Gå till innehåll

baros


poppen

Recommended Posts

 

Mja, antar AK är en smaksak. Om det är någon FI man ska 3betta den mot så är det ju denna iaf!

 

Menar du 5betta ?:) ja jag vill inte flatta 4bets ur pos tror ja mot en såpass duktig reg (spelar upp till 5/10 tror ja) då jag anar att han kan spela ut mig post i pos..;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 856
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Menar du 5betta ?:) ja jag vill inte flatta 4bets ur pos tror ja mot en såpass duktig reg (spelar upp till 5/10 tror ja) då jag anar att han kan spela ut mig post i pos..;)

 

Var otydlig i första inlägget, menar att bara ska flata hans open pre och inte 3betta men trodde då att vi var 5handade och IP. Mieh, blev segare då. Antar 3bet är bättre eftersom vi inte kommer kunna floata så mycket som vi kunde gjort IP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var otydlig i första inlägget, menar att bara ska flata hans open pre och inte 3betta men trodde då att vi var 5handade och IP. Mieh, blev segare då. Antar 3bet är bättre eftersom vi inte kommer kunna floata så mycket som vi kunde gjort IP.

 

Hmm ibland för att kunna spela emot squeezes eller som standard tom !?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5b smått med AK (gör detta med mkt luft då han måste ta beslut för stack och vi får sjukt bra pris för de givet att han vevar del, iom att jag vill bluffa en del här mot vevare blir de väldigt naturligt att AK flyger in i värderangen).

 

Jag squeezar AQ pre alla dagar här men flat funkar de med. Varians är kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm ibland för att kunna spela emot squeezes eller som standard tom !?

 

Som standard IP, hör och häpna så 3bettar jag nog bara KK+ för värde och likvärdig mängd combos av AXs när det är UTG vs BTN mot en reg som vet vad han gör. Förändras ju drastiskt mellan positioner, från hans UTG+1 range på typ 16-17% till hans CO-range på 30%~. Med en caller osv mellan så blir det ju lite bredare värderange och kapar bluffsen så då kommer ju AK lugnt med

 

Vill inte 3b/f några av värdehänderna och som standard är det ju ganska iskallt att få in AK vs en UTGraise/4bet när man sitter 200bb deep.

 

Nu var det ju 4handat så 3bettar nog som standard då han öppnar brett nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5b smått med AK (gör detta med mkt luft då han måste ta beslut för stack och vi får sjukt bra pris för de givet att han vevar del, iom att jag vill bluffa en del här mot vevare blir de väldigt naturligt att AK flyger in i värderangen).

 

Jag squeezar AQ pre alla dagar här men flat funkar de med. Varians är kul :)

 

Ok låter bra, jag 5b till 206 och han tryckte in kj:)

Haha skönt att det finns de som gillar varians, jag som gillade diazos tanke att den är för dålig att syna 4bet med men för bra för att "bluffa" med (antar att han tänker så) , men att squeeza tunnt för värde men ofta då vika mot 4bet är standard enl dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som standard IP, hör och häpna så 3bettar jag nog bara KK+ för värde och likvärdig mängd combos av AXs när det är UTG vs BTN mot en reg som vet vad han gör. Förändras ju drastiskt mellan positioner, från hans UTG+1 range på typ 16-17% till hans CO-range på 30%~. Med en caller osv mellan så blir det ju lite bredare värderange och kapar bluffsen så då kommer ju AK lugnt med

 

Vill inte 3b/f några av värdehänderna och som standard är det ju ganska iskallt att få in AK vs en UTGraise/4bet när man sitter 200bb deep.

 

Nu var det ju 4handat så 3bettar nog som standard då han öppnar brett nog.

 

Du kan ju flatta eventuella 4bets med ak ,qq osv ip om du inte vill få in dem 200bb vs utg, att inte 3betta dem låter inte optimalt?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm blir väldigt player dependant men kan se mig vika, 5b folda, 5b stacka och syna :rolleyes: . Är ju som diazo säger även om jag anser att den är stark nog att flatta mot bråkare(men inte så jävla kul att spela 4b pot ur poss utan initiativ med den här näven på de flesta floppar). Här kommer väl min exploapproach in som mest antar jag då de ur ett teoretiskt perspektiv givetvis är horribelt att squeezefolda en så bra hand som AQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok låter bra, jag 5b till 206 och han tryckte in kj:)

Haha skönt att det finns de som gillar varians, jag som gillade diazos tanke att den är för dålig att syna 4bet med men för bra för att "bluffa" med (antar att han tänker så) , men att squeeza tunnt för värde men ofta då vika mot 4bet är standard enl dig?

 

Blir ju annorlunda när det är en aggrofisk :roll:

 

Mja, syna 4bets går ju mot denna typ av FI men mot en standardreg är det nog inte optimalt eftersom de inte 4bet-bluffar extremt mycket, och oftast bara 4bettar AA/KK. Spelar mer 100bb så finns ju klart mer plats att flata 4bets 200bb men av erfarenhet gör jag mer pengar vs utg genom flats med AK/QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm blir väldigt player dependant men kan se mig vika, 5b folda, 5b stacka och syna :rolleyes: . Är ju som diazo säger även om jag anser att den är stark nog att flatta mot bråkare(men inte så jävla kul att spela 4b pot ur poss utan initiativ med den här näven på de flesta floppar). Här kommer väl min exploapproach in som mest antar jag då de ur ett teoretiskt perspektiv givetvis är horribelt att squeezefolda en så bra hand som AQ.

 

Ok intressant, du anser alltså att det är profitabelt, men avancerat och svårmotiverat rent teoretiskt. Man skulle då kunna tänka sig ha den i arsenalen men inte som standardspel, tex fi är maniac och vi kan 5betta för värde/flatta 4bet eller fi 4bettar obalanserat qq+ och ak och vi kan vika mot 4bet. Den funkar väl dessutom som 5betsbluffhand mot folk som 4bettar balanserat. Slutsats: ingen aning ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ju annorlunda när det är en aggrofisk :roll:

 

Mja, syna 4bets går ju mot denna typ av FI men mot en standardreg är det nog inte optimalt eftersom de inte 4bet-bluffar extremt mycket, och oftast bara 4bettar AA/KK. Spelar mer 100bb så finns ju klart mer plats att flata 4bets 200bb men av erfarenhet gör jag mer pengar vs utg genom flats med AK/QQ.

 

Hehe ja detta var dock mot en duktig reg:) 100bb förstår jag dig bättre även om jag 3bettar lite mer, 200bb så vore det ju jättedumt att 3betta så tunt för värde om fi nästan bara 4bettar aa och kk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ja detta var dock mot en duktig reg:) 100bb förstår jag dig bättre även om jag 3bettar lite mer, 200bb så vore det ju jättedumt att 3betta så tunt för värde om fi nästan bara 4bettar aa och kk!

 

Mjo sant, lite småskadad från allt 100bb-spel. Man får inte särskilt många flats UTG vs BTN mot bra regs då :roll:

 

Ni måste haft en sjuk dynamik för att rättfärdiga hans spel dock. Känns som massiv spew men du har ju förmågan att få folk till sånna fasoner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade stackdjup i QQ handen, obv standard då, pushar AKo för att få fold och för balans, kommer även dunka in QQ+ här och vill man ha riktigt roligt kan man bredda ytterligare, får vi syn med AKo är vi typ fine med det, ligger redan nästan 50bb i potten så vi mår typ decent mot KK och bara äggen vi mår piss mot som vi ändå kommer få stacka mot, kan vi folda bort AK är det ju övernuts t.ex.

 

Håller inte med om att en liten 5b ur pos tvingar fi till spel om stack, man får ju typ alltid syn här, spelar vi den i pos gillar jag det dock, som de blir nu så kan vi kanske slå den till 170-180 sen får vi skjuta en cbet på 120 på flopp men va fan gör vi turn när vi typ alltid åker på en syn här?

 

bara mina tankar men tycker inte det är så kul att spela AKo ur pos 5b i en 100bb pott med 150bb bakom :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu missade jag att vi satt ur poss men ändrar egentligen inget för mig. 5b fortfarande smått vilket jag gör för balans då jag som sagt vill 5b folda vissa nävar ist för att dega och bara få syn av värdehänder. Sen tror jag ju inte de fortf finns regs som 4b foldar AK mot shove men gör dom de är de ju givetvis fantastiskt. Vår 5b range är ju sjukt stark överlag så om fi vill sitta och peela A7s eller vad han kan ha tänkt sig 4b bluffa för att han får bra pris är de inte mig emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara detta är supersjukt, men that's just me :/

 

Uttryckte mig klumpigt klart de spelar roll, kommer ändra min size en aning men kommer fortf vilja ha en 5b range gentemot att bara shova. Ser större merits i de än att bekymra mig över hur jag ska spela AK på whiffade floppar, men that's just me ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att två erfarna duktiga spelare tycker olika, tjusningen med poker. Gillar nog mest att 5betta (semi)smått där mot vevers, speciellt om de kan 6betsbluffa (obv) (vilket de inte kan hålla sig ifrån efter att ha sett mig 5betsfolda två gånger) :) samtidigt gillar jag något poddna skrev i sin db om att poker handlar mer om att göra så lite misstag som möjligt än att utveckla profitabla spel lr nå sånt. Det tycker jag är en alldeles utmärkt inställning (speciellt på lowstakes) och då kan det ju inte vara dåligt i längden att 5betspusha mergeat oop.

 

Håller sedan med båda, inte kul med ak 5bettat ur pos med mkt bakom, samtidigt synar ju folk på dessa nivåer 4bets med sina 3betsbluffar och 5bets med sina 4betsbluffar osv så det finns ju absolut värde i att 5betta smått.

 

Jaja mkt roligt att ni kommenterar, ska leta upp nån mer "lurig" standardsituation nån dag få se vad vi tycker;)

 

Månaden går segt tycker ja men är upp några lappar iaf;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok kom på en grej... När jag möter aggresiva fiskar som 3bettar alldeles för mkt i pos hamnar jag i mitt gamla tänk och synar alldeles för mkt ur pos "eftersom jag får betalt när jag träffar". Känner att detta är en stor läcka och skulle gärna vilja ha någons åsikt. Förstår att man kan minska öppningsrangen, 4betta bredare för värde, öka öppningssizen osv men undrar om vi kan flatta mer?

 

Situation: vi sitter ur pos djupstackat~200bb mot en aggrofisk som 3bettar för mkt, vilka (om några överhuvudtaget) av dessa händer tycker ni är ok att flatta 3bettet med?

22, 88, aj off, kq off, a10s, a5s, kjs, 67s ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu missade jag att vi satt ur poss men ändrar egentligen inget för mig. 5b fortfarande smått vilket jag gör för balans då jag som sagt vill 5b folda vissa nävar ist för att dega och bara få syn av värdehänder. Sen tror jag ju inte de fortf finns regs som 4b foldar AK mot shove men gör dom de är de ju givetvis fantastiskt. Vår 5b range är ju sjukt stark överlag så om fi vill sitta och peela A7s eller vad han kan ha tänkt sig 4b bluffa för att han får bra pris är de inte mig emot.

 

++++

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok kom på en grej... När jag möter aggresiva fiskar som 3bettar alldeles för mkt i pos hamnar jag i mitt gamla tänk och synar alldeles för mkt ur pos "eftersom jag får betalt när jag träffar". Känner att detta är en stor läcka och skulle gärna vilja ha någons åsikt. Förstår att man kan minska öppningsrangen, 4betta bredare för värde, öka öppningssizen osv men undrar om vi kan flatta mer?

 

Situation: vi sitter ur pos djupstackat~200bb mot en aggrofisk som 3bettar för mkt, vilka (om några överhuvudtaget) av dessa händer tycker ni är ok att flatta 3bettet med?

22, 88, aj off, kq off, a10s, a5s, kjs, 67s ?

 

Vad tror du om att limpa fler händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...