Gå till innehåll

Inför Svepofs årsmöte feb -12.


MikeTime

Recommended Posts

  • Svars 221
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

SvePof verkar idag verkar inte göra annat än att arrangera poker-SM. Kanske gott så?

 

Läste för övrigt just genom revisionen av verksamhetsåren 2007-2009. Skrämmande läsning!

 

2008 köpte man reklampennor för 17 000 kr. Om man räknar med att varje penna kostar 2 kr och väger 20 gram, köpte man det året 170 kg pennor.

 

Om man istället för att för att lägga pennorna på en våg, lägger dem efter varandra (och varje penna är 14 cm), har man 1,2 mil pennor.

 

2007 köpte man profilkläder för 61 000, till styrelsen. Utöver det har man lagt tiotusentals kronor på påminnelseavgifter och straffräntor från skatteverket för att man varit sen med att betala fakturor och avgifter.

 

Totalt sett gick det egna kapitalet från 1 089 000 kr till 90 000 kronor under de tre åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SvePof verkar idag verkar inte göra annat än att arrangera poker-SM. Kanske gott så?

 

Läste för övrigt just genom revisionen av verksamhetsåren 2007-2009. Skrämmande läsning!

 

2008 köpte man reklampennor för 17 000 kr. Om man räknar med att varje penna kostar 2 kr och väger 20 gram, köpte man det året 170 kg pennor.

 

Om man istället för att för att lägga pennorna på en våg, lägger dem efter varandra (och varje penna är 14 cm), har man 1,2 mil pennor.

 

2007 köpte man profilkläder för 61 000, till styrelsen. Utöver det har man lagt tiotusentals kronor på påminnelseavgifter och straffräntor från skatteverket för att man varit sen med att betala fakturor och avgifter.

 

Totalt sett gick det egna kapitalet från 1 089 000 kr till 90 000 kronor under de tre åren.

 

 

Jo, det är imponerande på ett ganska dåligt sätt.

 

Dessutom passade man väl på att stämma SvS för deras arrangemang av SM. Något som kändes dödfött från början.*

 

* nu har jag dock inte tagit del av handlingarna i målet eller hur deras juridiska ombud bedömde saken men det känns kanske inte som att det var vad medlemmarnas pengar borde ha gått till. Visst kan man vara moraliskt eller ideologiskt emot att SvS anordnar en tävling de kallar SM men hur stor roll spelar det i praktiken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är imponerande på ett ganska dåligt sätt.

 

Dessutom passade man väl på att stämma SvS för deras arrangemang av SM. Något som kändes dödfött från början.*

 

* nu har jag dock inte tagit del av handlingarna i målet eller hur deras juridiska ombud bedömde saken men det känns kanske inte som att det var vad medlemmarnas pengar borde ha gått till. Visst kan man vara moraliskt eller ideologiskt emot att SvS anordnar en tävling de kallar SM men hur stor roll spelar det i praktiken?

 

Tveksam är det, onekligen. Den kostnaden är, förutom arvoden och ersättningar till styrelsen, den överlägset största under åren.

 

Svenska Spels advokatkostnader landade på 134 000 kr, medan SvePof la ut 415 000 kr. Rätt stor skillnad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SvePof verkar idag verkar inte göra annat än att arrangera poker-SM. Kanske gott så?

 

Läste för övrigt just genom revisionen av verksamhetsåren 2007-2009. Skrämmande läsning!

 

2008 köpte man reklampennor för 17 000 kr. Om man räknar med att varje penna kostar 2 kr och väger 20 gram, köpte man det året 170 kg pennor.

 

Om man istället för att för att lägga pennorna på en våg, lägger dem efter varandra (och varje penna är 14 cm), har man 1,2 mil pennor.

 

2007 köpte man profilkläder för 61 000, till styrelsen. Utöver det har man lagt tiotusentals kronor på påminnelseavgifter och straffräntor från skatteverket för att man varit sen med att betala fakturor och avgifter.

 

Totalt sett gick det egna kapitalet från 1 089 000 kr till 90 000 kronor under de tre åren.

Helt sinnessjukt.

 

Någon från förbundet som kan försvara dessa utgifter här på forumet? Ni var ju rätt aktiva förr om åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som "old news"? Vet ju att styrelsen 2012-2013 faktiskt gått igenom ekonomin för tidigare år och försökt reda ut härvan.

 

Vidare länkades via twitter ut en update från mötet på sajt som med hänsyn till forumregler inte får nämnas här.

 

Det går jättebra att nämna sajt, men undvik gärna länkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som "old news"? Vet ju att styrelsen 2012-2013 faktiskt gått igenom ekonomin för tidigare år och försökt reda ut härvan.

 

Vidare länkades via twitter ut en update från mötet på sajt som med hänsyn till forumregler inte får nämnas här.

 

Där ser man. Säkert jag som tänkte fel men jag gick in på Svepofs hemsida och där fanns det ingen information alls. Jag skulle såklart kollat twitter istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var en kort #-sökning från mig på twitter från tallin som resultera att jag kolla ett gammalt feed, då jag som sagt inte själv hade möjlighet att vara på plats. Mitt misstag. Så vill man ta del av årsmötet får man helt enkelt vänta på mötesprotokollet.

 

Vidare genomsyras ju senaste inläggen av ironi, och jag ser inte riktigt anledningen, men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var en kort #-sökning från mig på twitter från tallin som resultera att jag kolla ett gammalt feed, då jag som sagt inte själv hade möjlighet att vara på plats. Mitt misstag. Så vill man ta del av årsmötet får man helt enkelt vänta på mötesprotokollet.

 

Vidare genomsyras ju senaste inläggen av ironi, och jag ser inte riktigt anledningen, men men.

 

Jag bara tänkte att när det nu finns en informationsansvarig och allt så skulle det komma ut lite information om årsmötet. Jag är inte medlem utan är mest intresserad av vad som händer.

 

Och då särskilt eftersom det var mycket uppmärksamhet förra året och man sade sig vilja satsa på att komma ut med regelbunden information till medlemmar (och andra) så tänkte jag mig att en uppdatering skulle komma ganska snabbt, om inte i realtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SvePof har inte någon officiell plats på pf, men jag svarar gärna på frågor ang mötet, trots att jag inte är informationsansvarig

 

mvh

Fredrik

Kassör SvePof 2012-

 

Hur ser ekonomin ut?

 

Jag fick inget medlemskort förra året. Finns det några eller går man på mer digitalt upplägg nu för tiden? Jag kan förstås ha missat det via mejl så så en brasklapp för det.. = )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SvePof har inte någon officiell plats på pf, men jag svarar gärna på frågor ang mötet, trots att jag inte är informationsansvarig

 

mvh

Fredrik

Kassör SvePof 2012-

 

Tack!

 

Hur ser den nya styrelsen ut? Har det framkommit något mer från granskningen av tidigare års styrelser?

 

Kommer ni att lägga upp info på hemsidan?

 

Inga medlemskort skickades ut 2012, vi ska titta över hur vi gör 2013

 

Har ni fått ordning på ert medlemsregister? Har ni ändrat/förtydligat i stadgarna angående vem som är medlem, hur man blir utesluten och vem som får avgöra om medlemsavgifter m.m.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så..

 

Sorry att svaret dröjt

 

Styrelsen valdes som nedan

 

Ordförande: Mauritz Altikardes

Kassör: Fredrik Götesson

Sekreterare: Rickard Pettersson

Ledamot: Lina Olofsson

Ledamot: Andreas Roseborg

Ledamot: Robert Sihvonen

Ledamot: Björn Eriksson

 

Ang granskningen så beslutades på extra mötet i aug 2012 att styrelsen ska gå så långt det går ang ev krav av tidigare styrelser.

Under årsmötet redovisades en del av vad arbetet kommit fram till och hur vi ska gå vidare diskuterades. Civil process/polisanmälan etc.

 

Jag går inte in mer på det förrän protokoll finns ute, så jag inte minns fel av vad det som beslutades.

 

Jag vet inte hur medlemsregistret varit förr, men nu för tiden är den i ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sinnessjukt.

 

Någon från förbundet som kan försvara dessa utgifter här på forumet? Ni var ju rätt aktiva förr om åren.

Nej, tror ingen kan försvara dessa utgifter. Man bör komma ihåg att det var enligt direktiv från årsmötena (fast vem vet om det stämmer, finns ju inga protokoll från den tiden) och att advokatfirman man anlitade var lika hederlig som de gamla styrelserna i SvePof och lovade guld och gröna skogar. Förbundet fick helt enkelt hybris, inget försvar bara en viss förklaring. Men det var ett helt annat förbund än det är nu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sinnessjukt.

 

Någon från förbundet som kan försvara dessa utgifter här på forumet? Ni var ju rätt aktiva förr om åren.

 

Njae, det var aktivitet här någon vecka innan varje årsmöte, då styrelsen skulle tillsättas. Denna aktivitet varade ganska exakt fram till att styrelsen var vald. Sedan blev det tyst igen, möjligen med undantag för en uppdatering av hemsidan, där nya styrelsen redogjorde för de mål de inte skulle göra ett skit för att uppnå.

 

Men det var förr det. Nu verkar inte SvePof gör något annat än att hålla i SM och gör de det bra, gör de ett bättre jobb än vad någon annan styrelse har gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så..

 

Sorry att svaret dröjt

 

Styrelsen valdes som nedan

 

Ordförande: Mauritz Altikardes

Kassör: Fredrik Götesson

Sekreterare: Rickard Pettersson

Ledamot: Lina Olofsson

Ledamot: Andreas Roseborg

Ledamot: Robert Sihvonen

Ledamot: Björn Eriksson

 

Ang granskningen så beslutades på extra mötet i aug 2012 att styrelsen ska gå så långt det går ang ev krav av tidigare styrelser.

Under årsmötet redovisades en del av vad arbetet kommit fram till och hur vi ska gå vidare diskuterades. Civil process/polisanmälan etc.

 

Jag går inte in mer på det förrän protokoll finns ute, så jag inte minns fel av vad det som beslutades.

 

Jag vet inte hur medlemsregistret varit förr, men nu för tiden är den i ordning.

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Ironi är inte din starka sida...

 

Berätta något jag inte redan känner till :mrgreen:

 

en liverapportering från årsmötet hade gett mer trafik till poker.se än en liverapportering från random turre.

 

Random turre möjligen. Det är därför Poker.se bara liverapporterar EPT, WSOP main och CC:s majors som vi av erfarenhet vet ger bra trafik. Dock håller jag med om att det kan vara intressant att liverapportera från mötet. Det har gjorts av andra aktörer tidigare, och något vi kanske borde titta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...