Gå till innehåll

baros


poppen

Recommended Posts

  • Svars 856
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hittade du någon stejkdeal? Eller lirar du omaha för egna slantar? ;)

 

Ingen omahastejk nu, har dykt upp lite annat intressant så det ligger lite på is tills vidare...

 

Woohoo!! Villa sitter säkra kvar i PL :D Hoppas de inleder nästa säsong så som de avslutade denna. Är ruskigt pepp på att åka och kolla hemmapremiären på Villa Park inför nästa säsong :D

 

Skööönt! Ja de kan man ju verkligen hoppas;-) Jag kanske hänger på om jag får!:-D

 

 

En timme texas och en timme omaha blev det ikväll..

Texas +536kr

Omaha +478kr

 

så 2183 av 5k inspelade, blir bättre volym i morgon kväll förhoppningsvis:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woohoo!! Villa sitter säkra kvar i PL :D Hoppas de inleder nästa säsong så som de avslutade denna. Är ruskigt pepp på att åka och kolla hemmapremiären på Villa Park inför nästa säsong :D

 

Fast det stämmer ju inte :(

 

Om Wigan slår Arsenal borta samtidigt som Chelsea slår Aston Villa imorgon så måste vi undvika förlust mot Wigan i sista för att klara oss. Förutsatt att något av lagen under oss tar sina poäng. Så helt klart är det inte även om det ser helt okej ut!

 

En premiär på Villa Park låter inte skittråkigt heller. Har faktiskt aldrig varit där än. Skämmes tamejfan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det stämmer ju inte :(

 

Om Wigan slår Arsenal borta samtidigt som Chelsea slår Aston Villa imorgon så måste vi undvika förlust mot Wigan i sista för att klara oss. Förutsatt att något av lagen under oss tar sina poäng. Så helt klart är det inte även om det ser helt okej ut!

 

En premiär på Villa Park låter inte skittråkigt heller. Har faktiskt aldrig varit där än. Skämmes tamejfan!

 

Ja så äre ju :oops: Har inte heller vart där:oops:

 

Körde en snabbsession till nu , den skulle passa väldigt bra som whinepost men nöjer mig att konstatera att jag förlorade många bb väldigt fort och att man får va glad man spelar lowstakes;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bollocks, tolkat situationen fel :S

 

Får hoppas att jag får en villavinst i födelsedagspresent idag då ^^

 

Ja fan ja så kul det hade kunnat vara att dra ihop oss å dra dit :D

Skickar PM sen med skype så kan vi ju snacka vidare om det!

 

Tråkig förlust..., Grattis!!!

Ja de vore det ! gör så

 

Spelade en grymt bra session nyss där jag satte upp regler innan som jag kunde checka av samtliga efteråt vilket kändes grymt skönt! Blir en till nu snart, regler för denna blir:

- Max 2h

-Bara texas

-bara 1/2

-bara 4 bord varav högst 2 turbo

-inte kolla resultat

-sitt i position på hellman om vi är på samma bord (om jag kan välja)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkig förlust..., Grattis!!!

Spelade en grymt bra session nyss där jag satte upp regler innan som jag kunde checka av samtliga efteråt vilket kändes grymt skönt! Blir en till nu snart, regler för denna blir:

- Max 2h

-Bara texas

-bara 1/2

-bara 4 bord varav högst 2 turbo

-inte kolla resultat

-sitt i position på hellman om vi är på samma bord (om jag kan välja)

 

Gick det bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tippar sällan (100-200kr i månaden ungefär), men brukar ha bra känsla för vilka som ska göra mål:p

(stört dåligt odds med tanke på hans målsnitt senaste säsongerna btw...)

 

Oddset

 

Brommap.-Gefle

Första målskytt

J Oremo, Gefle 8.50

Total insats: 87 kr

Total vinst: 740 kr

 

Fick förövrigt in ronaldo till 18 !?! gånger pengarna som skyttekung 07/08 och året efter dunka jag in anelka till 50 gånger pengarna!!!=) 09/10 spela jag van persie men då vart han långtidsskadad har jag för mig, hade kunnat blivit en skaplig streak annars:-D

 

edit:

Kommer skriva här när det är klarkvalat till vm nästa år vem som kommer vinna skytteligan!=) körde iofs på özil i em sist men det var bara pga grymt odds. kanske kör på han i vm å, han kommer ju i bra lägen men vägrar ju skjuta... (vilket lööv tjatat att han måste börja göra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tippar sällan (100-200kr i månaden ungefär), men brukar ha bra känsla för vilka som ska göra mål:p

(stört dåligt odds med tanke på hans målsnitt senaste säsongerna btw...)

 

Oddset

 

Brommap.-Gefle

Första målskytt

J Oremo, Gefle 8.50

Total insats: 87 kr

Total vinst: 740 kr

 

Fick förövrigt in ronaldo till 18 !?! gånger pengarna som skyttekung 07/08 och året efter dunka jag in anelka till 50 gånger pengarna!!!=) 09/10 spela jag van persie men då vart han långtidsskadad har jag för mig, hade kunnat blivit en skaplig streak annars:-D

 

Inte jag heller, men satsade hela Betfair-rullen på att Aston Villa åker ur så man får plåster på såren ifall det nu mot all förmodan skulle hända. Classic move!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte jag heller, men satsade hela Betfair-rullen på att Aston Villa åker ur så man får plåster på såren ifall det nu mot all förmodan skulle hända. Classic move!

 

haha ja , skönt att du offra dig nu är jag säker på att vi klarar oss:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde 2/4 , 2/5 idag å förresten för första gången på ett tag, tanken var att bara spela 4 bord och fokusera stenhårt, tableselecta lite , nita lite och inte köra allt för hårt med hjältesyner etc, allt för att få mindre varians i början på nivån..... typ hand nr 5;-) :

 

Boss Media - kr5 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: k999.63

SB: k1,078.78

BB: k454.85

Hero (UTG): k1,109.24

CO: k926.26

 

SB posts SB k2.50, BB posts BB k5.00

 

Pre Flop: (k7.50) Hero has Q:diamond: K:heart:

 

Hero raises to k14.37, fold, fold, SB raises to k43.74, fold, Hero calls k29.37

 

Flop: (k92.48, 2 players) K:club: T:spade: 4:diamond:

SB bets k69.36, Hero calls k69.36

 

Turn: (k231.20, 2 players) 8:spade:

SB bets k115.60, Hero calls k115.60

 

River: (k462.40, 2 players) 6:club:

SB bets k850.08 and is all-in, Hero calls k850.08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredagsfundering:

 

"måste" man försvara blindsen tillräckligt hårt så att duktig aggresiv reg inte kan steala profitabelt. Eller är det så att man helt enkelt kan låta det vara lite profitabelt för dem att steala och nöja sig med att inte förlora så mkt från blindsen vs nämda spelartyper???

 

Alltså om alla på bordet spelar efter samma gto-taktik, kommer då alla ha ev0 från alla positioner eller kommer alla vinna från knappen, förlora från sb osv??

 

Hoppas det framgick vad jag menade och att nån vill svara=) trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försök att minimera DIN förlust, om d är genom att folda/syna lr raisa får du klura på sj =) har tyvärr inte facit :(

 

Va fan hade ju förväntat mig en uppsats med defendranger vs olika spelstilar!;) närå, tack så mkt för svaret!, låter enklare/rimligare än att försöka göra duktiga fi:s steals oprofitabla. Dessutom om jag och en firre sitter i blindsen kan jag ju inte försvara för oss båda, vilket naturligtvis var en del av det du menade. Haha jäklar va klok jag blev av ditt till synes enkla svar;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredagsfundering:

 

"måste" man försvara blindsen tillräckligt hårt så att duktig aggresiv reg inte kan steala profitabelt. Eller är det så att man helt enkelt kan låta det vara lite profitabelt för dem att steala och nöja sig med att inte förlora så mkt från blindsen vs nämda spelartyper???

 

Alltså om alla på bordet spelar efter samma gto-taktik, kommer då alla ha ev0 från alla positioner eller kommer alla vinna från knappen, förlora från sb osv??

 

Hoppas det framgick vad jag menade och att nån vill svara=) trevlig helg!

 

om dom stealar brett så kan du ju försvara brett, bara att se till att du har kortedge mot dom och syna deras bets när du har en hand där du kan vinna potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja påstå att wheelinhos enkla svar är rätt brilljant. Det är ju rätt givet att man inte ger sig in mot folk man känner sig sämre än, även om det är från blindsen? Så jag tror man torskar mer på att gå in och battla stora potter OOP än om man bara viker mot något fler steals än man är van vid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era synpunkter. undrar fortfarande om 5 "nära gto-proffs" spelar ev0 poker från alla pos mot varandra eller om de vinner från knapp osv (i teorin) ??

 

Körde en session med aggresivitet som enda mål, gick ner på 0,5/1 och hamnade på 11,5 i AF :) blir nog lite mer experiment på /1 efter hockeyn.. Kanske kunde satsa på en så kallad runkgraf (viktorh) men nu har jag ju redan avslöjat nivån så då funkar det ju inte...;) kom igen nu Sverige !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era synpunkter. undrar fortfarande om 5 "nära gto-proffs" spelar ev0 poker från alla pos mot varandra eller om de vinner från knapp osv (i teorin) ??

 

Körde en session med aggresivitet som enda mål, gick ner på 0,5/1 och hamnade på 11,5 i AF :) blir nog lite mer experiment på /1 efter hockeyn.. Kanske kunde satsa på en så kallad runkgraf (viktorh) men nu har jag ju redan avslöjat nivån så då funkar det ju inte...;) kom igen nu Sverige !!

 

 

Säger absolut inte att det är facit, men spontant känns det ganska självklart att alla 0ar tot med samma stegring i winrate från SB/BB - BTN..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger absolut inte att det är facit, men spontant känns det ganska självklart att alla 0ar tot med samma stegring i winrate från SB/BB - BTN..

 

Ok tack för svar , var inte lika självklart för mig:) är ingen vidare teoretiker så trodde lika gärna att alla gick be från alla pos om man slängde upp 5 likadana gto robotar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack för svar , var inte lika självklart för mig:) är ingen vidare teoretiker så trodde lika gärna att alla gick be från alla pos om man slängde upp 5 likadana gto robotar.

 

 

Såg förresten nu att det såg lite tykigt ut, verkligen inte menat så :-).

Och som sagt ingen aning om det är rätt, men utgår från det faktum att i stort sett alla vinnande spelare har högre winrate i takt med bättre pos :-)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men utgår från det faktum att i stort sett alla vinnande spelare har högre winrate i takt med bättre pos ...

 

Ja det utgår jag ifrån å :-D

 

Vi kan självklart inte ha samma EV när vi MÅSTE lägga in pengar i potten oavsett hand jämfört med när vi får välja själv vilka händer vi vill spela.

 

Nä det låter ju solklart;-) Alltså handlar det om att sätta upp ranger för att förlora så lite som möjligt vs fi:s stealrange istället för att försöka göra stealsen oprofitabla. Vilket iofs framgick redan i wheelinhos inlägg;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...