Gå till innehåll

Inför Svepofs årsmöte feb -12.


MikeTime

Recommended Posts

  • Svars 221
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Paf-Rickard blev SvePof-Rickard blev Krukan-Rickard på ett och samma möte alltså. Det är spännande hur det svänger. Jag tackar för övrigt såklart för förtroendet som mötet gav mig och ser fram emot ett spännande år.

 

Jag har försökt läsa ikapp mig här nu och har igen stött på formuleringar som "kompisgäng" och att krukan styrde mötet. Jag tror att det hela bottnar i ett mail som gick ut till krukans medlemmar på fredagen (Ja, jag fick det, jag är medlem där) där man som förening informerade om mötet och att personer som var medlemmar i krukan kandiderade. Detta verkar ni tycka är fel?

 

Hade det varit lika illa om Asons klubb i Lesjöfors hade gjort samma sak, om Hogges klubb hade ställt sig bakom honom och ifall Anders fiskeklubben i Gbg hade skickat ut mail till sina medlemmar om Anders förträfflighet? Det är enligt mig samma sak och jag ser det som en självklarhet att den klubb man tillhör lyfter fram sina medlemmar.

 

Jag är medlem i alla pokerklubbar jag känner till här i Stockholm (4 st) och jag har självklart informerat samtliga att jag ställer upp och med vilka och varför vi gör det. Vill de då göra utskick så är det självklart uppskattat. Jag har tjatat på mina vänner och de som jag vet bryr sig om poker. Det handlar om engagemang och att jag vill in.Att jag tror på det vi vill göra. Att jag tror jag kan göra skillnad.

 

Jag kan helt ärligt säga att jag kände verkligen inte alla som var på mötet. Många hade jag sett på olika pokerevenemang men det är ju inte så konstigt då jag som sagt spelar på alla klubbar och CC och en hel del utomlands. Det var även en stor grupp människor som jag inte hade sett innan och ännu fler som jag inte känner.

 

/Rickard, 51 röster. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen har jag aldrig satt min fot på krukan

tyckte mest det lät på mattias twitter som om 40 pers från krukan va där för att se till att rösta in deras medlemmar, hoppas alla invalda nu inte går krukans ärenden nu, visserligen är krukan en bra klubb, men den skiljer sig ganska mycket emot landsortsklubbarna. alla de som krukan rekommenderade att man skulle rösta på kom ju med till slut och minst 6/9 i styrelsen är medlemmar.

Jag har försökt läsa ikapp mig här nu och har igen stött på formuleringar som "kompisgäng" och att krukan styrde mötet. Jag tror att det hela bottnar i ett mail som gick ut till krukans medlemmar på fredagen (Ja, jag fick det, jag är medlem där) där man som förening informerade om mötet och att personer som var medlemmar i krukan kandiderade. Detta verkar ni tycka är fel?

största problemet imo är att man fysiskt måste vara på plats för att få sin röst hörd, något system för röstning online eller ombudsröstning i de viktiga frågorna måste vara prioriterat att få till. jag personligen kommer aldrig vilja vara medlem i svepof sålänge exempelvis Jens eller Lina (eller nån annan för den delen, tog de för att jag vet att jag har avvikande åsikter från dessa) har fullmakt representera mig som medlem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir svårt för dig då att försöka rösta bort dem och ännu svårare att bara få in ledamöter du helt delar åsikter med.

ja, men sålänge jag måste åka till sthlm för att ens kunna få ha en åsikt har jag inga planer att vara med i förbundet. det är dessutom givetvis ett enormt svaghetstecken att man genom att mobilisera 30-40 vänner skulle kunna ta över förbundet helt. nu när kassan ser ut som den gör spelar det kanske inte så stor roll, men om förbundet växer sig större och ekonomiskt starkare kan det ge ekonomiska incitament för detta.

 

jag har inte heller sagt att jag måste stå bakom alla ledamöters åsikter, det jag menar är att om de ska representera sina medlemmar måste medlemmarna ha möjlighet att få säga sitt. det är möjligt och dessutom ganska troligt att samma folk hade blivit invalda även om alla medlemmar röstat via nätet exempelvis (var ju ingen jättekonkurrens om rösterna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså... samtliga nominerade ledamoter blev invalda utom EN och det berodde på en ren formalitet. Till ordförande var två personer nominerade varav den ene inte var närvarande och således hade rätt usla möjligheter att sälja in sig själv till församlingen (dock har väl vederbörande fått en utsträckt hand att ingå i den "externa styrgruppen"). Och ni som verkar klaga mest på resultatet av årsmötet var inte heller närvarande.

 

 

edit: tycker Hogge ska ha ett enormt lass cred som reste till Sthlm för årsmötet, gjorde sin röst hörd inför 65 samlade och under ovationer blev vald till kassör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...