Gå till innehåll

baros


poppen

Recommended Posts

  • Svars 856
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ty gubbar! Har börjat med mer och mer 2/4 men gillar inte att känna mig underlägsen så kommer fortsätta med 1/2 endel tills jag blir bättre då de flesta 2/4 regs högst troligt är bättre/lika bra som mig... Sinnessjukt värde på 1/2 omaha ofta dock så kanske värt att försöka lära sig nåt där åxå;)

 

Till er som tycker att jag är värdelös och bara springer bra så vill jag säga att jag absolut inte säger emot och vet att jag har enormt mkt att lära om poker. Springer jag bra mot er kan jag tyvärr inte göra något åt...?! (Även om min syn igår va superstandard imo rebarinho;) )

 

Regsession med jeden , minibiff och 2 till nån dag vore skoj ? Fast fixa chatten först jeden kan väl inte ca så jävla svårt ?;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty herr nilzzon !

 

Pokerpaus resten av helgen och snart en vecka då pappa fyller 50 (och jag 25) så vi kör kaspan på Kanarieöarna istället ;)

 

Grattis, njut! :-D

 

 

 

Ty gubbar! Har börjat med mer och mer 2/4 men gillar inte att känna mig underlägsen så kommer fortsätta med 1/2 endel tills jag blir bättre då de flesta 2/4 regs högst troligt är bättre/lika bra som mig... Sinnessjukt värde på 1/2 omaha ofta dock så kanske värt att försöka lära sig nåt där åxå;)

 

Till er som tycker att jag är värdelös och bara springer bra så vill jag säga att jag absolut inte säger emot och vet att jag har enormt mkt att lära om poker. Springer jag bra mot er kan jag tyvärr inte göra något åt...?! (Även om min syn igår va superstandard imo rebarinho;) )

 

Regsession med jeden , minibiff och 2 till nån dag vore skoj ? Fast fixa chatten först jeden kan väl inte ca så jävla svårt ?;)

 

In :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis, njut! :-D

 

 

 

 

 

In :mrgreen:

 

ty!, ok grymt de får styra det när jag kommer hem då!

 

Snyggt! Kan också tänka mig vara in på regsession på /2-/5.

 

Coachar du Omaha eller? ;)

 

najs de!, kan vi börja 4 bord 100bb då kanske då ni gillar det?, blir väl djupt rätt snabbt ändå;-) (eller börja med 400bb kanske blir roligare)

 

Japp jag kan lära dig allt jag kan om omaha..... så det var allt tror ja varsegod;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regsession med jeden , minibiff och 2 till nån dag vore skoj ? Fast fixa chatten först jeden kan väl inte ca så jävla svårt ?;)

 

Skulle definitivt vara på det. Det där med chatten är svårt dock, senast jag kontaktade SvS angående det fick jag typ det här svaret:

 

"Hej,

 

Nej.

 

mvh SvS kundservice"

 

Svårt alltså. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha känns som det kommer bli en hel del levlande om vi kör en regsess!

 

lirade med ett par pokerpolare 100bb /1 och det flög 7bet bluffar hit och dit. Jag vann någon 800bb pott typ med någon crap hand :mrgreen:

 

Men det är jag säkert på! Får se när bara :D

 

haha fint, hade tänkt gjort mitt bästa jag iaf får väl ni toka er bäst ni vill;-)

 

Skulle definitivt vara på det. Det där med chatten är svårt dock, senast jag kontaktade SvS angående det fick jag typ det här svaret:

 

"Hej,

 

Nej.

 

mvh SvS kundservice"

 

Svårt alltså. :-D

 

Bra de!, haha skönt

Grym graf!;-)

 

Skapade en egen dagbok, har några händer som jag har problem med. Just 3bets ur position. Kul om du kunde se över dom lite snabbt.

 

Ok kul!, finns många som är bättre men skrev nå svar iaf=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

EDIT; Sick, wp osv :D Du är ett monster (positivt ;) )

 

heheh ty=)

 

Hur länge har du spelat PLO? :) Hur stor andel av cashhänderna står omahan för en vanlig månad?

 

spelade väl min första omahahand för ca 1,5 år sedan och har sedan dess snittat ca 8-10k händer i månaden. blir väl 10-20% oftast..

 

Fina resultat som vanligt!

 

Sugen på att battlas i en PLO HU duell? Tänkte mig typ /1 eller /2 där det 3bettas, 4bettas och 5bettas varje hand. :-D Finns ju inget roligare än spårad PLO HU.

 

ty!, ja de kan vi absolut köra när jag kommer hem från utlandet (2:a maj) , få se nivå , om vi ska köra med nå tokiga regler kör jag nog helst 0,5/1 ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tillbaka till vardagen igen efter en skön semester... Fått in några pokerhänder senaste dagarna och det har gått stabilt. Förutom en hu session där ja backa 8 inköp, utser mig själv till universums sämsta hu-spelare efter mina senaste hu sessioner...;)

 

Testade utan några större förhoppningar att slänga upp en omaha stejk+coach tråd. Vore sjukt skoj om nån nappa annars får jag börja lära mig omaha på egen hand då jag har ett stort omahasug för tillfället;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är tegelstenen som Adrian Bussman visade upp i Dybban flyttar in? Visade upp en teoribok som såg riktigt sick ut.

 

Kan man den ska man kanske lägga pokern åt sidan och sikta på att klonka nobelpriset. :)

 

Haha va tvungen att leta upp avsnittet och det är den boken ja:) nu gillar jag iofs matte men enligt Adrian så fattar ingen de avancerade delarna av boken;), så kanske kan tänka mig att vända blad någon gång utan att förstå allt vi får se:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig volym hittills i maj. Sist jag körde med resultatmål så tryckte jag grym volym så satsar på att plussa 5k innan måndag! Först lite hockey bara sen drar vi igång :) kommer mixa Texas och omaha som vanligt, mest 1/2 troligtvis och 2/4 vid värde/medrigg/tilt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första sessionen på min helgchallenge slutade upp en tusing ungefär, 1,5 h texas och 1,5h omaha.

 

Resultat:

Texas +585kr

Omaha +584kr

Alltså är jag bättre på texas precis som jag misstänkte:lol: :lol: :lol:

 

5000-1169= 3831kr kvar att plussa i helgen;-)

 

Fick bara in två händer pre tror jag över 100bb och lyckades tråkigt nog bli rivrad i bägge som helt ok favorit:

 

Boss Media - kr2 NL - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: k410.68

BB: k266.82

UTG: k209.59

Hero (BTN): k599.61

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (k3.00) Hero has A:spade: Q:diamond:

 

UTG raises to k7.00, Hero raises to k22.00, fold, fold, UTG raises to k209.59 and is all-in, Hero calls k187.59

 

Flop: (k422.18, 2 players) 6:diamond: 3:diamond: 8:club:

 

Turn: (k422.18, 2 players) 3:club:

 

River: (k422.18, 2 players) T:diamond:

 

UTG shows 9:diamond: K:diamond: (Flush, King High)

UTG wins k411.63

 

 

Boss Media - kr1 PL Hi - Omaha - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (BB): k520.71

UTG: k245.61

CO: k110.16

BTN: k129.20

SB: k199.00

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (k1.50) Hero has A:diamond: 7:club: A:club: 9:diamond:

 

UTG raises to k3.50, CO calls k3.50, BTN calls k3.50, fold, Hero raises to k18.00, UTG raises to k52.50, fold, BTN calls k49.00, Hero raises to k214.00, UTG raises to k245.61 and is all-in, BTN calls k76.70 and is all-in, Hero calls k31.61

 

Flop: (k624.42, 3 players) 5:heart: 2:club: 8:spade:

 

Turn: (k624.42, 3 players) 2:diamond:

 

River: (k624.42, 3 players) K:heart:

 

UTG shows K:spade: 8:diamond: K:diamond: 6:spade: (Full House, Kings full of Twos)

UTG wins k609.42

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...