstår från Göteborg.

 

Jag vill genom detta inlägg meddela min kandidatur till en plats i SvePof:s styrelse. Tyvärr kan jag inte närvara på mötet då detta dök upp lite hastigt. Jag hoppas ändå att denna presentation samt lite info i från andra mötesdeltagare räcker för att ni tycker jag kan tillföra något i SvePof:s styrelse. Jag bör väl börja med att presentera mig då det förmodligen finns en och annan som aldrig hört talas om en tomte som mig.

 

Som så många andra har jag vuxit upp med kortspel och fastnat i och med nätpokerns intåg. Hade sedan lyckan att få erbjudandet om att tillsammans med ett gäng driva en liten go pokerklubb i Göteborg, tyvärr fick jag efter ett tag jobb med en rikstäckande skraplott ( ej Triss) vilket tog all min tid och gjorde att jag numer endast är kvar som revisor i klubben. På senare tid har jag dock dragit igång live-satelliter till utlandsturneringar som EMOP och EDPT. Detta tycker jag en klubb ska kunna göra. Som pokerspelare är jag en nit, något som jag skyller min ålder( 47) för. Jag har haft turen och vinna lite olika pokerresor som GSOP, EMOP, PPC och lite annat. Resor av det slaget är så skoj och så många underbara människor jag träffat på dessa resor har gjort att hela mitt pokerspelade nu handlar om att kvala in till olika liveturneringar.

 

Den senaste tidens debatt i olika forum har gjort mig på de klara med att en person som jag kan tillföra ett och annat. Dessutom blir jag den motvikt som efterfrågats i debatten. Jag har inga uppdrag i företag som har med poker att göra, jag bor inte i Stockholm och jag äger ingen pokerklubb. Några har kommenterat de personer som har klivit fram och erbjudit sig att utveckla SvePof till en maktfaktor inom Svensk poker, som det borde vara. De har hävdat att deras engagemang i företag med intresse i pokervärlden skulle göra dem mindre lämpade och rent av illojala. Detta resonemang förefaller mig en smula underligt. Om vi jämför med t.ex. fotboll så kommer i stor sett alla i Svff från en fotbollsförening och ingen finner detta det minsta underligt. Nog om det.

 

Vad vill jag då göra? Jo jag vill:

Stärka klubbpokern.

Bygga upp en plattform för att bilda distriktsförbund.

Skapa ett mentornät för klubbarna.

Hjälpa spelare att komma ut på internationell nivå.

Skapa ett SM där både kvalité och kvantitet ingår.

Göra SvePof så pass starkt och attraktivt att sajterna kommer slåss om att få sponsra.

 

Hur skall då dessa vackra förhoppningar genomföras?

Jo genom att vi alla börjar sträva åt samma håll. Det vill säga sätta en gemensam agenda och driva den framåt tillsammans. Jag hoppas att ni tycker att jag verkar vara den person som kan hjälpa till och genomföra detta.

 

Klonk på er

Anders Jonasson

Jag svarade dej någonstans,men minns inte vart,då jag varit inne o kluddat lite här o var.....

Men är inte du automatiskt diskad som gajjsare????:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 221
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tänkte på det här med mötesordförande.

 

Det är väl ingen högoddsare att mötet på söndag kommer att vara ganska stormigt. Då är det viktigt att man har en stark mötesordförande som håller mötet i tänkt ordning. Enligt min erfarenhet så behöver inte denna mötesordförande öht vara insatt i ämnet (i detta fall poker) utan vara en erfaren föreningsordförande.

 

Finns det någon i Stockholm som har kontakter som skulle kunna ta detta uppdrag? Han/Hon bör få tid på sig att se stadgarna, läsa motioner och dagordningen. Lina kanske har kontakter via Bridgeförbundet?

 

Var jag läst senaste dagarna tror jag PAF-Rickard hade vart bra, men eftersom han själv kandiderar till styrelseplats så är han kanske inte det bästa valet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte på det här med mötesordförande.

 

Det är väl ingen högoddsare att mötet på söndag kommer att vara ganska stormigt. Då är det viktigt att man har en stark mötesordförande som håller mötet i tänkt ordning. Enligt min erfarenhet så behöver inte denna mötesordförande öht vara insatt i ämnet (i detta fall poker) utan vara en erfaren föreningsordförande.

 

Finns det någon i Stockholm som har kontakter som skulle kunna ta detta uppdrag? Han/Hon bör få tid på sig att se stadgarna, läsa motioner och dagordningen. Lina kanske har kontakter via Bridgeförbundet?

 

Var jag läst senaste dagarna tror jag PAF-Rickard hade vart bra, men eftersom han själv kandiderar till styrelseplats så är han kanske inte det bästa valet.

 

Tror vi har en mötesordförande, dock inte 100 klart ännu. Väntar besked.

 

MVH

 

Murat Sahan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju välja att se detta årsmöte som just de du vill, en nystart som bygger på just ett genuint intresse. Vad gäller att bli "styrelseledamot lite snabbt" så behöver det väl inte vara så att, för att man är ute lite såhär i elfte timmen, inte har nån kompetens. Tycker snarare att fler intresserade bör kliva fram och erbjuda sig att hjälpa till och försöka skapa ett starkt pokerförbund, sen håller jag väl med, det behöver ju inte ske i just SvePof namn. De viktigaste är ju att det finns ett förbund som kan ena Svenska pokerspelare och att kunna hjälpa till utveckla Svensk poker på ett positivt sett

 

Kompetens är inte vad som har saknats i tidigare styrelsen, utan det är det långsiktiga engagemanget som har saknats.

 

Om vi tar dig som exempel: Hur många månader sedan var det du bestämde dig för att du vill lägga en stor del av din fritid på att arbeta med ett pokerförbund? Hur många år sedan var det du började fundera på det?

 

Inget personligt mot dig. Det var en trevlig presentation du skrev, dina ambitioner är fina och du formulerar dig väl. Dock tror jag inte att något vettigt någonsin kommer komma ur Svepof. Det behöver byggas något nytt som är baserat på ett genuint pokerintresse, inte på möten och stadgar från ett förbund som kan konkurrera om titeln som ett av de mest misslyckade intresseförbunden i svensk historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du, när bestämde jag mig för att vilja arbeta med pokerns utveckling i Sverige?

Att jag skulle försöka bli invald i SvePof styrelse är, skall erkännas, ett beslut som jag tog alldeles nyligen men jag har under många år försökt varit med och jobbat med klubbpokern, jag har flitigt diskuterat pokerns framtid med alla som orkat lyssna. Nu har jag dessutom fått tid till att engagera mig.

Jag har under många år suttit i olika styrelser både inom Idrottsrörelsen och i företagsvärlden.

Jag var för 27år sedan med och startade upp en ännu levande Fotbollsförening där jag satt i styrelsen under 15 års tid. Jag har jobbat som projektledare med ett rikstäckande skraplotteri där hamnade man i situationer liknade de som kan uppstå i pokervärlden

Men nej jag har inte gått omkring i år och undrat när det skall uppstå ett tillfälle för mig att lägga all min lediga tid på pokerförbundet.

Fast å andra sidan så har jag inte funderat i år på när det skall uppstå ett tillfälle för mig att lägga all min lediga tid med att arbeta i GAIS styrelse, men jag hade försökt hjälpa till där också om jag känt att jag kunde tillföra något.

Och vad gäller vad som kan komma ut ur Svepof namn beror väl det helt och hållet på vilka person som får uppdraget att driva organisationen eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Livefeed" från årsmötet:

 

http://twitter.com/#!/WonderbaumJR

 

Det ser bra ut so far:

 

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr

Jesper blev vald till mötesordförande med 2 röster marginal -

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr

Förvirring. Glimne blev mötesordförande och Jesper tog rollen som sekreterare istället

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr

Polisen vill tydligen hämta en av mötesdeltagarna säger Murat???!!

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr

Det finns inget bokslut från 2011!

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr

Murat förklarar varför han inte reagerade på förra styrelsens ogentligheter.

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr

Murat skyller på sin inkompetens

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr

Förbundet förlorade 100000:- i avbeställnings avgift för 100 rum som inte blev bokade under live sm 2010

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr

Skuld till svenska spel - rättegångskostnader finns..

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr

Det var Juha Matti som polisen ville ha tag i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr

Polisen vill tydligen hämta en av mötesdeltagarna säger Murat???!!

jm_j: 1.01

Any other: 9.00

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr

Personen säger att han redan har pratat med dem?!

jm_j: closed

Any other: 50.00

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr

Det var Juha Matti som polisen ville ha tag i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt. Tog dom dit sina 50 kompisar?

 

Jag kan iaf glatt konstatera att min gode vän Ason är med i den nya styrelsen - på min gamla position som sekreterare. Då vet jag att det blir ordning. Hur det gick i övrigt har jag inte hunnit sätta mig in i.

 

Ason är en man som man kan ha fullt förtroende för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan iaf glatt konstatera att min gode vän Ason är med i den nya styrelsen - på min gamla position som sekreterare. Då vet jag att det blir ordning. Hur det gick i övrigt har jag inte hunnit sätta mig in i.

 

Ason är en man som man kan ha fullt förtroende för.

det är en åsikt man kan ta till banken när den yttras av en fd sekreterare i sveriges mest korrupta intresseorganisation :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en åsikt man kan ta till banken när den yttras av en fd sekreterare i sveriges mest korrupta intresseorganisation :lol:

 

Och jag som precis tänkte skriva "in before jello-response". Det är med glädje och en stolt tår i ögonvrån som jag noterar att du alltjämt sitter med F5-tangenten på advanced search efter Klyka-poster att posta indignerade svar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan iaf glatt konstatera att min gode vän Ason är med i den nya styrelsen - på min gamla position som sekreterare. Då vet jag att det blir ordning. Hur det gick i övrigt har jag inte hunnit sätta mig in i.

 

Ason är en man som man kan ha fullt förtroende för.

Hoppas han står för en lika stark insats som du gjorde.

 

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr Svar Retweeta Favorit · Öppna

Det fanns tydligen inget medlemsregister förra året!!

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr Svar Retweeta Favorit · Öppna

Förbundet säger att det inte finns ett kontrakt mellan förbundet och Unibet rörande online / sm. Murat har inte sett kontraktet

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr Svar Retweeta Favorit · Öppna

Förbundet förlorade 100000:- i avbeställnings avgift för 100 rum som inte blev bokade under live sm 2010

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr Svar Retweeta Favorit · Öppna

Det finns inget bokslut från 2011!

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr Svar Retweeta Favorit · Öppna

Man undrar var 2 miljoner tog vägen....från Kens tid

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr Svar Retweeta Favorit · Öppna

Kan röra sig om bokföringsbrott från tidigare styrelse

Mattias Andersson ‏ @WonderbaumJr Svar Retweeta Favorit · Öppna

Ev måste vi starta ett nytt förbund pga tidigare ogentligheterna - enl Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas han står för en lika stark insats som du gjorde.

 

Medlemsregister förra året: Ta det med 2011 års styrelse.

Ett kontrakt som Murat inte sett: Har inte jag heller. Antar att man inte ska dra några växlar på just det faktum att två personer som inte var involverade i förhandlingarna inte sett det fysiska pappret.

Obokade hotellrum: Aldrig hört talas om innan jag fick höra att det talades om det på årsmötet. Kanske nån gjorde en dålig affär, kanske nån hittat på nånting om att nån gjorde en dålig affär. Ingen aning.

Inget bokslut för 2011: Ta det med 2011 års styrelse.

2 millar från Kens tid: Ta det med Ken. Själv har jag aldrig träffat karln, jag kom in ett bra tag efter hans tid.

Bokföringsbrott: Vore intressant att höra vem som beskyllt vem för vad. Själv har jag inte hört något från någon, så jag antar att ingen har fått för sig nåt heller. Bra så. Och ganska naturligt eftersom jag aldrig haft med ekonomin att göra.

Det sista vet jag alls inte vad det är, men Jens gillar jag ju iaf.

 

Bra försök Stålis. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så svepof=krukan nu.

 

I princip ja. Visst, några undantag i form av "bonnläppar" (missförstå mig rätt) blev invalda men majoriteten tillhör eller är tjenis med kamratföreningen Krukan. Ett talande exempel är t.ex. att den i sammanhanget anonyme Shahin Baharan fick 3 röster mer än Mattias Andersson. Har inget emot Shahin annat än att han var superfemmans förslag samt spontant inte kändes som någon med samma engagemang som Mattias. Vidare var han av superfemman föreslagen till kassör i ett förbund som potentiellt om några år skulle kunna omsätta miljoner utan att egentligen ha någon uttalad erfarenhet eller kvalitet som talade till hans fördel. Frågan är hur tänket var kring honom som kassör?

 

Personligen har jag aldrig satt min fot på krukan

 

Nä, du tillhör som sagt dom lysande exemplen.

 

Men som sagt, att Mattias blev "bortvald" till förmån för Shahin? Skandal är lite överdrivet då han faktiskt blev vald av årsmötet men det luktar likt förbannat lite unket.

 

Om jag inte har extremt dåligt omvärldskoll så skulle jag nog vilja påstå att Mattias är den av dom nominerade som har bredast stöd i alla olika läger. Hade det varit ytterligare en handfull utomsocknes tillresta så hade han nog fan blivit invald.

 

Men men, vi får väl se hur det utvecklar sig och huruvida det som kommunicerades av dom invalda inte bara var munläder. För att inte låta som värsta sortens rättshaverist så kan jag se att delar av den nya styrelsen åtminstone på pappret verkar lämpade så ...........

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett talande exempel är t.ex. att den i sammanhanget anonyme Shahin Baharan fick 3 röster mer än Mattias Andersson.

tycker inte shahin är mer okänd i pokersverige än mattias. bland onlinespelarna lär han va mer igenkänd iaf, dessutom är det väl bra med lite internetkidz som engagerar sig.

Men som sagt, att Mattias blev "bortvald" till förmån för Shahin?

tbf så hade shahin även en röst mer än andreas roseborg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker inte shahin är mer okänd i pokersverige än mattias. bland onlinespelarna lär han va mer igenkänd iaf, dessutom är det väl bra med lite internetkidz som engagerar sig.

 

Bland onlinegrinders är han definitivt mer känd ja. Bland massorna av vanliga svenssons/rekreationsspelare online som skulle få dåndimpen av att sitta i samma rum som Dan Glimne som vid sidan av Ken är av en dom få pokerprofiler dom känner till så lär knappat någon känna till honom.

 

Av dom i min bekantskapskrets som passar in på ovanstående beskrivning så kan jag garantera att det inte är en käft som känner till honom. I.o.f.s. så känner dom inte till Mattias heller men det var inte det som var min poäng.

 

Bland dom klubbspelare som lirar online sporadiskt så kan jag bara gissa att han heller inte är speciellt välkänd.

 

Nu menar jag dock absolut inte att det nödvändigtvis skulle vara viktigt att vara känd för att sitta i SVEPOF's styrelse. Min poäng var bara att det var lite lustigt att han valdes före Mattias som rimligen borde vara mer känd för det gänget som var på plats i.o.m. att han bloggar, driver Fagbetprojektet etc.

 

Snarare kan det kanske i vissa lägen vara en fördel att vara okänd och förutom att han sänker medelåldern i styrelsen så är han ju onekligen en bra motvikt till klubblirarna och branschinsider'erna i styrelsen. Och visst är det kalas att internetkidzen engagerar sig, absolut. Frågan är dock huruvida han verkligen är engagerad eller om han föreslogs som en användbar "nyttig idiot".

 

Men som sagt, tyckte bara att det var ett bra exempel på att det var KFK* som hade makten på mötet och sedermera blev invalda.

 

tbf så hade shahin även en röst mer än andreas roseborg.

 

Absolut, men med risk för att låta tjatig så var det bara ett exempel på ................. :-)

 

* - KFK = Kamratföreningen Krukan.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...